• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nieestetycznie wyglądający remont tunelu przy dworcu w Gdańsku

Szymon Zięba
14 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku
  • Kolejarze zapewniają, że robią wszystko, by remont przejścia podziemnego przy dworcu w Gdańsku był jak najmniej uciążliwy
  • Kolejarze zapewniają, że robią wszystko, by remont przejścia podziemnego przy dworcu w Gdańsku był jak najmniej uciążliwy
  • Kolejarze zapewniają, że robią wszystko, by remont przejścia podziemnego przy dworcu w Gdańsku był jak najmniej uciążliwy
  • Kolejarze zapewniają, że robią wszystko, by remont przejścia podziemnego przy dworcu w Gdańsku był jak najmniej uciążliwy

Turystów i mieszkańców Trójmiasta, korzystających z transportu kolejowego od miesięcy wita widok trwających prac remontowych w tunelu przy dworcu głównym. Tak utrzymany "plac budowy" nie robi dobrego pierwszego wrażenia na osobach, które odwiedzają Gdańsk. Kolejarze zapewniają, że przejście podziemne jest codziennie kontrolowane i sprzątane przez firmę odpowiadającą za utrzymanie czystości. Remont peronów dalekobieżnych i podziemnego przejścia zakończy się na początku 2020 roku.



Często korzystasz z przejścia podziemnego przy dworcu?

Popękany sufit, odrapane ściany oraz posadzka, widoczne kable, blaszany płot i wygrodzenie z metalowej siatki - taki widok codziennie wita setki osób korzystających z  podziemnego przejścia przy dworcu Gdańsk Główny.

- Okolice dworca powinny być wizytówką, a tymczasem wyglądają jak nieuporządkowany plac budowy. Rozumiem, że jest remont, ale dobrze byłoby zadbać o estetykę, choć minimalnie - twierdzi pan Krystian, który zadzwonił w tej sprawie do naszej redakcji.
Kolejarze, których poprosiliśmy w tej sprawie o komentarz, zapewniają, że robią wszystko, by remont był jak najmniej uciążliwy.

- W przypadku stwierdzenia nieczystości firma sprzątająca jest zobowiązana do jak najszybszego posprzątania. Zależy nam na tym, aby podczas prac remontowych utrzymany był właściwy porządek i aby prace w jak najmniejszym stopniu odczuwali podróżni - podkreśla Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.
To jednak nie wszystko. Czytelnicy zwracają też uwagę, że wieczorami w obszarze prowadzonych prac przebywają osoby bezdomne, które spożywają tam alkohol.

Remont dworca w Gdańsku: dwa lata prac, zamknięty McDonald's



Przedstawiciele PKP PLK podkreślają, że wykonawca prac jest zobowiązany, by zwracać szczególną uwagę na ograniczenie dostępu osób nieupoważnionym.

- Przejście podziemne jest systematycznie patrolowane przez funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei, a osoby postronne wypraszane są z placu budowy - zapewnia Karol Jakubowski.

Inwestycja za ponad 60 milionów złotych



Przypomnijmy: Prace w przejściu podziemnym są elementem przebudowy dwóch peronów dalekobieżnych na stacji Gdańsk Główny. Realizacja inwestycji zakończy się w styczniu 2020 roku.

Przebudowa peronów 1 i 2 trwa od września 2017 roku. Peron nr 2 jest już w pełni wykorzystywany przez pasażerów, prace wciąż toczą się na peronie nr 1. Podróżnym udostępniono już jedną krawędź, a przy drugiej, gdzie trwa budowa toru, pociągi zaczną zatrzymywać się od września.

Dzięki remontowi oba perony zyskają nowe oświetlenie w postaci stylizowanych na historyczne lamp oraz nowe ławki, tablice informacyjne oraz monitoring. Historyczny kształt zachowają wiaty, które przeszły renowację. Zmodernizowane perony są też wyższe, co ułatwia wsiadanie do pociągów.

Udogodnieniem dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się będą nowe windy oraz ruchome schody prowadzące z przejść podziemnych na perony nr 1 i 2. Cztery pary schodów ruchomych oraz cztery windy zostaną udostępnione pasażerom na zakończenie zadania w styczniu 2020 r.

Przedłuża się remont przejść podziemnych prowadzących z gmachu dworca na perony. Pierwotnie miał się on zakończyć w połowie lipca.

- Przejście zostanie udostępnione podróżnym w drugiej połowie sierpnia - zapowiada Karol Jakubowski.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Warte 62 mln zł prace wykonuje firma Intercor. Realizacja ma się zakończyć w styczniu 2020 roku.

Miejsca

Opinie (455) ponad 10 zablokowanych

  • Pomysł zgodny z linią aktywistów

    Proponuję zamknąć przejście podziemne w ramach usuwania podziału tkanki miasta i stworzenie z dwóch przejść naziemnych. Koszt to pewnie 10mln, praca dla budowlańców no i nie będzie trzeba się martwić o estetykę tych okropnych przejść podziemnych. Nie wiem co na to maszyniści, jak im czerwone będzie zapłać no ale co ta, czego się nie robi dla mieszkańców.

    • 2 2

  • Za blaszanym płotem śpią bezdomni, śmierdzi kosmicznie! (1)

    Przede wszystkim nigdy nie widziałem, aby tam się toczyły jakiekolwiek prace. Po drugie tam śmierdzi, jak na jakimś wysypisku śmieci - bezdomni śpią sobie za płotem i mają totalnie wywalone. Jeżeli ktoś pisze, że ktoś nad tym czuwa to jest to absolutny żart. I żeby było jasne - nie mam pretensji do miasta, tylko do PKP - to ta spółka jest odpowiedzialna za te prace.

    • 5 0

    • Uściślając - pkp plk s.a.

      • 0 0

  • Ślimaki wygrały u leniwców przetarg i zdążyły się rozpiechsznąć

    Jaki magistrat innego miasta z krajów UE zgodził by się na takie marnotrawienie najlepszego czasu na technologie budowlane jak w Gdańsku na obiektach PKP ? Szcwendających się kilku ludzi na jednej zmianie nie można nazwać ekip buądowlaną poważnej firmy jaką powinien być wykonawca teg otypu robut. Obszczyjmurów przez całą dobę jest tam więcej niż nadzoru i pracownikółw remontującej. Przezesa PKP i cały zarząd firmy co wygrała przetarg co drugi dzień pokazywać publicznie c ozrobiono w każdej godzinie każdej doby . Reporterzy do roboty i pokazywać czy i jak pracują i ci kolejno robią. TYch z UM Gdańsk co podpisali taki długi w czasie harmonogram robót codziennie po osiem godzin od 18 do 6 rano zagonić do obowiązkowych patroli na terenie budowy aż do dnia odbioru prac aby następnym razem wiedzieli jaki powinien być właściwy harmonogram prac i ilu ludzi powinno być na każdej zmienie przez 24 godziny na dobę na takich budowach.

    • 1 1

  • przecież tam nic sie nie dzieje

    tunel nie remontowany ,przy peronie Chwasty za ogrodzeniem

    • 4 0

  • Ten remont to wizytowka Dulkiewicz. (2)

    • 4 5

    • A co to ma z nią wspólnego ? Jak za nią nie przepadam, to muszę ją obronić.
      To szeroko rozumiane PKP przeprowadza remont peronów, przejścia a za chwilę samego budynku dworca.

      • 1 0

    • Ten remont to wizytówka Prezesa

      PKP z PiSu.

      • 0 0

  • Co słychać na budowie Remontu tunelu PKP w Gdańsku (1)

    Najczęściej i najgłośniej słychać na remontowanych częściach tunelu "lanie na mur" bo innych odgłosów typowo budowlanych nie ma komu wydawać a i porządku na budowie nie ma kto nadzorować. Czy się stoi czy się leży moja kasa się należy. Skąd my to w Gdańsku znamy ? Spytajcie Lecha!

    • 4 2

    • Remontem zajmuje się PKP,

      a więc spółka Skatku Państwa, a więc PiS. Jedź na Nowogrodzką wylewać żale!

      • 1 0

  • Pan Karol Jakubowski powinien wybrać się na jeden dzień do Berlina,żeby zobaczyć jak można prowadzić remont dworca i przy okazji nie stwarzać wrażenia syfu.

    • 3 0

  • Jak to na budowie

    Pal licho z estetyką na budowie. Wszyscy-nawet turyści-widzą, że jest remont. Większym problemem jest zbyt mała ilość biletomatów SKM. W kolejkach to maszyny stoją tłumy turystów.
    Mogliby postawić kolejne 2 maszyny.

    • 2 0

  • Żądamy ładnych remontów! Estetycznych! I koniecznie wege

    Nie dość, że rolnicy na wsi cały czas hałasują maszynami to teraz jeszcze budowlańcy robią brzydkie remonty. Jak żyć?

    • 4 3

  • Za remont odpowiada PKP

    Żale proszę kierować do prezesa przydzielającego stołki w spółkach skarbu państwa.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane