• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe szynobusy pojadą z Gdyni na Hel i Kaszuby

rb
20 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Za sześć takich szynobusów samorząd Pomorza zapłacił ok. 50 mln zł, ale UE zwróci nam 29 mln zł. Za sześć takich szynobusów samorząd Pomorza zapłacił ok. 50 mln zł, ale UE zwróci nam 29 mln zł.

Sześć nowych szynobusów będzie jeździło po województwie pomorskim. Dwa z nich jeszcze tego lata będą kursowały między Gdynią i Helem oraz między Gdynią i Kościerzyną.



Szynobusy przyjadą na Pomorze z nowosądeckich zakładów NEWAG, które wygrały ogłoszony w ubiegłym roku przetarg. Za sześć pojazdów samorząd województwa zapłaci 50,4 mln zł, z czego prawie 29 mln zł będzie pochodzić z unijnego dofinansowania.

Pierwsze dwa szynobusy będą posiadały po 140 miejsc siedzących, kolejne cztery po 190 miejsc. Będą wyposażone w klimatyzację, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, komputerowy system informacji pasażerskiej, lokalizujący stacje i system zapowiadania przystanków. Na monitorach będą informacje o trasie przejazdu, najbliższym planowanym postoju, dacie, czasie oraz prędkości pojazdu.

Wszystkie autobusy szynowe będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych: w każdym z nich będzie możliwość zamocowania minimum dwóch wózków inwalidzkich.

Każdy szynobus będzie wyposażony w co najmniej sześć uchwytów do zamocowania rowerów. W toaletach będę nawet składane przewijaki dla niemowląt.

Dwa pojazdy dotrą na Pomorze 30 czerwca i będą obsługiwać linie kolejowe Gdynia - Hel i Gdynia - Kościerzyna, szczególnie obciążone w sezonie turystycznym. Trzy kolejne pojazdy odbierzemy pod koniec lata, a ostatni na początku stycznia 2011 r.
rb

Opinie (171) 9 zablokowanych

  • wreszcie

    gratuluje samorządowcom pomysłu i jego skutecznej realizacji turyści ale i mieszkańcy Pomorza juz sie cieszą

    • 3 1

  • zmarnowane pieniądze

    za miesiąc będą wyglądać tak samo jak pociągi SKM-szkoda wydanej kasy

    • 0 4

  • Za sześć takich szynobusów samorząd Pomorza zapłacił ok. 50 mln zł, ale UE zwróci nam 29 mln zł. (1)

    Od paru lat co chwilę słyszę, że my wydaliśmy np 100 mln a UE zwróciła nam załóżmy 40 mln. Jak dalej można być antyUE ?

    • 2 3

    • Drogie dziecko - dajesz się nabierać na propagandę

      UE to nie Święty Mikołaj. Wiesz skąd bierze na prezenty??? Z naszych podatków.

      Moim zdaniem taniej byłoby, gdyby zamiast z UE, dofinansowanie projektów o zasięgu regionalnym pochodziło bezpośrednio z budżetu Polski. Tak dodatkowo opłacamy przelewy w tą i z powrotem, a także zbędnych urzędasów UE.
      Nie wspominając o niezbyt ekologicznym podejściu do tworzenia procedur UE: tysięce stron dokumentów o kształcie banana itp.

      Dodam,że UE jest mi obojętna. Jestem ZA, a nawet PRZECIW.

      • 0 0

  • Malkontent

    Taki szynobus na Hel winien odjeżdżać ze stacji, przy której będzie olbrzymi, najlepiej bezpłatny parking, n.p. z Redy, lub innej stacji na linii SKM.
    Musi jeździć przez cały dzień z maksymalną częstotliwością, n.p. co pół godziny. Wtedy mnóstwo mieszkańców Trójmiasta (i nie tylko) zostawi samochody, nie będzie stać w gigantycznych korkach i nie będzie rozjeżdżać półwyspu.
    Rozdzielenie szynobusów na dwie, lub więcej linii spowoduje małą częstotliwość i ludzie nadal będą korzystać z samochodów.

    • 3 1

  • proste pytania.... (2)

    1/ - ile taki szynobus "pali na 100 km ?? !
    2/ Czemu nie mozna zelektryfikować tej linii kolejowej na Hel ?? - skończyłby sie problem z ... np. - przesiadkami.
    3/ Co w ogólnym rozrachunku byłoby lepsze...? tania energia elektryczna (np. z wiatraków - taki pomysł realizuje właśnie Holandia.. ) - czy zatruwanie środowiska spalinami z dapędów w szynobusach.
    Taka Szwajcaria na przykład ma w 100 % zelektryfikowaną kolej... czysto - ekologicznie... itd. itp. pozdro.

    • 1 0

    • Umiem odpowiedzieć Ci na pierwsze pytanie- ile pali na 100 km- przy czym nie podaję Ci tutaj realnych danych (bo nie pamiętam ich dokładnie), ale przykładowo dla starej lokomotywy (np. Gagarina) jeśli było to 100-120 to taki szynobus "pije" ok. 60 :)

      Interesowałam się tym jakiś czas temu. Jednym słowem- są tańsze. Nie wiem ile, ale są :)
      Mam nadzieję, że troszkę pomogłam :)

      • 0 0

    • na pewno taki szynobus jest

      ekonomiczniejszy od EN57 (kolejki SKM)

      • 0 0

  • po waszych naiwnych wypowiedziach widać że duża część z was urodziła się we wrześniu , oczywiście nie wszyscy , żałosne , więcej jak pewne że macie co jakiś czas myśli samobójcze - co , może się pomyliłam ?

    • 1 3

  • A dlaczego nie zrobić połączenia Kartuzy Gdańsk ?? Czy nie lepsza jest inwestycja ?

    • 4 2

  • Hel to też rejon Kaszub ;D

    • 2 2

  • hahaha - a dla czego nie zrobić połączenia Gdańsk - Moskwa ?

    • 3 2

  • parodia

    parodia tule ludzi co jezdzi pociągami z gdyni na hel a oni puszczaja tranwaj i ludzie sie gniezdza parodia powini jakiesz wieksze puszczac pociągi a nie takie

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane