- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (127 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (229 opinii)
- 3 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (55 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (662 opinie)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (71 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (94 opinie)
Nowy peron na budowie PKM w Gdyni już skuty
Wykonawca przystanków PKM w Gdyni zmuszony był rozebrać elementy przyszłego peronu w Karwinach. Beton, z którego zostały wykonane, nie spełniał warunków technicznych ustalonych przez inwestora.
W piątek rano rozebrano jednak elementy przyszłego peronu, który niedawno był pieczołowicie stawiany na przystanku PKM Gdynia Karwiny.
- Na przystanek zostanie wydanych sporo pieniędzy. Tymczasem część z nich może trafić dosłownie w piach. Przez miesiąc wykonawca lał beton, później stawiał na nim betonowe elementy. Teraz wszystko zostało ściągnięte i zaczęła się produkcja... gruzu - mówi pan Wiktor, nasz czytelnik.
Dlaczego ustawiane do niedawna elementy musiały zostać rozebrane?
- Rzeczywiście od kilku dni na budowie przystanku PKM Gdynia Karwiny trwa rozbiórka ścianki peronowej wykonanej przez Budimex jeszcze przed zimową przerwą na budowie. Po ustąpieniu mrozów - czyli w pierwszym możliwym terminie - zleciliśmy wykonanie specjalistycznych badań laboratoryjnych, które wykazały, że użyty przez wykonawcę beton nie spełnia wymaganych przez nas parametrów. Tego typu badania prowadzone są regularnie na każdej takiej inwestycji - mówi Trojmiasto.pl Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Inspektorzy PKM SA, nadzorujący budowę w Gdyni, nakazali wykonawcy rozbiórkę i ponowne wykonanie tych prac w odpowiedniej jakości.
Inwestycja gotowa w wakacje
Przystanki powinny być wybudowane najpóźniej do końca lipca tego roku. Graniczny termin podany w przetargu to 31 października 2017 r.
Oprócz budowy nowych przystanków, architektonicznie nawiązujących do tych w Gdańsku i wyposażonych w podobną infrastrukturę, szczególnie dużej ingerencji poddane zostanie torowisko na wysokości przystanku w Karwinach.
Z racji tego, że przystanek znajduje się na łuku, konieczne jest stworzenie tzw. splotu torowego, czyli toru w torze, składającego się w sumie z czterech szyn. Dzięki temu ponadgabarytowe ładunki z portu będą mogły przejechać tamtędy w bezpiecznej odległości, za to pociągi pasażerskie zatrzymają się blisko krawędzi peronu.
Wartość prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł.
Miejsca
Opinie (160) 1 zablokowana
-
2017-03-17 16:17
Ułożyli tory za moliony 2 lata temu (2)
aby je teraz rozebrać. Odpowiedzialnych brak. A ty Polaku płać
- 16 2
-
2017-03-17 17:29
(1)
I rozbiora jeszcze raz jak bedzie robiony drugi tor na 201...
- 4 1
-
2017-03-17 19:06
Chyba trzeci :-)
- 4 0
-
2017-03-17 16:32
Wygrywa taniość i pazerność
Bo k....a wygrała najtańsza firma w przetargu. To taka porąb. polska tradycja - kombinować ile się da a jakoś to będzie.
- 12 2
-
2017-03-17 16:38
I bardzo dobrze. Dość gownianej jakości
- 15 1
-
2017-03-17 16:39
PKM na Oksywie
Puścić PKM na Oksywie. Tory już są. Jesienią testowali szynobus i było OK. Kolejny remont Estakady już niedługo.
- 10 3
-
2017-03-17 16:47
LoL (1)
A gdzie kierownik budowy ? I kto teraz za to zapłaci ?
- 1 3
-
2017-03-17 17:24
wykonawca
nie przejmuj się
- 1 0
-
2017-03-17 17:17
A węzeł kiedy?
Aj, przepraszam, wiadomo, że nigdy, bo odpowiedzialność spoczywa po stronie nowoczesnego miasta Gdynia.- 8 2
-
2017-03-17 17:30
no i co betony
wzięli się za was na karwinach. Skuty beton, do fundamentów
- 4 3
-
2017-03-17 17:41
bo k... kto daje kontrakty budemixowi, który za kazdym razem je zawala? (1)
- 10 1
-
2017-03-18 08:46
i to jest tajemnica... :))
- 0 1
-
2017-03-17 17:50
Fachowo
Kiedyś za PRL lano beton i ten trzyma do dziś. Nikt wtedy nie badał jego parametrów fizycznych, bo z założenia beton to beton. To teraz lalusie wymyślają jakieś bzdury. Świat schodzi na psy.
- 12 12
-
2017-03-17 18:21
Wszystko po taniości
To teraz wyniesie ich to dużo więcej ... Za sknerstwo bedą płacić.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.