• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przystanki PKM w Gdyni przyciągają pasażerów

Maciej Naskręt
9 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przystanek Gdynia Stadion. Przystanek Gdynia Stadion.

Rośnie liczba pasażerów korzystających z nowych przystanków PKM w Gdyni - Karwiny zobacz na mapie GdyniStadion zobacz na mapie Gdyni. W styczniu skorzystało z nich 9 tys. osób, czyli o 91 proc. więcej niż w grudniu 2017 r.



Czy korzystałeś już z nowych przystanków w Gdyni?

Sprawdź rozkład pociągów SKM i PKM

Przypomnijmy, że dwa nowe przystanki PKM w Gdyni zostały udostępnione pasażerom 10 grudnia, kiedy odjechał z nich pierwszy kursowy pociąg. Ponieważ jednak na początku grudnia funkcjonował jeszcze nieczynny dziś przystanek Wielki Kack, można porównywać oba miesiące.

W grudniu ze stacji w Wielkim Kacku i Karwinach (oddalone od siebie o kilkaset metrów) skorzystało ok. 3,2 tys. pasażerów, czyli tyle samo, ilu skorzystało z samego tylko Wielkiego Kacka w listopadzie. Natomiast w styczniu przez stację Karwiny przewinęło się już 5,5 tys. pasażerów, czyli ok. 2,3 tys. pasażerów więcej.

Poprawiają się wyniki także na zupełnie nowej stacji Stadion. Przez 21 dni grudnia przewinęło się przez nią ok. 1,2 tys. pasażerów. W styczniu było ich już 3,5 tys.

Sumując: w styczniu z obu nowych przystanków skorzystało łącznie 9 tysięcy osób, czyli aż o 91 procent więcej niż w grudniu.

Zdaniem władz samorządu województwa pokazuje to ogromny potencjał komunikacyjny terenów położonych wzdłuż linii kolejowych obsługiwanych w ramach projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i potwierdza słuszność zlokalizowania dodatkowych przystanków PKM w tych właśnie rejonach Gdyni.

Liczba pasażerów na poszczególnych przystankach. Liczba pasażerów na poszczególnych przystankach.
Wzrosła liczba pasażerów PKM także na stacji Gdynia Główna. W grudniu 2017 r. było ich 16,5 tys., a w styczniu 2018 r. już 18,5 tys. (wzrost o 12 proc.).

Z przewozów kolejowych korzystają tu nadal mieszkańcy tych samych dzielnic Gdyni, jednak nowy przystanek położony jest bliżej nowych osiedli mieszkaniowych, dzięki czemu kolej stała się obecnie atrakcyjniejszym środkiem transportu dla większej liczby osób.

- O ile na początku, w grudniu, na Karwinach wyraźnie dominował ruch w kierunku Gdańska i z powrotem, to w styczniu zaobserwowaliśmy już także wzrost przejazdów pomiędzy Karwinami i Gdynią Główną - mówi wicemarszałek Ryszard Świlski.
W przygotowywanej korekcie rozkładu jazdy, jaka wejdzie w życie w marcu 2018 r. , pociągi na tej trasie mają zostać jeszcze lepiej dopasowane do godzin pracy np. w biurowcach przy ul. Łużyckiej, w sąsiedztwie przystanku Gdynia Stadion.



Pasażerów może być jeszcze więcej. Przypomnijmy, że w planach jest też wybudowanie węzła przesiadkowego obok przystanku Karwiny. Gdynia otrzymała unijną dotację za pośrednictwem marszałka województwa na tę inwestycję. Miasto otrzyma 34,6 mln zł, czyli ponad 63 proc. kosztów kwalifikowanych projektu. Pełen koszt powstania węzła powinien wynieść ok. 54,8 mln zł.

Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji technicznej przez firmę Transprojekt Gdański. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na wrzesień 2018 roku, a ich zakończenie na grudzień 2021 roku.

Miejsca

Opinie (164) 2 zablokowane

  • zlikwidowali 4a na lotnisko to i wzrosla liczba w pkm

    • 6 1

  • z Pogórza górnego do gdyni g*wnej są tory. tylko chcieć i koniec korków

    ale nie ze szczurkiem oczywiscie

    • 6 0

  • Północ Gdyni zatrzymała sie w latach 80-tych tak jak te dzielnice zbudowali.

    Przez 40 lat gdyby nie zagraniczne markety , nic by sie nie zmieniło, te same drogi bez remontów, te same nędzne przychodnie i przedszkola w których nie ma miejsc ciut lepsza komunikacja i nic poza tym i tak letarg trwa od 40 lat !!! Przepraszam obklejone są bloki styropianem i pomalowane jak w cyrku ale to już za pieniadze mieszkańców

    • 5 1

  • Czekam na budowę drugiej linii PKM

    Z Pruszcza przez Juszkowo, Straszyn w stronę lotniska a stamtąd do Wrzeszcza czy do Gdyni albo na Kaszuby czy do Łeby.
    Należy też pomyśleć o budowie torów SKM przez Pruszcz Gdański do Tczewa.
    Wtedy ta sieć będzie pełna i rzeczywiście zachęci do podróży koleją.

    • 4 0

  • Kiedy w końcu pojawią się automaty biletowe (1)

    na Karwinach i Stadionie ???!!! Wystawanie w kolejce w ciasnym przejściu pomiędzy rzędami foteli by zakupić bilet u kierownika pociągu jest irytujące i męczące !

    • 4 1

    • Na gdańskich przystankach też nie ma

      Niedasie...

      • 0 0

  • A gdzie jest stadion w Gdyni?

    • 1 0

  • panie szczurek

    a moze zajalby sie Pan bardziej skmka ..??? stare zdezelowane,bez wlasciciela,bez konkurencji i jadace poltora ponad godziny sklady z gdanska do wejherowa..to dopiero wstyd.a moze tak wiecej sprinterow??o tym juz Pan ani Pan stepa pucus pana nie pomysleli ??

    • 2 0

  • Przepływanie bagnem

    Dopóki było na miejscu starej stacji Wielki Kack to korzystaliśmy, mieliśmy stosunkowo blisko, choć niezbyt dobre dojście. Aktualnie po przeniesieniu na Karwiny - przez rzekę błota na ulicy Nowodworcowej nikt się nie przebija. I wróciliśmy do samochodu i stoimy w korkach. Poza tym przystanek Stadion trochę a raczej mocno nietrafiony w naszej opinii. Codziennie tysiące ludzi odwiedza centrum Riwiera. Normalnym było zrobić właśnie tam przystanek jak w całym cywilizowanym świecie się czyni. Mało kto z niego korzysta. Po prostu bardzo daleka droga. Bez sensu lokalizacja. Jak ktoś myślał o zmniejszeniu ruchu na drogach, no to niestety nie myślał w ogóle, a przystanek usytuował w bardzo złym miejscu. Tyle, że do pobliskich biur pracujący tam mają trochę bliżej do pracy. Ale dotarli by również do i z Riwiery jakby odpowiednio rozwiązać komunikację autobusową w tym rejonie. A nawet wracając z pracy wiele osób zahaczyło by o zakupy. A ze stadionu jak często korzystają - raz na miesiąc???? to tak jak zrobić w szczerym polu. Powinien być przystanek Riwiera i Mały Kack. A co do Karwin, to powinien być drugi przystanek przy obwodnicy - Wielki Kack Fikakowo. Chyba był nawet przewidziany bo jest miejsce na platformy peronów i są latarnie - w polu. Jest dobre dojście ulicą Orną, a i z górnej części Kacka - Fikakowa mieli by bliżej, ale też - konieczność wykonania utwardzonego dojścia. Bolączka rejonu, Brak zamknięcia pętli drogowej od Ornej do ulic zawodów w Fikakowie. Wydano miliony, ale nikt nie myślał chyba na poważnie o lokalizacji. I tak żyjemy wśród pozorów, że coś się dzieje. Brak tych inwestycji rzutuje i to bardzo mocno na poziom wykorzystania komunikacji zbiorowej jaką jest PKM.

    • 0 0

  • Kto za to beknie?

    Za przystanek stadion ktoś powinien beknąć, bo w ogóle nie powinno dojść do realizacji jego w tym miejscu. Nie ma co trąbić sukcesu bo mamy popis głupoty i być może przekręt. Pieniądze poszły, bezsensownie usytuowany przystanek , tak że nie da się nic z tym zrobić. Powinien być przy tunelu do centrum RIVIERA. Tak jak robi się we wszystkich krajach, gdzie myśli się normalnie. Patrząc na tysiące samochodów jakie codziennie błądzą po parkingach aby gdzieś zaparkować, nawet 10 czy 20% z nich jakby ubyło, o ile zmniejszyłby się ruch na głównych ciągach komunikacyjnych. Ale nie, trzeba zrobić było Stadion, gdzie może raz na miesiąc dzieje się coś, najczęściej ściganie bandziorów nie wiem czemu nazywanych pseudokibicami. Ale niestety, w Gdyni co chwila mamy do czynienia z takimi bezsensownymi kwiatkami, kasę wydać i odtrąbić jaki to rozwój mamy. A Karwiny - musi być jeszcze FIkakowo oraz Mały Kack. Choćby takie tymczasowe platformy jakie istniały na stacji Wielki Kack. No i oczywiście aby były dojścia do tych stacji. Nowoczesną można zrobić później, wiadomo, że to koszta. To są inwestycje rozwojowe a nie kolejne upiększanie ostatniego skrawka zieleni w centrum. To są inwestycje, które przełożą się na ilość wożonych pasażerów, czyli dochody. A z tym stadionem - trudno cokolwiek już zrobić. Wyrósł wrzód i pozostanie wrzodem. Wszyscy jadący do Riviery samochodami dalej nimi tam przyjeżdżać. Takich mamy mędrców w Gdyni w UM. Pora przesiać to towarzystwo. Z mało fachowców, za dużo koniunkturalistów i wszelkich misiewiczów. Aby nie na PIS, czy przybudówkę Samorządność.

    • 0 1

  • Podstawowy błąd to...

    Brak integracji między przystankami a peronamo. Wychodzisz i co? Wzgórze skm to wielki przesiadkowy peron z obrzydliwym dworcem w centrum dlaczego tam nie zrobi dię przystanku pkm? Powinien być...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane