- 1 TIR z 18 tonami odpadów zatrzymany (163 opinie)
- 2 Pies pogryzł 9-latkę. Zgłosiła się właścicielka (731 opinii)
- 3 Zwężą kluczowe skrzyżowanie na Witominie (55 opinii)
- 4 Koniec z dzikim parkowaniem na Przymorzu (179 opinii)
- 5 Niebawem start gorących rozruchów spalarni (158 opinii)
- 6 Nakradł rowerów za ponad 80 tys. zł (114 opinii)
Nowe szynobusy pojadą z Gdyni na Hel i Kaszuby
Sześć nowych szynobusów będzie jeździło po województwie pomorskim. Dwa z nich jeszcze tego lata będą kursowały między Gdynią i Helem oraz między Gdynią i Kościerzyną.
Szynobusy przyjadą na Pomorze z nowosądeckich zakładów NEWAG, które wygrały ogłoszony w ubiegłym roku przetarg. Za sześć pojazdów samorząd województwa zapłaci 50,4 mln zł, z czego prawie 29 mln zł będzie pochodzić z unijnego dofinansowania.
Pierwsze dwa szynobusy będą posiadały po 140 miejsc siedzących, kolejne cztery po 190 miejsc. Będą wyposażone w klimatyzację, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, komputerowy system informacji pasażerskiej, lokalizujący stacje i system zapowiadania przystanków. Na monitorach będą informacje o trasie przejazdu, najbliższym planowanym postoju, dacie, czasie oraz prędkości pojazdu.
Wszystkie autobusy szynowe będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych: w każdym z nich będzie możliwość zamocowania minimum dwóch wózków inwalidzkich.
Każdy szynobus będzie wyposażony w co najmniej sześć uchwytów do zamocowania rowerów. W toaletach będę nawet składane przewijaki dla niemowląt.
Dwa pojazdy dotrą na Pomorze 30 czerwca i będą obsługiwać linie kolejowe Gdynia - Hel i Gdynia - Kościerzyna, szczególnie obciążone w sezonie turystycznym. Trzy kolejne pojazdy odbierzemy pod koniec lata, a ostatni na początku stycznia 2011 r.
Opinie (171) 9 zablokowanych
-
2010-05-20 20:50
wreszcie
gratuluje samorządowcom pomysłu i jego skutecznej realizacji turyści ale i mieszkańcy Pomorza juz sie cieszą
- 3 1
-
2010-05-20 20:56
zmarnowane pieniądze
za miesiąc będą wyglądać tak samo jak pociągi SKM-szkoda wydanej kasy
- 0 4
-
2010-05-20 21:36
Za sześć takich szynobusów samorząd Pomorza zapłacił ok. 50 mln zł, ale UE zwróci nam 29 mln zł. (1)
Od paru lat co chwilę słyszę, że my wydaliśmy np 100 mln a UE zwróciła nam załóżmy 40 mln. Jak dalej można być antyUE ?
- 2 3
-
2010-05-21 11:48
Drogie dziecko - dajesz się nabierać na propagandę
UE to nie Święty Mikołaj. Wiesz skąd bierze na prezenty??? Z naszych podatków.
Moim zdaniem taniej byłoby, gdyby zamiast z UE, dofinansowanie projektów o zasięgu regionalnym pochodziło bezpośrednio z budżetu Polski. Tak dodatkowo opłacamy przelewy w tą i z powrotem, a także zbędnych urzędasów UE.
Nie wspominając o niezbyt ekologicznym podejściu do tworzenia procedur UE: tysięce stron dokumentów o kształcie banana itp.
Dodam,że UE jest mi obojętna. Jestem ZA, a nawet PRZECIW.- 0 0
-
2010-05-20 21:36
Malkontent
Taki szynobus na Hel winien odjeżdżać ze stacji, przy której będzie olbrzymi, najlepiej bezpłatny parking, n.p. z Redy, lub innej stacji na linii SKM.
Musi jeździć przez cały dzień z maksymalną częstotliwością, n.p. co pół godziny. Wtedy mnóstwo mieszkańców Trójmiasta (i nie tylko) zostawi samochody, nie będzie stać w gigantycznych korkach i nie będzie rozjeżdżać półwyspu.
Rozdzielenie szynobusów na dwie, lub więcej linii spowoduje małą częstotliwość i ludzie nadal będą korzystać z samochodów.- 3 1
-
2010-05-20 22:38
proste pytania.... (2)
1/ - ile taki szynobus "pali na 100 km ?? !
2/ Czemu nie mozna zelektryfikować tej linii kolejowej na Hel ?? - skończyłby sie problem z ... np. - przesiadkami.
3/ Co w ogólnym rozrachunku byłoby lepsze...? tania energia elektryczna (np. z wiatraków - taki pomysł realizuje właśnie Holandia.. ) - czy zatruwanie środowiska spalinami z dapędów w szynobusach.
Taka Szwajcaria na przykład ma w 100 % zelektryfikowaną kolej... czysto - ekologicznie... itd. itp. pozdro.- 1 0
-
2010-05-21 09:35
Umiem odpowiedzieć Ci na pierwsze pytanie- ile pali na 100 km- przy czym nie podaję Ci tutaj realnych danych (bo nie pamiętam ich dokładnie), ale przykładowo dla starej lokomotywy (np. Gagarina) jeśli było to 100-120 to taki szynobus "pije" ok. 60 :)
Interesowałam się tym jakiś czas temu. Jednym słowem- są tańsze. Nie wiem ile, ale są :)
Mam nadzieję, że troszkę pomogłam :)- 0 0
-
2010-05-21 09:52
na pewno taki szynobus jest
ekonomiczniejszy od EN57 (kolejki SKM)
- 0 0
-
2010-05-20 22:50
po waszych naiwnych wypowiedziach widać że duża część z was urodziła się we wrześniu , oczywiście nie wszyscy , żałosne , więcej jak pewne że macie co jakiś czas myśli samobójcze - co , może się pomyliłam ?
- 1 3
-
2010-05-20 23:00
A dlaczego nie zrobić połączenia Kartuzy Gdańsk ?? Czy nie lepsza jest inwestycja ?
- 4 2
-
2010-05-20 23:03
Hel to też rejon Kaszub ;D
- 2 2
-
2010-05-20 23:03
hahaha - a dla czego nie zrobić połączenia Gdańsk - Moskwa ?
- 3 2
-
2010-05-20 23:06
parodia
parodia tule ludzi co jezdzi pociągami z gdyni na hel a oni puszczaja tranwaj i ludzie sie gniezdza parodia powini jakiesz wieksze puszczac pociągi a nie takie
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.