• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpieczny Węzeł Kwiatkowskiego po zmianach

Michał Sielski
13 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego. Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego.

Kierowcy twierdzą, że zmiany w ruchu na splocie Trasy Kwiatkowskiego z Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni nie zmniejszyły korków. Do tego dochodzi tam ostatnio do stłuczek. GDDKiA: - To efekt rekordowego natężenia ruchu. Zmiany się sprawdzają.



Czy zmiana na Węźle Kwiatkowskiego zmniejszy korki?

Od początku lipca organizacja ruchu na Węźle Kwiatkowskiego wygląda inaczej niż przez kilka ostatnich lat. Wcześniej można było włączyć się do ruchu tylko z jednego, prawego pasa zjazdu. Teraz oba pasy łączą się z obwodnicą. Prawy jest dłuższy i rozbiegowy dla wolniejszych pojazdów, które mają kłopot z nabraniem prędkości pod górkę po pokonaniu ostrego łuku. Lewy jest dla nieco szybszych, głównie osobowych aut i wcześniej łączy się z prawym pasem obwodnicy. Udrożnienia ruchu - według naszych czytelników - to jednak nie przyniosło.

- Korki są cały czas i to nie tylko na Trasie Kwiatkowskiego, ale również na obwodnicy, co wcześniej na tym fragmencie nie miało miejsca. Do tego jest niebezpiecznie, niemal co drugi dzień dochodzi do wypadku - mówi pan Kazimierz, który tę trasę pokonuje kilkanaście razy w tygodniu.

Czytaj także: Po serii wypadków będą zmiany na Obwodnicy Trójmiasta.

Sprawdziliśmy: przez ostatni miesiąc doszło tam do jednego wypadku i trzech stłuczek. To dużo, zważywszy na to, że nie o każdej kolizji policja jest informowana. Wszystkie miały tę samą przyczynę: najechanie na tył poprzedzającego pojazdu.

Teoretycznie przyczyną jest więc niezachowanie odpowiedniej odległości i ostrożności przez kierowców, ale w praktyce winni są często wjeżdżający z Trasy Kwiatkowskiego, przez których inni kierowcy muszą hamować. Wielu też nie wie, jak zachować się przy zwężającym się na końcu wzniesienia lewym pasie obwodnicy. Mimo ograniczenia prędkości do 100 km/h, różnice prędkości są tu bardzo duże.

- Zmiana w organizacji ruchu na węźle Kwiatkowskiego na drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta zdaje egzamin. Na pewno kierujący pojazdami powinni nauczyć się nowego rozwiązania. Choć dostrzeżone przez czytelników portalu incydentalne zdarzenia w obrębie węzła wynikają przede wszystkim z faktu, że obecnie na trójmiejskich drogach porusza się dużo turystów, którzy nie znają dobrze dróg i czują się na nich niepewnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Niewątpliwie dodatkową trudnością są bardzo duże natężenia ruchu, które obserwujemy na tej drodze, szczególnie w weekendy, przekraczające 90 tys. pojazdów na dobę - dodaje.

Czytaj więcej: Rekordowy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.

Zmian chcieli sami kierowcy, głównie przedstawiciele przewoźników, przekonujący, że więcej pojazdów zjeżdża z Trasy Kwiatkowskiego, niż w tym samym czasie jedzie obwodnicą. Większość z nich to załadowane ciężarówki, jadące z portu.

- Wynik szczegółowych analiz i symulacji przekonał nas do realizacji. Zawsze jesteśmy otwarci na tego typu merytoryczne rozwiązywanie problemów drogowych nie tylko na obwodnicy - mówił Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (189) 1 zablokowana

  • Czyli jest dokładnie tak ja pisałem, że będzie.

    • 0 1

  • ________________prosze o uwage____________

    Niestety ale przebudowa zostala wykonana po "polsku" krotkowzrocznie i jak najmniejszym kosztem (byc moze jakis plan docelowy Zarzadcy Drogi istnieje ale nic o tym nie wiemy). Trzeci dodatkowy dotychczasowy pas ruchu w kierunku do Gdanska powstal wczesniej gdyz byl i JEST POTRZEBNY i nie nalezy przez pryzmat "innych problemow" go likwidowac na dlugim i stromym podjezdzie drogi !!!Ekspresowej!!!. Wlaczenie z Estakady Kwiatkowskiego (podobnie obwodnica poludniowa) powinno odbywac sie dwoma PASAMI RUCHU z jednego z najwiekszych portow w Polsce!!! Powyzsze oznacza iz nalezaloby przebudowac wlaczenie Estakady z dwoma zanikajacymi pasami do jezdni glownej drogi ekpresowej na dluzszym odcinku i prawdopodobnie z (nieduzym) wejsciem w las i przebudowa 1 wiaduktu. Prosze nie pisac ze w las nie mozna wejsc albo ze cos bedzie drogie tylko prosze pisac ze jezeli juz powstal uklad drogowy i wymaga przebudowy to ma BYC NA MIARE potrzeb PORTU - jednego z trzech w panstwie polskim!!!

    • 0 3

  • JEST GORZEJ,

    JEST GORZEJ Dlaczego?
    1. ponieważ pas środkowy staje się pasem na którym trzeba zwolnić i starać się wjechać na pas lewy , auta się niebezpiecznie tasują, Dochodzi do kuriozalnych sytuacji, zwalnianie przyspieszanie - to dobre dla wprawnych kierowców z szybkimi autami.
    2. pas prawy jest szybszy ponieważ nie tma konieczności włączania sie do ruchu.
    Cały bezsens twki w tym że pasy zamieniły się rolami a do tego dochodzi że auta jadące z Chylonii jadą szybciej muszą gwałtownie hamować.
    Ta zmiana to pomysł idioty.- powinni za to karać.

    • 4 7

  • jeżdżę codziennie jeżeli chodzi okorki to jest zdecydowanie lepiej,poprawić oznakowanie bo zjazd jest nietypowy

    • 1 0

  • rozwiązanie jest dobre

    tylko że ci co zjeżdżają z trasy kwiatkowskiego nie uważają, często w ostatniej chwili zjeżdżają na pas obwodnicy, bądź przejeżdżając przez wszystkie pasy. można w tym miejscu zamontować monitoring jak w innych miejscach na obwodnicy i wszystko się wyjaśni. a co do turystów to uważam, że czują się zbyt pewnie nie znając dobrze dróg.

    • 3 0

  • oznakowanie (1)

    Niestety szwankuje jak zwykle oznakowanie i to w wielu innych punktach obwodnicy również. Wskazywanie na kierowców spoza trójmiasta jako winnych tych sytuacji potwierdza tezę o niejasnym oznakowaniu. Czy w ten sposób GDDKiA chce powiedzieć, że kierowcy mają się nauczyć tego odcinka i jeździć na pamięć? Przecież to jest zły sposób i słusznie krytykowany m.in. przez policję. To właśnie znaki drogowe wymyślono po to, żeby dobrze wyjaśniały sytuację drogową.

    • 1 2

    • Gdzie ci brakuje oznakowania na S6? Jedyne co,to przydały by się tablice LED z aktualnymi informacjami o korasach

      • 0 0

  • Pierw... (1)

    Powiem tak: ROZWIĄZANIE BARDZO DOBRE wręcz rewelacyjne tylko szkoda, że tak późno wdrożone w życie!! ... ale to, że 85% kierowców poruszających się w tych godzinach 07-08 i 16-17 nie potrafi jeździć to już inna sprawa... tzw. Janusze i Janiny. Jadąc nawet pod górę używają hamulca, wyprzedzają pod górę ciężarówki swoimi magicznymi 1,0 czy 1,2l na piątym biegu wjeżdżając na lewy pas.... to jakiś absurd! Piszecie o ciężarówkach ale bez nich Baranki nie byłoby życia... Myślisz jeden z drugim, że jak kupujesz swój ulubiony ser w biedronce czy lidlu to czym on przyjechał taxi?? jeżdżę wspomnianym odcinkiem 2x dziennie i żadne ciężarówki nie blokują i nie przecinają pasów. każda jedzie prawym pasem (bynajmniej tak codziennie widzę) i nie ma problemu. problem jest, że wspomniane 85% nie potrafi się zachować na drodze. To, że jedziesz środkowym pasem od strony Chyloni a po Twojej lewej leci auto któremu kończy się pas to owszem masz pierwszeństwo ale wg kulturalnej jazdy powinieneś zdjąć nogę z gazu aby nawet przy prędkości ponad 100km/h ów pojazd włączył się do ruchu i nie ma problemu. ale nie!! Janusz nie wpuści bo jest CH... a kolo który leci lewym musi prawie do zera wyhamować aby włączyć się do ruchu. wtedy zaczyna jazdę od 1szego lub 2giego biegu później dolatują następne autka i ruch wstrzymany... ot cała filozofia. a pan Kazimierz któremu tak nie pasuje może to on leciał wczoraj z wystającą lodówką z jego focusa i lewym pasem przy 120km/h nie chciał zjechać na prawy. ogólnie LEWY pas to świętość w polskim społeczeństwie nawet na autostradzie Baranki!!!

    • 2 0

    • "Bynajmniej" to przeczenie,czyli wg. Ciebie widziałeś ciężarówki blokujące ;)

      • 0 0

  • Kierowcy nie powinni sie uczyć

    jeździć na pamięć bo nie na tym polega kierowanie samochodem. Ten kto zaprojektował zmianę chyba nigdy nie jeździl samochodem. Teraz zrobilo się tam bardzo niebezpiecznie. W pewnym momencie kierowcy jadącemu drogą z pierwszeństwem przejazdu niespodziewanie końcy sie pas ruchu. Nie jestem pewien czy oznakowanie znakami drogowymi jest prawidłowe a raczej jest jego brak .

    • 2 2

  • po zmianach jest duzo gorzej

    zmiany byly idiotyczne. teraz jadac obwodnica z chyloni w pewnym momencie robi sie tylko jeden pas ruchu. to kretynizm. tam wszyscy hamuja. tam byla zawsze ciaglosc ruchu a teraz jest gorzej ...

    • 3 0

  • cały proble tkwi w szkołach jazdy !!!!!!!!!!!!!

    jak młody sztyft a coraz częściej widuje się na miejscu "instruktora jazdy" - młodą sztyftową ! ma nauczyć jeździć młodego adepta , tylko wiek i wieloletnia praktyka powinny predysponować do wykonywania pracy -Instruktor Nauki Jazdy !!!

    • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane