- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (428 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (79 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (281 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (116 opinii)
- 5 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (46 opinii)
- 6 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (18 opinii)
Nowe tramwaje dopiero w lipcu. GAiT zamówi 15 dodatkowych sztuk
Miały być w styczniu, potem w kwietniu, teraz termin dostawy przesunięto na lipiec, ostatnie sztuki dojadą w listopadzie - tak wygląda harmonogram dostawy nowych tramwajów Pesa Jazz Duo dla Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Dobra wiadomość jest taka, że miasto skorzysta z zapisów umowy i zamówi dodatkowe 15 tramwajów, które przyjadą do Gdańska do końca przyszłego roku. Za obecne opóźnienia spółka naliczy producentowi wysokie kary finansowe.
Najpierw jednak ma zostać rozliczona pierwsza część umowy, z której Pesa na razie nie potrafi się wywiązać. Bydgoski producent musi się liczyć z karami za opóźnienia w dostawie 15 pierwszych tramwajów. Pierwotny termin dostawy pierwszej transzy (pięć sztuk) zgodnie z umową minął 15 stycznia 2019 roku, o czym informowaliśmy na początku roku.
Opóźnienie oznacza, że spółka GAiT będzie naliczać Pesie kary umowne za każdy dzień zwłoki. Umowa przewiduje kary na każdy niedostarczony w terminie tramwaj - 8,8 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia, a także za niedostarczenie w terminie pakietu specjalistycznego - 5,5 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia.
Naliczone przez GAiT kary dla bydgoskiego producenta za opóźnienia w dostawie tramwajów będą przeznaczone na zakup pojazdów zamówionych w opcji dodatkowej.
- Szacujemy, że kary te pokryją koszty przynajmniej dwóch nowych Jazzów. W ten sposób niedogodności, przynajmniej częściowo, zamienią się w przydatne rozwiązania - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Jak zapewnia Pesa, pierwsze tramwaje mają być dostarczone do Gdańska do końca lipca tego roku, kolejne w transzach do końca listopada. Tramwaje zamówione dodatkowo mają być gotowe do końca 2020 roku.
Opinie (119) ponad 10 zablokowanych
-
2019-04-25 14:42
Opinia wyróżniona
Bombardier (6)
I tak najlepsze tramwaje to bombardiery, czuć jakość, dużo miejsc do siedzenia, jedynie co zmienić to oświetlenie, jest za zimne
Pesy są jakieś takie plastikowe, trzeszczy w nich itp
Co do nowych - mogliby odświeżyć malowanie takie jak np w Nicei :-) szary metalik, nowocześnie elegancko wygooglujcie sobie- 84 39
-
2019-04-25 19:55
Stogowcy upominają się o pesy a potem będzie narzekanie że miejsc mało. Zanim dojedzie do Przeróbki już będzie w nim full. W poniedziałki i czwartki będzie wielki SYF bo same dziadki i babulki na rynek po warzywka pędzą
- 3 12
-
2019-04-25 19:00
Podzielam Twoje zdanie. Bombardier the best!!!!
- 9 4
-
2019-04-25 16:24
Startował świetny poznański Modertrans
niestety, wygrała łapówka z Bydgoszczy i układy solidaruchowów z Bydgoszczą
- 14 7
-
2019-04-25 16:02
Szary metalik
Dokładnie!!!! Malowanie powinno być srebrzyste ew. z jakimiś cienkimi paskami czarnymi i czerwonymi (dla "tradycji").
Tramwaj cały czerwony to wiooocha, już nie mówiąc o niebiesko- żółtej PKM....- 6 15
-
2019-04-25 15:23
(1)
Niestety Bombardier nie startuje już w przetargach w Polsce, bo im się to nie opłaca...
- 15 0
-
2019-04-25 17:10
raz wystartowali, mieli montownię w Bydgoszczy właśnie
zrobili sobie konkurencję, która jednak nie dała rady spisać wszystkich niuansów działającego tramwaju
- 4 2
Wszystkie opinie
-
2019-04-25 15:36
(1)
Mało miejsc siedzących. Oby wystarczyło dla wszystkich dojezdzajacych do szkół bombelkow.
- 12 3
-
2019-06-23 14:10
"bombelków"
To jakieś nowe słowo upośledzonych umysłowo?
- 0 0
-
2019-04-25 14:36
Nie szkoda pieniędzy, przecież w Gdańsku już są tramwaje? (5)
Lepiej kupić jakieś używane, jak kiedyś, bo mieszkańcy i tak wszystko zniszczą, wiec szkoda pieniędzy na nowe, tak mi się wydaje. Kto to widział, żeby w Gdańsku nowe tramwaje jeździły.
- 10 117
-
2019-06-23 14:07
Widać gołym okiem, skąd
Widać gołym okiem, że zazdrość z Gdyni.
- 0 0
-
2019-04-25 20:33
Mieszkańcy wszystko zniszczą? A może będziesz się liczył ze słowami, bo nie życzę sobie pomówień
- 6 4
-
2019-04-25 20:10
Najlepiej takie z Niemiec z 200 tys przebiegu. Angela płakała jak sprzedawała.
- 5 2
-
2019-04-25 17:18
Musi kupić
Tak chce Paweł z Kanady
- 3 4
-
2019-04-25 16:49
na PESY tylko złom
dla Liska Wronki i izolatka
- 4 5
-
2019-06-23 13:56
Bardzo dibrze
Bardzo dobrze, że są opóźnienia - kasa wróci do miasta i będzie na kolejne autobusy i tramwaje, tylko trochę pasażerów szkoda, bo lata świetności Konstali już jakiś czas temu minęły...
- 0 0
-
2019-04-25 14:42
Już teraz mamy lepszy tabor niż miasta krajów śródziemnomorskich, nie mówiąc o tych ruinach co robią za atrakcje turystyczną w P (15)
Powoli zbliżamy się w taborze do najbogatszych miast najzamożniejszych pandy zachodnich typu Holandią czy Dania. Tak wiem, ciężko w to uwierzyć. Pamiętacie co jeździło jeszcze 10-12 lat temu?
- 77 19
-
2019-04-25 14:50
(2)
Tymczasem inne miasta nie kupują Pesy, a mają stary polski tabor i wszystko działa dobrze.
- 2 32
-
2019-04-26 14:40
gdze w który mieście podaj przykład
- 0 1
-
2019-04-25 16:32
i to jest prawda. KAŻDY konstal lepszy od pesy. Jeden wagonik konstala ma więcej miejsc
jest 4x jaśniejszy, ma okna i przestrzeni więcej niż cały skład PESY
- 6 19
-
2019-04-25 15:18
Racja. Środki unijne robią swoje. (6)
Pamiętam jak 10 lat temu ratunkiem dla miast, gdzie sypały się Jelcze i Ikarusy były zakupy używanych wozów 10-12 letnich z Niemiec. Nówek było jak na lekarstwo. Nie piszę tu tylko o Gdańsku, ale wiele miast ta robiło. Teraz - jeżeli używane to pojedyncze sztuki a tak, wszędzie kupują nówki. Najbardziej polecam wycieczkę do Inowrocławia. Znaczna część ich taboru to hybrydowe lub elektryczne Volvo, prosto z fabryki. A miasto liczy ledwie 70 tys mieszkańców.
- 16 2
-
2019-04-25 15:53
(3)
a to wszystko na kredyt, który będą spłacać nasze dzieci. na koniec tego roku zadłużenie Gdańska to już 350 mln złotych.
- 7 16
-
2019-04-25 19:02
Środki unijne (2)
Tabor jest kupowany że środków unijnych. Więc gdzie tu kredyt.
- 9 4
-
2019-04-25 21:47
A od kiedy to Unia daje 100% kosztów inwestycji? Może warto się douczyć. (1)
- 8 3
-
2019-04-25 22:32
No to jasne, lepiej żeby w ogóle nic nie kupowali bo trzeba będzie, uwaga, zapłacić.
- 5 2
-
2019-04-25 15:47
dlatego też środki unijne posłużyły w dużej mierze Niemcom (1)
sprzedali nam rupiecie, które miały być złomowane i my zapłaciliśmy właśnie tymi środkami unijnymi. Kupili sobie dzięki temu nowsze generacje
- 10 20
-
2019-04-25 19:00
Nieprawda
Za środki unijne kupuje się tylko nowy tabor
- 16 1
-
2019-04-25 18:13
Bardzo mądry komentarz.
Ogólnie wystarczy wyjechać za granicę Polski, aby przekonać się, że nie jest tu tak źle, jak się wszystkim wydaje.
- 8 3
-
2019-04-25 18:12
Za krótkie, za mało miejsc siedzących
Miały być 40 metrowe, ale to Gdańsk, tu komunikacja na poziomie socjalnym tylko. O porządnych rozwiązaniach nie ma co marzyć
- 1 4
-
2019-04-25 16:31
PESA to jest tabor dla Świniokrów nie dla ludzi
ewentualnie dla członków Solidarności i Waćpana Łysickiego.
- 4 6
-
2019-04-25 14:52
Nie wiem co bierzesz, ale widzę, że trzepie równo, dasz namiar na dilera?
- 9 9
-
2019-04-25 14:52
Malowanie
Tabor tam jest na pewno ładniejszy w sensie malowania, wpisz sobie w google nice tram i sam zobacz
W Polsce Tabor jeszcze jest za przaśny
Chociaż w Gdańsku nie jest pod tym względem aż tak zle- 5 5
-
2019-04-26 12:21
Pesa kupiona przez pis i wiadomo.
Pisowiec Morawiecki wykupił Pesę bankruta a geraz jeszcze się staczaja. Niech Gdansk nalicza kary ! Kacperek nie płacze?
- 1 0
-
2019-04-26 11:51
Trzeba było jak trzaskowski zamówic 2 razy wiecej tramwajów z Korei!
- 0 0
-
2019-04-25 15:43
To niech zaczną naliczac kary mevo i zanie dokupic kolejny 1000 rowerów!! (2)
- 14 2
-
2019-04-25 16:06
(1)
Naliczają
- 4 2
-
2019-04-26 11:50
własnie chodzi oto ze nienaliczą system caly czas niedziała a kar niema!
- 0 0
-
2019-04-26 11:47
Dobrze, że Warszawa wygrała z Pesą i cały czas w odwołaniach wygrywa Hyundai. Z Pesą nowych wozów by sie chyba nigdy nie doczekali. Także widzicie, to nie jest tak, że "Polskie najlepsze we wszechświecie".
- 0 0
-
2019-04-26 10:54
Gdańsk i jego tramwaje.
- 0 0
-
2019-04-26 10:03
Że co naliczy?
Buhahaha, przetarg był ustawiony od samego początku, dlatego anulowano pierwszy z nich, żeby rozpisać nowy pod Pesę. To było jasne jak słońce w momencie gdy PESA złożyła ofertę niemal co do grosza pokrywającą się z utajnioną sumą maksymalną jaką GAiT może zapłacić za nowe tramwaje. A teraz im niby naliczą kary finansowe? BUhahaha. Nic nie naliczą, bo jak ktoś z Pesy kłapnie jęzorem to głowy w GAiT się posypią.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.