- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (772 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (308 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Wybrano wariant rozbudowy ul. Nowej Koziorożca na Osowie
Przyszła ul. Nowa Koziorożca w Osowej będzie krętą drogą, by kierowcy nie dociskali pedału gazu. Tak zdecydowali urzędnicy po konsultacjach z mieszkańcami. Sprawdzamy, co jeszcze zmieni się w Osowej.
- Ten wariant ma połączyć różne oczekiwania mieszkańców, dotyczące m.in. spowolnienia tej ulicy. W tym przypadku pasy jezdni zawężone zostaną do szerokości 2,75 m każdy. Zagospodarowany zostanie teren zieleni, a do tego powstanie wyodrębniony chodnik - wyjaśnia Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Od strony północnej powstanie zielona przestrzeń z chodnikiem i dopuszczeniem ruchu rowerowego. Będzie to ulica o statusie "tempo 30", czyli z ograniczoną prędkością. Od strony południowej będzie możliwość włączenia tamtejszych ulic w ul. Koziorożca.
Co ważne, ulica będzie miała budowę meandrującą, a więc wybudowana zostanie droga z naturalnymi technicznymi utrudnieniami, które uniemożliwią kierowcom rozwijanie większych prędkości.
Domy na sprzedaż Gdańsk Osowa. Jak się mieszka w Osowej?
Nowa Koziorożca to część większego projektu
Budowa ulicy Nowa Koziorożca związana jest z zadaniem pod nazwą "Przebudowa ulicy Kielnieńskiej w Gdańsku na odcinku do obwodnicy do wiaduktu kolejowego".
Należy podkreślić, że projekt ten jest realizowany niezależnie od wykonywanego od kilku lat projektu o nazwie "Budowy dróg i kanalizacji deszczowej w Gdańsku Osowej". Zakresy obu projektów nie pokrywają się ze sobą, ale są wobec siebie komplementarne.
Warunkiem niezbędnym przystąpienia do modernizacji ulicy Kielnieńskiej jest budowa wspomnianej Nowej Koziorożca.
Wariant z ulicą o bardzo uspokojonym ruchu wydaje się zdaniem Forum Rozwoju Aglomeracji Gdański rzeczywiście kompromisowy w sytuacji, gdy miasto i tak nie posiada wizji rozwoju transportu zbiorowego na Osowej, która byłaby wstanie spożytkować korzyści płynące z samego buspasa.
- Jednocześnie sam przedstawiony kształt planowanej drogi, zawężenie pasów i spowolnienie ruchu poprzez meandrowanie ulicą faktycznie jest skutecznym sposobem na zachowanie lokalnego charakteru takiej ulicy, która nie będzie zachęcać kierowców do korzystania z niej jako tranzytowego skrótu w masowy sposób. Proponowany układ poprawi komunikację w różnych formach w swojej okolicy, a jeśli dopilnowane zostaną obietnice nasadzenia tam zieleni może ona stać się również stosunkowo atrakcyjną przestrzenią publiczną - uważa Paweł Mrozek z FRAG.
Kolejne inwestycje lada dzień
W tym tygodniu ogłoszony zostanie przetarg na budowę kolejnych dróg i kanalizacji deszczowej w Gdańsku Osowej. W zakresie inwestycji oprócz nowych nawierzchni i chodników jest także budowa sieci wodociągowych.
Pod koniec 2018 roku zakończono dwie duże inwestycje w Gdańsku Osowej, a już niebawem rozpoczną się prace na kolejnych ulicach w tej części miasta. Po ulicy Nowy Świat i Planetarnej, które udało się już wybudować, niebawem rozpoczniemy prace na ul. Koziorożca, Keplera i Zeusa.
Zmiany na ul. Koziorożca
Zakres prac na ul. Koziorożca obejmuje odcinek od ul. Nowy Świat do ul. Jednorożca. Przewidziano budowę jezdni o łącznej szerokości 6 metrów. Wybudowane zostaną ronda na skrzyżowaniach: ul. Koziorożca z ul. Junony, ul. Koziorożca z ul. Jednorożca i z ul. Nową Koziorożca, ul. Nowej Koziorożca i z ul. Niedziałkowskiego. Przebudowane zostanie także skrzyżowanie ul. Niedziałkowskiego z ul. Starą Koziorożca. Powstaną także obustronne chodniki na odcinku od ul. Nowy Świat do ul. Junony. Na pozostałym fragmencie ulicy przewidziano chodnik jednostronny po wschodniej stronie ulicy, a po zachodniej stronie ulicy powstanie ciąg pieszy z dopuszczeniem ruchu rowerowego.
Ułożona zostanie instalacja wodociągowa, kanalizacja deszczowa, gazowa i teletechniczna. Ponadto wzdłuż ul. Koziorożca pojawią się elementy tzw. "małej architektury" i oświetlenie.
Roboty przewidziano również na ul. Zeusa. Prace odbywać się będą na odcinku od ul. Junony do Nowego Światu. Mieszkańcy ul. Zeusa zyskają nie tylko nową nawierzchnię jezdni o szerokości 5,5 m (2 x 2,75 m) i chodniki, ale również kanalizację deszczową i oświetlenie. Zarówno na ul. Zeusa jak i ul. Koziorożca wykonana zostanie sieć gazowa. Także na ul. Zeusa pojawią się ławki i kosze. Przetarg dotyczy także ul. Keplera (Nowej Spadochroniarzy), która zyska nową sieć wodociągową.
Oferty w przetargu poznamy 3 kwietnia. Prace potrwają do końca 2020 roku.
Gdańsk inwestuje w przebudowę Osowy
- Inwestycja jest ostatnim elementem zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa układów drogowych wraz z kanalizacją deszczową oraz zbiornikiem retencyjnym Osowa II w Gdańsku - Osowej", które współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W ramach tego zadania za 25 mln zł wybudowano ul. Nowy Świat. Wybudowano około 1,6 km drogi wraz z kanalizacją deszczową. Prace prowadzone były na odcinku od ul. Wodnika do ul. Zeusa. Jednym z elementów inwestycji była także budowa zbiornika retencyjnego Osowa II. Ma on pojemność około 15 tys. metrów sześciennych.
Zbiornik w Osowej powstał na końcu ul. Koziorożca, jadąc na południe od ul. Junony. Zbiornik został zagospodarowany jako staw miejski ze ścieżką rekreacyjną, oświetleniem, roślinnością i aranżacją małej architektury tak, aby służyć mieszkańcom Osowej jako miejsce spacerów i rekreacji. W ostatnim czasie w Osowej zakończył się także remont ul. Planetarnej.
Osowski deptak
Ponadto w tym tygodniu ogłoszony został przetarg na realizację zadania z Budżetu Obywatelskiego 2018 "Osowski deptak 2.0 - miejsce spacerów i spotkań". Zadanie obejmuje rewitalizację miejsca, zwanego przez osowian deptakiem, a znajdującego się przy ul. Siedleckiego, równolegle do budynku Szkoły Podstawowej nr 81.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną chodniki. Wzdłuż deptaku ustawione zostaną donice z zielenią, ławki i stojaki rowerowe. Przewidziano także utworzenie plenerowej biblioteczki. Prace potrwają do końca sierpnia 2019 roku.
Opinie (129) 1 zablokowana
-
2019-03-04 16:35
Moim zdaniem doskonały pomysł z brakiem zatok dla autobusów (3)
Zatoki autobusowe powinny być zlikwidowane na wszystkich drogach, jednocześnie w okolicach przystanków powinien obowiązywać zakaz wyprzedzania.
Dzięki temu kierowcy samochodów nie wyprzedzaliby autobusów, co miałoby kilka zalet.
Po pierwsze autobus jechałby szybciej, bo w czasie kiedy stoi na przystanku, przed nim zrobiłaby się luka między pojazdami którą potem by wykorzystał dojeżdżając do kolejnego przystanku - dzięki temu nie stałby w korku. Również nie byłoby problemów z kierowcami notorycznie łamiącymi prawo przez nieumożliwienie kierowcy autobusu włączenie się do ruchu.
Po drugie zniknąłby jeden z argumentów przeciwników transportu zrównoważnonego - że autobus porusza się wolniej, bo prędkość pozostałych pojazdów dostosowałaby się do prędkości pojazdów komunikacji zbiorowej.- 5 13
-
2021-09-20 21:19
Nie
Nie jesteśmy gotowy mentalnie na takie rozwiązanie nie my. Dochodziło by do wypadków, króle ulicy wyprzedzali by na 2 i 3 ciego na czołowe z przeciwległym pasem.
- 0 0
-
2019-03-04 17:54
Reterdowo
- 1 1
-
2019-03-04 17:43
Daj się leczyć
- 2 2
-
2021-09-20 19:55
Nie rozumiem
Nie rozumiem w ogóle poco taka kobyła ? 2 ronda i ślepa uliczka do sklepów w czerwonej torebce. Tam było 200 m2 ziemi które zostały przerobione na rondo. Poco to wszystko ? Jaki problem to rozwiązuje?
- 0 0
-
2019-03-18 07:27
Kierowcy!
Tutaj właśnie na przetargu poszedł gruby wałek, a na remonty drog6w Gdańsku kasy nie ma
- 1 0
-
2019-03-04 14:00
durnota (5)
jako mieszkaniec szafera nigdy nie zgodzę się na budowę drogi , protesty dopiero zaczynamy Dulkiewicz!
- 6 18
-
2019-03-08 11:50
Ta droga jest w planach od dawna
Tylko wolne dzialanie miasta dalo mieszkancom sie przyzwyczaic do zycia bez tej drogi potrzebnej dzielnicy jak powietrze
- 1 0
-
2019-03-04 16:23
(1)
Dulkiewicz ma tyle wspólnego z budową Koziorożca coty drogi ,,eko'' z rozumem
- 4 3
-
2019-03-05 09:00
Nieprawda. To Dulkiewicz przychodziła na spotkania z mieszkancami
- 0 2
-
2019-03-04 15:39
wojna (1)
wypowiadamy wojnę Dulkiiewicz w sprawie budowy Koziorozca- nie będzie drogi przed naszymi domami !
- 3 8
-
2019-03-04 20:51
nie zes*ajcie się!
- 6 2
-
2019-03-06 14:30
Yyyyyy
Nie powinno być w Osowej?
- 1 1
-
2019-03-04 07:17
Bardzo dobry pomysł (3)
Tylko jezdnia powinna miec jednak asfalt.
- 30 13
-
2019-03-04 16:23
to już było (2)
Zawsze warto sprawdzić czy coś podobnego nie istnieje w okolicy. W Otominie (co prawda nie ma ławeczek ale...) dobrym przykładem jest ul Konna z której to mieszkańcy gmin kaszubskich zrobili sobie skrót jazdy do miasta i z powrotem. Istnieje ograniczenie do 30 km na godzinę, po ulicy chodzą piesi bo jest to też ich droga, nie ma chodnika, jest kostka brukowa ale niestety tylko 1 na 10 kierowców jedzie zgodnie z przepisami. Chciałoby się powiedzieć że droga jest na tyle pofalowana że tylko wariat mógłby tam wyprzedzać bo nie widać co jest za zakrętem, ale niestety jak życie pokazuje jest ich wielu. Z mojej perspektywy lepiej byłoby tam zlikwidować te 30 km na godzinę zbudować chodnik po to i ograniczenie to i tak fikcja, której nikt nie kontroluje, a złudne poczucie bezpieczeństwa z ograniczenia prędkości tworzy tylko niebezpieczne sytuacje dla pieszych. od czasu powstania ul Konnej ze 2 razy widziałem tam policję a to już około 6 lat.
Podsumowując, wyjście z założenia że wszystko będzie dobrze bo uda się spowodować że auta będą jechały wolno to chciejstwo :)- 5 1
-
2019-03-05 18:07
chodnik przy ulicach Tempo 30 jest potrzebny
- 2 0
-
2019-03-04 17:58
Gdańscy urzędnicy NIGDY się nie nauczą, będą szli z tym bezsensem w zaparte
- 3 3
-
2019-03-04 07:08
najważniejsze żeby były drogi dla rowerów! (4)
Rowery to nasza przyszłość!
- 36 50
-
2019-03-04 07:20
na szczescie nie bedzie kolejnego gniotu. (2)
chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego to idealne rozwiazanie dla takich miejsc. Dla noralnych rowerzystów bedzie jezdnia, a dla tych co nie czują sie na siłach chodnik.
- 6 12
-
2019-03-04 09:59
Nie ma czegoś takiego jak normalny rowerzysta. (1)
- 11 9
-
2019-03-05 18:06
nie ma czegoś takiego jak troll antyrowerowy odpowiedzialny za słowa
- 2 2
-
2019-03-04 07:09
Byle nie Mevo
Bo nic nie bedzie
- 5 8
-
2019-03-04 23:26
Tak sobię myślę (1)
Jeżeli ktoś decyduje się zamieszkać w mieście to czemu mu przeszkadzają autobusy, tramwaje, ulice, rowery, ludzie i hałasy? Przecież miasto to duża ilość różnych ludzi z różnymi potrzebami na małej przestrzeni. Nie da się kupić nieruchomości w dobrej miejskiej lokalizacji i żyć jak na uboczu w górach. A niektórzy na siłę i w brew innym próbują. Może lepiej wieś gdzieś daleko. Tam autobus przed furtką pięć razy w godzinie nie będzie przyjeżdżać.
- 5 5
-
2019-03-05 00:03
Więc odpowiadam - abstrahując od tego przypadku - Nie każde miejsce w mieście jest takie samo i ma takie samo przeznaczenie. Jeśli nagle drastycznie zmienia się przeznaczenie i plany to ludzie mówią nie.
- 3 3
-
2019-03-04 23:12
Chore
- 5 1
-
2019-03-04 07:03
u nas w Gdyni takich inwestycji nie było od lat. (8)
ostatnio powstało pseudo rondo na Puckiej
- 42 19
-
2019-03-04 07:21
(2)
znajdź godną pracę trollu
- 8 11
-
2019-03-04 08:00
ty przestań pić (1)
- 6 6
-
2019-03-04 21:28
coś o tym wiesz czerwona samico psa
- 0 5
-
2019-03-04 20:45
a Szczurek i tak 150% poparcia
- 2 3
-
2019-03-04 16:29
i całe kurna szczęście!
ta pożal się boże wizualizacja wygląda jak Promenada Królowej Marysieńki z dofotoszopowanym zepsutym autobusem XD
- 3 4
-
2019-03-04 12:28
może potrzebujecie
białej farby do malowania buspasów i dróżek dla rowerów?
- 4 4
-
2019-03-04 12:05
Tylko nie "pseudo rondo" :)
Rondo "imieniem" Marka Łucyka :)
- 5 4
-
2019-03-04 08:23
miało by turbo rondo a skończylo się na prowizorce. typowy szczur
- 6 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.