- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (128 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (702 opinie)
- 3 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (133 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (237 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
Nowy terminal promowy w Gdyni skróci rejs do Szwecji o pół godziny
W gdyńskim porcie, przy Nabrzeżu Polskim , powstanie nowy terminal promowy. Ma być gotowy w 2016 roku, a jego budowa pochłonie 120 mln zł.
Dziś na terenie Nabrzeża Polskiego operuje Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia. Stoją tam magazyny i przeładowywane są towary masowe. Trwa jednak proces prywatyzacji tej spółki, który uwzględnia plany budowy terminalu promowego.
Stena Line współpracuje z gdyńskim portem już od 1995 roku, kiedy to w maju w swój pierwszy rejs z Karlskrony do Gdyni wyruszył prom Lion Queen. Dziś promy na trasie Gdynia-Karlskrona kursują codziennie. Baza promowa zlokalizowana jest przy Nabrzeżu Helskim II, przy Basenie VIII .
- Jest to jeszcze bardzo wstępny etap, za wcześnie więc na szczegóły. Dopiero rozpoczynają się prace projektowe. Jednak wizja przeprowadzki na Nabrzeże Polskie jest dla nas bardzo obiecująca - twierdzi Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik Stena Line. - Nabrzeże, które obecnie użytkujemy, jest już dla nas za małe. Nie mamy możliwości operowania większymi statkami.
- Za dwa lata będziemy obchodzić 20-lecie współpracy ze Steną Line i myślę, że jubileusz będzie przebiegał w radosnych nastrojach - zapowiada Janusz Jarosiński. - Dyskutujemy o dalszej, wieloletniej współpracy. Niewątpliwe Stena Line ma nadzieję na zwiększenie swojego udziału w rynku przewozów pasażerskich, jak i towarowych. Na pewno terminal w nowym miejscu pomoże w realizacji tych zamierzeń. Dzięki tej decyzji, już dziś wróciliśmy do rozmów o promach o długości 240 metrów. Zawijanie takich promów do nabrzeża, które ma 170 m długości - a takie warunki ma obecnie Stena Line - jest praktycznie niemożliwe. Nowy terminal jest wręcz niezbędny.
Inwestycja istotna dla gdyńskiego portu i przewoźnika, jest również bardzo ważna dla rozwoju rynku przewozów kontenerowych. Nabrzeże wykorzystywane obecnie przez Stena Line sąsiaduje bowiem z terminalami kontenerowymi, a dla nich, szczególnie dla najbliższego sąsiada, czyli BCT, przeprowadzka "promów" oznacza nowe tereny inwestycyjne.
- BCT już tylko czeka, żeby Stena Line się wyprowadziła, bo przyda im się dodatkowy teren do składowania kontenerów. Ten obszar wydzierżawiamy jednak w przetargu publicznym, więc także inni będą mieli szansę zagospodarować tę działkę - zastrzega Janusz Jarosiński.
Z zagospodarowaniem 2 ha po Stenie nie będzie problemu, pytanie co się stanie z dworcem promowym?
- Staramy się słuchać co nam rynek i partnerzy biznesowi podpowiadają, więc na pewno jakiś pomysł się pojawi. Raczej go zagospodarujemy, a nie wyburzymy. Może poprosimy o pomoc studentów architektury? Młodzi ludzie bardzo często mają pomysły, na które nie wpadłoby moje pokolenie. Trzeba z tego czerpać, żeby iść do przodu - dodaje Janusz Jarosiński.
Miejsca
Opinie (123) 7 zablokowanych
-
2013-02-07 08:32
tylko Nabrzeże Francuskie?
A jak na Nabrzeżu Francuskim będą wyładowywane TIRy i samochody.Nabrzeże Francuskie nie nadaje się ddl promów samochodowych.
- 1 0
-
2013-02-07 09:44
A my w Gdańsku
mamy z 8 lat nowoczesny terminal promowy, 225 metrów, za ok. 2 mln zł, tj. tańszy od gdyńskiego 60 razy... tylko dlaczego nie ma tam tłoku...
- 1 2
-
2013-02-07 09:51
w koncu jakis konkret z Gdyni, gratulacje!
- 1 1
-
2013-02-07 11:22
Fajnie tylko, że w wyniku tego powierzchnia Polski zmniejszy się. (1)
No ale może w zamian wykopaną ziemię wykorzystany żeby powiększyć ląd gdzie indziej.
- 2 2
-
2013-02-07 12:13
w jaki sposób zmniejszy się powierzchnia ? Przez pogłębienie dziury z wodą ?
- 1 1
-
2013-02-07 12:54
Kupa Glupoli (2)
Tuz obok stoi Dworzec Morski mozna go szybko perzeznaczyc na Teminal Pasazerki - do tego Latwe Manewrowanie Statkami i Latwe Wejscie
W Polsce wszystko jest przewrocone - Trminal Towarowy/Ladunkowy przeznacza na Terminal Pasazerski a Dworzec Morski (Olbrzymi Budynek) na Muzeum Emigracji
Upadajaca Gdynia juz nigdy sie nie podniesie.- 0 6
-
2013-02-07 14:32
(1)
i ciezarowki z obwodnicy zamiast na estakade i do portu, jezdzily by wisniewskiego prawie do centrum gdyni.
- 0 1
-
2013-02-07 15:36
a tak beda jezdzily pare metrow krocej
co gluope to glupole - jak widac to caly port w gdyni jest do likwidacji
Gdynia gasi swiatlo- 0 2
-
2013-02-07 19:16
Ale kit i kakofonia
przecież te plany nowego terminalu pasażerskiego na nabrzeżu polskim Jarosiński ma w szafie od kilku lat.
I tylko wtenczas kiedy Stena Line zaczyna mówić pa, pa
odgrzewa tego kotleta. Coś tam bełkocze o 2016 roku bo
pewnie w watykanie już go nie będzie, gdyż zmienią go wspomniani studenci. I za 120 mln wybudują kolejną prowizorkę pośród złomu, węgla i śmieci. A tak naprawdę
to wstyd, że to " miasto z morza i marzeń " nie ma porządnego, na europejskim poziomie portu pasażerskiego dla promów czy wycieczkowców.- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.