• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpieczny Węzeł Kwiatkowskiego po zmianach

Michał Sielski
13 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego. Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego.

Kierowcy twierdzą, że zmiany w ruchu na splocie Trasy Kwiatkowskiego z Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni nie zmniejszyły korków. Do tego dochodzi tam ostatnio do stłuczek. GDDKiA: - To efekt rekordowego natężenia ruchu. Zmiany się sprawdzają.



Czy zmiana na Węźle Kwiatkowskiego zmniejszy korki?

Od początku lipca organizacja ruchu na Węźle Kwiatkowskiego wygląda inaczej niż przez kilka ostatnich lat. Wcześniej można było włączyć się do ruchu tylko z jednego, prawego pasa zjazdu. Teraz oba pasy łączą się z obwodnicą. Prawy jest dłuższy i rozbiegowy dla wolniejszych pojazdów, które mają kłopot z nabraniem prędkości pod górkę po pokonaniu ostrego łuku. Lewy jest dla nieco szybszych, głównie osobowych aut i wcześniej łączy się z prawym pasem obwodnicy. Udrożnienia ruchu - według naszych czytelników - to jednak nie przyniosło.

- Korki są cały czas i to nie tylko na Trasie Kwiatkowskiego, ale również na obwodnicy, co wcześniej na tym fragmencie nie miało miejsca. Do tego jest niebezpiecznie, niemal co drugi dzień dochodzi do wypadku - mówi pan Kazimierz, który tę trasę pokonuje kilkanaście razy w tygodniu.

Czytaj także: Po serii wypadków będą zmiany na Obwodnicy Trójmiasta.

Sprawdziliśmy: przez ostatni miesiąc doszło tam do jednego wypadku i trzech stłuczek. To dużo, zważywszy na to, że nie o każdej kolizji policja jest informowana. Wszystkie miały tę samą przyczynę: najechanie na tył poprzedzającego pojazdu.

Teoretycznie przyczyną jest więc niezachowanie odpowiedniej odległości i ostrożności przez kierowców, ale w praktyce winni są często wjeżdżający z Trasy Kwiatkowskiego, przez których inni kierowcy muszą hamować. Wielu też nie wie, jak zachować się przy zwężającym się na końcu wzniesienia lewym pasie obwodnicy. Mimo ograniczenia prędkości do 100 km/h, różnice prędkości są tu bardzo duże.

- Zmiana w organizacji ruchu na węźle Kwiatkowskiego na drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta zdaje egzamin. Na pewno kierujący pojazdami powinni nauczyć się nowego rozwiązania. Choć dostrzeżone przez czytelników portalu incydentalne zdarzenia w obrębie węzła wynikają przede wszystkim z faktu, że obecnie na trójmiejskich drogach porusza się dużo turystów, którzy nie znają dobrze dróg i czują się na nich niepewnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Niewątpliwie dodatkową trudnością są bardzo duże natężenia ruchu, które obserwujemy na tej drodze, szczególnie w weekendy, przekraczające 90 tys. pojazdów na dobę - dodaje.

Czytaj więcej: Rekordowy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.

Zmian chcieli sami kierowcy, głównie przedstawiciele przewoźników, przekonujący, że więcej pojazdów zjeżdża z Trasy Kwiatkowskiego, niż w tym samym czasie jedzie obwodnicą. Większość z nich to załadowane ciężarówki, jadące z portu.

- Wynik szczegółowych analiz i symulacji przekonał nas do realizacji. Zawsze jesteśmy otwarci na tego typu merytoryczne rozwiązywanie problemów drogowych nie tylko na obwodnicy - mówił Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (189) 1 zablokowana

  • Ja bym jednak zaczął od budowy trzeciego pasa i wtedy nie trzeba by łączyć 2 w 1... (7)

    Obwodnica już straciła przepustowość co dokładnie widać na odcinku od Osowej do Matarni. Dramat!

    • 146 8

    • Obwodnica (1)

      1. Obwodnica Trójmiasta już dawno nie jest tym co w nazwie. Stała się nową trasą średnicową Trójmiasta, a stanowi jedynie obwodnicę centrów.
      2. Obsługuje głównie ruch lokalny, do czego nie była stworzona. Proporcje 60%/40% lokal/tranzyt nie dają nadziei na odkorkowanie.
      3. sposobem na odkorkowanie obwodnicy Trójmiasta NIE JEST budowa dodatkowych pasów. Lekarstwem mogą być:
      a) poprawa oferty (cena/czas/częstotliwość) zbiorkomu. W tym wypadku głownie SKM i dobra oferta PKM na trasie Gdynia-Osowa-Wrzeszcz
      b) budowa tzw. Obwodnicy Metropolitalnej, by cały tranzyt pomijający Trójmiasto w ogóle nie zahaczał o OT
      c) Poprawa połączeń kolejowych dalekobieżnych (cena/czas), głównie w relacji Warszawa-Trójmiasto-Hel, tak by oferta kolejowa była druzgocąca wobec transportu indywidualnego (2,5h ww-a 3miasto, 3,5-4h ww-a Hel). Od razu rozwiązujemy problem korków na A1.

      • 32 3

      • he he

        takie cuda to nie w Polsce

        • 6 1

    • (2)

      Gorzej jest chyba miedzy Matarnia a Karczemkami.

      • 6 2

      • Dokładnie, ewidentnie brakuje przedłużonego pasa na wjeździe z Matarni w kierunku Karczemki. (1)

        100 -200 metrów drogi cieżko pacanom było dobudować żeby łączyć się z większą ilością pasów na Karczemki.

        • 28 2

        • myślę, że niestety oni to zrobili specjalnie bo bali się tasowania po 5 pasach ruchu: w lewo (z Matarni na obwodnicę) i w prawo (z obwodnicy na Karczemki). Ja uważam jednak, że teraz jest gorzej i niebezpieczniej.

          • 8 0

    • na tym zjeździe łączą się 3 pasy w 1!!!

      nie było tam żadnych większych zdarzeń to dzięki czyjejś debilnej decyzji będzie ich sporo

      • 5 9

    • A potem czwarty i piąty, kiedy poprzednie się zatkają... Obwodnice w wielkich aglomeracjach mają i po sześć pasów, a i tak się zatykają. Jakby na ulicach był ułamek pojazdów, jakie jeżdżą obecnie, to wystarczyłyby jednopasmówki zamiast autostrad.
      Jak zrobią szerszą obwodnicę, to pojedzie nią jeszcze więcej samochodów, bo 'otworzyli nowy pas, będzie szybciej!'. Nie mówię, że co drugi mieszkaniec ma się przymusowo przesiadać do zbiorkomu albo na rower (co kto lubi), ale o jakieś pikaczento, którym da się doturlać z domu do pracy i z powrotem, wcale nie jest trudno. Ilość pojazdów będzie rosła i ulice będą się korkowały, niezależnie od tego, kto rządzi (no chyba że uchwali się zakaz posiadania samochodu i 90% pójdzie na złom, wtedy zrobi się luz na ulicach)

      • 10 10

  • było z pasów 2 na jeden jest z 3 na 1

    przed zmianami...z dwóch pasów robił się jeden... po zmianach.. z trzech pasów robi się jeden.. korki tworzą sie kilkaset metrów dalej

    • 4 0

  • Sprawa jest prosta

    Wystarczy jeździć ostrożnie i patrzeć w lusterka...

    • 1 0

  • A ja pytam-po co 50km/h na pasach włączających się w obwodnicę?

    Jak w temacie-rozumiem że na zakręcie który jest tak wyprofilowany a nie inaczej to ograniczenie ma sens ale później powinno byc zniesienie tego ograniczenia by każdy osioł zdołał się choć troche rozpędzić pod górę i dołączyć do ruchu płynnie i bez nagłego spowalniania ruchu na obwodnicy "bo pas mu się skończył" i "wymusza" pierwszeństwo na jadących prawym pasem od Chyloni lub zatrzymuje się na końcu strzałek!!! Masakra jakaś

    • 0 0

  • moja opinia (13)

    Polscy kierowcy ciężarówek nie potrafią poprawnie jeździć na zjeździe z Kwiatkowskiego i nagminnie skręcają na zakreskowane pola oraz manewrują przez ciągłe linie.
    Polak nie potrafi jeździć poprawnie, jeśli nie ma bata nad sobą...

    • 141 13

    • osobowe nie ciezarowe (11)

      baran!!! jak umiesz czytac to przeczytałes ze kolizje i wypadek spowodowali kierowcy osobowek nie cieżarówek. sam pewnie nie umiesz jezdzic a uczysz innych, hipokryta.

      • 8 17

      • Ostatnio, tydzien temu (10)

        jechalem z Sopotu do Gdyni, na głównej ulicy jechala ciezarowka, chyba pusta bo szybko. Odezwałem się na CB "co lecisz lewym pasem! CO LECISZ LEWYM PASEM!!!" to się z****** na żółto... jesli to czytasz jeleniu jeden, to bedzie tak jak mowilem, ze film z video rejestratora udostepnie dla trojmiasto pl a policja zrobi reszte.



        PRECZ Z BARANAMI !!!! MOWIMY STANOWCZO NIE KIEROWCOM CIEZAROWYM JADACYM LEWYM PASEM !!! JAK NIE PASUJE TO WYSKAKUJCIE NA SOLO !!! OSOBOWKI ZROBIA Z WAMI PORZADEK BURACTWO JEDN!!!!

        • 19 19

        • Zadowolony jesteś z twego komentarza buraku ? Bo ja nie - braku ci luzu i jesteś

          w związku z tym niebezpieczny.

          • 0 0

        • To lata się tez pasami? (2)

          Myślałem, ze lewym pasem można jedynie jechać.

          Poza tym, jak Ci nie pasowało, trzeba było go ominąć prawym. Ale pewnie nie potrafisz

          • 3 7

          • Omija się przeszkodę nieruchomą,jadący pojazd się wyprzedza. Ale Ty pewnie tego nie rozumiesz. (1)

            • 8 0

            • Uuuuu, ale mi przywaliłeś. Normalnie sie załamałem i ide się powiesić

              Możesz siorbnąć sobie gałę. Taki jesteś as

              Chciałeś zabłysnąć a nawet nie zaiskrzyłeś

              • 2 8

        • Zgadzam sie
          Barany w torach!!!

          • 1 0

        • (2)

          Nie wiem jak u was w Luzinie, ale w Trójmieście na głównych ulicach nie ma zakazu jazdy dla ciężarówek lewym pasem. No i jest ograniczenie do 50ciu.

          Opowieść o CB tak barwna jak śmieszna.

          • 11 5

          • ??? (1)

            W Trójmieście jest całkowity zakaz jazdy ciężarówek!
            Jak przyjedziesz ze wsi, to zobaczysz!

            • 3 3

            • 1. Nie w Trójmieście tylko w Sopocie
              2. Nie całkowity tylko powyżej określonego tonażu
              3. i to z kopą wyłączeń pod które łapie się każda dostawa do Biedronki itp

              I powiedz mi kto miał w te luzińskie bajki uwierzyć że ciężarówki dolatują do portów?

              • 7 1

        • (1)

          osobiście nie trawię TIRowców , ale mam jedno do powiedzenia - precz z baranami kultywującymi ruskie tradycje (video rejestratory).

          • 4 14

          • Racja! Niech bandyci drogi są nadal bezkarni

            • 8 0

    • Za niskie ograniczenie prędkości,dla osobowych powinno być min. 70 km/h i kończące się szybciej.zaladowane ciezarowe puchną pod górę,ale po płaskim sprawiają problemy osobowka w których zasiadają mistrzowie prostej i cieniasy bez zrywu...

      • 3 4

  • (1)

    jest lepiej....

    • 63 21

    • lepiej dla śmigających z kwiatkowskiego

      Jest lepiej dla śmigających z Kwiatkowskiego ale za to niebezpieczniej na samej obwodowej.
      Jadący z dozwoloną prędkością lewym pasem obwodowej nagle znajdują się w dziwnej sytuacji gdzie muszą włączyć się na środkowy pas na który przed chwilą władowały się powolne miśki z estakady Kwiatkowskiego, Prędkościomierz często spada do 70-80 km/h

      • 3 0

  • DOBRZE ZROBIONY (3)

    pas do włączania sie do ruch tylko że nikt nie patrzy na znaki i włączający sie przekaraczaja ciągłą linię

    • 5 0

    • Edzio, tam sa dwa zjazdy. Zauważyłeś?

      • 0 0

    • (1)

      Edzio masz rację to pseudo kierowcy są problemem bo debile nie potrafią jeździć po to mamy długi pas do włączenia sie do ruchu aby się na nim rozpedzić do 90-100 km i wjechać bezkolizyjnie tymczasem prawie za każdy razem widzę wąsatych kretynów którzy jada do końca tego pasa 60 tką i na samym końcu bo im sie pas kończy gwałtownie wjeżdząją na pas obwodnicy

      • 4 0

      • masz rację

        tacy z bożej łaski kierowcy co to wszystko wie i jest najlepszy tak własnie jeździ bo mysli że on to robi najlepiej a tu d..pa tam powinna stac Policja i walic mandaty za brak wiedzy na ten temat

        • 1 0

  • może czas sie nauczyć czytać ze zrozumieniem znaki, a nie marudzić na zmiany. (5)

    Powyższa zmiana przy prawidłowym włączaniu się do ruchu (przy odpowiedniej prędkości) gwarantuje płynność przejazdu.

    Co więcej postuluję wprowadzenie podobnej zmiany na wjeździe na obwodnicę z ulicy Słowackiego w kierunku A1 (są tam podobne warunki, pas jest na wzniesieniu), jednak tam wymagało by to dobudowania ok 500 metrów jezdni między końcem pasa włączania się do ruchu a początkiem 3 pasmowego odcinka obwodnicy przed Węzłem Karczemki. Rozładowało by to (mam nadzieję) bezsensowny korek który tam powstaje w godzinach popołudniowego szczytu, spowodowanego tym że ludzie nie umieją włączać się do ruchu.

    • 10 0

    • Piszesz bzdury (3)

      Jedziesz zjazdem z EK, lewym pasem, czyli tym wcinającym się w prawy pas obwodówki. Dojeżdżasz do miejsca gdzie oba pasy się łączą (do linii przerywanej), a tam jada auta. Zatem musisz zwolnic lub nawet się zatrzymać. I startujesz od prędkości 0-20km/h, a tym pasem obwodówki (prawym) nadjeżdżają auta, które musza nagle awaryjnie hamować. Uważasz że to jest dobre rozwiązanie?

      • 0 2

      • takie włączanie się do ruchu (od prędkości 0-20km/h) własnie powoduje problem (2)

        zamiast tego należy rozpędzić się do prędkości z jaką jadą samochody na sąsiednim pasie i włączyć na tzw. zamek czy suwak (jak zwał tak zwał - wiadomo o co chodzi). Jednak w naszym kraju większość kierowców ma z tym nie wiadomo czemu problem.

        • 2 0

        • ale jeśli sie rozpędzasz ale nie masz miejsca by wjechać to musisz zwolnić/stanąć, prawda?

          • 0 0

        • Czysta teoria i chyba tamtędy nie jechałeś w godzinach szczytu.

          Nie jest złe, że dwa pasy z chyloni schodzą w jeden tylko, że z trzech pasów robi się jeden na tym samym i krótkim odcinku.

          • 0 0

    • radiogdansk drogowcy-chca-odkorkowac-obwodnice-kolo-lotniska

      będzie 3 pas, na radiogdansk.pl jest artykuł drogowcy-chca-odkorkowac-obwodnice-kolo-lotniska-rozwiazaniem-jest-trzeci-pas

      • 2 0

  • Co ich juz totalnie porąbało w tym ZDZ?!

    Ten zjazd był źle rozwiązany już na etapie planowania. Niech teraz ustawia tutaj "Czrny punkt"! Kto za to odpowiada, gdzie jest nadzór?

    • 1 1

  • zmiany potrzebne

    witam, wg mnie zmiana potrzebna i poszlo w dobrym kierunku, korki i stluczki sa przez kierowcow, ci z estakady maja chyba za zadanie wjechac odrazu na lewy pas zamiast dojechac do konca, albo choc troszke bardziej podjechac by wlaczyc sie w obwodnice, powoduje to ostrzejsze hamowanie jadacych prawym pasem od chyloni, no i jesli dodamy mistrzow kierownicy majacych wszystkich w d*pie i jadacych 160 i wciskajacych sie na styk to kolizje gotowe, dodatkowo powinno troche zmienic na asfalcie linie np zakaz dla tych z estakady co jada lewym zmieniania pasa jeszcze przez 300 metrow, a z kolei ciezarowki z chyloni powinny szybciej moc wjechac na prawo i powinno byc jeszcze lepiej

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane