- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (610 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (93 opinie)
- 3 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (37 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (62 opinie)
- 5 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (39 opinii)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (45 opinii)
Nowe wiadukty na Oruni zmienią ruch
Dopiero w połowie 2019 roku powinna być gotowa dokumentacja techniczna dla budowy dwóch bezkolizyjnych przejazdów kolejowych na Oruni - w pobliżu ul. Sandomierskiej i w ciągu ul. Równej . Projekt opracuje firma Transprojekt Gdański za kwotę ok. 1,5 mln zł.
Zaznaczmy, że miasto na ten cel miało przeznaczone 2,2 mln zł.
Zamówienie podzielono na dwa etapy. W pierwszym przewidziano wykonanie koncepcji. W drugim etapie wykonawca będzie zobowiązany opracować szczegółową dokumentację. Całość prac projektowych ma potrwać do połowy 2019 r. W tym czasie Transprojekt Gdański ma złożyć jeszcze wnioski o decyzję środowiskową i zezwolenie na realizację.
Dwa wiadukty na początek
Zacznijmy od tego, że jeśli miasto znajdzie środki finansowe i podejmie się budowy bezkolizyjnych przejazdów, to zniknie przejazd dla samochodów w poziomie torów na ul. Smętnej i ul. Sandomierskiej .
Co mieszkańcy dostaną w zamian? Projektanci w pierwszym etapie widzą realizację wiaduktu w ciągu ul. Serbskiej i ul. Nakielskiej . Umożliwiałby on przejazd między ul. Małomiejską a ul. Równą . Droga miałaby przekrój jednej jezdni - po jednym pasie w każdą stronę - o szerokości 3,5 m. Swobodnie poruszałyby się tam m.in. pojazdy ciężarowe. Minusem tego rozwiązania jest brak możliwości zjazdu do Traktu św. Wojciecha.
W miejsce dotychczasowego przejazdu na ul. Smętnej pojawi się dla pieszych przejście podziemne, którym będzie można poruszać się m.in. pomiędzy dwoma peronami przystanku Gdańsk Orunia. Natomiast na ul. Sandomierskiej przejście podziemnie już nie powstanie. Będzie trzeba poruszać się nowym wiaduktem.
Dodatkowo projektanci przewidzieli obiekt mostowy w miejsce przejazdu na ul. Równej. . Jadąc od strony ul. Smętnej kierowcy wjeżdżaliby na rondo, a stamtąd pod nowy wiadukt kolejowy w kierunku centrum Gdańska. Zachowana byłaby ważna dla aut ciężarowych skrajnia - 4,5 m.
Do rozważenia w tej części projektu pozostaje także budowa przejazdu pod linią kolejową w rejonie ul. Ukośnej i połączenie ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha.
Czytaj też: Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł
Dalsze plany dla Oruni
Możliwe, że problemy mieszkańców mogłyby rozwiązać dwa dodatkowe tunele na Lipcach. Pomysły jednak będą odłożone na później. Pierwszy z tuneli miałby powstać w rejonie ul. Niegowskiej. Zastąpiłby przejazd w poziomie jezdni. Mogłyby poruszać się tam pojazdy ciężarowe.
Drugi obiekt pod torami powstałby na wysokości ul. Bocznej. Tu jednak przejazd miałyby wyłącznie auta osobowe i dostawcze, których skrajnia nie przekraczałaby wysokości 3,5 m.
W dalszej perspektywie rozważana może być także budowa małej obwodnicy Lipiec i Oruni. Budowa tej drogi miałaby sens tylko wtedy, gdyby się okazało, że ulice Żuławska i Smętna nie byłyby w stanie obsłużyć ruchu po zakończeniu obu etapów.
Obwodnica pobiegłaby równolegle - ok. 300 m na wschód - do ul. Żuławskiej po terenach rolniczych od planowanego tunelu w rejonie ul. Niegowskiej do ul. Równej.
Opinie (105) 10 zablokowanych
-
2018-01-02 17:35
Polska w ruinie. (2)
- 17 3
-
2018-01-02 18:20
I czarnoksiężnik Maciarenko, guru sekty Smoleńskiej
- 10 1
-
2018-01-03 05:58
O Jezu
Wszystko lajzy jak ty sie zaprezentujesz pol swiata pada z wrazenia.
- 1 1
-
2018-01-02 18:13
Dopiero Nas Odetną
Toć tym g*wnem dopiero nas załatwi budyń tym na dobre wogle nie wyjedziemy z Żuławskiej te przejazdy są dla górnego tarasu i odcięcia nas nawet od traktu Wojciecha
- 13 4
-
2018-01-02 18:18
Na Ul Wschodniej...
tv mialoby co pokazac. Ulica dziurawa jak ser szwajcarski . Raz do roku przyjezdza ekipa z wiadrem i ciap kleksa do wypelnienia dziury. Nie wiedziec czemu najchetniej robia to w deszczu . W rezultacie "naprawa" daje efekt pare dni . No oczywiscie budynek nr 11 to fenomen , brak elewacji , obskurne zdegradowane klatki schodowe , ostatni solidny remont budynek przeszedl "za niemca" - wladza ludowa ,wladza budyniowa nie skalala sie jakakolwiek praca nad w koncu wlasnym budynkiem . Panie Budyn - glosowac na pana napewno nie bede
- 14 0
-
2018-01-02 18:47
Rok Wyborczy - Platfusy ogłupiają teraz Kiełbasą Wyborczą
- 10 9
-
2018-01-02 18:50
Budyń nie tak dawno obiecał Nowa Trakt Sw Wojciecha i co i nic to tylko chłam dla naiwnych że to przyjmą
- 7 9
-
2018-01-02 18:51
Orunia - Orunia prosi o rozebranie pustych, starych i gnijących pustostanów (1)
- 22 1
-
2018-01-02 20:27
A Gdyni zero, bo w Gdyni jest bardzo słaby prezydent
- 3 1
-
2018-01-02 18:52
Orunia dzielnica zapomniana przez wladze samorzadowe
- 15 8
-
2018-01-02 19:31
W Gdyni trwa to juz ponad 50 lat
w Gdyni Chylonii plany na jedyny wiadukt w całej dzielnicy są od 70 lat. Być może zbudują wiadukt najwcześniej za 5 lat o ile zdania nie zmienią te zacofane cymbały z UM i PKP. W gdańsku myślą, a w Gdyni tylko udają.
- 11 2
-
2018-01-02 19:47
Redaktorze
Pisze Pan artykuły bez głosu ludzi którzy o te bezkolizyjne przejazdy walczą od kilku lat. Nie pyta Pan Mieszkańców czy takie rozwiązania spróbują.
- 14 4
-
2018-01-02 20:17
brawo Panie Naskręt
Wreszcie na mapce prawidłowo w języku polskim "trakt św. Wojciecha"
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.