Jest inwestor dla hotelu przy marinie w Gdyni

Firma deweloperska Ghelamco ma być partnerem Polskiego Związku Żeglarskiego przy zabudowie terenów wokół mariny żeglarskiej w GdyniMapka. Umowa ma zostać podpisana w najbliższych tygodniach. Prace budowlane mogłyby się rozpocząć po przyszłorocznym sezonie żeglarskim, a skończyć jesienią 2025 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni

Pobierz aplikację: Android | iPhone


Kiedy powstaną nowe budynki przy gdyńskiej marinie?

Zobacz wyniki (835)
Przypomnijmy: kilka lat temu ówczesny zarząd Polskiego Związku Żeglarskiego zaprezentował projekt nowego kompleksu przy gdyńskiej marinie przygotowany przez Studio Kwadrat. Miejsce miało wzbogacić się o hotel z 200 pokojami (10 tys. m kw.), a kluby żeglarskie zyskać nowe siedziby.

Inwestycje przy marinie w Gdyni: plany od lat



Pozostałą część planowano przeznaczyć na:
  • powierzchnię handlową i usługową (5,7 tys. m kw.),
  • biura (5 tys. m kw.),
  • centrum fitness (2 tys. m kw.).

W planach był podziemny garaż posiadający 240 miejsc postojowych oraz sale konferencyjno-szkoleniowe. Swoją bazę miały zachować działające tu kluby żeglarskie, dla których planowano przeznaczyć połowę kompleksu.

Nie było pieniędzy na inwestycję



Do koordynowania budowy powołano spółkę Nowa Marina Gdynia. Nie udało się jednak znaleźć 160 mln zł na inwestycję.

Po zmianie władz Polskiego Związku Żeglarskiego sprawa na jakiś czas została odłożona, ale w 2019 roku okazało się, że PZŻ znalazł inwestora, z którym rozpoczęto rozmowy.

Głównym elementem negocjacji była sprawa udziału klubów żeglarskich w inwestycji. Chodziło o zabezpieczenie ich działalności podczas budowy oraz po zakończeniu inwestycji.

Nowy inwestor i porozumienie z yacht klubami



W ostatnich dniach została podpisana umowa przedwstępna, która jest ostatnim krokiem przed podpisaniem formalnego porozumienia z deweloperem. Na jego mocy firma Ghelamco ma objąć większościowe udziały w spółce Nowa Marina. PZŻ wniesie do spółki ziemię.

Doszło także do porozumienia działających na miejscu klubów żeglarskich ze spółką Nowa Marina. Określono w nim sposób funkcjonowania klubów Yacht Klub Polski, Yacht Klub Gryf, Yacht Klub Stal w trakcie budowy oraz po zakończeniu inwestycji.

Za trzy miesiące Ghelamco przejmuje udziały w spółce



Na działalność żeglarską przeznaczono ok. 50 proc. terenu, objętego inwestycją.

- W ciągu trzech miesięcy zamierzamy podpisać faktyczną umowę, w której Ghelamco obejmie większościowe udziały w spółce. Umowa będzie obwarowana szeregiem zapisów związanych z podejmowaniem decyzji, bo chcemy zabezpieczyć działalność żeglarską. To, że będziemy mieli mniejszościowy pakiet udziałów, nie oznacza braku wpływu na działanie spółki. Inwestor podszedł do tego ze zrozumieniem - mówi Bogusław Witkowski, prezes zarządu spółki Nowa Marina Gdynia.
Wiadomo, że potrzebny jest projekt zamienny dla tej inwestycji. Część zewnętrzna przygotowana przez Studio Kwadrat nie zmieni się. W planach jest inny od wcześniej założonego rozkład pomieszczeń. Na razie nie wiadomo, w jaki sposób rozłożą się akcenty komercyjne.

Trzy lata na budowę - początek jesienią 2022 roku



Przewidywany harmonogram zakłada przeprowadzkę klubów do kontenerów jesienią 2022 roku. Prace budowlane mają potrwać trzy lata.

- Istotne jest dla nas to, by budowa wpłynęła jak najmniej na działalność klubów żeglarskich, stąd rozpoczęcie prac planujemy jesienią 2022 roku - kończy Bogusław Witkowski.
Ghelamco to belgijska firma deweloperska, działająca w Polsce od ok. 20 lat. W naszym kraju wybudowała kilkanaście dużych biurowców, obiekty handlowe i budynki mieszkalne, głównie w Warszawie.

Quiz Żeglarskie Trójmiasto. Na ile pytań znasz odpowiedź? Średni wynik 44%

Żeglarskie Trójmiasto. Na ile pytań znasz odpowiedź?

Rozpocznij quiz

Opinie wybrane


wszystkie opinie (189)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »