- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (173 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (120 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Obwodnica Metropolitalna najwcześniej w 2024 roku
Na przyszły rok zapowiadane jest ogłoszenie przetargu na wybór partnera prywatnego, który zaprojektuje i wybuduje Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej o długości 33 km. Wykonawca będzie miał cztery lata na realizację zadania. Potem będzie utrzymywał ekspresówkę przez kolejne 26 lat, za co będzie otrzymywał z budżetu państwa tzw. opłatę za dostępność.
Będzie to pierwsza w Polsce trasa szybkiego ruchu wybudowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
- W 2020 roku planujemy rozpisanie przetargu w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego, którego zadaniem będzie zaprojektowanie i wybudowanie OMT w ciągu 48 miesięcy od podpisania umowy i utrzymywanie jej przez kolejne 26 lat - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
To oznacza, że termin zakończenia budowy Obwodnicy Metropolitalnej przesuwa się z 2023 roku na rok 2024. Oczywiście pod warunkiem uzyskania pozytywnej opinii wydanej przez Europejski Urząd Statystyczny w zakresie długu sektora instytucji rządowych i samorządowych. Pakiet wymaganych dokumentów został pod koniec sierpnia przekazany przez GUS do Eurostatu.
Według aktualnych szacunków budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej pochłonie 1,965 mld zł netto, ale ostateczna cena będzie znana, gdy poznamy oferty zainteresowanych podmiotów.
W formule PPP ma powstać również czwarty odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.
Przebieg Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Opinie (275) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-21 07:41
(1)
Z tym rządem zawsze można liczyć na opóźnienia. Ten typ tak ma.
- 14 10
-
2019-11-21 07:56
Tak tak, lepiej jeszcze bardziej zwiększać dziurę budżetową i iść drogą Grecji.
- 3 1
-
2019-11-21 07:48
Wreszcie ktoś pomyślał o rondach pod/nad zamiast pełnych koniczyn i innych wygibasów zabierających hektary terenu! Co prawda na razie jak wariant drugi, ale jednak.
- 9 3
-
2019-11-21 07:38
Nowa zabudowa
Wyobraźcie sobie, że teren pomiędzy Obwodnicą Trójmiasta obecną a Metropolitalną będzie cenny dla deweloperów. Bo przecież tylko 15-30 min do centrum Gdańska "będzie".
- 18 6
-
2019-11-21 07:32
najlepiej, najskuteczniejsi urzędnicy sa we wprowadzaniu podwyżek!
to jest proste- ogłaszają- a mieszkańcy płacą,
reszta
nie da się!- 12 4
-
2019-11-21 07:22
podziękować Pisowi za opóźnienia (1)
Poza tym nie wierzę w ten termin budowy
- 28 23
-
2019-11-21 07:32
Poczytaj skąd te opóźnienia a potem wypisuj swoje bzdury.
- 10 6
-
2019-11-21 07:24
Czy to będzie dobry biznes?
Chyba tak, opłaty za dostepność pozwalają na spory zysk chociaż trzeba najpierw zainwestować. Trasa będzie uczęszczana - wokół "metropolii" kręcą się zawsze samochody biznesu, TIRy, dostawcze + multum osobowych z miasta i do miasta+obsługa Kaszub
- 9 3
-
2019-11-21 07:21
Lepiej niech to wybudują
niż żeby mieli kolejne galerie handlowe tłuc albo ecsy !!!
- 33 3
-
2019-11-21 07:18
Za takie coś...
Za takie coś !!!? Wszyscy włodarze won ! To jest zamach na rozwój miasta .Kolejny
- 9 15
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.