- 1 Nie będzie Drogi Czerwonej, bo nie chcą CPK? (272 opinie)
- 2 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (159 opinii)
- 3 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (147 opinii)
- 4 Piękne i niebezpieczne zjawisko nad morzem (41 opinii)
- 5 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (524 opinie)
- 6 Koci celebryta Rysiek ma swoją rzeźbę (105 opinii)
Nowoczesne autobusy niewidoczne dla Tristara
15 nowoczesnych autobusów na sprężony gaz ziemny, które niedawno pojawiły się w Gdyni, nie ma urządzeń, które pozwalają wyświetlać informacje o rzeczywistym czasie przyjazdu na przystanki. Powodem są oczywiście pieniądze.
Okazało się jednak, że nowe autobusy MAN A 21 Lion's City CNG zasilane sprężonym gazem ziemnym, zakupione przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej z Gdyni za ponad 1,1 mln zł od sztuki, nie mają urządzeń, które pozwalają na połączenie z centralą Tristara i przekazywanie na bieżąco danych. Komputery pozostały bowiem w... wycofanych z użytku autach Jelcz-Mercedes kupionych w 1995 i 1996 roku. Za przeniesienie urządzeń nadawczych firma Qumak zażyczyła sobie 1955 zł od sztuki, na co nie przystały władze PKM.
Podczas podpisywania umowy z wykonawcą systemu Tristar zapisano bowiem, że każdorazowe przeniesienie urządzeń będzie skutkowało dopłatą i odrębną umową. Qumak zaproponował jednak zaporową cenę za dość prostą usługę.
- To po prostu przeniesienie urządzenia, z którym poradzą sobie bez problemu pracownicy PKM. Wynegocjowano więc, że zrobią to sami, ale musi być przy tym obecny serwisant firmy MAN, który przyjedzie do firmy 20 stycznia - wyjaśnia rzecznik ZKM Marcin Gromadzki.
Autobusy bez nadajników jeżdżą już jednak po Gdyni, choć nawet w przypadku opóźnień, na tablicach przy przystankach wyświetlają się ich rozkładowe czasu przyjazdu. Czy słusznie więc zdecydowano, że - mimo braku pełnego wyposażenia - zostały wprowadzone na trasy?
- Niech ocenią to pasażerowie, którzy mogą korzystać już z nowoczesnych, ładnych, wyposażonych w wydajny system ogrzewania i udogodnienia dla niepełnosprawnych autobusów. Woleliśmy wysłać je na ulice, gdy są na gwarancji i możemy podnieść komfort pasażerów, niż eksploatować 20-letnie pojazdy. A po 20 stycznia nawet problemu z wyświetlaniem godzin odjazdu już nie będzie - podkreśla Marcin Gromadzki.
Opinie (192) 7 zablokowanych
-
2015-01-13 21:29
Koralik
również kocham Gdynię, super jest ten Tristan i super, że znów mamy kilka nowych autobusów, fajnie , że tylu urzędników tez mamy bo ma kto dbać o nasze piękne miasto. Ps Stare autobusy też były fajne
- 9 4
-
2015-01-13 21:58
bravo
dobrze, że ja jeżdżę starym, dziurawym, śmierdzącym, zdezelowanym Mercedesem, który codziennie podstawia mi ZKM Gdynia. Linia X.
- 10 0
-
2015-01-13 22:02
jak ktoś może, to chętnie orżnie tę naszą Ojczyznę czy Miasto
ale każdy uważa się za uczciwego patriotę...
- 5 0
-
2015-01-13 22:04
czy ktoś liczy na bieżąco ile powinien kosztować bilet normalny (4)
(bez dopłat) po uwzględnieniu wszystkich płac, remontów, zakupów, tristarów itp. itd.? Jeśli do systemu włączamy nowy autobus za bańkę a stary złomujemy albo sprzedajemy, to o ile groszy zmienia się koszt rzeczywisty biletu?
- 6 0
-
2015-01-13 22:08
czy ktoś liczy na bieżąco ile powinien kosztować bilet normalny (3)
w 2014r. cena biletu normalnego 3 zł - cena litra ropy 5.30 zł
w 2015r. cena biletu normalnego 3.zł - cena litra ropy 4.20 zł
dla czego bilety nie idą w dół panie rzeczniku Marcinie Gromadzki ?- 4 1
-
2015-01-13 22:21
odpowie ci, że cena wozokilometra zaproponowana przez przewoźnika w przetargu... bla bla bla
- 1 0
-
2015-01-14 15:05
dlatego że ceny biletów uchwala Rada Miasta
Niektórzy, zanim się ich dopuści do urn powinni zdawać egzamin z podstaw funkcjonowania państwa i samorządów.
I pytanie za 10 pkt. Czy w sytuacji gdy w budżecie Gdyni brakuje 22 mln zł, a ceny paliw płynnych spadają, można się spodziewać:
a/obniżenia cen biletów
b/wzrostu cen biletów- 0 0
-
2015-01-14 19:33
dlatego, że koszt paliwa nie stanowi pewnie nawet 30% kosztów funkcjonowania całego przedsiębiorstwa
licząc pensje wszystkich pracowników, utrzymanie serwisu, amortyzację sprzętu i miliona innych rzeczy, z których nie zdajesz sobie sprawy.
- 0 0
-
2015-01-13 22:04
gDynia
Tristar wprowadzenie systemu miało być już w 2014 roku a oni piszą że nadal są opóźnienia i nie ma odbiorów ? Czy ktoś jest w stanie sprawdzić i opublikować tekst ile Qmak zapłaci kary za opóźnienia - do pracy panowie redaktorzy czekamy na rzetelne informacje
- 14 0
-
2015-01-13 22:09
a co ci się tak śpieszy
szybciej nie będzie, za to więcej będzie mandatów
- 5 0
-
2015-01-13 22:10
Jak już artykuł o komunikacji to może by coś napisać o tym, że gdyńskie przystanki PKM nie będą gotowe na czas (2)
Będą w gorszym standardzie niż te gdańskie i najprawdopodobniej dopiero w 2016 roku
- 9 0
-
2015-01-13 23:10
Sorry, taka mamy platformę cwaniakow (1)
rodem z Gdańska. Sobie dają kasę a Gdynia ich boli i wścieka.
To tak jakby złodziej kogoś okradł i chciał aby pisać, że okradziony źle gospodarcze pieniędzmi.- 1 7
-
2015-01-14 02:18
Pierdzielisz jak potłuczony. PKM nie ma żadnych kompetencji aby ingerować w istniejącą linię 201 i w jej infrastrukturę. Za nowy peron w śródmieściu płaciło miasto.
- 4 0
-
2015-01-13 22:19
Bo pisać umowy, to trzeba umić ;) (2)
I teraz - albo ktoś "umi" i napisał tak, jak trzeba, czyli żeby jedyny władny wykonania usługi mógł zaproponować dowolną cenę, którą trzeba zaakceptować (bo inaczej konieczna usługa nie zostanie wykonana), albo ktoś "nie umi" i ściągnął umowę z internetu, a skutki ponoszą mieszkańcy Gdyni.
Osobiście uważam, że taki zapis w umowie był umieszczony celowo - pytanie tylko, czy udało się go przemycić, czy trzeba było zmotywować drugą stronę umowy...- 7 0
-
2015-01-13 23:11
Pytaj w Gdansku...
- 0 1
-
2015-01-14 00:46
dobre umowy przewiduja 'sankcje' za opóźnienia
ale u nas zwykle zaczyna sie negocjowac i efekt jest taki, że zleceniodawca jeszcze dopłaca
pamiętam lata temu ogladałem na Discovery chyba film o budowie mostu (oczywiście nie u nas) - wykonawca spóźnił się i musiał placic grube miliony za kazdy dzień- 0 0
-
2015-01-13 22:19
Doprawdy?
jaka jest różnica między moderacją a cenzurą?
Może na naukę czas?- 1 1
-
2015-01-13 22:22
No Qumak to taka firma jak nazwa, prawda panie dyrektorze, qumak czy nie qumak
Jak Pan taki kram.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.