- 1 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (347 opinii)
- 2 Oszukane "30 stopni" w majówkę (33 opinie)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (273 opinie)
- 4 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (74 opinie)
- 5 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (115 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (366 opinii)
Nowa ulica połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza przy OBC
Blisko 21 mln zł ma kosztować nowa ulica, która połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza i będzie przebiegała w pobliżu biurowców Olivia Business Centre. Właściciel kompleksu biurowego ma pokryć ok. 80 proc. kosztów budowy, która planowana jest na lata 2021- 2023. Radny dzielnicy uważa, że ta droga jest niepotrzebna, a jej powstanie będzie kłopotliwe.
- Miasto planuje realizować ulicę tzw. Nową Sudecką wspólnie z inwestorem prywatnym na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych oraz art. 3 ust. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Tym samym większą część zakresu inwestor będzie realizować samodzielnie na swój koszt, a część obejmująca skrzyżowanie z ul. Wita Stwosza zrealizuje miasto przy wsparciu finansowym inwestora. Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej.
Według szacunkowego kosztorysu sporządzonego przez miejskich urzędników, inwestycja pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł a miasto 3,7 mln zł. Zanim jednak prace ruszą, musi zostać opracowany projekt.
- Trudno komentować szczegóły finansowe, ponieważ do tej pory na Nową Sudecką nie została zawarta umowa pomiędzy Miastem Gdańsk a nami. Niemniej potwierdzamy naszą gotowość partycypowania finansowego w jej budowie - mówi Dagmara Rybicka, menadżer ds. komunikacji Olivia Business Centre.
Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana, która z kolei jest łącznikiem między Wita Stwosza a Polanki.
- Takie rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy - wyjaśnia Schneider.
Do planów budowy tej drogi sceptycznie podchodzi radny dzielnicy Oliwa, który w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miasta Gdańska.
- Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy. W poprzedniej kadencji wszyscy radni miejscy okręgu nr 6 byli tej inwestycji przeciwni - przekonuje Mariusz Andrzejczak. - Ulica i jej proponowany przekrój będą generować dodatkowy ruch samochodowy w obrębie szkoły nr 35 i utrudnią komunikację dzieci uczęszczających na zajęcia do Hali Olivii. Obciążą dodatkowo ul. Wita Stwosza i Derdowskiego, które w godzinach szczytu są już praktycznie niedrożne.
Warto też zauważyć, że droga ma biec po gruntach należących częściowo do miasta i Uniwersytetu Gdańskiego.
- Dla realizacji tej inwestycji niezbędne więc będzie kosztowny wykup gruntów i wycinka większości drzew na tym terenie - dodaje radny dzielnicowy.
- Nawet jeśli dojdzie do wycinki niektórych drzew, będzie się to wiązało z nasadzeniami nowych - deklaruje Rybicka.
Budowa ma być realizowana w latach 2021-2023, ale ostateczny termin będzie zależny od ustaleń, które zostaną wynegocjowane i włączone do umów drogowych.
Opinie (292) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-19 21:16
jestem za (3)
ale tylko jeśli będzie tam zakach ruchu dla samochodów osobowych
- 12 6
-
2020-01-20 10:44
(1)
Taksowka jest samochodem ciezarowym, specjalnym czy motocyklem?
- 1 0
-
2020-01-20 13:30
autobusem
- 0 0
-
2020-01-19 23:14
Całe szczęście, że ciebie nikt nie słucha.
- 3 1
-
2020-01-20 11:16
(1)
To dobry plan. Ulica odciąży zakorkowaną Bażyńskiego i kameralną Derdowskiego; lokalni radni od zawsze byli niechętni jakimkolwiek zmianom w organizmie miasta, co potwierdza casus pana Andrzejczaka widzącego miasto jako skansen.
- 1 8
-
2020-01-20 13:23
Dociąży Derdowskiego
O 16 dzień w dzień sznurek aut będzie wyjeżdżał na Stwosza w prawo i w Derdowskiego...
Proste jak cep, ale im o to chodzi- 0 0
-
2020-01-19 18:41
(8)
"Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy"
A te auta niby skąd się tam biorą? Przylatują? Przecież one korzystają z dróg publicznych w okolicy. Dodatkowa droga wspowuduje rozluźnienie ruchu w krytycznym miejscu na Grunwaldziej oraz wszystkich prawo i lewoskrętów tam prowadzących.
Przeraża mnie myślenie radnych.- 35 29
-
2020-01-20 10:24
Nie zgadzam się (2)
Przecież to będzie kolejna zachęta na dojazd autem do OBC
- 2 1
-
2020-01-20 11:36
Ci którzy mają tam miejsca i tak jeżdżą autem (1)
Reszta nie zaparkuje, więc liczą na SM, która tych bardziej kreatywnych trochę utemperuje...
A coś tam trzeba zrobić, bo zatyka się koło OBC tak, że skuterem się nie idzie przecisnąć :/- 1 0
-
2020-01-20 13:20
Buspas, komunikacja, SKM, itp
- 0 0
-
2020-01-20 10:59
Inwestor obiecywał mieszkańcom, że pracownicy biurowców będą jeździć komunikacją publiczną, a teraz kosztem mieszkańców, chcecie dowozić swoje 4 litery pod same drzwi.
- 1 1
-
2020-01-20 10:04
a developerów, nie? on dopłaci ale ściągnie z klientów
- 0 0
-
2020-01-19 21:25
(2)
naprawdę wierzysz, że jak się zbuduje drogę, to będzie łatwiej dojechać? będzie tylko jeszcze więcej korków.
- 7 2
-
2020-01-20 03:37
W tym przypadku korki się nie zwiększą
Bo biurowce dalej będą miały tyle samo miejsc parkingowych
- 3 2
-
2020-01-19 23:08
Nie no przecież każdy wie, że bez dróg się najłatwiej dojeżdża!
- 3 1
-
2020-01-19 18:08
Dlaczego miasto ma wykupowac grunt, ktory oddalo za symboliczna zlotowke? (6)
- 106 21
-
2020-01-20 11:49
Bo to taki biznes zaplanowany przed laty
Interes dla biurowców a dla mieszkañców i szkoly klopot
- 3 0
-
2020-01-19 19:44
(1)
No co za głupie pytanie... to jest normalne przecież, przykładowo: ty mi dasz swój rower za symboliczną złotówkę, a ja ci go potem sprzedam za stówkę. Tak to właśnie działa w kapitaliźmie i unii.
- 19 6
-
2020-01-20 08:15
lepszy komunizm gdzie nikt nie ma roweru . hahaha
- 1 6
-
2020-01-19 21:18
Bo dzisiaj dawanie koperty bezpośrednio z rąsi do rąsi jest ryzykowne.
Podsłuchy, monitoringi, dyktafony, pluskwy, kamerka w każdej komórce.
Więc teraz kombinują jak tu się skorumpować po legalu- 16 2
-
2020-01-19 18:38
za blokowiska przy Szadółkach - warto przypomnieć (1)
- 7 8
-
2020-01-19 21:02
To był barter
- 3 1
-
2020-01-20 11:40
"Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej."
Pan płaci, Pan wymaga
- 2 0
-
2020-01-20 00:15
(1)
Pan radny doprawdy się nie zna, bo większe zagrożenia to w gmachu tej szkoły bywały. Ot choćby pan dyrektor, co urzędował do 1999 roku, a który zawsze korzystał z toalety damskiej na parterze, przeznaczonej głównie dla dziewczynek z klas 1-3. Jak chciał się dostać do kabiny, a w środku siedziała jakaś biedaczka, kurczowo trzymając klamkę - to dyro szarpał z drugiej strony z całej siły (zamków oczywiście w drzwiach nie było). Tak się też składa, że w latach 90. cała szkoła "sportowa" nr 35 chodziła na dziko na stadion ćwiczyć na wf, kiedy tylko pogoda sprzyjała. Kiedyś ktoś się na UG kapnął, to cały stadion ogrodzili i przechodziliśmy górą przez bramkę. Takie to były czasy i takie "obyczaje", a teraz strach, że łyżwiarze czy hokeiści, idąc po szkole na zajęcia w Hali Olivii i gapiąc się zapewne w telefon gratis, wpadną pod samochód...
- 9 7
-
2020-01-20 11:32
Dobre!
Jak to się ma do bezpieczeństwa na drodze 4 pasmowej przy szkole ?
- 4 0
-
2020-01-20 11:31
No i po spokoju na Wita Stwosza...
Bo niby dokąd pojadą samochody tą ulicą? Przecież nie skończą jazdy w Oliwie Albo docelowo wrócą na Grunwaldzką, albo pojadą Polankami w stronę Oliwy i obwodnicy. Co to zmieni?
- 6 0
-
2020-01-20 11:29
"2 jezdnie po dwa pasy" "ulica ma byc uspokojona"
w UM nadal bez zmian....
- 11 0
-
2020-01-19 20:11
Kolejna paranoja zamiast ograniczac to rozbudowują mają gdzies bezpieczenstwo dzieci!! (3)
- 26 6
-
2020-01-19 23:12
Skoro szkoła sportowa,to dzieciaki pewnie sprawne i szybko biegają. (1)
Zdążą uciec przed samochodem.
- 4 2
-
2020-01-20 11:27
Lotny popis
Widać po wpisie
- 1 0
-
2020-01-20 10:39
Dlatego szkoly powinno sie budowac w szczerym polu, tak zeby do najblizszej drogi czy torow bylo minimum 5 kilometrow. Tylko wtedy zapewnimy maksimum bezpieczenstwa naszym milusinskim.
- 1 0
-
2020-01-19 18:05
(39)
Prywatny inwestor w wiekszosci sfinansuje droge, bedzie dojazd do setek, a jak sie wszystko rozrosnie to i tysieci miejsc pracy, a spoleniacy jak zwykle nie. Nawet jak by ktos chcial za darmo cos zrobic to i tak oni beda na nie, od tak dla zasady.
- 317 134
-
2020-01-19 18:08
(12)
Dziwi mnie też argumentacja, że Wita Stwosza jest niedrożna w godzinach szczytu. Pracuję przy tej ulicy i szczerze mówiąc, nie zauważyłem zbyt nasilonego ruchu.
- 67 15
-
2020-01-19 18:13
(11)
Komuś najwyrażniej się coś pomyliło. Ta droga jest raczej niewykorzystywana...
- 49 5
-
2020-01-19 18:35
(10)
a przepraszam, zapomniałem napisać, że przez znikomy ruch aut bardzo fajnie się po niej jedzie rowerem na trasie Wrzeszcz-Oliwa. Ciszej i spokojniej niż wzdłuż Grunwaldzkiej.
- 35 3
-
2020-01-19 20:59
Apeluje do Rady Dzielnicy aby zablokowali ten durny pomysł (2)
- 16 12
-
2020-01-20 11:25
przesiedlić apelujących na wieś...
nawet bez ich zgody!
- 1 4
-
2020-01-20 10:20
Ok, czytam
Tylko jak to zrobić?
My możemy tylko apelować. Urzędnicy podejmą decyzję.
Ale będziemy próbować.- 1 0
-
2020-01-19 19:41
I jedyna w gdańsku, która na swojej całej trasie (5)
posiada śluzy, wysepki i sygnalizację rowerową, co więcej, nigdy nie słyszałem, by ktokolwiek na to narzekał.
Swoją drogą cieszy mnie, że w końcu ktoś w Polsce protestuje przeciwko drogom. Szkoda tylko, że powodem nie jest zrównoważony rozwój i sprzeciw amerykanizacji arterii, a klasyczny polski sprzeciw "buduj, ale nie u mnie".
Nie oszukujmy się, to nie jest pierwszy sprzeciw Rady Oliwy przeciwko drogom (nie wiem ile osób jest z pierwszej kadencji, ale widać kontynuują jej retorykę), tak samo się sprzeciwiali niezbędnej Drodze Zielonej. Ich Rada nie widzi po prostu żadnego interesu, poza własnym i stara się zablokować rozwój miasta. Każdy na tym ucierpi.- 31 18
-
2020-01-19 21:18
Droga Zielona jest niezbedna.. ale dla gminy Luzino (3)
- 13 10
-
2020-01-19 21:24
Bo każdy wie, że Berliner ring przydał się tylko przejezdnym. (2)
- 10 7
-
2020-01-20 07:50
Berliner Ring prowadzi wokół miasta (1)
a nie w jego środek
- 7 1
-
2020-01-20 10:12
To dlatego Wita remontowali tak z d...?
- 2 1
-
2020-01-20 09:06
Ja słyszałem narzekania na te śluzy i wysepki
Rada dzielnicy narzekała jak mieli to budować.
- 3 1
-
2020-01-19 20:13
no to już się nie będzie fajnie jeździć bo nagle będzie zakorkowana
- 12 7
-
2020-01-19 19:01
(6)
Dlaczego miasto ma cokolwiek dokładać do prywatnych inwestycji? Przecież to OBC ba tym skorzysta a nie miasto. Miasto i tak wydając zgody na budowę gdańskiego mordoru sparaliżowało już te cześć miasta
- 31 10
-
2020-01-19 19:05
Sparaliżowaną to masz głowę. Przejeżdżam tamtędy codziennie i nie widzę różnicy pomiędzy np 2019 r a 2010 (5)
- 12 22
-
2020-01-19 19:48
(3)
bo nie przejeżdżasz w godzinach "wędrówki ludów" lub jak to nazywają inni "przepędzania stada baranów"
- 25 6
-
2020-01-20 09:30
(2)
baranem to ty jestes pracujac w swoim januszexie za 3200 netto
- 0 5
-
2020-01-20 10:03
(1)
Leż grzecznie na hali i dalej pobekuj, mój baranku.
- 1 0
-
2020-01-20 10:11
czy sie stoi czy sie lezy podwojna srednia krajowa sie nalezy, a ty dalej zyj urojeniami "baranem nie jestem"
- 1 0
-
2020-01-20 07:29
Jest roznica
Przecież 10 lat temu wita Stwosza i derdowskiego nie korkowały się. Mieszkańcy widzą różnicę. Zmieni się tylko to że samochody będą stać na innych ulicach. Spacerowa ma wciąż taką samą przepustowość.
- 10 0
-
2020-01-19 18:25
(5)
Miasto ma dołożyć 4 mln + pewnie wykup działek. Naprawdę w Gdańsku jest więcej pilniejszych rzeczy ktore za te pieniądze można zrealizować...
- 32 28
-
2020-01-19 21:00
Testament Adamowicza? (4)
- 14 13
-
2020-01-19 23:41
Co takiego? (3)
Może wyjaśnij, co tam w przekazie dnia napisali do końca?
- 7 3
-
2020-01-20 08:12
Czy OBC jest jeszcze polskie czy już jakiś fundusz niemiecki ? (2)
- 2 4
-
2020-01-20 09:45
Polski. (1)
W przeciwieństwie do rosyjskiej spółki Srebrna.
- 2 2
-
2020-01-20 09:56
Tak jak Torus ?
- 1 1
-
2020-01-20 08:40
miejsc parkingowych nie przybedzie, wiec o czym ty mowisz
kurtyna
- 0 1
-
2020-01-19 18:29
(9)
Należy się raczej zastanowić kto pozwolił na budowę tysięcy miejsc pracy w takim miejscu. Dla zatrudnionych tam osób to wygoda, dla pozostałych mieszkańców dramat wynikający z coraz bardziej zakorkowanej Grunwaldzkiej. Takie biurowce powinny się znajdować w okolicach przystanków kolei metropolitalnej, tak aby wymuszać korzystanie z komunikacji publicznej.
- 36 48
-
2020-01-19 18:46
(8)
Przecież te biurowce są 5 minut piechotą od stacji SKM Przymorze, trudno o lepsze skomunikowanie.
- 64 12
-
2020-01-20 07:21
przecież skm jedzie przez osiedla gdzie mieszkają emeryci
trzeba do niej dojechać
- 1 8
-
2020-01-19 19:06
Powiedziałbym, że max 2 minuty. (1)
- 21 14
-
2020-01-20 01:41
a winda
jeszcze musisz windą dojechać.....lub zjechać....
- 6 0
-
2020-01-19 22:00
(4)
ale przez to że są w centrum to każdy dojeżdża samochodem, jakby były 20-30 km od miasta to sensowniej byłoby jechać koleją
- 6 11
-
2020-01-20 00:59
Ty chyba nie wiesz ile kosztuje miejsce parkingowe na OBC, to sa kwoty rzedu 500zl miesiecznie, wiekszosc cisnie komunikacja. Zreszt nawet jakby chcieli to miejsc parkingowych jest ~2000 a ludzi tam pracuje grubo ponad 8000
- 11 0
-
2020-01-19 22:48
(1)
Sam nie byłem przekonany czy to dobra decyzja , na pewno nie taka szeroka, ale głupoty w stylu buudujmy prace 30km za miastem to chyba skrajny cymbaluzm za przeproszeniem! Może w Braniewie albo w Leborku?!
- 16 4
-
2020-01-19 23:32
Z centrum Gdańska do Rębiechowa jest ponad 20 km
- 2 4
-
2020-01-19 23:23
Widać, że koleją nie jeździsz, bo dużo ludzi pracujących w biurowcach wybiera ten środek transportu
- 12 5
-
2020-01-19 23:07
gdybyś tu mieszkał
to wiedział byś dlaczego nie
- 5 3
-
2020-01-19 20:25
Nazwa ulicy powinna nawiązywać do okolicy
Wyścig szczurów na UG i w pobliskich biurowcach nasuwa lepsza nazwę: Nowa Lodecka...:)
- 5 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.