- 1 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (98 opinii)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (101 opinii)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (306 opinii)
- 4 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (89 opinii)
- 5 Jak zaprojektować centrum Południa? (126 opinii)
- 6 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (428 opinii)
Nowe tramwaje dopiero w lipcu. GAiT zamówi 15 dodatkowych sztuk
Miały być w styczniu, potem w kwietniu, teraz termin dostawy przesunięto na lipiec, ostatnie sztuki dojadą w listopadzie - tak wygląda harmonogram dostawy nowych tramwajów Pesa Jazz Duo dla Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Dobra wiadomość jest taka, że miasto skorzysta z zapisów umowy i zamówi dodatkowe 15 tramwajów, które przyjadą do Gdańska do końca przyszłego roku. Za obecne opóźnienia spółka naliczy producentowi wysokie kary finansowe.
Najpierw jednak ma zostać rozliczona pierwsza część umowy, z której Pesa na razie nie potrafi się wywiązać. Bydgoski producent musi się liczyć z karami za opóźnienia w dostawie 15 pierwszych tramwajów. Pierwotny termin dostawy pierwszej transzy (pięć sztuk) zgodnie z umową minął 15 stycznia 2019 roku, o czym informowaliśmy na początku roku.
Opóźnienie oznacza, że spółka GAiT będzie naliczać Pesie kary umowne za każdy dzień zwłoki. Umowa przewiduje kary na każdy niedostarczony w terminie tramwaj - 8,8 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia, a także za niedostarczenie w terminie pakietu specjalistycznego - 5,5 tys. zł brutto za każdy dzień opóźnienia.
Naliczone przez GAiT kary dla bydgoskiego producenta za opóźnienia w dostawie tramwajów będą przeznaczone na zakup pojazdów zamówionych w opcji dodatkowej.
- Szacujemy, że kary te pokryją koszty przynajmniej dwóch nowych Jazzów. W ten sposób niedogodności, przynajmniej częściowo, zamienią się w przydatne rozwiązania - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Jak zapewnia Pesa, pierwsze tramwaje mają być dostarczone do Gdańska do końca lipca tego roku, kolejne w transzach do końca listopada. Tramwaje zamówione dodatkowo mają być gotowe do końca 2020 roku.
Opinie (119) ponad 10 zablokowanych
-
2019-04-25 16:01
Podwyzki- oni i tak nic nie robia tylko siedza. NAwet wyksztalcenia nie trzeba miec. byle umiec czytac
- 1 4
-
2019-04-25 15:48
Kolejna świetna inwestycja Funduszu Rozwoju!!!
Państwowy Fundusz Rozwoju znowu pokazał kapitalny zmysł do lokowania państwowych pieniędzy. Na jednym kontrakcie PESA straci ok. kilkanaście milionów złotych, a pewnie takich kontraktów jest tam więcej. Czyli wartość firmy spadnie o kilkadziesiąt procent. Brawo PiS i jego upaństwawianie gospodarki!!!
P.S. Idę jednak o zakład, że GAiT pieniędzy nie zobaczy, bo PESA rozpocznie postępowanie układowe, albo złoży wniosek o ogłoszenie upadłości.- 18 0
-
2019-04-25 15:48
Pesa
Aktualnie przez to, że Pesa dostarcza zaległe pociągi do DB to nie mogą dostarczyć do Gdańska tramwajów. Miejmy nadzieję, że się to wkrótce ureguluje. :)
- 18 1
-
2019-04-25 14:38
Pesa kary z tytułu opóźnień wlicza chyba w ceny umów. (2)
Inaczej już dawno by poszli z torbami.
- 84 5
-
2019-04-25 15:24
przecież już poszła: (1)
28.05.2018 12:03
Polski Fundusz Rozwoju przejmuję Pesę.- 18 0
-
2019-04-25 15:48
i wszystko jasne.
- 13 0
-
2019-04-25 15:32
A robić nima kim
- 7 4
-
2019-04-25 15:25
Z taborem problemy, ale na malowanie aniolkow na tramwaje kasa sie znalazła. Wspanile priorytety.
- 10 12
-
2019-04-25 15:16
I dobrze, przed oddaniem Bulońskiej tramwaje nie są potrzebne
- 11 3
-
2019-04-25 15:13
Gdansk musi miec jakies konszachty z pesa. Przetarg pod nia ustawiony, a jak nie wygrala i tak to go powtorzyli.
- 13 7
-
2019-04-25 15:11
Dostawca nierzetelny, a ci dalej od niego kupują.
- 16 0
-
2019-04-25 15:10
To nie jest dobra wiadomosc. Kolejne bydlowozy z 27 miejscami siedzacymi ! 3ci swiat. W innych miastach 2x- 3x wiecej
- 12 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.