• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe linie autobusowe

kg
30 kwietnia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
W maju w Gdańsku uruchomione zostaną dwie nowe linie autobusowe: 164 z Ujeściska do Wrzeszcza oraz 156 z Matemblewa do Śródmieścia.

Powoływanie nowych połączeń jest możliwe m.in. dzięki środkom finansowym zaoszczędzonym poprzez niewypłacanie Zakładowi Komunikacji Miejskiej wynagrodzeń za obniżoną jakość świadczonych usług, czyli np. spóźnianie się autobusów i tramwajów, czy niewykonanywanie kursów. W styczniu z tego tytułu pozyskano ok. 20 tys. zł. Już niebawem gdańszczanie za pomocą ankiet będą mogli wyrazić swoją opinię o ZKM.

- Nowe linie zostały uruchomione na wniosek mieszkańców - mówi Szczepan Lewna, zastępca prezydenta. Linia 164 z Ujeściska do Wrzeszcza od 5 maja będzie kursowała w dni powszednie w godzinach największego nasilenia przewozów pasażerskich, czyli w godz. 6-10 oraz 13.30-17.30 z częstotliwością co 30 minut.
11 maja ruszy druga linia - 156, kursująca na trasie: Matemblewo - Targ Sienny. - O tę linię mocno zabiegali mieszkańcy - tłumaczy Antoni Szczyt, zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.


Od 30 kwietnia uruchomiony zostanie nowy kurs N10 w relacji: Dworzec PKP - Olszynka - Dworzec PKP przez Dolne Miasto.
1 maja rozpocznie się pierwszy etap sezonowych zmian w komunikacji. Na pierwszy ogień pójdą dodatkowe linie autobusowe: 122 (Wrzeszcz PKP - Oliwa - Sopot Kamienny Potok), 126 (Wrzeszcz PKP - Banino), 222 (Oliwa - ZOO), 640 (Klukowo - Wysoka).

W związku z organizowaną przez miasto w dniach 30.04 - 3.05 imprezą "Gdańsk w Europie, Europa w Gdańsku", wieczorową porą zostaną uruchomione dodatkowe kursy na liniach tramwajowych (2, 6, 13) i autobusowych nocnych (N1, N3, N4, N5, N6).

Na początku maja w środkach komunikacji miejskiej pojawią się ankiety, w których pasażerowie będą mogli wyrazić swoją opinie na temat obsługi, czystości pojazdu, punktualności. Od stycznia br. trwają kontrole jakości usług przewozowych. Pod uwagę brano m.in punktualność, stan techniczny przystanków. W styczniu uchybienia z tytułu niepunktualnego kursowania pojazdów przekroczyły dopuszczalny 1 proc., co stanowiło podstawę do pomniejszenia wykonawcy, czyli ZKM wynagrodzenia - za obniżoną jakość świadczonych usług. Z kolei w lutym i marcu liczba stwierdzonych przypadków nieprawidłowości nie przekroczyła 1 proc.
Głos Wybrzeżakg

Opinie (142)

  • Zgadza sie Baja

    12 to w ogole pomylka ta linia. Trzy razy jechalem i szkoda mowic. Same stare rupiecie tam jedza a torowiska na tej trasie wolaja o pomste do Boga. Tak naklekotac to chyba mozna sie tylko na tej linii.

    • 0 0

  • Maaamaaa,

    no co ty, wdając się w taką dysputę z naszym wspaniałym Magiem nie zauważysz, kiedy do Unii wejdziesz, he,he,he. Za chwilę pewnie będzie o "tej koszmarnej 12".

    • 0 0

  • Bo ty z Przymorza mozesz sobie pojechac przez LOliwe (tak jak autobusy). A z Zabianki najszybciej dolaczasz sie do Grunwaldzkiej wlasnie ta trasa, pod tym mostem.

    • 0 0

  • A czy w takim Nowym Porcie uswiadczysz jakies TIRy? Z tego co wiem, one maja jakas specjalna trase i nie jada przez centrum dzielnicy. Tramwaje zas jezdza i dlatego wszystko tam sie sypie. Co do motorniczych, to jedzdzac z tego potwornego Chelmu, nie raz widzialem na Hucisku jak dwa tramawje sie pchaja na przystanek, przez co ten drugi blokuje przejazd kierowcom skrecajacym od LOTu wlasnie w Hucisko. Nie, kurierzy nie sa specjalnie uprzywilejowani, ale dla nich sie liczy czas i skandale jest, zeby pojazd wiele wolniejszy narzucal tempo szybszemu!

    • 0 0

  • jadąc samochodem między Gdynią a Gdańskiem jeszcze mi się nie zdarzyło stać w korku spowodowanym tramwajem :P

    • 0 0

  • he he
    ja raczej zauważyłam ze to samochody wpychają się na torowiska bo nie mogą stanąć te półtora metra wcześniej...
    stoją i blokują bo uwazają że są pempkiem świata
    torowiska były położone zanim jeszcze pojawiło się na drogach tyle samochodów, więc powinienes mieć raczej do władz pretensje o to że nie zadbały o odpowiednio szerokie ulice :P
    pozatym nie przypominam sobie żeby samochody kurierskie nalezały do uprzywilejowanych
    a na zabytkowe budynki wpływaja także drgania wywołane przejazdami TIR-ów, spalinki itp. ...

    • 0 0

  • No widzisz mamo

    Ty raz widzialas, a ja kilka razy. I jadac z kolega z basenu na Zabiance wlasnie w tym wyzej opisanym miejscu natrafilismy na korek tramwajowy, przez ktory musielismy az sie cofac do Jelitkowa i tamtedy wracac do domu. Taka organizacja ruchu to zwykly skanadal i brak wyobrazni!!

    • 0 0

  • A co do kierowcow z firm kurierskich

    Dlaczego przez bezmyslnosc wladz miejskich, ktore pokozyly tam torowisko oni maja jezdzic na okolo a nie najkrotsza trasa? To tramwaje powinny jezdzic na okolo i to w takich miejscach gdzie nie sprawiaja innym uzytkownikom drog klopotu! W ogole przyszlosc Trojmiasta widze w rozbudowie sieci pociagow podmiejskich! Pociag nie przeszkadza innym kierowcom tak jak tramwaj. Zreszta czesto paraliz powstaje przez motorniczych, ktorzy mysla, ze skoro tramwaj jest uprzywilejowany, to moze sie wpychac gdzie popadnie. Tramwaje rowniez jezdza do starych dzielnic w Gdansku, przez co budynki tam sie sypia i wygladaja jak prawdziwe rudery. Najwyzszy czas z tym skonczyc i zrobic jakis plan Trojmieskiej komunikacji autobusowo/trolejbusowo/kolejowej!

    • 0 0

  • pod domem mam akurat wyremontowane w zeszłym roku torowisko i nic mi tak znowu nie huczy
    na awarię tramwaju taką która blokuje do czasu sciągnięcia torowisko trafiam raz na pół roku
    zimą kiedy z powodu dużego mrozu stawały autobusy i trolejbusy (ślisko, zamarzające paliwo czy inne ustrojstwa)te tak nielubiane przez ciebie tramwaje jeździły bez większych opuźnień
    jak sie do czegos Mad uprzedzisz to już klapki na oczy...

    • 0 0

  • a mama jednak caly czas za tramwajami:)

    Powtarzam, uszkodzony lub wykolejony tramwaj paralizuje komunikacje na calej linii, trolejbus ma zas pewna mozliwosc manerwrowania (np. ominiecia zepsutego pojazdu). Do trolejbusu wsiada sie z chodnika, a wiec eliminuje się przechodzenie przez jezdnie i w efekcie stojacy trolejbus nie zmusza innych pojazdow do hamowania, ma lepsze przyspieszenie niz tramwaj i porusza sie o niebo ciszej!! Lomot w przypdku tramwaju jest nieunikniony i zaden, nawet najnowszy tramwaj tego nie zmieni. A przy zlych torowiskach (czytaj 90% w Polsce) jest po prostu starsznie glosno. Kolejna sprawa jest to, ze obecnosc torowisk tramwajowych (i przejazdow) powoduje ogromne nierownosci w jezdni i niszczy zawieszenia!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane