• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe tramwaje dopiero w lipcu. GAiT zamówi 15 dodatkowych sztuk

Maciej Korolczuk
25 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Z kar naliczonych Pesie GAiT chce sfinansować zakup dwóch nowych tramwajów. Z kar naliczonych Pesie GAiT chce sfinansować zakup dwóch nowych tramwajów.

Miały być w styczniu, potem w kwietniu, teraz termin dostawy przesunięto na lipiec, ostatnie sztuki dojadą w listopadzie - tak wygląda harmonogram dostawy nowych tramwajów Pesa Jazz Duo dla Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Dobra wiadomość jest taka, że miasto skorzysta z zapisów umowy i zamówi dodatkowe 15 tramwajów, które przyjadą do Gdańska do końca przyszłego roku. Za obecne opóźnienia spółka naliczy producentowi wysokie kary finansowe.



Na co GAiT powinien przeznaczyć środki z kar naliczonych Pesie?

Jak informuje spółka GAiT, urzędnicy skorzystali z opcji z umowy podpisanej z Pesą Bydgoszcz w lutym zeszłego roku. Pozwala ona na rozszerzenie zamówienia o kolejne tramwaje tego samego typu. Oznacza to, że do końca 2020 roku do Gdańska trafi kolejnych 15 nowych tramwajów Pesa Jazz Duo.

Najpierw jednak ma zostać rozliczona pierwsza część umowy, z której Pesa na razie nie potrafi się wywiązać. Bydgoski producent musi się liczyć z karami za opóźnienia w dostawie 15 pierwszych tramwajów. Pierwotny termin dostawy pierwszej transzy (pięć sztuk) zgodnie z umową minął 15 stycznia 2019 roku, o czym informowaliśmy na początku roku.

Opóźnienie oznacza, że spółka GAiT będzie naliczać Pesie kary umowne za każdy dzień zwłoki. Umowa przewiduje kary na każdy niedostarczony w terminie tramwaj - 8,8 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia, a także za niedostarczenie w terminie pakietu specjalistycznego - 5,5 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia.

Naliczone przez GAiT kary dla bydgoskiego producenta za opóźnienia w dostawie tramwajów będą przeznaczone na zakup pojazdów zamówionych w opcji dodatkowej.

- Szacujemy, że kary te pokryją koszty przynajmniej dwóch nowych Jazzów. W ten sposób niedogodności, przynajmniej częściowo, zamienią się w przydatne rozwiązania - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Jak zapewnia Pesa, pierwsze tramwaje mają być dostarczone do Gdańska do końca lipca tego roku, kolejne w transzach do końca listopada. Tramwaje zamówione dodatkowo mają być gotowe do końca 2020 roku.

Opinie (119) ponad 10 zablokowanych

  • Podwyzki- oni i tak nic nie robia tylko siedza. NAwet wyksztalcenia nie trzeba miec. byle umiec czytac

    • 1 4

  • Kolejna świetna inwestycja Funduszu Rozwoju!!!

    Państwowy Fundusz Rozwoju znowu pokazał kapitalny zmysł do lokowania państwowych pieniędzy. Na jednym kontrakcie PESA straci ok. kilkanaście milionów złotych, a pewnie takich kontraktów jest tam więcej. Czyli wartość firmy spadnie o kilkadziesiąt procent. Brawo PiS i jego upaństwawianie gospodarki!!!
    P.S. Idę jednak o zakład, że GAiT pieniędzy nie zobaczy, bo PESA rozpocznie postępowanie układowe, albo złoży wniosek o ogłoszenie upadłości.

    • 18 0

  • Pesa

    Aktualnie przez to, że Pesa dostarcza zaległe pociągi do DB to nie mogą dostarczyć do Gdańska tramwajów. Miejmy nadzieję, że się to wkrótce ureguluje. :)

    • 18 1

  • Pesa kary z tytułu opóźnień wlicza chyba w ceny umów. (2)

    Inaczej już dawno by poszli z torbami.

    • 84 5

    • przecież już poszła: (1)

      28.05.2018 12:03
      Polski Fundusz Rozwoju przejmuję Pesę.

      • 18 0

      • i wszystko jasne.

        • 13 0

  • A robić nima kim

    • 7 4

  • Z taborem problemy, ale na malowanie aniolkow na tramwaje kasa sie znalazła. Wspanile priorytety.

    • 10 12

  • I dobrze, przed oddaniem Bulońskiej tramwaje nie są potrzebne

    • 11 3

  • Gdansk musi miec jakies konszachty z pesa. Przetarg pod nia ustawiony, a jak nie wygrala i tak to go powtorzyli.

    • 13 7

  • Dostawca nierzetelny, a ci dalej od niego kupują.

    • 16 0

  • To nie jest dobra wiadomosc. Kolejne bydlowozy z 27 miejscami siedzacymi ! 3ci swiat. W innych miastach 2x- 3x wiecej

    • 12 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane