• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpieczny objazd ul. Damroki w Gdańsku

as
9 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Na ul. Damroki obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Na ul. Damroki obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.

W związku z czasowym zamknięciem ul. Kartuskiej na odcinku od al. Adamowicza do ul. Limbowej kierowcy poruszają się objazdem. Problem w tym, że na wytyczonym objeździe kierowcy znacznie przekraczają prędkość, często nie zwracając uwagi na strefy skrzyżowań równorzędnych. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska nie przewiduje montażu dodatkowego oznakowania czy progów zwalniających, ale będzie na bieżąco monitorować sytuację.



Czy zdarza ci się przekraczać prędkość na ograniczeniach do 30 km/h?

250-metrowy odcinek ul. Kartuskiej w obu kierunkach zamknięto 29 lutego. To wynik kolejnego etapu prac związanych z budową linii tramwajowej łączącej Piecki-Migowo z Jasieniem. Utrudnienia potrwają 3,5 miesiąca.

Czytaj także: 3,5 miesiąca utrudnień na ul. Kartuskiej

Pani Elżbieta obawia się, że w tym czasie dojdzie do wielu kolizji na ul. Damroki, gdzie poprowadzony jest objazd.

- W obszarze wytyczonych objazdów, m.in. na ul. Damroki, obowiązuje strefa skrzyżowań równorzędnych oraz ograniczenie prędkości do 30 km/h. Utrudnienia trwają od soboty, 29.02, a ja osobiście już kilka razy spotkałam się z sytuacją, która mogła zakończyć się kolizją - mówi pani Elżbieta. I dodaje: - Uważam, że jeśli utrudnienia nie trwają tydzień, a 3,5 miesiąca, to DRMG powinno na tak długi czas zadbać o poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu. Mówię tutaj np. o dodatkowych progach zwalniających i lepszym oznakowaniu strefy skrzyżowań równorzędnych.
Objazd wytyczono m.in. ul. Damroki. Objazd wytyczono m.in. ul. Damroki.
W związku z obawami naszej czytelniczki wysłaliśmy do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za wytyczenie objazdu, pytania o możliwość poprawy bezpieczeństwa przy ul. Damroki.

DRMG potwierdza, że w obszarze wyznaczonych objazdów obowiązuje strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h oraz strefa skrzyżowań równorzędnych, ale zatwierdzony przez komisję projekt tymczasowej organizacji ruchu nie przewidywał wykonania dodatkowego oznakowania czy też montażu progów zwalniających.

Mimo wszystko sytuacja będzie nadzorowana.

- W obszarze wyznaczonych objazdów obowiązuje strefa ograniczonej prędkości (zakaz przekraczania prędkości 30 km/h) oraz strefa skrzyżowań równorzędnych i kierowcy poruszający się wyznaczonym objazdem muszą stosować się do obowiązujących znaków. Taka organizacja została zatwierdzona przez Komisję ds. tymczasowych organizacji ruchu drogowego przy Miejskim Inżynierze Ruchu, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej i Miejskiej Policji czy też Straży Miejskiej. Zatwierdzony przez komisję projekt tymczasowej organizacji ruchu nie przewidywał wykonania dodatkowego oznakowania czy też montażu progów zwalniających (np. na ul. Stolema jest wyniesione przejście dla pieszych). Będziemy monitorować sytuację w rejonie obowiązującej tymczasowej organizacji i w miarę potrzeb wprowadzać ewentualne korekty w oznakowaniu - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
as

Miejsca

Opinie (106) 5 zablokowanych

  • Mieszkam tam...

    Patrzę tylko w prawo, więc o kolizję nie trudno. Wychodzę z założenia że ten z mojej lewej patrzy w prawo...

    • 2 0

  • Niebezpieczne skrzyżowanie Damroki

    To nie chodzi o prędkość tylko problem z autobusami, ktore mają mega zadanie ,żeby skręcić na tak wąskiej ulicy. Dodatkowo samochody dojeżdżają do skrzyżowania nie widzą autobusu i powstaje problem bo nie może się cofnąć, bo z tyłu się nie cofa itd jak efekt domina. Wystarczyłoby lustro ,aby w porę się zatrzymać i przepuścić autobus. No,ale miasto nie widzi problemu i nic z tym nie zrobi. A ja problem widzę z balkonu , może ktoś z zarządu dróg by skorzystał z zaproszenia i odwiedził skrzyżowanie lub pogadał z kierowcami autobusów linii 168,167?

    • 6 1

  • (np. na ul. Stolema jest wyniesione przejście dla pieszych)- to jest informacja nieprawdziwa, przejście dla pieszych jest kilkanaście metrów dalej w tej chwili jest to tylko wyniesienie, poza tym jest to w miejscu całkowicie obojętnym dla organizacji ruchu. Kierowcy nigdy nie przestrzegali na Jasieniu ograniczenia prędkości do vmax 30kmh a prym w tym wiodą rodzice ( mieszkańcy okolicznych osiedli) spieszący po swoje dzieci do szkoły czy dwóch przedszkoli. Co więcej, znaki są umiejscowione w takich miejscach że są nie za bardzo zauważalne przez kierowców(cóż z tego że zgodnie z przepisami) a oznakowanie poziome jest prawie nie zauważalne gdy jezdnia jest sucha nie mówiąc że w ogóle nie widoczna podczas opadów deszczu. Dowodzi to tylko faktowi że w czterech literach mają nasze bezpieczeństwo.

    • 3 0

  • Czyli objazd nie jest niebezpieczny tylko korzystajacy z niego kierowcy

    • 1 2

  • Niebezpieczny czyli co?

    Górskie serpentyny? Droga nad przepaścią? Most, który ledwo się trzyma? A może to niebezpieczni kierowcy, którzy z powodu niestosowania się do przepisów stanowią zagrożenie dla siebie i dla innych?

    • 5 0

  • Nie znam znaków i oznaczeń i jeżdżę

    raz Limbową pod górę i powrót, raz Jeziorową pod górę - powrót, no to może na przełaj przez zamkniętą i rozkopaną budowę i zakręcam tuż przed koparką i wtedy muszem nadrobić czas i spowrotem 100km/h Kartuską do Damroki,
    I tak codziennie A co? Moje Audi daje rade

    • 0 2

  • dotyczy oznakowania objazdu

    bladego pojęcia nie mam kto odpowiada za oznakowanie dróg - ale temat do przemyślenia dla Prezydenta Miasta Gdańska żeby rozważyła w mądrości swojej czy osoba , której powierzyła ten obowiązek jest na tyle kompetentna żeby się tym zajmować.

    • 2 0

  • Ta instytucja to jeden wielki dramat !!!

    Zero wyobrazni, dyletanci, generalnie banda kretynow jak we wszystkich spolkach okolomiejskich, dyrektorzyny od brania kasy a Dulkiewicz nie chce slyszec o problemach i tak to wyglada, ale tak bylo juz za Adamowicza

    • 3 0

  • kto tym tępakom dał prawo jazdy?

    • 0 0

  • Śmiechu warte (1)

    Niebezpieczny objazd 3,5 m-ca. Niech lepiej prasa zainteresuje się sytuacją pieszych na dolnym odcinku Myśliwskiej, która jako wąska i kręta, wyłożona płytami betonowymi a co najważniejsze bez pobocza a służy jako dwukierunkowy tranzyt dla pojazdów od/do ronda Alei Adamowicza i Cedrowej przez Kartuską od/do Piekarniczej. Ja już kilka lat drżę o bezpieczeństwo i zero zainteresowania GZDiZ tym tematem, poza tym szereg głupich decyzji urzędników na organizację ruchu w tej okolicy przy której stoją kilkutysięczne nowe osiedla Robyga

    • 5 1

    • Deweloperka

      Tak ruch został ustawiony (ul. Lema -brak dojazdu do Kartuskiej, Hausbrandta- wyremontowana ale z 30 m dołkiem czy Pagórkowa- świeżo wyremontowana ale skręca do dolnego odcinka Myśkiwskiej ) żeby mieszkania dobrze i z zyskiem się sprzedały - nad tym pochylają się urzędnicy

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane