• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejście przez al. Grunwaldzką w Oliwie

Maciej Korolczuk
22 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC

Między biurowcami Olivia Business Centre a zakładem Bimet powstało przejście dla pieszych przez al. Grunwaldzką. Nowa zebra skróci drogę pracownikom okolicznych biurowców i zakładów pracy do przystanków tramwajowych przy ul. Wita Stwosza oraz do przystanku SKM Przymorze Uniwersytet.



Piesi na ulicach Gdańska są przez urzędników:

Przypomnijmy, że o planach drogowców informowaliśmy już wiosną 2018 r.

Przejście zostało wymalowane przez obie jezdnie, a więc w sumie przez siedem pasów ruchu. Jest dwuetapowe, ale da się je pokonać w czasie jednej zmiany świateł. Pozwoli na to specjalny program sygnalizacji, który będzie włączał części pieszych zielone światło z kilkusekundowym opóźnieniem. Zebra powstała w ramach istniejącego już skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Według drogowców nie powinna więc w znaczący sposób wpłynąć na ruch w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza. Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza.
Nowa zebra jest nietypowa, bo część skrzyżowania została wymalowana ukośnie do osi jezdni, a nie - jak zwykle - prostopadle.

- Przepisy dopuszczają skos do 30 stopni. Zrobiliśmy przejście po skosie, aby skrócić drogę przejścia i przejazdu, a także żeby uniknąć dziwnych załamań chodnika lub drogi rowerowej. Tym bardziej że w tym układzie byłoby to załamanie takie, że pieszy nie obserwowałby nadjeżdżających pojazdów, ale miał je "na plecach" - dodaje Wawrzonek.

Opinie (210) ponad 10 zablokowanych

  • Skandal wszysto pod inwestora kosztem kierowców (1)

    Najlepiej zróbcie co 20 m przejście dla pieszych, odjemijcie po jednym pasie ruchu dla rowerów i hulajnóg i tłumaczcie , że to program ,,Gdańsk bezs samochodów" ale wasze urzędnicze tłuste d*py czym wozicie i wasze bahory do szkół.

    • 23 12

    • Np moje dzieci chodzą piechotą, jadą hulajnogą lub rowerem

      Twoim tez polecam, a problem tłustych d*p zniknie na zawsze. I może nawet przestaniesz nazywać je bachorami

      • 5 1

  • Proponuję przejście dla pieszych co 100 metrów (2)

    Na każdej ulicy. A co będziemy się pieścić, i każde z sygnalizatorem swietlnym, a potem zmodernizujemy to jak przy Bramie Wyżynnej jest planowane. Każde przejście naziemne będzie miało swój tunel obok a co!

    • 15 5

    • Słusznie prawi (1)

      i wraz z cudownie działającym tristarem walczmy z zanieczyszczeniami w powietrzu. Jedynka, dwójka i hamujemy.

      • 5 2

      • I mamy kolejnego zatroskanego o ekologię który bo prawda truć musi, ale dla własnej wygody chce truć trochę mniej

        Himalaje hipokryzji osiągnięte, możesz poklepać się po pleckach

        • 3 1

  • (5)

    Gdzie przejście przy Miniaturze? Mieszkańcy Wrzeszcza jak zwykle gorszej kategorii? Nie dość, że cała dzielnica zawalona autami spoza Gdańska, to jeszcze przejścia władza zabiera.

    • 34 15

    • Ile osób mieszka przy Miniaturze ? (3)

      I gdzie chcą przechodzić? Do skwerku czy sklepu plastycznego.

      • 6 6

      • (2)

        Ja mieszkam przy obecnej siedzibie radia, a jedyny park jest właśnie przy Grunwaldzkiej. Albo więc niech miasto przywróci normalne przejście albo niech zburzy politechnikę i tam zbuduje park.

        • 2 5

        • Przekonales nas

          Powinni otworzyc to przejscie, zebys mogl szybciej do parku dotrzec

          • 1 0

        • swego czasu też dużo korzystałem z tego przejścia

          było bez świateł, a stac na chodniczku przy przejezdzajacym tramwaju tylko dla ludzi o mocnych nerwach.. nie dziwie sie ze zlikwidowali a po drugiej stronie budynkow nie przesuna :)

          • 0 1

    • jestem za

      przy Miniaturze i jeszcze wizawi Polibudy. No i jeszcze przy Akademii Medycznej

      • 2 6

  • im skróci, mi wydłuży!!!! drogę do pracy. Tam i tak zawsze się stoi -kazde kolejne światła sa czerwone! zero synchronizacji,

    czy 30, 50 czy 70

    • 11 7

  • SUPER!

    Kolejna zrealizowana kropelka w morzu potrzeb pieszych.
    Każda dodatkowa możliwość przejścia dla pieszego, to pozytywna zmiana.

    • 8 12

  • To przejście faktycznie skraca jedynie drogę

    z Mogula do przystanku tramwajowego Tetmajera. Nic więcej. Może był to postulat pracowników tej firmy, do przystanku Derdowskiego mają kawałek dalej

    • 9 1

  • Rudy

    Brawo ,bieda miasto.

    • 4 1

  • nowe przejście w Oliwie... (4)

    Nowe biurowce w Oliwie zrobiły totalna dezorganizację ruchu kołowego, pieszego i rowerowego.Miasto, wydając pozwolenie na budowę Oliwa Center nie zadbało absolutnie o konsekwencje z tego wynikające .No, może przeoczyło. Ulica Wita Stwosza została dociążona miejscami parkingowymi , przystanek przy Tetmajera pęka w szwach ! Ciąg pieszy ,pozbawiony ławek od przystanku do " dławika" pomiędzy biurowcami ma się nijak do proponowanego przejścia przez Grunwaldzką. Rozumiem wszystkie potrzeby teraźniejszości, ale jak to się odbije na " płynności " al. Grunwaldzkiej to należy tylko przypuszczać.

    • 25 6

    • (1)

      Budowa miasta dezorganizuje pole za stodołą, ale o to chodzi. Tak powstaje miasto i odróżnia to od porządku za stodołą...

      • 6 7

      • To jest burdel a nie uporządkowane miasto!

        • 5 1

    • (1)

      Rowerowego?! XD

      • 1 1

      • autora poniosło :D nie można dezorganizować czegoś czego nie ma.

        • 4 1

  • eee w sumie to skierować ruch na wita stwosza, polanki, a na grunwaldzkiej zbudować kolejne biurowce. (3)

    oczywiście biurowce bez miejsc parkingowych. szkoda zeby inwestorzy tracili pieniadze na nierentownych miejscach parkingowych. trzeba maksymalizować zyski

    • 31 12

    • (1)

      Pod biurowcami są ogromne parkingi, w których wiatr hula, bo polski kierowca musi zaparkować na środku chodnika przed wejściem, za darmo.

      • 6 8

      • widzisz, każda z firm wynajmujących powierzchnie biurowe otrzymuje określoną pulę miejsc parkingowych

        Natomiast reszta jest wystawiana na tzw. wolnym rynku. Owszem, jak jadę coś załatwić w takie miejsce, to parking na godzinkę czy dwie to grosze. Gorzej jak sebki w paskach i dzesiki w polówkach muszą zapłacić abonament. Przecież i tak płacą w paliwie ogromne podatki, więc dej mnie parkinga

        • 3 0

    • Widać jak bardzo nie rozumiesz, że wszyscy się do miasta autem nie zmieszczą

      O koszcie czasowym i ekologicznym już nawet nie wspominam.

      • 5 2

  • i**otyzm ! ciężko było dojść do skrzyżowania z Bażyńskiego i tu przejść ? ten sam dystans.... (3)

    Chorzy ludzie.

    • 31 31

    • (1)

      A do derdowskiego jest ok 200m komu to nowe przejście ma służyć? Nie wiadomo

      • 10 13

      • Tym co je zlecają i tym co wybudują. Syndrom Misia.

        • 5 4

    • Ciezko sie siedzi

      w samochodzie? Odciski na pupie sie robia? To zostaw fure i zbuta i nie lamentuj

      • 18 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane