- 1 Tłumy na Trójmiejskim Marszu Równości (685 opinii)
- 2 Zginął alpinista Kacper Tekieli (438 opinii)
- 3 Uważajmy, kogo wpuszczamy na klatkę (156 opinii)
- 4 Gotówka? Są miejsca, gdzie nią nie zapłacisz (232 opinie)
- 5 Przechodniu, siądź na skwerku i odpocznij (78 opinii)
- 6 Miasto da 400 tys. zł na zaniedbaną willę (173 opinie)
Tristar podłączany na północy Gdyni. Ul. Unruga w systemie, niebawem ul. płk. Dąbka
Ulica Unruga w Gdyni została podłączona do systemu Tristar. Największe zmiany powinni odczuć kierowcy na skrzyżowaniu z Kwiatkowskiego. Operatorzy systemu na bieżąco będą mogli reagować na pojawiające się korki i zatory.
Tristar na ul. Unruga
Urzędnicy nie mają wątpliwości - twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Tyle że trudno jest to dokładnie sprawdzić, bo samochodów na drogach przybywa.
Obecnie do systemu są podłączane ulice na północy Gdyni. Trwa kalibracja systemu na ul. Unruga, co powinno wkrótce rozładować korki zwłaszcza na skrzyżowaniu z estakadą Kwiatkowskiego.
- Po latach pracy w trybie stałoczasowym przeszło do pracy w trybie adaptacyjnym, czyli automatycznie dostosowuje się do zmiennych warunków ruchu poprzez zmianę długości sygnału w zależności od bieżących potrzeb, czyli liczby pojazdów. Sterowniki komunikują się ze sobą, a wpływ na ich bieżące działanie mają operatorzy systemu - mówi Michał Felon, dyrektor ZDiZ w Gdyni.
Obecnie w Gdyni w systemie Tristar pracuje 79 ze 103 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.
Niebawem Tristar na płk. Dąbka i Chwarznieńskiej
Kolejnym etapem będzie podłączenie skrzyżowań w ciągu ul. płk. Dąbka
W 2022 r. Tristar pojawi się także na najdalej wysuniętym na zachód w Gdyni skrzyżowaniu z sygnalizacją: Chwarznieńskiej z Krauzego
W tym miejscu zostały zlecone już prace związane z wykonaniem połączeń światłowodowych. Przygotowane są do wymiany oprogramowania w sterowniku.
- Przewidywany termin zakończenia robót to 2022 r. - obiecuje Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta, który kandydował z okręgu obejmującego Chwarzno i Wiczlino.

Dzielnice Trójmiasta
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-18 09:46
Wszyscy niezadowoleni (17)
Kierowcy bo nie ma zielonej fali w każdym kierunku przy każdej prędkości, piesi bo muszą czekać aż łaskawie samochody zostaną zatrzymane. Moim zdaniem powód jest prosty - za dużo samochodów i żaden system zarządzania ruchem na to nie poradzi. "To niech Ci inni zrezygnują z samochodów" - pomyśleli wszyscy kierowcy :-)
- 60 46
-
2022-01-18 10:00
(11)
Taki tekst może być napisany tylko przez osobę, która nie prowadzi pojazdu mechanicznego.
Kiedyś samochód był dobrem luksusowym, a na chwilę obecną ze względu na przestój, a wręcz cofanie się w rozwoju komunikacji miejskiej + przystępne ceny pojazdów mechanicznych ludzie wybierają samochody. Nie ważne, że stoją przez to w korku, aleTaki tekst może być napisany tylko przez osobę, która nie prowadzi pojazdu mechanicznego.
Kiedyś samochód był dobrem luksusowym, a na chwilę obecną ze względu na przestój, a wręcz cofanie się w rozwoju komunikacji miejskiej + przystępne ceny pojazdów mechanicznych ludzie wybierają samochody. Nie ważne, że stoją przez to w korku, ale robią to leżąc w wygodnej pozycji, z włączoną klimatyzacją ustawioną do ich potrzeb, słuchając tego, co oni chcą nie musząc słuchać jak to jakaś emerytowana entuzjastka plotek tworzy kolejne swoje teorie o sąsiadkach. Dodajmy do tego brak zapachów innych pasażerów.
A w komunikacji miejskiej co ostatnio się zmieniło na plus? Dodanie dwóch ładowarek USB? Od czasu zmiany pojazdów na niskopodłogowe przez poprzednią Panią prezydent do tej pory nic się nie zmieniło, co zrewolucjonizowało tak samo komunikację miejską. A w samochodach tak - mamy teraz bardzo wysoką elektronikę, klimatyzacja jest teraz w prawie każdym pojeździe.- 13 7
-
2022-01-18 10:25
w Polsce jest już więcej samochodów na mieszkańca niż w bogatych Niemczech! (10)
powód - to brak komunikacji publicznej ... której u nas rząd nie wspiera w żaden rozsądny sposób.
np czy VAToołuszek beknął już za swoją grandę z PKS?- 11 4
-
2022-01-18 11:22
Powód to zachłyśnięcie się samochodami, które na zachodzie już przeszło. (9)
Jeszcze nigdy nie jechałem do pracy pełnym autobusem...
- 9 9
-
2022-01-18 11:58
taaaa... i dlatego na zachodzie nie produkuje się już aut i nimi nie jeździ.... a Świstak zawija w sreberko (5)
- 7 2
-
2022-01-18 12:53
Produkuje się. Jeździ się. (3)
Nie ma się po 2 na osobę, jak u nas na wioskach, a przejazd tramwajem, czy pociągiem jest czymś normalnym, a nie jak u nas oznaką biedy.
- 5 0
-
2022-01-18 13:29
w sumie w takiej szwajcarii normą jest podwożenie do pracy własnym autkiem swoich sąsiadów (1)
i oni uważają to za rzecz oczywistą i bezpłatną
w Polsce Polak by się zes.. ał jakby za darmo codziennie miał wozić kolegę ...- 4 1
-
2022-01-19 11:12
piszesz nieprawdę o Polakach. Znam firmy rozwijające systemy car poolingu by zaoszczędzić na kosztach
utrzymywania parkingów przy siedzibie firmy, wiele osób z nich korzysta.
- 0 0
-
2022-01-18 14:02
ale głupoty piszecie. Mam sporo znajomych w Niemczech, Norwegii i wszyscy maja po 2 samochody w rodzinie i nikt ich nie zmusza do przesiadki na tramwaje czy autobusy. To jest ich ochota i chęć .
- 7 1
-
2022-01-19 11:10
w dobrze zarządzanych miastach "zachodu" wdraża się konsekwentnie radykalne programy
poszerzania liczby ulic i placów wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów, wspierając nie tylko komunikację zbiorową, ale także poprawiając radykalnie komfort i bezpieczeństwo osób chcących docierać do jej przystanków i stacji pieszo lub rowerem. Tak czy inaczej infrastruktura kiedyś mająca służyć głównie kierowcom jest stopniowo przekształcana w infrastrukturę służącą ludziom decydującym się na wybór innych, mniej terenochłonnych rodzajów transportu miejskiego.
- 0 1
-
2022-01-18 12:34
(1)
Polecam w czasie Pandemii
- 4 1
-
2022-01-18 13:54
w czasie pandemii to polecam się szczepić i zachowywać odpowiedzialnie
wtedy zbiorkom nie straszny
- 1 4
-
2022-01-19 11:08
drugim powodem to obawa włodarzy miasta przed obciążaniem kierowców kosztami, które oni generują
i**otyzmem jest np. budowa parkingu podziemnego na 270 aut za 60 mln złotych w pobliżu centrum miasta, bez konsekwentnego obciążania kierowców kosztami parkowania samochodów nie tylko na tym parkingu, ale w całym centrum miasta, dobrze obsługiwanym SKM.
- 0 2
-
2022-01-18 10:21
za dużo (1)
za dużo pieszych - do utylizacji
- 6 2
-
2022-01-18 11:56
One doszły do wniosku ,że za duż Gojów zyje , w polin potrzebne tylko kibuce i ich obsługa
- 2 2
-
2022-01-18 10:57
niestety wiekszosc ludzi to świnie (1)
i musza swoje d*pska wozić furmankami
- 5 9
-
2022-01-18 11:56
Knur w WV 20 letnim ładniej wygląda ?
- 1 1
-
2022-01-18 11:57
niech piesi kupią auta i zlikwidować przejścia
- 6 1
-
2022-01-18 14:42
Fatalny jest ten system. (4)
A już światła żółte po godz. 22.00, gdy niewiele jest aut, to tylko generuje większe zanieczyszczenia środowiska. No, ale po co ja to piszę. Ochrona środowiska jest tylko po to, by przez te hasła wyciągać pieniądze z naszej kieszeni.
- 40 9
-
2022-01-18 16:16
Żółte bardziej dymią? :o
- 2 0
-
2022-01-19 00:48
Ktokolwiek oprócz oczywistych beneficjentów uważa, że to coś działa i warte było 100 mln zł?
- 1 1
-
2022-01-19 08:13
(1)
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że o środowisko dbają kierowcy, którzy je niszczą :)
- 0 2
-
2022-01-19 11:05
kierowcy mówią że dbają o środowisko
podczas gdy faktycznie je niszczą
- 0 1
-
2022-01-18 07:23
I popsuli przejście przy nowo zrobionym przystanku (16)
Na Obłużu Centrum. Ludzie stoją strasznie długo na czerwonym i widzą jak uciekają im wszystkie autobusy z tego nowego przystanku. Bez sensu. Część przebiega na czerwonym.
- 95 9
-
2022-01-18 07:52
Wszystko za co wezmą się Szczurek/Łucyk tak się kończy (2)
- 37 4
-
2022-01-18 10:27
i tak dobrze, że nie Sasin ... (1)
jak on pięknie załatwił rozmowy z czech. o Turów
- 5 9
-
2022-01-18 12:56
Tak na boku, niektórzy już zapomnieli o jego pięknej wypowiedzi z zeszłego roku:
"Zgodnie z postanowieniami kontraktu jamalskiego - raz na trzy lata każda ze stron umowy może zwrócić się o renegocjację warunków cenowych dostaw, jeżeli uzna, że nie odpowiadają one sytuacji rynkowej" - napisał na Twitterze Sasin. Jak podkreślił, "liczymy na efektywne negocjacje PGNiG z Gazprom".
- 0 1
-
2022-01-18 08:26
(3)
pretensje do tych, którzy zyskali = zjazd samochdów z estakady
- 6 10
-
2022-01-18 08:50
(2)
Podziękuj "bezpieczeństwu" poprzez zlikwidowanie zielonych strzałek. Teraz żeby tyle pojazdów przejechało, ile jedzie dzięki zielonej strzałce wydłużyli zielone światło.
- 19 0
-
2022-01-18 08:52
takie są przepisy (1)
albo jeden pas i strzałka, albo dwa bez
wybieraj- 6 9
-
2022-01-18 14:41
zmianę przepisów
wybieram
- 2 0
-
2022-01-18 09:13
(1)
Gdyż albowiem Tristar z założenia leje ciepłym moczem na pieszych i rowerzystów. Mój rekord to 7 (słownie: siedem) minut czekania na zielone na przejściu - od momentu odpalenia przycisku żebraka... To tak w ramach zachęcania do podróżowania komunikacją zbiorową/rowerem.
- 14 6
-
2022-01-18 11:08
Ściema! Programy syngalizacji świetlnej (min-max) są zatwierdzane i w całej Gdyn nie ma nigdzie możliwości, aby pieszy oczekiwał 7 minut! no chyba, że z przyciskiem i pieszy zapomniał nacisnąć. Coraz mniej takich miejsc, a na głównym ciągu przyciski są, ale aktywacja i tak jest automatyczna.
- 6 3
-
2022-01-18 09:16
To samo na Krauzego. Pieszy po 2-3 minutach oczekiwania przechodzi jako ostatni
Tak jakby zupełnie niezgodnie z przepisami. To pieszy powinien mieć priorytyet, zwłaszcza w miejscu o stosunkowo małym natężeniu ruchu pieszych
- 6 5
-
2022-01-18 09:19
Będą wypadki (1)
Chcieliście przejść to macie.
- 11 2
-
2022-01-18 12:12
Oni myślą że rowery i piesi są jak czołgi.
- 2 1
-
2022-01-18 09:33
Miasto czerwonych świateł
- 12 1
-
2022-01-18 09:35
Jest niestety zdecydowanie za długa przerwa (1)
pomiędzy zielonym na pierwszej jezdni, a zielonym na drugiej jezdni na tym przejściu dwuetapowym. Bardziej się opłaca przejść szybko na czerwonym na tej drugiej jezdni zanim się zapali zielone dla samochodów - jest taki dłuższy moment kiedy wszyscy mają tam czerwone.
- 6 0
-
2022-01-18 12:04
w Polsce tak trzeba
takich co "przejadą na późne żółte" jest tu full
- 5 2
-
2022-01-18 09:41
To przejście na zjeździe z estakady
to rzeczywiście dramat od kiedy zaczął się tam remont wiat przystankowych
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.