- 1 Pościg między autami na trzypasmówce (45 opinii)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (56 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (284 opinie)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (119 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (61 opinii)
Krok w stronę bezpiecznych przejść przez tory na Oruni
Jest pięciu chętnych na zaprojektowanie trzech tuneli dla pieszych i jednego przejazdu dla aut przez tory kolejowe na Oruni i św. Wojciechu. Tylko jedna z ofert mieści się w miejskim budżecie.
Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej.
Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk - Orunia.
Z kolei do stacji PKP Gdańsk - Lipce poprowadzi podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.
Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ul. Dworcowa/Smętna, a ul. Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie montaż monitoringu i elementów małej architektury.
Na opracowanie dokumentacji miasto zaplanowało ok. 1,15 mln zł. Wpłynęło pięć ofert od biur projektowych, ale tylko jedna mieści się w tym budżecie.
- Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A - 949 560 zł
- Mosty Gdańsk Sp. z o.o. - 1 665 420 zł
- PBW INŻYNIERIA Sp. z o.o. - 1 943 400 zł
- Konsorcjum, Lider: Pracownia Projektów MID - 1 197 159 zł
- Europrojekt Gdańsk S.A. - 2 846 653, 76 zł
- Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r.
Przejścia i przejazd przez tory mają zostać sfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego "Łącząc Europę" (CEF - Connecting Europe Facility).
Opinie (84)
-
2020-07-29 18:43
Te przejścia powinny być od dawna .
Zamiast np. i**otycznej kładki na Motławie która nie działa do dziś , dramat ciekawe kto i dlaczego wydał decyzję o budowie tak niepotrzebnej rzeczy .
- 10 0
-
2020-07-29 19:29
Naprawdę chciałbym aby tak się stało . By wreszcie zrobili tunel , przejazdy itp . Ale naprawdę nikt nie zrobi tego przez 10/15 lat . Gdyż żaden deloreper nie postawi tam osiedla , chciałbym się mylić naprawdę.
- 8 0
-
2020-07-29 20:11
(1)
Dlaczego tych bezkolizyjnych nie wykonano w trakcie modernizacji linii kolejowej Gdynia - Warszawa oraz dlaczego nie planuje się bezkolizyjnego przejazdu dla samochodów w ciągu ul. Sandomierskiej.
- 6 0
-
2020-07-30 08:34
bo budyń kolekcjonował mieszkania i siedział stale w radzie GPEC
i nie miał czasu na zabieganie o tunele.
- 0 0
-
2020-07-29 22:06
Pierwszeństwo pieszego powinno obowiązywać pojazdy szynowe.
jeżeli według ustawodawcy pojazd mechaniczny jest w stanie stanąć w miejscu, przed wchodzącym na ciąg komunikacyjny do którego zaliczają się tory przeznaczone dla pojazdów szynowych. ulicę, drogę pieszym.
To dokładnie takie same wytyczne powinny obowiązywać wszystkie pojazdy, również szynowe pociągi, tramwaje.
I to powinna ogłosić TVelewizjaNienawiści, będzie więcej ofiar niż przez covid-19
A wystarczyło uważać na lekcjach fizyki na poziomie podstawowym i nie byłoby problemów wtargnięć pieszych na ciągi komunikacyjne przeznaczone dla pojazdów silnikowych, szynowych i innych.
gałgan ?- 1 4
-
2020-07-29 22:59
Orunia Dzielnica opluta przez ludzi i zapomniana przez władze samorządowe
- 3 3
-
2020-07-29 23:00
Orunia Dzielnica Podzielona i zaniedbana przez władze samorządowe miejskie wojewódzkie i społeczne oraz przez obywateli
- 4 3
-
2020-07-29 23:01
Orunia dla kogo trzymacie te zgniłe puste i walace się budy
- 4 5
-
2020-07-29 23:01
Orunia dzielnica wstydu
- 3 5
-
2020-07-29 23:02
Orunia syf totalny
- 3 5
-
2020-07-30 05:25
Jak to tuneli podziemnych ?!? Przeciez cale centrum zniszczono i bardziej zakorkowano
własnie przejsciami naziemnymi,choc funkcjonowaly tam tunele bezkolizyjne i wystarczylo je wyremontowac. Ale tunele to dla "miejskich aktywistow" twory komunizmu. A w komunizmie malo kto mial samochod i oni jako rasowi aktywisci komunisci chyba dlatego nienawidza aut i robią co mogą,aby skomplikować ruch na drogach.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.