• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy budynek w zajezdni tramwajowej

Maciej Korolczuk
12 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Nowy magazyn i archiwum GAiT ma powstać na terenie zajezdni tramwajowej na Strzyży.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.

W zajezdni tramwajowej przy ul. Wita StwoszaMapka ma powstać nowy budynek, w którym znajdzie się magazyn części tramwajowych oraz zakładowe archiwum. Wstępna koncepcja jest już gotowa, teraz GAiT szuka projektanta, który będzie miał rok na stworzenie dokumentacji i uzyskanie pozwolenia na budowę.



Czy zwracasz uwagę na architekturę związaną z komunikacją miejską?

Magazyn centralny wraz z archiwum powstanie na terenie zajezdni tramwajowej na Strzyży. Budynek zostanie wzniesiony na tyłach jednej z obecnych hal.

Inwestycja ma zapewnić spółce możliwość składowania części dla eksploatowanych części tramwajowych o różnej wielkości i ciężarze, a także ok. 1 tys. europalet i kilku wózków tramwajowych (na ułożonych w posadzce fragmentach torów wraz z obrotnicą).

Sama powierzchnia zabudowy mierzącego 12 metrów wysokości magazynu i archiwum ma mieć ok. 1 tys. m kw. (wraz z powierzchnią użytkową i ruchu ponad 1,4 tys. m kw.).

  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.

Zdecydowanie największy spośród nich będzie sam magazyn (880 m kw.), w którym przechowywane będą części tramwajowe i elementy szklone.

W pozostałej części budynku, pokrytego z zewnątrz klinkierową cegłą, znajdzie się strefa socjalno-biurowa z WC, a na ostatniej kondygnacji budynku koncepcja zakłada utworzenie zakładowego archiwum.

W ostatnich latach na terenie zajezdni powstała m.in. hermetyczna komora lakiernicza oraz zmodernizowano halę napraw.

- Na terenie zajezdni zakończono w tym czasie trzeci etap jej modernizacji, w ramach którego całkowicie zmodernizowano halę napraw. Obecnie trwają prace projektowe związane z czwartym etapem modernizacji zajezdni. W ramach tego etapu, lokalizację na terenie zajezdni zmieni magazyn główny, natomiast w jego dotychczasowym miejscu powstaną nowe stanowiska postojowe dla tramwajów, które podobnie jak już istniejące stanowiska zyskają zadaszenie - dodaje Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy spółki GAiT.

Projekt gotowy w połowie przyszłego roku



Spółka ma już gotową i opracowaną wstępną koncepcję nowego magazynu. Ma być ona podstawą do wykonania projektu budowlanego w systemie "zaprojektuj i zbuduj".

Wybrany wykonawca na sporządzenie dokumentacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę będzie miał 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Oferty poznamy 25 maja.

Miejsca

Opinie (76) 2 zablokowane

  • A na pensje dla kierowcow i motorniczych kasy brak

    • 11 1

  • (3)

    ...przerost formy nad treścią - klinkier na wielki magazyn części ? a może jednak coś tańszego ...

    • 21 12

    • to jest zabytkowy układ budynków (1)

      to musi jakoś przyzwoicie wyglądać względem reszty, no i myślisz że ten klinkier to o ile zwiększy koszt budowy? o 5%? to dramat!

      • 4 3

      • klinkier (o ile konserwa nie wymusi jakiegoś wyjątkowo specjalistycznego) i silikaty to ta sama półka cenowa

        • 3 2

    • dobrze ze w marmury nie poszli

      • 5 3

  • Gaitix

    Z tych starych złomów zróbcie sobie budynek.Wujek chrzestny nie ma biura jemu już nie jest potrzebne

    • 9 1

  • Szkoda cennego terenu na magazyny i lakiernie.

    • 9 5

  • (3)

    Zajezdnia tramwajowa w centrum miasta to jakiś żart. Powinni ją wyburzyć i przenieść się na Jasień czy Szadółki.

    • 11 43

    • najpierw zezłomuj swojego grata

      albo wynieś się z nim na Jasień czy Szadółki i do porządnych dzielnic nie wjeżdżaj

      • 7 3

    • Garaże i parkingi w centrum miasta

      to jakiś dowcip. Powinno się je wyburzyć i przenieść do Banina i pod Żukowo

      • 18 5

    • Hahaha

      Tak a pierwsze tramwaje nie będą wyjeżdżać już o 3 tylko o 2 w nocy żeby dowieźć ludzi na 4 do pracy. Po co w ogóle komunikacja miejska w mieście !!!!

      • 22 1

  • Mamy rok 2022 a oni stawiaja budynek ktory wyglada jak w latach 70-tych

    Tragiczny design. Czy na prawdę tak trudno zaprojektować coś ładnego, funkcjonalnego i nie wydać worka pieniędzy????? Tragedia...

    • 13 3

  • (1)

    Niech się wezmą za stan zwrotnic (wiecznie nie działają), stan szyn, tzw krzyżaków (Opera bałtycka, Hucisko), za sieć trakcyjna (Opera, Od Bramy wyżynnej do Łąkowej). Buduja nowe, ale zapominają o starych...

    • 35 5

    • Miała rację Ola...

      ...za mało serdeczności.

      • 6 3

  • Lepiej byłoby rozbudować siatkę połączeń tramwajowych łączącą cały obszar metropolii.

    • 1 9

  • Ludzie co marudzicie xD. Już chyba lepsze to, niż wejście do akcji patodewelopera, seria pożarów, tajemniczy wykup terenu i osiedle "prestiżowych" klocków okno w okno, tak jak na terenie dawnej zajezdni "Wrzeszcz" przy Chrobrego/Hallera.

    • 27 1

  • Ciepłe posadki sobie szykują

    Ten GAIT to rozpacz.

    • 22 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane