• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe pasy na drogach w Gdańsku trzeba odmalować jeszcze raz

Szymon Zięba
12 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Kierowcy skarżą się na śliskość nowo wymalowanych pasów podczas hamowania, zwłaszcza kiedy nawierzchnia jest mokra. Kierowcy skarżą się na śliskość nowo wymalowanych pasów podczas hamowania, zwłaszcza kiedy nawierzchnia jest mokra.

Nowe oznakowanie poziome na części gdańskich dróg - w tym w centrum miasta - nie spełnia odpowiednich norm. Kierowcy, zwłaszcza motocykliści i  rowerzyści, skarżą się, że odnowione linie są śliskie. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni problem zna i zapowiada, że oznakowanie trzeba będzie poprawić.



Jak oceniasz stan dróg w Gdańsku?

O tym, że farba użyta do malowania poziomych znaków drogowych (czyli np. przejść dla pieszych lub pasów ruchu) jest śliska - i to nie tylko po deszczu - poinformował nas czytelnik w Raporcie z Trójmiasta, informowało też o tym Radio Gdańsk.

Poprosiliśmy o wyjaśnienia w tej sprawie w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Jak każdego roku, po wykonaniu części prac polegających na odmalowaniu oznakowania poziomego na gdańskich ulicach, wykonaliśmy badania jakości wykonanych usług. Badamy ich szorstkość i luminancję. W bieżącym roku, w przypadku jednego z wykonawców, wykazaliśmy dużą liczbę prób niespełniających normatywnych parametrów dotyczących szorstkości. To skala 80 proc. badanych lokalizacji - przyznaje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Odstępstwo - jak słyszymy od urzędników - prowadzi do odczuwalnej śliskości podczas hamowania, zwłaszcza kiedy nawierzchnia jest mokra. Potwierdza to odczucia naszego czytelnika.

Przykładowe ulice, na których odnotowano nienormatywny parametr szorstkości oznakowania poziomego:


Gdański Zarząd Dróg i Zieleni chce wyjaśnić sytuację



Urzędnicy domagają się zajęcia stanowiska i poprawy wykonanego oznakowania. Jak się dowiedzieliśmy, wykonawca zobowiązany jest złożyć wyjaśnienia do 19 lipca. Poprosiliśmy w GZDiZ o wskazanie firmy, która była wykonawcą robót, co do których pojawiły się zastrzeżenia, nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi na to pytanie.

- Roboty nie zostały odebrane, bo odbiór poprzedzamy badaniami jakości - zaznacza Magdalena Kiljan i dodaje, że roboty wykonane przez drugiego wykonawcę spełniały wymogi szorstkości.
Rocznie na odnowienie oznakowania poziomego na terenie całego miasta przeznacza się około 700 tysięcy złotych. Największy zakres tych działań wykonywany jest wiosną - czyli około 70-80 procent prac (co kosztuje około 500 tys. zł).

Jak wygląda malowanie pasów z bliska



- Obaj wykonawcy otrzymali za wykonane prace częściowe wynagrodzenie. Ostateczne rozliczenie następuje po odbiorze, a to nastąpi dopiero po wykonaniu badań. Prace nie zostały jeszcze odebrane ze względu na nieprawidłowości - podkreśla Magdalena Kiljan.
Kolejny zakres odnawiania oznakowania poziomego wykonywany jest przed końcem wakacji - to głównie przejścia dla pieszych przy gdańskich placówkach edukacyjnych.

Warto zaznaczyć, że w poprzednich latach wyniki badania jakości usług były w 100 procentach poprawne.

Miejsca

Opinie (279) ponad 20 zablokowanych

  • Kiedy ostatnio w Gdańsku coś się udało dobrze zrobić :( ? (4)

    • 20 3

    • w 1945 r (1)

      • 1 2

      • Ruiny

        Ale to był kałmucka robota.

        • 0 0

    • (1)

      Tak, pogonic pis.

      • 0 1

      • Udało się pogonić PiS

        Teraz bezkarnie wszystko można robić źle i miejscowa władza chętnie z tego korzysta.

        • 1 1

  • janusze malowania sprzedali droższą szorstką farbę i kupili najtańszą i myśleli że sie uda (2)

    • 19 2

    • bzdura

      • 3 1

    • To nie Janusze, a Siergieje i takie tam

      Farba ok

      • 0 0

  • I tak "lepsze" są plastikowe progi zwalniające (3)

    montowane, niezgodnie z przepisami, metr od przejścia dla pieszych. Nie dość że śliskie, to jeszcze garbate (jak to progi). W momencie awaryjnego hamowania, koło zamiast korzystać z naturalnego tarcia o asfalt, to traci przyczepność z uwagi na podrzut.

    • 19 1

    • koło sprawnego samochodu nie ma prawa oderwać się od podłoża (1)

      • 0 6

      • Masz na myśli prawa fizyki ? Bo te co ja znam to gwarantują, że w pewnych warunkach każde koło się

        oderwie: od podłoża, od samochodu, a czasem od obu.

        • 0 0

    • Właśnie jestem w hajduszoboszlo na Węgrzech

      Miejscowość turystyczna. niema ani jednego progu zwalniajacego. Sama przyjemność z jazdy po mieście.

      • 2 0

  • (2)

    i oczywiście wszystko tajne, urzędnicy ukrywają nazwy firm wykonujących zlecenia
    po co w ogóle zdiz skoro służy do zlecania prac?

    • 11 0

    • nic nie jest tajne

      • 0 1

    • Trzeba zadać pytanie w trybie dostępu do informacji publicznej, to powiedzą. Inaczej będą się migać.

      • 0 0

  • Słyszałam, że celowo ... (1)

    malują byle czym, żeby mieć stałe zajęcie na kilka kolejnych lat. A ja prawie wywinęłam na pasach orła (po deszczu). Niefrasobliwość urzędników przy ustalaniu warunków na usługę malowania pasów, przerażająca.

    • 16 2

    • urzędnik nie ma prawa znać się na wszystkim

      • 0 2

  • (1)

    Wczoraj o 19 malowali powierzchnie wyłączoną z ruchu na skrzyżowaniu Nowatorów i Budowlanych na wysokości starej cegielni ale linii podwójnej ciągłej czy przerywanej na całej długości Nowatorów jak nie było tak nie ma, chyba czekają na zimę.No i na kolejne wypadki wynikające z braku oznakowania poziomego.

    • 8 1

    • wypadki wynikają ze słabej znajomości fizyki przez kierujących

      • 0 0

  • na każdym kursie na prawo jazdy motocyklowe

    pierwsze czego się dowiadujemy to to że nie jeździmy po białym ...

    • 10 1

  • jak zwykle (4)

    Ale skoro farba nie spełnia norm to wszystkie kolizje spowodowane niewyhamowaniem i najechanie na tył auta poprzedzającego odpowiedzialność ponosi zarządca drogi i on ponosi odpowiedzialność za wynikłe tego tytułu szkody . Teraz powinni wszyscy żądać roszczenia.

    • 17 1

    • w jakim przypadku ponosi odpowiedzialność ? (1)

      • 0 4

      • W każdym zasadniczo - droga lub ulica nie spełnia norm.

        • 4 1

    • Przed, a nie za (1)

      Samochód ma zatrzymać się P R Z E D przejściem!

      • 0 2

      • Ale czasem hamuje w ost. chwili jeszcze na pasach i co wtedy mądralo od siedmiu boleści?

        • 0 0

  • (2)

    Na wielu skrzyżowaniach brakuje do tej pory białych linii. Tak jest na ruchliwym skrzyżowaniu ulic Czarny Dwór i Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Może w końcu coś zrobimy ?

    • 7 2

    • (1)

      Nic nie będziemy robić. Ulica pl. Kaczyńskiego z natury rzeczy jest bezpieczna.

      • 2 1

      • To się bardzo mylisz.

        • 0 0

  • sliska farba

    oszukują was z tymi remontami

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane