• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna. Jest wniosek GDDKiA o wydanie decyzji środowiskowej

Maciej Naskręt
27 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Zobacz przebieg Obwodnicy Metropolitalnej na wizualizacji opracowanej dla gdańskiego oddziału GDDKiA.


Do RDOŚ wpłynął wniosek gdańskiego oddziału GDDKiA o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy 33-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej. Drogowcy liczą, że decyzja ujrzy światło dzienne w połowie przyszłego roku. Wariant optymistyczny zakłada oddanie drogi do ruchu pod koniec 2018 r.



Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego. Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego.
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wpłynął wniosek gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy 33-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej.

Przyszła droga ekspresowa - S7 - będzie zaczynać się w Chwaszczynie, gdzie łączyć będzie się z Trasą Kaszubską. Dalej, w kierunku na południe, ekspresówka ominie od wschodu Miszewo i Żukowo. Na północ od wsi Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, umożliwiający zjazd na Obwodnicę Żukowa, która powstanie także w ramach budowy drogi ekspresowej. Droga dotrze do Lublewa i Borkowa w gminie Kolbudy, gdzie połączy się z Południową Obwodnicą Gdańska i Obwodnicą Trójmiasta.

Mieszkańcy i instytucje z terenów, przez które będzie przechodzić nowa droga mogą teraz składać wnioski, uwagi i zastrzeżenia dotyczące planowanej budowy. Ponadto można się zapoznać z raportem środowiskowym dla nowej trasy, na podstawie którego będzie wydana decyzja środowiskowa.

Budowa której drogi jest dla Ciebie najważniejsza?

Czytaj też: Koniec sporu urzędników o Trasę Kaszubską. Decyzja środowiskowa wiosną.

Wariant optymistyczny zakłada, że oddanie drogi do ruchu nastąpi pod koniec 2018 r. Część kierowców może być rozczarowana tak odległym terminem, dlaczego tak długo muszą czekać?

- Od 4 do 6 miesięcy powinna potrwać procedura wydania decyzji środowiskowej. Wtedy przystąpimy do opracowywania koncepcji programowej planowanej drogi, która zajmie nam kolejny rok. W połowie 2015 r. ogłosimy zamówienie w formule "projektuj i buduj", którego realizacja nie powinna zająć więcej niż trzy i pół roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Warto podkreślić, że rozpoczęcie budowy drogi ekspresowej - w 2016 r. - będzie efektem końcowym wieloletniej pracy urzędników i projektantów, która rozpoczęła się jeszcze w 2010 r. Na realizację trasy urzędnicy planują wydać w sumie nieco ponad 3 mld zł. Część tej sumy będzie pochodzić z dotacji unijnych - z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Miejsca

Opinie (208) 1 zablokowana

  • kiepski pomysł

    ta droga to typowy przykład bezsensownego wydawania pieniędzy. 100 razy bardziej przydała by się np. droga 2 pasmowa z Żukowa do węzła przy Auchan. A tą obwodnicą większy ruch to będzie za 20 lat. Ale kto by się tym przejmował - duża inwestycja, duża kasa to i duża prowizja. Reszta to tylko dodatek.

    • 13 4

  • Nie dla obwodnicy Metropolitalnej w ciągu najliższych 10 lat (2)

    Są inne i ważniejsze inwestycje! Zostawmy tę drogę na po 2020 roku. Samochody stoją w korkach w Małopolsce, Opolskiem czy na Śląsku. Te województwa też mają potrzeby, a wiele miejscowości jest kompletnie bez obwodnic, a Trójmiasto tę już posiada!

    • 13 7

    • dokladnie

      Drogi nr 20 i 7 dopiero co zostaly zmodernizowane.
      Po co wiec to wszystko bylo, skoro zaledwie 2-3 lata pozniej pojawiaja sie nowe pomysly ich zdublowania.
      Gdzie tu sens?
      OPAT oraz w nastepnej kolejnosci expresowa do Elblaga sa potrzebne juz teraz...

      • 4 3

    • Stoją też w korkach na naszej obwodnicy

      • 0 0

  • OPAT!!!

    • 8 4

  • W takim kształcie to poroniony pomysł (1)

    Wywalanie pieniędzy w błoto - bo nikt tą trasą w takim kształcie nie będzie jeździł, poza mieszkańcami Żukowa chcącymi odwiedzić krewnych w Chwaszczynie :). Tranzyt z 7-ki i A1 będzie dalej starą dobrą obwodnicą - bo jest o wiele krócej (w tym do Węzła Chwaszczyno czyi wlotu na przyszłą trasę kaszubską). Nowa trasa (czyli jak to zwą pseudo-obwodnica) miałaby sens gdyby z węzła Gdańsk południe prowadziła bezpośrednio do Lęborka (przez Żukowo, Strzepcz)- wówczas przeniosłaby cały tranzyt poza 3C. Według mnie dużo bardziej potrzebna jest OPAT niż proponowana w obecnym kształcie pseudo-obwodnica.

    • 16 3

    • Dokładnie

      Trasa powinna iść na lini pruszcz gdański- żukowo - kielno, wejherowo. Po drodze krzyżując się z trasą kaszubską prowadzącą do gdyni-wielki kack.

      • 0 2

  • Jak wynika z poniższych komentarzy, czekamy na wojewódzkie autostrady!

    • 3 0

  • Włodarze działają na szkodę Trójmiasta

    Obwodnica Metropolitarna wpłynie negatywnie na rozwój Gdańska Gdyni i Sopotu. Bogatsi i bardziej zaradni wyniosą się na Kaszuby skoro będzie łatwy dojazd. Niestety urzędnicy postępują wbrew ogólnym zasadom rozwoju miast. Gdańsk i Gdynia rozwleka się po obrzeżach, tylko myślą gdzie wybudować kolejne 4 pasmówki. Dlaczego nie słuchają architektów i urbanistów? W 90 latach pisano o deptakach na Świętojańskiej i Abrahama w Gdyni jako nowej atrakcyjnej przestrzeni publicznej. A co mamy: okropne skrzyżowanie w centrum jak na obwodnicy i Riwierę do spacerowania. Następne głupie rozwiązania typu Nowa Węglowa a obok pełno nieużywanych torów i pełno pyłu węglowego w biurach i na samochodach na ulicy Polskiej. Albo brak przystanku PKM na Wzg. Maksymiliana (dlaczego ma być wygodniej, lepiej utrudnić życie, kolej nie jest dla ludzi tylko po to by wydać pieniądze) Teraz Wiczlino to jest miejsce do życia a nie centrum miasta.

    • 10 5

  • Obwodnica "Metropolitalna"

    Jakiś zakompleksiony urzędas postanowił do każdego projektu i projekciku dodawać słowo "Metropolitalna". Proponuję pójście dalej - np Metropolitalny szalet w Szadółkach, Metropolitalny kiosk ruchu na Żabiance lub Metropolitalny Zakład Psychiatryczny dla zakompleksionych urzędników nadużywających słowo "Metroplitalny".

    • 11 3

  • ktoś tu posmarował :)

    ta trasa jest całkowicie zbędna, ale widać jakiś nowobogacki imbecyl z Żukowa dał w łapę urzędnikom, bo znudziła mu się już jazda Q7 z dzieciakami do podstawówki przez S6, lewym pasem, na zderzaku i dawanie drogowymi światłami po lusterkach :)

    • 11 6

  • Brakuj

    A mi brakuje drogi bezpośrednio łączącej obwodnicę od węzła Miszewo z Trasą Kaszubską (na północ i lekko zachód) żeby nie wracać do Chwaszczyna jadąc dalej na zachód.

    • 3 3

  • czas najwyższy!

    trzeba zatem zacząć planować ucywilizowanie istniejącej obwodnicy czyli: światła drogowe, naziemne przejścia dla pieszych i wydzielony pas dla rowerzystów wzdłuż jezdni! miasto dla ludzi, blachosmrody na wieś!

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane