• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe znaki zapobiegną wypadkom na Świętokrzyskiej?

Maciej Naskręt
6 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Feralny łuk na ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku. Feralny łuk na ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku.

Wracamy do tematu feralnego odcinka ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska. Po licznych wypadkach i kolizjach gdańscy urzędnicy poprawią bezpieczeństwo na łukach. Na jezdni mają pojawić się pasy wibracyjne i znaki ostrzegawcze. Czy to wystarczy?



Czy dodatkowe znaki poprawią bezpieczeństwo?

Przed rokiem na ul. Świętokrzyskiej doszło do kolejnego groźnego wypadku. Na górnym odcinku drogi - w rejonie zbiornika retencyjnego - zderzyły się dwa samochody osobowe. Do wypadku, w którym poszkodowana została czteroosobowa rodzina, doprowadził 20-latek bez prawa jazdy, który stracił panowanie nad swoim bmw. Usłyszał zarzut, grozi mu 8 lat więzienia.

Mężczyzna przyznał się do wszystkich zarzucanych mu czynów. Do tej pory podlegał dozorowi policji, miał też zakaz prowadzenia jakichkolwiek pojazdów mechanicznych, czeka go jeszcze proces. Prokuratura wysłała do sądu akt oskarżenia.

W zdarzeniu poszkodowana została roczna dziewczynka, która do tej pory nie odzyskała pełnej sprawności. Jej matka, będąca w zaawansowanej ciąży, została poddana cesarskiemu cięciu, dzięki czemu ocalało jej nienarodzone dziecko, które jednak doznało wylewu.

43 proc. czytelników za zmianą profilu jezdni

Po tym wypadku rozgorzała dyskusja na temat zmian na feralnym łuku drogi. W ankiecie pod artykułem 43 proc. osób opowiedziało się za zmianą profilu jezdni. Droga w miejscu wypadku jest w zacienionym miejscu i szczególnie zimą występuje tam m.in. gołoledź. 34 proc. czytelników uznało, że w feralnym miejscu należy ustawić fotoradar. 9 proc. postulowało za wysłaniem tam patroli policji, a jeszcze mniej poparcia uzyskały pomysły lepszego oznakowania i ograniczenia prędkości.

Przypomnijmy, że na wspomnianym odcinku obowiązuje zakaz wyprzedzania. Dodatkowo fragment zabezpieczony jest barierami drogowymi. W roku 2015 umieszczona została na istniejącej barierze drogowej tzw. "tablica prowadząca dwustronna", mająca na celu uprzedzenie kierującego o konieczności zmiany kierunku jazdy, w miejscu gdzie występuje łuk, jadąc od strony ul. Guderskiego.

Czytaj też: Świętokrzyska w Gdańsku przejdzie kolejny remont

  • Kolizja na feralnym łuku ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku.
  • Dachowanie na feralnym łuku ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku.
  • Kolizja na feralnym łuku ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku.
  • Wypadek na feralnym łuku ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku.

Urzędnicy: wykonamy dodatkowe oznakowanie

W 2016 r., czyli po wypadku rodziny na ul. Świętokrzyskiej wykonano na obu łukach w osi jezdni oraz na krawędziach wewnętrznych i zewnętrznych, punktowe elementy odblaskowe, w celu dodatkowego ostrzeżenia kierujących o niebezpiecznych zakrętach. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni musi je jednak oczyścić z pozimowego błota, aby spełniały swoje zadanie.

Jednak w tym roku największe oczekiwania mieszkańców - czyli poprawiony profil jezdni - nie zostaną zrealizowane.

- Na obu łukach poziomych, na obu kierunkach, zostaną wtopione w nawierzchnię jezdni symbole znaków pionowych z grupy znaków ostrzegawczych o symbolu A-30 "inne niebezpieczeństwa" oraz napis: wypadki. Dodatkowo w poprzek jezdni pojawią się pasy wibracyjne - wyjaśnia szczegółowo plany miasta Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych w gdańskim magistracie.
Nowa Świętokrzyska na mapie Gdańska. Nowa Świętokrzyska na mapie Gdańska.
Nowa Świętokrzyska rozwiąże problemy, tylko kiedy?

Wszystko wskazuje na to, że na większe zmiany będzie trzeba poczekać nieco dłużej. W ramach opracowywanej koncepcji programowej na budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej uwzględniony został do przebudowy fragment ul. Świętokrzyskiej, obejmujący swoim zakresem pierwszy od strony Kowal łuk. Nie jest jednak znany termin tej inwestycji.

Miejsca

Opinie (117) 1 zablokowana

  • (2)

    Ludzkiej glupocie nic nie zapobiegnie.

    • 81 1

    • Ludzkiej głupocie zapobiegły by progi zwalniające.

      Tanie i skuteczne przed i za zakrętem z każdej strony a na środku paliki żeby pasów wariaty nie zmieniali. Przy 30 nikt nie zginie nawet przy największej gołoledzi.

      • 3 1

    • Szczególnie urzędników. Jeśli na jezdni chcą namalować znak poziomy A-30 (inne niebezpieczeństwa", mimo, że głównym niebezpieczeństwem jest zakręt, to czemu nie wymalują znaku z zakresu A1-4? który wskazują na niebezpieczny zakręt?

      • 5 1

  • nie zapobiegną !
    dresiki w biemdablju z kaszub i tak będą się rozbijać na rogatkach miasta

    • 2 0

  • Bicie piany

    zakręt jak zakręt, stosując się do przepisów nie ma żadnego zagrożenia dla nikogo. Jak się trafi bezmózg to i na pustej autostradzie znajdzie przeszkodę. Faktem jest, że jest to okolica o wzmożonym ruchu trzyliterowych furmanów z fantazją.

    • 8 0

  • Nie złych dróg, tylko źli kierowcy.

    Wystarczy dostosowac jazdę do panujących warunków.

    • 5 0

  • Na zdjęciu widać nigdy nie zgarniany piach na asfalcie (1)

    Wskazujący, że w Polsce obowiązuje ruch prawostronny jak najbliżej lewej krawędzi jezdni.

    • 8 3

    • Na armii krajowej jest to samo z lewej strony lewego pasa w miejscu gdzie jest zakręt. Tam jak się z Gdańska głównego wjeżdża i są te garby a za zakrętem duża tablica elektroniczna pokazująca ograniczenie prędkości stan nawierzchni i chyba temperaturę.

      • 1 0

  • Takich mamy ludzi od projektowania dróg (1)

    Zakręt jak wiele w Polsce jest źle wyprofilowany, jezdnia biegnie w dół, w miejscu gdzie często jest wilgotno nawet latem, a jezdnia jest wyprofilowana na zewnątrz zakrętu, czyli ma tendencję do wyrzucania aut, jeśli do tego dorzucimy trochę prędkości auto robi się podsterowne, zaczyna delikwenta wynosić, w tym momencie w panice hamulec i skutek taki jak widać na zdjęciach. Niestety wiele zakrętów, czesto po remoncie ma podobne wady, osobiście znam wiele, które przed remontem były ok, a po remoncie jakiś nieuk, sprawia, że profilowanie zakrętu jest w złą stronę.
    Oczywiście prędkość jest tutaj czynnikiem, podobnie jak brak umiejętności wyjścia z sytuacji kiedy przód zaczyna uciekać w zakręcie, ale ryzyko byłoby dużo mniejsze gdyby droga była zbudowana i zaprojektowana należycie

    • 3 4

    • W Gdańsku jest takich wiele zakrętów i z każdego wylecisz jak będziesz jechać 70-80 km/h

      • 0 0

  • (1)

    Jechalem tamtedy setki razy i sie nie rozbilem. Wiec to nie jewt feralna droga tylko idioci jada tam za szybko.

    • 11 2

    • No w końcu głos rozsądku!

      • 4 0

  • Nauczcie się jezdzić buraki a nie zakręt problem hehe

    • 8 0

  • Ten zakręt nawet bez jakichkolwiek znaków.. (2)

    Ślepy by zauważył. Zamiast znaków tam powinien stać fotoradar połączony ze stanowiskiem karabinu maszynowego zamiast lampy błyskowej.

    • 86 8

    • (1)

      I kamera mierząca głębokość bieżnika oraz opon odpowiednich do pory roku.

      • 2 1

      • Zimowe opony w taką pogodę jak teraz zawodzą, czy to powód by strzelać do ludzi? Wystarczy jechać wolno, bo musielibyśmy 20 razy w roku zmieniać ogumienie.

        • 1 0

  • Wystarczy przestrzegać ograniczenia predkości i kłopot z wypadkami sie skończy.

    MAGIA!
    Nie trzeba wydawać milionow by jeszcze szybciej debile wchodziły w zakręt.

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane