• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy budynek w zajezdni tramwajowej

Maciej Korolczuk
12 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Nowy magazyn i archiwum GAiT ma powstać na terenie zajezdni tramwajowej na Strzyży.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.

W zajezdni tramwajowej przy ul. Wita StwoszaMapka ma powstać nowy budynek, w którym znajdzie się magazyn części tramwajowych oraz zakładowe archiwum. Wstępna koncepcja jest już gotowa, teraz GAiT szuka projektanta, który będzie miał rok na stworzenie dokumentacji i uzyskanie pozwolenia na budowę.



Czy zwracasz uwagę na architekturę związaną z komunikacją miejską?

Magazyn centralny wraz z archiwum powstanie na terenie zajezdni tramwajowej na Strzyży. Budynek zostanie wzniesiony na tyłach jednej z obecnych hal.

Inwestycja ma zapewnić spółce możliwość składowania części dla eksploatowanych części tramwajowych o różnej wielkości i ciężarze, a także ok. 1 tys. europalet i kilku wózków tramwajowych (na ułożonych w posadzce fragmentach torów wraz z obrotnicą).

Sama powierzchnia zabudowy mierzącego 12 metrów wysokości magazynu i archiwum ma mieć ok. 1 tys. m kw. (wraz z powierzchnią użytkową i ruchu ponad 1,4 tys. m kw.).

  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.

Zdecydowanie największy spośród nich będzie sam magazyn (880 m kw.), w którym przechowywane będą części tramwajowe i elementy szklone.

W pozostałej części budynku, pokrytego z zewnątrz klinkierową cegłą, znajdzie się strefa socjalno-biurowa z WC, a na ostatniej kondygnacji budynku koncepcja zakłada utworzenie zakładowego archiwum.

W ostatnich latach na terenie zajezdni powstała m.in. hermetyczna komora lakiernicza oraz zmodernizowano halę napraw.

- Na terenie zajezdni zakończono w tym czasie trzeci etap jej modernizacji, w ramach którego całkowicie zmodernizowano halę napraw. Obecnie trwają prace projektowe związane z czwartym etapem modernizacji zajezdni. W ramach tego etapu, lokalizację na terenie zajezdni zmieni magazyn główny, natomiast w jego dotychczasowym miejscu powstaną nowe stanowiska postojowe dla tramwajów, które podobnie jak już istniejące stanowiska zyskają zadaszenie - dodaje Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy spółki GAiT.

Projekt gotowy w połowie przyszłego roku



Spółka ma już gotową i opracowaną wstępną koncepcję nowego magazynu. Ma być ona podstawą do wykonania projektu budowlanego w systemie "zaprojektuj i zbuduj".

Wybrany wykonawca na sporządzenie dokumentacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę będzie miał 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Oferty poznamy 25 maja.

Miejsca

Opinie (76) 2 zablokowane

  • Co to za brzydal (2)

    Co roku mury uczelni w całym kraju opuszczają stada architektów - gdzie są ci wszyscy ludzie?
    Czy to oni projektują te wszystkie koszmary, które jesteśmy zmuszeni potem oglądać? Czy może architekci i także urbaniści, sądząc po Gdańsku, stali się zbędni?

    Trudno zrozumieć, dlaczego w Polsce musi być brzydko.

    • 17 3

    • Cegiełka "nawiązuje"

      Do sąsiedniej zabudowy i wymaga jej Konserwator... To jedyne dwie zasady projektowe w GD.
      Musi być kolor czerwonawo-korozyjny "bo kiedyś tak było"

      • 6 1

    • Bo to przetarg publiczny...

      Bo to przetarg publiczny. Wygrywają nie zdolni architekci, tylko tani.

      • 5 0

  • Nową Zajezdnię

    Zaczęliby budować a nie ściubolą

    • 10 1

  • (1)

    Zajezdnia tramwajów konnych na Pomorskiej też była architektoniczną perełką, zabytkiem unikatowym na sakle europejską bo niewiele zachowało się takich budynków . Czy ktoś w końcu odpowie za doprowadzenie tego budynku do ruiny.
    Kupiono go w bardzo dobrym stanie a teraz celowo doprowadza sie do upadku. To jest skandal i
    władze miasta jak i konserwator ponoszą tez odpowiedzialność. Zawsze można sądownie odebrać zabytek a tu tego się nie robi.

    • 12 1

    • Do pisowców proszę się zgłosić!

      Zajezdnię tę sprzedano ,,kościołowi""który potem sprzedał ją mężowi posłankiPis-jej gospodarzenie to dalsza dewastacja zabytku,potem następni właściciele dalej nic nie robili.Ps tutaj władze ma konserwator zabytków z PiS miasto nic nie może zrobić!Dura lex sed lex

      • 5 0

  • Brzydki kolor

    Powinien być jaśniejszy poza tym spoko

    • 7 1

  • Wy lepiej id.. wybudujcie wc na petlach:osowa,matemblewo,olszynka itd! (1)

    • 10 0

    • 1 do butelki 2 w domu

      Pan Seba

      • 4 0

  • Brawo Gait (1)

    Zak się zagalopowaliście z waszymi inwestycjami za grube miliony, że zapomnieliście o podwyżkach dla motorniczych i kierowców!!!
    Już macie duże braki, a będzie tylko gorzej:
    odchodzą na emeryturę
    młodzi uciekają do innej pracy, bo za 3900 netto za kwiecień to ciężko dziś opłacić zobowiązania i żyć.
    Na urlop nie, bo nie ma ludzi!
    Grafiki katastrofa! Wszystko na nie!
    Obóz pracy różnący się od niewolnictwa tylko faktem pracy za coś co ma przypominać zapłatę.
    Panie prezesie! My także jesteśmy ludźmi i chcemy pracować na godnych warunkach!
    Może w końcu zejdzie pan na ziemię i doczekamy się obiecanych przez pana "tych fajnych podwyżek", o których mówi od 2018 roku???

    • 11 1

    • grafiki

      tam z 4-ch w systemie do układania grafików pracujące i w niedziel za 100% na tramwajach dorabiają.
      Stała odpowiedz,zmian w grafiku system nie przyjmuje jetses niewolnikiem.
      Z 300-u nas za pulpitem zasuwa a nadzoru z 50-t osób... z 12-u dyspozytorów ,3-kierowników,dyrektor d/s motorniczych.
      No i nad tym zur,,,zespol utrzymania ruchu.
      Ponad wszystkim ztm,tez nadzoruje.
      Taka sytacja na wstepie powala:(((((

      • 0 0

  • przecież zlecili przeglady T. na zewnąrtz . to po co im hala na czesci zamienne .

    A po za tym; ważne naprawy , awaryjne , główne , to chyba kontrakt z Pesą mają na ileś wiele lat./ więc co ..............

    • 6 0

  • Znacie CCC

    Cena Czyni Cuda... czyli jak się wybiera najtańszego, to taka potem jakość. Nie ma być ładnie, tylko tanio.
    Może czas wreszcie coś zmienić w przetargach publicznych.

    • 4 0

  • Budynek jak budynek (2)

    ale w miejscu gdzie ma być postawiony jest stara o ile nie zabytkowa przesuwnica do tramwajów. Ona pewno teraz obsługuję wózki wagonowe i co pójdzie na złom? A archiwum to można zrobić np w starej zajezdni na Łąkowej. Ale po co? Lepiej postawić koszmarek a i może jakąś gratyfikację się przytuli

    • 11 1

    • (1)

      Starą zajezdnię na ul. Łąkowej rozebrać. Tam już żaden tramwaj nie pojedzie.

      • 4 1

      • To może stare szpitale rozebrać bo ty się nie leczysz?

        • 0 1

  • A dlaczego taki brzydki? :(

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane