• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe pasy na drogach w Gdańsku trzeba odmalować jeszcze raz

Szymon Zięba
12 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Kierowcy skarżą się na śliskość nowo wymalowanych pasów podczas hamowania, zwłaszcza kiedy nawierzchnia jest mokra. Kierowcy skarżą się na śliskość nowo wymalowanych pasów podczas hamowania, zwłaszcza kiedy nawierzchnia jest mokra.

Nowe oznakowanie poziome na części gdańskich dróg - w tym w centrum miasta - nie spełnia odpowiednich norm. Kierowcy, zwłaszcza motocykliści i  rowerzyści, skarżą się, że odnowione linie są śliskie. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni problem zna i zapowiada, że oznakowanie trzeba będzie poprawić.



Jak oceniasz stan dróg w Gdańsku?

O tym, że farba użyta do malowania poziomych znaków drogowych (czyli np. przejść dla pieszych lub pasów ruchu) jest śliska - i to nie tylko po deszczu - poinformował nas czytelnik w Raporcie z Trójmiasta, informowało też o tym Radio Gdańsk.

Poprosiliśmy o wyjaśnienia w tej sprawie w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Jak każdego roku, po wykonaniu części prac polegających na odmalowaniu oznakowania poziomego na gdańskich ulicach, wykonaliśmy badania jakości wykonanych usług. Badamy ich szorstkość i luminancję. W bieżącym roku, w przypadku jednego z wykonawców, wykazaliśmy dużą liczbę prób niespełniających normatywnych parametrów dotyczących szorstkości. To skala 80 proc. badanych lokalizacji - przyznaje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Odstępstwo - jak słyszymy od urzędników - prowadzi do odczuwalnej śliskości podczas hamowania, zwłaszcza kiedy nawierzchnia jest mokra. Potwierdza to odczucia naszego czytelnika.

Przykładowe ulice, na których odnotowano nienormatywny parametr szorstkości oznakowania poziomego:


Gdański Zarząd Dróg i Zieleni chce wyjaśnić sytuację



Urzędnicy domagają się zajęcia stanowiska i poprawy wykonanego oznakowania. Jak się dowiedzieliśmy, wykonawca zobowiązany jest złożyć wyjaśnienia do 19 lipca. Poprosiliśmy w GZDiZ o wskazanie firmy, która była wykonawcą robót, co do których pojawiły się zastrzeżenia, nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi na to pytanie.

- Roboty nie zostały odebrane, bo odbiór poprzedzamy badaniami jakości - zaznacza Magdalena Kiljan i dodaje, że roboty wykonane przez drugiego wykonawcę spełniały wymogi szorstkości.
Rocznie na odnowienie oznakowania poziomego na terenie całego miasta przeznacza się około 700 tysięcy złotych. Największy zakres tych działań wykonywany jest wiosną - czyli około 70-80 procent prac (co kosztuje około 500 tys. zł).

Jak wygląda malowanie pasów z bliska



- Obaj wykonawcy otrzymali za wykonane prace częściowe wynagrodzenie. Ostateczne rozliczenie następuje po odbiorze, a to nastąpi dopiero po wykonaniu badań. Prace nie zostały jeszcze odebrane ze względu na nieprawidłowości - podkreśla Magdalena Kiljan.
Kolejny zakres odnawiania oznakowania poziomego wykonywany jest przed końcem wakacji - to głównie przejścia dla pieszych przy gdańskich placówkach edukacyjnych.

Warto zaznaczyć, że w poprzednich latach wyniki badania jakości usług były w 100 procentach poprawne.

Miejsca

Opinie (279) ponad 20 zablokowanych

  • Przestańcie likwidować tunele i bezsensownie mnożyć przejścia -

    problem zniknie

    • 1 1

  • Jako motocyklista w momencie wywrotki mogę podać ZDiZ do Sądu o odszkodowanie za utracone zdrowie (w najlepszym przypadku) i (1)

    Bo tak trzeba będzie robić.

    • 7 1

    • ty żaden motocyklista

      Kodeks

      • 0 1

  • Chyba bardziej powinni przejmować się pieszymi (5)

    a nie samochodami. Nie raz poślizgnąłem się na tych pasach.

    • 62 18

    • jak ktoś nie wyhamuje na przejściu (1)

      to bardziej ucierpi pieszy niż samochód...

      • 2 1

      • hamuje się dużo wcześniej przed przejściem

        Tak rzecze kodeks

        • 2 0

    • (2)

      Czytaj że zrozumieniem, chodzi o pieszych, rowerzystów

      • 1 5

      • Pan (1)

        Na przejściu rower się grzecznie prowadzi!

        • 8 2

        • jak i samochód się prowadzi

          • 1 3

  • Nawet pasów Gdansku POmalowac nie potrafia, co za miasto? (1)

    • 2 2

    • Wolne miasto. Od jakości, ISO, porządku i planowania.

      Taras 130

      • 0 1

  • (2)

    Obojętnie na jakie pasy wejdę po deszczu w sandalach i tak zawsze glebę walne.

    • 4 0

    • Odblask

      To nie sprawa sandałów, a białych skarpetek.

      • 0 0

    • musisz kupić zimowe

      • 0 0

  • Winni urzednicy

    Dlaczego wyrazili zgode na malowanie przed rozpoczeciem prac?

    • 0 0

  • hmm

    coś w tym jest ostatnio przechadzałem się po Gdańsku i kilka razy mało gleby nie zaliczyłem na przejściu dla pieszych tak ślisko jest :(

    • 2 1

  • Zacznijmy od tego

    czy ta farba ma atesty śliskości na mokro?

    • 2 1

  • Śliskie pasy (3)

    To jest fakt że białe pasy są śliskie. Zwlaszcza gdy są mokre. W zeszłym roku przechodząc po pasach po deszczu tak sie posliznąłem że prawie zrobiłem szpagat. W pachwinie coś musiało mi pie...lnąć bo ból silny odczuwałem przez kilka miesięcy. jakbym zlamał nogę lub rękę to bym nie popuścił. Prawnik i odszkodowanie.

    • 7 3

    • (2)

      Jeszcze gorzej gdy auto nie może wyhamować na śliskich pasach!

      • 1 0

      • Auto to raczej powinno hamować (1)

        przed pasami.

        • 2 1

        • Kiedy jest zielone to hamuje jeszcze na pasach przed skrętem...

          • 0 0

  • jak zwykle (4)

    Ale skoro farba nie spełnia norm to wszystkie kolizje spowodowane niewyhamowaniem i najechanie na tył auta poprzedzającego odpowiedzialność ponosi zarządca drogi i on ponosi odpowiedzialność za wynikłe tego tytułu szkody . Teraz powinni wszyscy żądać roszczenia.

    • 17 1

    • Przed, a nie za (1)

      Samochód ma zatrzymać się P R Z E D przejściem!

      • 0 2

      • Ale czasem hamuje w ost. chwili jeszcze na pasach i co wtedy mądralo od siedmiu boleści?

        • 0 0

    • w jakim przypadku ponosi odpowiedzialność ? (1)

      • 0 4

      • W każdym zasadniczo - droga lub ulica nie spełnia norm.

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane