• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe malowanie śmigłowców Brygady Lotnictwa

Jakub Gilewicz
25 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Zmodernizowany śmigłowiec W-3WA w nowym malowaniu.
  • Na drugim planie zmodernizowany śmigłowiec ratowniczy W-3WARM w nowym malowaniu.
  • Zmodernizowany śmigłowiec ratowniczy W-3WARM w nowym malowaniu.

Zamiast biało-czerwonego szary kadłub z czerwonymi, czarnymi i żółtymi elementami. Tak wygląda nowy wzór malowania śmigłowców W-3, które należą do Gdyńskiej Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Nowy wygląd maszyn ma sprawić, że będą one mniej widoczne zarówno na tle nieba, jak i wody. Ponadto jaskrawe fragmenty - w razie konieczności - mogą zostać łatwo zamalowane.



Co sądzisz o nowym malowaniu śmigłowców?

- Decyzja związana jest z dążeniem do ujednolicenia barw samolotów i śmigłowców lotnictwa morskiego, zgodnego ze standardami typowymi dla wojskowych statków powietrznych - wyjaśnia kmdr ppor. Czesław Cichy, rzecznik Gdyńskiej Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej.
Jak dodaje komandor, podobne malowania mają bowiem również śmigłowce SH-2G czy Mi-2, a także samoloty patrolowe i transportowe Bryza. Jako pierwsze wśród śmigłowców W-3 należących do brygady nowy wygląd zyskały maszyny, które wysłano w celu przebudowy do PZL-Świdnik.

- Nanoszenie nowych barw odbywa się w ramach procesu modernizacji śmigłowców W-3, który z założenia wiązał się również z wykonaniem nowej powłoki lakierniczej na kadłubach modyfikowanych maszyn. Autorem projektu nowego malowania jest oficer jednej z jednostek BLMW kpt. Mariusz Kalinowski - opowiada kmdr ppor. Cichy.
Dotychczas śmigłowce SAR Marynarki Wojennej miały biało-czerwone kadłuby. Dotychczas śmigłowce SAR Marynarki Wojennej miały biało-czerwone kadłuby.
Inspektorat Uzbrojenia - jak podaje GBLMW - umowę na przebudowę maszyn podpisał z PZL-Świdnik (obecnie własność koncernu Leonardo) jeszcze w 2014 r. Dotyczyła ona modernizacji pięciu najstarszych śmigłowców: trzech ratownictwa morskiego W-3RM do wersji W-3WARM i dwóch transportowych W-3T do wersji W-3WA.

Śmigłowce miały otrzymać cyfrowy system sterowania silnikami w miejsce analogowego, nowe kamery termowizyjne sprzężone z reflektorami (szperaczami), a także nowe wyposażenie ratownicze. Ponadto wszystkie maszyny wyposażone miały zostać w system automatycznej identyfikacji jednostek pływających.

W tym tygodniu pierwszy ze zmodernizowanych śmigłowców trafił do Gdyni. Na lotnisku w Babich Dołach wylądował W-3WA.

Przeczytaj też: Akcje ratownicze śmigłowców Brygady Lotnictwa MW

Jak widać na zdjęciach, śmigłowce mają szare kadłuby. Czerwone są m.in. felgi kół, pyłofiltry i końcówki stateczników poziomych. Z kolei czarna farba posłużyła do namalowania choćby kotwicy i pasa za rurami wylotowymi. Napis SAR (Search and Rescue) jest natomiast żółty.

Przeczytaj również: Jakie śmigłowce SAR dla Marynarki Wojennej?

- Śmigłowce w nowych barwach mają być mniej widoczne zarówno na tle zarówno nieba, jak i wody, a w razie konieczności jaskrawe elementy mogą być łatwo zamalowane - tłumaczy kmdr ppor. Czesław Cichy.
Docelowo wszystkie śmigłowce, które służą w Gdyńskiej Brygadzie Lotnictwa Marynarki Wojennej będą miały takie samo malowanie.

Zobacz pokaz śmigłowca ratowniczego. Materiał z 2012 r.

Miejsca

Opinie (101) 1 zablokowana

  • to tak (1)

    to tak jak wywala sie z wojska doswiadczona kadre a zastepuje baranami macierewicza -zeby smiglowiec ratowniczy malowac w barwy maskujace -antek rąb.. sie w leb-dobra zmiana ,zamalujmy jeszcze koguty bor-owikom ,i tak ich nie slychac to poco ma byc widac

    • 3 2

    • baran to twój ojciec

      • 0 0

  • a na wiosnę malowanie trawy

    • 1 1

  • zamiast nowych przemalowane??

    To jakiś żart, albo SAR albo MW. Z polakami zawsze był problem, czy PRO czy SAR czy siły policyjno wojskowe. Pomieszanie z poplątaniem z powodu 500+ czyli zamiast śmigłowców ratowniczych i ZOP nowe malowanie. To się nazywa pudrowanie syfilisa.

    • 2 1

  • Te helikopery powinny być pomalowane tą specjalną farbą fasadową ta po której mocz się odbija a nie spływa, żeby menele nie zaszczały.

    • 1 2

  • A ten szary to w kolorze smogu tak?

    • 0 0

  • Kolor

    Akurat jeśli chodzi o te śmigłowce które działają w systemie SAR to powinny być widoczne. W razie,, W,, zawsze można przemalować.

    • 0 0

  • Puder

    Nie pomorze puder z róż,gdy pierdoła stara już.

    • 0 0

  • Tak jedziecie na PO psiony a zobaczciew sobie jak ładnie smigają nowe kilkuletnie śmiglowce LPR-u (1)

    Wzięli, ogłosili przetarg, nabyli nie pytając księdza ani prezesa i jest, najwyższej klasy światowej + dobrze wyszkolenie nie wojskowi piloci i personel medyczny latający. Psiony i lpr (partia) oczywiście torpedowały jak mogły ten przetarg, ale się nie udało.
    Tak samo powinni zamówić i nabyć ze 30 kolejnych jako SAR i rozwój LPR i GOPR. I nie badziać o offsetach, bo już nie ma polskich zakładów produkujących śmigłowce.

    • 0 0

    • Słabo poinformowany jesteś....

      Bo warunki przetargu na 23 nowe śmigłowe Lotniczego Pogotowia Ratunkowego ogłoszone były w roku 2005....a sam przetarg zakończył się w roku 2007 (po negocjacjach z firmą Eurocopter i Agusta-Westalnd) - od tamtej pory dostarczane były nowe maszyny dla HEMS...

      Co do pilotów - praktycznie wszyscy to byli (emerytowani) piloci wojskowi - z kilkoma wyjątkami....więc też nie trafiłeś....

      Obecnie trwa przetarg na nowe śmigłowce dla SAR i dwie nowe maszyny dla ratownictwa górskiego.

      Polska była jednym z większych producentów śmigłowców w Europie (kiedyś na eksport - teraz w kooperacji z firmami zachodnimi - koszty pracy..)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane