• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejście przez al. Grunwaldzką w Oliwie

Maciej Korolczuk
22 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC

Między biurowcami Olivia Business Centre a zakładem Bimet powstało przejście dla pieszych przez al. Grunwaldzką. Nowa zebra skróci drogę pracownikom okolicznych biurowców i zakładów pracy do przystanków tramwajowych przy ul. Wita Stwosza oraz do przystanku SKM Przymorze Uniwersytet.



Piesi na ulicach Gdańska są przez urzędników:

Przypomnijmy, że o planach drogowców informowaliśmy już wiosną 2018 r.

Przejście zostało wymalowane przez obie jezdnie, a więc w sumie przez siedem pasów ruchu. Jest dwuetapowe, ale da się je pokonać w czasie jednej zmiany świateł. Pozwoli na to specjalny program sygnalizacji, który będzie włączał części pieszych zielone światło z kilkusekundowym opóźnieniem. Zebra powstała w ramach istniejącego już skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Według drogowców nie powinna więc w znaczący sposób wpłynąć na ruch w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza. Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza.
Nowa zebra jest nietypowa, bo część skrzyżowania została wymalowana ukośnie do osi jezdni, a nie - jak zwykle - prostopadle.

- Przepisy dopuszczają skos do 30 stopni. Zrobiliśmy przejście po skosie, aby skrócić drogę przejścia i przejazdu, a także żeby uniknąć dziwnych załamań chodnika lub drogi rowerowej. Tym bardziej że w tym układzie byłoby to załamanie takie, że pieszy nie obserwowałby nadjeżdżających pojazdów, ale miał je "na plecach" - dodaje Wawrzonek.

Opinie (210) ponad 10 zablokowanych

  • Od 2010 roku kiedy zaczęto budować OBC i rozrastał się uniwersytet (2)

    Dobudowano skrzyżowanie, Grunwaldzka spuchła o kilka pasów i przeznaczono tysiące metrów pod parkingi. Ile w tym czasie przybyło przystanków komunikacji? Ile przybyło chodników. Ile linii komunikacji miejskiej? No przecież wiecie ile stoi aut w i w pobliżu biurowców vs ile ludzi tam pracuje,tak? Przecież wiecie, że większość dociera inaczej niż autem, po infrastrukturze sprzed 10 a może więcej lat. Dlaczego wiec nie jest promowany taki sposób dotarcia do pracy, a miliony idą w inwestycje drogowe?

    • 20 11

    • chciałbym dopływać łodzią (1)

      ale niestety nikt nie myśli o budowie kanału żeglugowego

      • 4 0

      • Wykup grunt, uzyskaj pozwolenie, wykop kanał

        Czy na kanał socjalny masz apetyt?

        • 0 0

  • Proponuję przejście dla pieszych co 100 metrów (2)

    Na każdej ulicy. A co będziemy się pieścić, i każde z sygnalizatorem swietlnym, a potem zmodernizujemy to jak przy Bramie Wyżynnej jest planowane. Każde przejście naziemne będzie miało swój tunel obok a co!

    • 15 5

    • Słusznie prawi (1)

      i wraz z cudownie działającym tristarem walczmy z zanieczyszczeniami w powietrzu. Jedynka, dwójka i hamujemy.

      • 5 2

      • I mamy kolejnego zatroskanego o ekologię który bo prawda truć musi, ale dla własnej wygody chce truć trochę mniej

        Himalaje hipokryzji osiągnięte, możesz poklepać się po pleckach

        • 3 1

  • Nowa zebra skróci drogę pracownikom okolicznych biurowców i zakładów pracy do przystanków tramwajowych przy ul. Wita Stwosza oraz do przystanku SKM Przymorze Uniwersytet.

    rzeczywiście?

    • 13 1

  • Yyy

    Piesi powinni być wyeliminowani z ruchu. Ulice są dla samochodów.

    • 12 7

  • ???

    Od tramwaju to chyba do SKM najkrócej z Bażyńskiego

    • 14 0

  • Jeszcze z pięć takich na tym odcinku i będzie bosko!

    • 6 0

  • Krótko mówiąc pod deweloperkę Pana Grabskiego, brawo Wy.

    Gdańsk morze możliwości..........

    • 13 1

  • Rudy

    Brawo ,bieda miasto.

    • 4 1

  • To przejście faktycznie skraca jedynie drogę

    z Mogula do przystanku tramwajowego Tetmajera. Nic więcej. Może był to postulat pracowników tej firmy, do przystanku Derdowskiego mają kawałek dalej

    • 9 1

  • SUPER!

    Kolejna zrealizowana kropelka w morzu potrzeb pieszych.
    Każda dodatkowa możliwość przejścia dla pieszego, to pozytywna zmiana.

    • 8 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane