• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe znaki na gdańskich drogach

szym
3 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W miejsce dotychczasowej bramownicy na ul. Elbląskiej ustawiona zostanie nowa konstrukcja z nowym zestawem drogowskazów.
W miejsce dotychczasowej bramownicy na ul. Elbląskiej ustawiona zostanie nowa konstrukcja z nowym zestawem drogowskazów.

W Gdańsku pojawią się nowe znaki. Urzędnicy wymienią także starsze bramownice na nowe, wykonane z trwalszych i bezpieczniejszych materiałów. Znaki będą również posiadać folie odblaskowe, dzięki którym będą lepiej widoczne po zmroku.



Jak oceniasz oznakowanie dróg w Trójmieście?

Jak tłumaczy Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, układ drogowy Gdańska podlega zmianom i modernizacjom - powstają nowe drogi, tworzone są nowe korytarze tranzytowe. W ślad za tym dostosowywane i ujednolicane jest również oznakowanie.

- Nowy schemat sieci drogowej wymaga spójnego i logicznego oznakowania wjazdowego i wyjazdowego, by kierowca nieznający miasta mógł przejechać przez nie, korzystając tylko z ustawionych znaków i podanych na nich informacji. Celem jest usprawnienie przejazdu przez miasto, jak również ułatwienie dotarcia do ważnych punktów użyteczności publicznej, obiektów handlowych czy atrakcji turystycznych - wyjaśnia.
Nowy system drogowskazowy zakłada wymianę starszych konstrukcji na nowe, wykonane z trwalszych i bezpieczniejszych materiałów. Znaki muszą posiadać folie odblaskowe, które sprawią, że będą one lepiej widoczne po zmroku.

Drogowcy rozpoczęli już prace



W pierwszych dniach listopada w pięciu lokalizacjach Gdańska rozpoczęły się już prace przygotowawcze: wykonano fundamenty pod nowe konstrukcje wsporcze i bramownice, na których umieszczone zostaną drogowskazy.

Pierwsze efekty prac drogowców obserwować można już na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej - ul. Miszewskiego - ul. Do Studzienki. Na nowej bramownicy umieszczone zostaną drogowskazy kierujące do centrum Gdańska oraz prowadzące na drogę wojewódzką nr 468 do Sopotu i Gdyni.

W tej lokalizacji wymieniona zostanie także konstrukcja linowa dla drogowskazów znajdujących się nad al. Grunwaldzką.

Z kolei na skrzyżowaniu Wałów Jagiellońskich - Huciska i Targu Drzewnego wymieniona zostanie bramownica nad ul. Wały Jagiellońskie (w kierunku Dworca PKP). Umieszczony tam zostanie nowy drogowskaz kierujący do stadionu Energa Gdańsk oraz Amber Expo. Prace przygotowawcze do wdrożenia docelowej organizacji ruchu w tym miejscu toczyć się będą jeszcze z 4 na 5 listopada przy wyłączeniach fragmentów prawego oraz lewego pasa ruchu.

Utrudnienia na wysokości 3 Maja i Dąbrowskiego



Na skrzyżowaniu 3 Maja i Dąbrowskiego istniejąca w tym miejscu bramownica zostanie zdemontowana. Ustawiony zostanie tam nowy zestaw znaków prowadzących do Centrum Hevelianum. Prace związane z demontażem bramownicy realizowane będą w godzinach nocnych z 6 na 7 listopada przy zajęciu fragmentu prawego pasa ul. 3 Maja.

Zestaw drogowskazów, które zostaną zamontowane na bramownicy na ul. Elbląskiej.
Zestaw drogowskazów, które zostaną zamontowane na bramownicy na ul. Elbląskiej.
Na ul. Elbląskiej wymieniona zostanie bramownica, na której umieszczony zostanie nowy zestaw drogowskazów prowadzących w kierunku Gdyni, Łodzi, Szczecina, na autostradę A1 oraz w kierunku Portu Lotniczego. Pojawią się tam również drogowskazy prowadzące do centrum oraz na Przeróbkę.

- Oprócz nowej bramownicy na ul. Elbląskiej pojawi się nowy zestaw znaków wskazujących drogę na Olszynkę, do komisariatu Straży Miejskiej oraz na stadion żużlowy - zapowiada Magdalena Kiljan.

Nocne roboty przy ul. Elbląskiej i zamknięty pas na al. Armii Krajowej



Roboty drogowe zmierzające do wymiany bramownicy na ul. Elbląskiej planowane są na dwie noce - z 4 na 5 listopada oraz z 5 na 6 przy zawężeniu ruchu na prawym i lewym pasie.

Zmiany dotkną także okolicę al. Armii Krajowej - w stronę Obwodnicy Trójmiasta. Tam dotychczasowa bramownica zostanie zdemontowana. Nowa konstrukcja zostanie ustawiona w nowej lokalizacji - będzie ona odsunięta od skrzyżowania. Dzięki temu kierowcy będą mieli więcej czasu na zmianę pasa ruchu w zależności od wybranego kierunku jazdy.

- Na nowej bramownicy umieszczone będą drogowskazy na wybrane miejscowości (Kartuzy, Łódź, Warszawa, Szczecin) oraz do dzielnic (Wzgórze Mickiewicza, Suchanino, Chełm, Ujeścisko), jak również do Portu Lotniczego i na cmentarz Łostowicki - mówi Magdalena Kiljan.
Z kolei na jezdni al. Armii Krajowej w stronę centrum na istniejącej bramownicy zawieszone zostaną nowe drogowskazy prowadzące do dzielnic (centrum, Wzgórze Mickiewicza, Chełm, Ujeścisko, Suchanino), a także na cmentarz Łostowicki, na stadion Energa Gdańsk, do Amber Expo i do Europejskiego Centrum Solidarności.

Nowe drogowskazy zostaną także zawieszone na istniejących bramownicach na ul. Łostowickiej. Wskazywać będą drogę na Kartuzy, Łódź, Warszawę i Szczecin oraz dojazd na Chełm i Ujeścisko.

Na tym skrzyżowaniu prace związane z wymianą bramownicy toczyć się będą w nocy z 5 na 6 listopada oraz z 6 na 7. Prace będą wymagały zajęcia fragmentów prawego i lewego pasa jezdni al. Armii Krajowej w kierunku drogi S6.

Nowe znaki ustawiane od 2014 r.



Wdrażanie nowego systemu drogowskazowego na gdańskich ulicach zapoczątkowane zostało w 2014 r. Wówczas nowe znaki pojawiły się na sześciu skrzyżowaniach. Drugi etap zmian przeprowadzony został w grudniu 2018 r. - wówczas istniejące drogowskazy zostały zastąpione nowymi w kolejnych sześciu lokalizacjach. W trzecim etapie do wymiany zakwalifikowane zostały drogowskazy w sumie na 14 skrzyżowaniach.

- Do jego realizacji przystąpimy na początku grudnia 2020 r. - podsumowuje Magdalena Kiljan.
szym

Opinie (56) 5 zablokowanych

  • Znaki odzwierciedlają jaki to jest kraj (1)

    Oznakowanie dróg w Polsce leż i kwiczy. Nieważne czy to autostrada, droga ekspresowa, wojewódzka czy drogi miejskie. Pełna dowolność i freestyle, wszędzie inaczej nawet oznakowanie eksperymentalne zaproponowane przez GDDKiA na drogi A/S jest fatalne. Tu nie ma co wyważać drzwi do lasu, tu trzeba skopiować system oznakowania od państw które się na tym znają i czytelnie i estetycznie oznakowały swoje drogi jak np. Niemczy czy Czechy. W Gdańsku jest dowolny kolor tablic bez względu czy jedziemy na drogę klasy A/S czy dowolną inną, dziób samolotu na znakach prowadzących na lotnisko jest zwrócony nie w kierunku jazdy na lotnisko a w dowolnym kierunku, a oznakowanie gdańskiego odcinka obwodnicy to kryminał. Mieliście tyle lat w tych magistratach, urzędach i ministerstwach żeby ujednolicić oznakowanie i doprowadzić je do jakiegoś porządku. Po co?

    • 9 4

    • Azylu azylu szukaj na Białorusi.

      • 1 1

  • Samo "Hevelianum".

    Już dawno bez "Centrum"!

    • 5 0

  • najgorsze oznaczenie dla przyjezdnych i nie tylko

    jest przy zjeździe z S7 , a konkretnie z trasy Sucharskiego na centrum. Zamiast wielkiego drogowskazu centrum jest malutki biały drogowskaz centrum i zdaje się port lotniczy. Założę sie, że wielu przyjezdnych pojechało przez pomyłkę w stronę tunelu.

    • 9 0

  • Tylko w krajach piątej kategorii, zamiecenie jezdni jest podstawą do ogłoszenia sukcesu urzędników

    • 7 0

  • A co to za miesjcowość Tranzyt? (4)

    • 6 4

    • nowa stolica Kaszub

      • 4 1

    • Głupiemu nie sposób tłumaczyć.

      • 3 0

    • Właśnie Tranzyt i niebieskie tło to było dobre rozwiązanie (1)

      Tranzyt to odpowiednik stosowanego w innych krajach "All directions". Po prostu wyjeżdżasz najkrótszą drogą na układ szybkiego ruchu (u nas A i S) i dopiero tam wybierasz odpowiadający ci kierunek (np. Łódź, Szczecin itp.).
      No i co na tym starym znaku robi Sztokholm? Przecież przystań PŻB już dawno jest na Westerplatte.
      Przy okazji na tym nowym rozwiązaniu jest "A1 płatna", a gdzie jest S6?
      To nasze (polskie) oznakowanie jest tak niespójne. Nie można przyjrzeć się jak to jest zrobione w innych ktajach?

      • 0 1

      • Mozesz byc pewien, ze ten, kto o tym decyduje, na Twoj koszt byl w wielu krajach i ogladal jak to tam jest.

        • 0 1

  • Znaki

    Co z tego że wymieniają znaki jak nie idzie normalne po Gdańsku jeździć. Nawalone świateł. Prawo i lewo skręty pod deweloperskie apartamenty.!! Biurowców nasr*ne na każdym kawałku wolnej przestrzeni. Zabierają pasy. Ręce opadają a oni znaki nowe. Polatajcie dziury za te pieniądze bo wstyd.

    • 7 6

  • Kto odpowiada za oznakowanie Trasy Sucharskiego?

    Wg opisów jest to DK89 więc mogła by to być GDDKiA, ale za drogę w granicach miasta na prawach powiatu odpowiada być może GZDiZ? Oznakowanie tej drogi jest nielogiczne i w sumie żadne, szczególnie jadąc od S7 w kierunku Przymorza, a sama trasa jest coraz bardziej zaniedbana.

    • 9 1

  • (1)

    Przecież jakies97,% kierowców olewa znaki

    • 3 6

    • Bo

      jest ich za dużo i często nakładają ograniczenia wbrew logice. Takie oznakowanie uczy ludzi braku szacunku do niego samego. Kilka lat temu w "Motorze" była seria artykułów o bezmyślności naszych urzędników odpowiedzialnych za oznakowanie. U mnie na Chełmie , przy Cienistej, na zapleczu Kauflandu, jest wymurowanych kilka przejść dla pieszych i ponad 10 znaków "przejście dla pieszych" w... strefie zamieszkania (znak 40D). Z ulicy Jabłońskiego usunięto takie znaki ale przejść już nie wymalowano. Na Zamiejskiej, w górnym jej odcinku, jest strefa uspokojenia ruchu-30km/h. Większość kierowców jedzie ponad 60 km/h i szybciej. Brak skutecznego wymuszenia ograniczenia V samochodów = dobrych szykan na jezdni. 30 km /h jest tam uzasadnione.
      Ciekawe kto wziął łapówę za te znaki i przejścia w strefie zamieszkania przy Cienistej? Nic nie dzieje się bez przyczyny

      • 1 0

  • Przemalujcie linie na węźle wzgórze w Gdyni, jak jest ciemno i popada to stare zamalowane są bardziej widoczne od nowych i kierowcy nie wiedzą jak jechać, kiepski pomysł z tym nowym malowaniem.

    • 5 0

  • (1)

    W latach 70 tych gro znaków w Gdańsku była wewnątrz podswietlane.

    • 12 0

    • Na całym świecie tak jest!

      Nawet w niektórych miastach Polski, ale nie w Gdańsku. Pamiętam podświetlane tablice i podświetlane znaki. Folia odblaskowa nie zdaje egzaminu na wysokich bramownicach, szczególnie w obszarze zabudowanym gdzie używa się świateł mijania, a nie drogowych tzw. długich.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane