- 1 Kto będzie radnym za wiceprezydentów? (55 opinii)
- 2 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (198 opinii)
- 3 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (136 opinii)
- 4 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (80 opinii)
- 5 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (848 opinii)
- 6 Żuraw czeka zmiana lokalizacji o kilkanaście metrów (48 opinii)
Nowe pasy na drogach w Gdańsku trzeba odmalować jeszcze raz
Nowe oznakowanie poziome na części gdańskich dróg - w tym w centrum miasta - nie spełnia odpowiednich norm. Kierowcy, zwłaszcza motocykliści i rowerzyści, skarżą się, że odnowione linie są śliskie. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni problem zna i zapowiada, że oznakowanie trzeba będzie poprawić.
Poprosiliśmy o wyjaśnienia w tej sprawie w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Jak każdego roku, po wykonaniu części prac polegających na odmalowaniu oznakowania poziomego na gdańskich ulicach, wykonaliśmy badania jakości wykonanych usług. Badamy ich szorstkość i luminancję. W bieżącym roku, w przypadku jednego z wykonawców, wykazaliśmy dużą liczbę prób niespełniających normatywnych parametrów dotyczących szorstkości. To skala 80 proc. badanych lokalizacji - przyznaje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Odstępstwo - jak słyszymy od urzędników - prowadzi do odczuwalnej śliskości podczas hamowania, zwłaszcza kiedy nawierzchnia jest mokra. Potwierdza to odczucia naszego czytelnika.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni chce wyjaśnić sytuację
Urzędnicy domagają się zajęcia stanowiska i poprawy wykonanego oznakowania. Jak się dowiedzieliśmy, wykonawca zobowiązany jest złożyć wyjaśnienia do 19 lipca. Poprosiliśmy w GZDiZ o wskazanie firmy, która była wykonawcą robót, co do których pojawiły się zastrzeżenia, nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi na to pytanie.
- Roboty nie zostały odebrane, bo odbiór poprzedzamy badaniami jakości - zaznacza Magdalena Kiljan i dodaje, że roboty wykonane przez drugiego wykonawcę spełniały wymogi szorstkości.
Rocznie na odnowienie oznakowania poziomego na terenie całego miasta przeznacza się około 700 tysięcy złotych. Największy zakres tych działań wykonywany jest wiosną - czyli około 70-80 procent prac (co kosztuje około 500 tys. zł).
Jak wygląda malowanie pasów z bliska
- Obaj wykonawcy otrzymali za wykonane prace częściowe wynagrodzenie. Ostateczne rozliczenie następuje po odbiorze, a to nastąpi dopiero po wykonaniu badań. Prace nie zostały jeszcze odebrane ze względu na nieprawidłowości - podkreśla Magdalena Kiljan.
Kolejny zakres odnawiania oznakowania poziomego wykonywany jest przed końcem wakacji - to głównie przejścia dla pieszych przy gdańskich placówkach edukacyjnych.
Warto zaznaczyć, że w poprzednich latach wyniki badania jakości usług były w 100 procentach poprawne.
Miejsca
Opinie (279) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-13 17:42
Przestańcie likwidować tunele i bezsensownie mnożyć przejścia -
problem zniknie
- 1 1
-
2019-07-13 10:52
Jako motocyklista w momencie wywrotki mogę podać ZDiZ do Sądu o odszkodowanie za utracone zdrowie (w najlepszym przypadku) i (1)
Bo tak trzeba będzie robić.
- 7 1
-
2019-07-13 17:41
ty żaden motocyklista
Kodeks
- 0 1
-
2019-07-12 15:27
Chyba bardziej powinni przejmować się pieszymi (5)
a nie samochodami. Nie raz poślizgnąłem się na tych pasach.
- 62 18
-
2019-07-13 11:43
jak ktoś nie wyhamuje na przejściu (1)
to bardziej ucierpi pieszy niż samochód...
- 2 1
-
2019-07-13 17:37
hamuje się dużo wcześniej przed przejściem
Tak rzecze kodeks
- 2 0
-
2019-07-12 21:09
(2)
Czytaj że zrozumieniem, chodzi o pieszych, rowerzystów
- 1 5
-
2019-07-12 22:24
Pan (1)
Na przejściu rower się grzecznie prowadzi!
- 8 2
-
2019-07-13 12:58
jak i samochód się prowadzi
- 1 3
-
2019-07-13 14:08
Nawet pasów Gdansku POmalowac nie potrafia, co za miasto? (1)
- 2 2
-
2019-07-13 17:35
Wolne miasto. Od jakości, ISO, porządku i planowania.
Taras 130
- 0 1
-
2019-07-13 09:48
(2)
Obojętnie na jakie pasy wejdę po deszczu w sandalach i tak zawsze glebę walne.
- 4 0
-
2019-07-13 17:34
Odblask
To nie sprawa sandałów, a białych skarpetek.
- 0 0
-
2019-07-13 14:16
musisz kupić zimowe
- 0 0
-
2019-07-13 17:23
Winni urzednicy
Dlaczego wyrazili zgode na malowanie przed rozpoczeciem prac?
- 0 0
-
2019-07-13 16:01
hmm
coś w tym jest ostatnio przechadzałem się po Gdańsku i kilka razy mało gleby nie zaliczyłem na przejściu dla pieszych tak ślisko jest :(
- 2 1
-
2019-07-13 12:36
Zacznijmy od tego
czy ta farba ma atesty śliskości na mokro?
- 2 1
-
2019-07-12 17:22
Śliskie pasy (3)
To jest fakt że białe pasy są śliskie. Zwlaszcza gdy są mokre. W zeszłym roku przechodząc po pasach po deszczu tak sie posliznąłem że prawie zrobiłem szpagat. W pachwinie coś musiało mi pie...lnąć bo ból silny odczuwałem przez kilka miesięcy. jakbym zlamał nogę lub rękę to bym nie popuścił. Prawnik i odszkodowanie.
- 7 3
-
2019-07-12 18:06
(2)
Jeszcze gorzej gdy auto nie może wyhamować na śliskich pasach!
- 1 0
-
2019-07-12 20:25
Auto to raczej powinno hamować (1)
przed pasami.
- 2 1
-
2019-07-13 12:34
Kiedy jest zielone to hamuje jeszcze na pasach przed skrętem...
- 0 0
-
2019-07-12 17:04
jak zwykle (4)
Ale skoro farba nie spełnia norm to wszystkie kolizje spowodowane niewyhamowaniem i najechanie na tył auta poprzedzającego odpowiedzialność ponosi zarządca drogi i on ponosi odpowiedzialność za wynikłe tego tytułu szkody . Teraz powinni wszyscy żądać roszczenia.
- 17 1
-
2019-07-12 22:39
Przed, a nie za (1)
Samochód ma zatrzymać się P R Z E D przejściem!
- 0 2
-
2019-07-13 12:33
Ale czasem hamuje w ost. chwili jeszcze na pasach i co wtedy mądralo od siedmiu boleści?
- 0 0
-
2019-07-12 17:08
w jakim przypadku ponosi odpowiedzialność ? (1)
- 0 4
-
2019-07-12 18:07
W każdym zasadniczo - droga lub ulica nie spełnia norm.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.