• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przedszkole bez przejścia dla pieszych

Maciej Naskręt
10 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Rodzice dzieci z pobliskiego przedszkola dziwią się, że w drodze do placówki nie ma wymalowanych pasów na jezdni.
  • Rodzice dzieci z pobliskiego przedszkola dziwią się, że w drodze do placówki nie ma wymalowanych pasów na jezdni.
  • Rodzice dzieci z pobliskiego przedszkola dziwią się, że w drodze do placówki nie ma wymalowanych pasów na jezdni.
  • Przedszkole znajduje, jak i droga do niego znajduje się w strefie TEMPO 30.

Rodzice domagają się przejścia dla pieszych przez ul. Unruga. zobacz na mapie Gdańska prowadzącego do przedszkola. Ich zdaniem odprowadzane tamtędy dzieci narażone są na niebezpieczeństwo. Jednak ulica leży w strefie Tempo 30, gdzie z zasady nie maluje się pasów, bo auta poruszają się z ograniczoną prędkością.



Czy należy poprawić bezpieczeństwo pieszych na ul. Unruga?

1 września przy ul. Dąbka zobacz na mapie Gdańska otwarte zostało Przedszkole nr 83 dla ok. 175 dzieci. Inwestycja kosztowała miasto 11 mln zł. Rodzice, których pociechy tam chodzą, zwrócili nam uwagę na oznakowanie.

- Brakuje przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Józefa Unruga z ulicą Stanisława Dąbka. Nie ma tu też znaków, które uprzedzałyby kierowców samochodów o tym, że przechodzą tędy dzieci. Brakuje także progów zwalniających. Wygląda to tak, jakby zupełnie zapomniano o bezpieczeństwie - mówi jeden z rodziców.
Okazuje się, że brak wymalowanych i oznakowanych przejść nie jest przypadkowy. Na ulicach: Unruga i Dąbka obowiązuje strefa Tempo 30. Tak więc brak przejścia dla pieszych jest w tej lokalizacji świadomym działaniem drogowców wynikającym zarówno z przepisów, a te nakazują ograniczanie przejść wyłącznie do ulic podstawowego układu komunikacyjnego, jak i doświadczeń.

Niedawno otwarte przedszkole przy ul. Dąbka. Niedawno otwarte przedszkole przy ul. Dąbka.
- Polityka kształtująca bezpieczną infrastrukturę pieszą oraz racjonalne podejście do wyznaczania przejść spowodowały w Gdańsku ograniczenie liczby wypadków z udziałem pieszych o ok. 25 proc., a liczby zabitych i ciężko rannych pieszych o ponad 50 proc. - podkreśla Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Inżynierowie ruchu podkreślają, że w strefach Tempo 30 pieszy powinien móc przekraczać jezdnię w każdym miejscu. Nadmierne wytyczanie przejść dla pieszych skutkuje brakiem należytego zachowania się kierowców w tych lokalizacjach. To sprawia, że przejścia dla pieszych są paradoksalnie najbardziej niebezpiecznymi miejscami dla pieszego. To właśnie na nich jest najwięcej wypadków i ofiar.

- W strefach Tempo 30 ułatwiamy pieszym przekraczania jezdni na przykład przez obniżanie krawężników co ma miejsce na ul. Unruga i ul. Dąbka - mówi Wawrzonek.
Urzędnicy zapewniają, że niezależnie od przedstawionych argumentów przeanalizują zasadność zastosowania w tej lokalizacji rozwiązań spowalniających ruch, co jest głównym elementem strategii poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w mieście.

- Przeprowadzimy tam badanie ruchu pod kątem liczby i prędkości z jaką poruszają się tam pojazdy - deklaruje Wawrzonek.

Miejsca

Opinie (142) 8 zablokowanych

  • Niebezpiecznie

    Codziennie chodzę tamtędy do przedszkola i uważam że jest bardzo niebezpiecznie. Z każdej strony jest łuk który ogranicza pole widzenia, a auta jeżdżą bardzo szybko i nie zatrzymują się. Trzeba przechodzić z dzieckiem bardzo uważnie

    • 0 1

  • (1)

    Uwielbiam ten płacz wszystkich osób robiących z igły widły. W dzisiejszych czasach rodzice są nadopiekuńczy przez co mamy teraz pokolenie brajankuffff i dziesikkkkkkk..... dzieciaków co to nawet sami do toalety pójść nie potrafią, a co dopiero wybrać się samemu do szkoły. Ograniczenie prędkości jest, dziurawa droga również, więc po co wam jeszcze idioci progi zwalniające i inne badziewia utrudniające ruch. Po za tym w świetle prawa przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dopuszczalne wówczas, gdy odległość do najbliższego z nich przekracza 100 metrów. W takim przypadku dozwolone jest przejście przez ulicę o ile nie utrudni to ruchu pojazdom. Decydując się na taki ruch pieszy musi sobie zdawać sprawę z tego, że w przeciwieństwie do tzw. „zebry”, przechodząc przez jezdnię nie ma pierwszeństwa.

    PS. Ludzie, ogarnijcie się w końcu i przestańcie widzieć problemy tam, gdzie ich nie ma.
    Czekam na hejt :)

    • 0 3

    • Debilu

      Wiesz jakie jest tam natężenie ruchy w godzinach porannych? Założę się, że nie wiesz i pewnie nawet nie mieszkasz w tej okolicy więc nie ma sensu tłumaczyć tobie sytuacji na tym przejściu. Zacznij używać mózgu, to naprawdę nie boli.

      • 1 0

  • Unruga, Dąbka.... myślałem że wybudowano orzedszkole w Gdyni, ale nie, znowu Gdańsk

    • 0 1

  • W Gdańsku, jak w całym Trójmieście nie istnieje komunikacja miejska. To co jest, jest żałosną atrapą

    komunikacji. Stąd wzmożony ruch samochodowy - do pracy, szkoły, przedszkola jakoś dojechać trzeba, bo przy miejscu zamieszkania ani szkół ani przedszkoli zwyczajnie nie ma (to znaczy - może i są, ale niedostępne!). I dlatego strefy 30 są tylko utrudnieniem.

    • 2 2

  • przy szkole na karczemkach

    dzieci przechodzą przez skrzyżowanie!!! i też nic nie robią
    30 na godzinę? chyba tylko rowerzyści

    • 1 0

  • Na tych płytach można i tak jechać max 30-40 (1)

    ...szczególnie na tym zakręcie. Choć zdarzają się tacy, którzy jadą szybciej, ścinając zakręt, gdyż trzymają kierownicę jedną ręką - wiadomo, druga trzyma telefon. Ale takim to pasy nie pomogą.

    • 45 5

    • Jak po takich płytach leciałem 90 k/h to mi się olej w misce zważył.

      Chodzi o słynną berlinkę na Czersk - wszystko prawie już zalane asfaltem ale jeszcze jest krótki odcinek.

      • 0 0

  • po tych płytach nie da się szybko jechać (4)

    • 45 10

    • ojjj da się da, i wyprzedzać także, choć jest zakaz.

      • 0 0

    • Tam już asfalt wylali

      • 0 2

    • w osowej jest kilka takich ulic plytowych i uwierz mi co chwila widze kogos w Q7 co popyla 100 na godzine

      • 12 4

    • Golfikiem sie da

      • 6 4

  • 3- latek samopas

    Chciałbym poznać rodziców, którzy puszczają samego 3-latka do przedszkola... do szkół od podstawówki do liceum podwożą, a takich to niby samych puszczają po tych przejściach?

    • 8 0

  • (3)

    Zrobią pasy jak kogoś potrącą :(

    • 21 14

    • To sprawia, że przejścia dla pieszych są paradoksalnie najbardziej niebezpiecznymi miejscami dla pieszego. To właśnie na nich jest najwięcej wypadków i ofiar.

      To co likwidujemy przejscia? No i przejazdy kolejowe ..

      Paradoksalnie na przejazdach kolejowych jest najwiecej wypadków z uchialem pojazdow
      kolejowych.

      • 1 0

    • Przeciez tam jest strefa 30

      • 3 2

    • Bo na pasach nikogo się już nigdy więcej nie potrąci...

      • 9 0

  • A gdzie płk Dąbka łączy się z Unruga bo nie bardzo wiem , czy ktoś te bzdury może wyjaśnić

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane