- 1 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (208 opinii)
- 2 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (21 opinii)
- 3 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (110 opinii)
- 4 Pościg między autami na trzypasmówce (65 opinii)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (315 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (141 opinii)
Nowe przejście przez al. Grunwaldzką w Oliwie
Między biurowcami Olivia Business Centre a zakładem Bimet powstało przejście dla pieszych przez al. Grunwaldzką. Nowa zebra skróci drogę pracownikom okolicznych biurowców i zakładów pracy do przystanków tramwajowych przy ul. Wita Stwosza oraz do przystanku SKM Przymorze Uniwersytet.
Przejście zostało wymalowane przez obie jezdnie, a więc w sumie przez siedem pasów ruchu. Jest dwuetapowe, ale da się je pokonać w czasie jednej zmiany świateł. Pozwoli na to specjalny program sygnalizacji, który będzie włączał części pieszych zielone światło z kilkusekundowym opóźnieniem. Zebra powstała w ramach istniejącego już skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Według drogowców nie powinna więc w znaczący sposób wpłynąć na ruch w ciągu al. Grunwaldzkiej.
Nowa zebra jest nietypowa, bo część skrzyżowania została wymalowana ukośnie do osi jezdni, a nie - jak zwykle - prostopadle.
- Przepisy dopuszczają skos do 30 stopni. Zrobiliśmy przejście po skosie, aby skrócić drogę przejścia i przejazdu, a także żeby uniknąć dziwnych załamań chodnika lub drogi rowerowej. Tym bardziej że w tym układzie byłoby to załamanie takie, że pieszy nie obserwowałby nadjeżdżających pojazdów, ale miał je "na plecach" - dodaje Wawrzonek.
Opinie (210) ponad 10 zablokowanych
-
2019-10-22 19:05
Od 2010 roku kiedy zaczęto budować OBC i rozrastał się uniwersytet (2)
Dobudowano skrzyżowanie, Grunwaldzka spuchła o kilka pasów i przeznaczono tysiące metrów pod parkingi. Ile w tym czasie przybyło przystanków komunikacji? Ile przybyło chodników. Ile linii komunikacji miejskiej? No przecież wiecie ile stoi aut w i w pobliżu biurowców vs ile ludzi tam pracuje,tak? Przecież wiecie, że większość dociera inaczej niż autem, po infrastrukturze sprzed 10 a może więcej lat. Dlaczego wiec nie jest promowany taki sposób dotarcia do pracy, a miliony idą w inwestycje drogowe?
- 20 11
-
2019-10-22 22:10
chciałbym dopływać łodzią (1)
ale niestety nikt nie myśli o budowie kanału żeglugowego
- 4 0
-
2019-10-23 07:27
Wykup grunt, uzyskaj pozwolenie, wykop kanał
Czy na kanał socjalny masz apetyt?
- 0 0
-
2019-10-22 19:08
Proponuję przejście dla pieszych co 100 metrów (2)
Na każdej ulicy. A co będziemy się pieścić, i każde z sygnalizatorem swietlnym, a potem zmodernizujemy to jak przy Bramie Wyżynnej jest planowane. Każde przejście naziemne będzie miało swój tunel obok a co!
- 15 5
-
2019-10-22 19:42
Słusznie prawi (1)
i wraz z cudownie działającym tristarem walczmy z zanieczyszczeniami w powietrzu. Jedynka, dwójka i hamujemy.
- 5 2
-
2019-10-22 21:56
I mamy kolejnego zatroskanego o ekologię który bo prawda truć musi, ale dla własnej wygody chce truć trochę mniej
Himalaje hipokryzji osiągnięte, możesz poklepać się po pleckach
- 3 1
-
2019-10-22 19:10
Nowa zebra skróci drogę pracownikom okolicznych biurowców i zakładów pracy do przystanków tramwajowych przy ul. Wita Stwosza oraz do przystanku SKM Przymorze Uniwersytet.
rzeczywiście?- 13 1
-
2019-10-22 19:17
Yyy
Piesi powinni być wyeliminowani z ruchu. Ulice są dla samochodów.
- 12 7
-
2019-10-22 19:30
???
Od tramwaju to chyba do SKM najkrócej z Bażyńskiego
- 14 0
-
2019-10-22 19:34
Jeszcze z pięć takich na tym odcinku i będzie bosko!
- 6 0
-
2019-10-22 19:36
Krótko mówiąc pod deweloperkę Pana Grabskiego, brawo Wy.
Gdańsk morze możliwości..........
- 13 1
-
2019-10-22 20:19
Rudy
Brawo ,bieda miasto.
- 4 1
-
2019-10-22 20:24
To przejście faktycznie skraca jedynie drogę
z Mogula do przystanku tramwajowego Tetmajera. Nic więcej. Może był to postulat pracowników tej firmy, do przystanku Derdowskiego mają kawałek dalej
- 9 1
-
2019-10-22 20:48
SUPER!
Kolejna zrealizowana kropelka w morzu potrzeb pieszych.
Każda dodatkowa możliwość przejścia dla pieszego, to pozytywna zmiana.- 8 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.