• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpieczny Węzeł Kwiatkowskiego po zmianach

Michał Sielski
13 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego. Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego.

Kierowcy twierdzą, że zmiany w ruchu na splocie Trasy Kwiatkowskiego z Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni nie zmniejszyły korków. Do tego dochodzi tam ostatnio do stłuczek. GDDKiA: - To efekt rekordowego natężenia ruchu. Zmiany się sprawdzają.



Czy zmiana na Węźle Kwiatkowskiego zmniejszy korki?

Od początku lipca organizacja ruchu na Węźle Kwiatkowskiego wygląda inaczej niż przez kilka ostatnich lat. Wcześniej można było włączyć się do ruchu tylko z jednego, prawego pasa zjazdu. Teraz oba pasy łączą się z obwodnicą. Prawy jest dłuższy i rozbiegowy dla wolniejszych pojazdów, które mają kłopot z nabraniem prędkości pod górkę po pokonaniu ostrego łuku. Lewy jest dla nieco szybszych, głównie osobowych aut i wcześniej łączy się z prawym pasem obwodnicy. Udrożnienia ruchu - według naszych czytelników - to jednak nie przyniosło.

- Korki są cały czas i to nie tylko na Trasie Kwiatkowskiego, ale również na obwodnicy, co wcześniej na tym fragmencie nie miało miejsca. Do tego jest niebezpiecznie, niemal co drugi dzień dochodzi do wypadku - mówi pan Kazimierz, który tę trasę pokonuje kilkanaście razy w tygodniu.

Czytaj także: Po serii wypadków będą zmiany na Obwodnicy Trójmiasta.

Sprawdziliśmy: przez ostatni miesiąc doszło tam do jednego wypadku i trzech stłuczek. To dużo, zważywszy na to, że nie o każdej kolizji policja jest informowana. Wszystkie miały tę samą przyczynę: najechanie na tył poprzedzającego pojazdu.

Teoretycznie przyczyną jest więc niezachowanie odpowiedniej odległości i ostrożności przez kierowców, ale w praktyce winni są często wjeżdżający z Trasy Kwiatkowskiego, przez których inni kierowcy muszą hamować. Wielu też nie wie, jak zachować się przy zwężającym się na końcu wzniesienia lewym pasie obwodnicy. Mimo ograniczenia prędkości do 100 km/h, różnice prędkości są tu bardzo duże.

- Zmiana w organizacji ruchu na węźle Kwiatkowskiego na drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta zdaje egzamin. Na pewno kierujący pojazdami powinni nauczyć się nowego rozwiązania. Choć dostrzeżone przez czytelników portalu incydentalne zdarzenia w obrębie węzła wynikają przede wszystkim z faktu, że obecnie na trójmiejskich drogach porusza się dużo turystów, którzy nie znają dobrze dróg i czują się na nich niepewnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Niewątpliwie dodatkową trudnością są bardzo duże natężenia ruchu, które obserwujemy na tej drodze, szczególnie w weekendy, przekraczające 90 tys. pojazdów na dobę - dodaje.

Czytaj więcej: Rekordowy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.

Zmian chcieli sami kierowcy, głównie przedstawiciele przewoźników, przekonujący, że więcej pojazdów zjeżdża z Trasy Kwiatkowskiego, niż w tym samym czasie jedzie obwodnicą. Większość z nich to załadowane ciężarówki, jadące z portu.

- Wynik szczegółowych analiz i symulacji przekonał nas do realizacji. Zawsze jesteśmy otwarci na tego typu merytoryczne rozwiązywanie problemów drogowych nie tylko na obwodnicy - mówił Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (189) 1 zablokowana

  • jest gorzej w godzinach szczytu

    naprawde, kto jezdzi tamtedy codziennie od lat ten wie. na wysokosci zjazdu z obwodnicy niektorzy kierowcy z lewego pasa widzac znak, ze zaraz bedzie zwezenie, zmieniaja juz pas na srodkowy, w tym samym miejscu w ktory jest zjazd z ppierwszego pasa z estakady, wtedy wszyscy 30 km/godz jada tym jednym, srodkowym... i bardzo czesto kierowcy ciezarowek nie kumaja oznakowan i tez sie pchaja tym pierwszym zjazdem z obwodnicy... Dodajmy do tego deszcz, samochody musza trzymac odpowiednia predkosc zeby wjezdzac pod gore, poslizg i stluczka gotowa. true story bro.

    • 1 2

  • Wystarczy wjeżdzać na trasę szybkiego ruchu energicznie!

    karać tych co lewym pasem wjeżdżają na obwodnicę 40km/h do tego pod górkę!!!! tu tkwi problem! Jeżdżę obwodnicą codziennie! DEPTAĆ GAZU NA LEWYM POD GÓRĘ!!!!!

    • 4 1

  • wiecej cymbałów na obwodnicy, którym się wydaje, ze mogą wszystko.

    • 1 1

  • GDDKiA nie wie co mówi (1)

    Jeżdżę tym węzłem codziennie. Po przebudowaniu jest jeszcze gorzej niż było, a w dodatku zrobiło bardzo niebezpiecznie. Sam byłem świadkiem, jak kierowca ze skrajnego lewego pasa (jadąc od strony Chyloni) przejechał po wysepce na skrajny prawy (ten od zjazdu z Estakady) tylko dlatego, że zrobił się zator i chciał przycwaniakować. To rozwiązanie się w ogóle nie sprawdza.
    Szczerze mówiąc w Niemczech nie ma problemu z włączeniem 2 pasów ruchu.

    • 1 6

    • I kierowca jadący po wyspie to też wina drogowców?

      • 1 0

  • kwiatek (1)

    jest zdecydowanie lepiej, wrecz rewelacja:)

    • 5 0

    • To zależy ...

      ...z którego kierunku jedziesz - jeśli z estakady, to sie z Tobą zgodzę, natomiast od strony Chylonii jest zdecydowanie gorzej, ponieważ po wprowadzonych zmianach, na bardzo krótkim odcinku ruch z trzech pasów (dwa od strony Chylonii + lewy pas z estakady) jest zawężany do jednego pasa. Praktycznie codziennie prędkość w tym miejscu, na prawym pasie spada gwałtownie do 20-30 km/h co powoduje niebezpieczne sytuacje. Oczywiście mówię o tzw. godzinach szczytu, czyli od ok. 16 do 18.

      • 0 2

  • Jeżdze tędy codziennie, od czasu zmiany nie było ani razu korka!

    Tylko kierowcy nie potrafią patrzeć na znaki poziome, przycinają ciągłą linie, wymuszają pierszeństwo przy zjeździe z Kwiatkowskiego na obwodnicę.

    • 4 0

  • Niebezpieczny przed zmianami

    Przed zmianami to była wolna amerykanka teraz jest bezkolizyjne połączenie estakady z obwodnicą. Pana Kazimierza wymyśliła redakcja.też jeżdżę codziennie tą trasą i nie widziałem cały czas korków i wypadków co drugi dzień. Oby więcej takich rozwiązań w innych miejscach.

    • 2 2

  • karambol na obwodnicy

    Godzinę temu doszło do zderzenia ciężarówki i 6 pojazdów podaje Onet, czy Trojmiasto.pl nie ma nic do powiedzenia swoim czytelnikom w tej sprawie?

    • 1 0

  • moim skromnym zdaniem

    moim zdaniem owszem, pojazdy z Kwiatkowskiego włączają się bezpiecznie do ruchu na obwodnicę, ale pojazdy jadące od strony Chyloni nagle kotłują się na jednym pasie, bo po obu stronach następuję zwężenie (skrajnie lewy pas się kończy, a prawy nadchodzi z Kwiatkowskiego, w rezultacie wszyscy w tym samym miejscu z Chyloni muszą się pomieścić na jednym środkowym pasie, co powoduje sytuacje, w której wszyscy zwalniają do 50 km/h, żeby się pomieścić... ogólnie jeżdżę tamtą drogą i od Kwiatkowskiego i od Chyloni regularnie i moim zdaniem aktualne rozwiązanie jest niebezpieczne dla kierowców nadjeżdżających od str Chyloni. Poprzednio było bezpieczniej, a jakoś korki były tam sporadyczne, wiec nie wiem, czy warto było rozwiązać sporadyczne korki w ten sposób narażając wielu uczestników drogi. To droga ekspresowa, gdzie nie jeździmy 50km/h, więc przy takich prędkościach pow. 100 km/h takie zwężenia śmierdzą wieńcem, takie moje zdanie

    • 3 0

  • Tłumaczenie GDDKiA to bzdura (1)

    Nie chcą się po prostu przyznać do błędu i złego rozwiązania, bo argument, że to z powodu zwiększonej ilości turystów jest może w 10% prawdziwy. O godzinie 22 ruchu na drodze nie ma już tak intensywnego, turystów także brak, ale TIRy nagminnie łamią przepisy. Ostatnio jeden idiota postawił pod górkę wyprzedzać na trzeciego, a samochody osobowe hamowały do zera żeby się nie wpakować pod koła. Nadzieję widzę jedynie w skargach i petycjach mieszkańców.

    • 3 0

    • Czyli debilstwo kierowców to wina Gdaki???

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane