Pociąg hamował przed autem na przejeździe kolejowym
Jest pięciu chętnych na zaprojektowanie trzech tuneli dla pieszych i jednego przejazdu dla aut przez tory kolejowe na Oruni i św. Wojciechu. Tylko jedna z ofert mieści się w miejskim budżecie.
Czy nowe przejścia poprawią bezpieczeństwo pieszych i zmotoryzowanych na Oruni?
Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej
Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej
Z kolei do stacji PKP Gdańsk - Lipce poprowadzi podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej
Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ul. Dworcowa/Smętna, a ul. Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie montaż monitoringu i elementów małej architektury.
- Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A - 949 560 zł
- Mosty Gdańsk Sp. z o.o. - 1 665 420 zł
- PBW INŻYNIERIA Sp. z o.o. - 1 943 400 zł
- Konsorcjum, Lider: Pracownia Projektów MID - 1 197 159 zł
- Europrojekt Gdańsk S.A. - 2 846 653, 76 zł
- Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r.
Przejścia i przejazd przez tory mają zostać sfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego "Łącząc Europę" (CEF - Connecting Europe Facility).