• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: postępy na budowie

Michał Brancewicz
9 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (146)

Budowa pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej. Film z kanału Youtube użytkownika woyu76.

Do końca jeszcze daleka droga, ale korytarz, którym biec będzie odcinek Obwodnicy Metropolitalnej między Chwaszczynem a Żukowem, jest już widoczny. Budowa drugiego odcinka ekspresówki wciąż czeka na zezwolenia. Cała OMT ma być gotowa w 2025 r.



Obwodnica Metropolitalna powstanie na czas?

Pod koniec listopada oficjalnie rozpoczęła się budowa pierwszej części Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej na odcinku węzeł Chwaszczyno - węzeł Żukowo. Faktycznie roboty przygotowawcze ruszyły miesiąc wcześniej, a ich efekty są już widoczne.

Trwa budowa pięciu mostów



- Dotychczas w ramach pierwszego zadania, na odcinku Chwaszczyno - Żukowo, przeprowadzono i zakończono przeszukania saperskie, czyli coś, od czego zaczynamy każdą inwestycję. Budowa trasy wymaga wyburzeń obiektów budowlanych - dotychczas było ich ok. 45 - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. - Na trasie głównej oraz drogach lokalnych prowadzone są prace ziemne: odhumusowanie, budowane są nasypy i wykopy. Trwają prace budowlane przy pięciu obiektach mostowych - m.in. wykonywane są pale, wznoszone są fundamenty. Prowadzone są prace zbrojarskie i betonowanie.
Rzecznik przyznaje, że postęp prac najlepiej widać z lotu ptaka ze względu na fakt, że droga ekspresowa jest poprowadzona po nowym śladzie. Trasa przecina przede wszystkim drogi lokalne.

Korytarz wytyczony na 16-kilometrowym odcinku



I faktycznie, na filmie na kanale Youtube użytkownika woyu76, praktycznie na całej długości 16,3 km widoczny jest już korytarz, którym biec będą dwie jezdnie po dwa pasy ruchu nowej ekspresówki.

- Zaawansowanie prac budowlanych dobrze widać w rejonie Leźna przy uczęszczanej drodze krajowej nr 7, gdzie budowana jest estakada. Tam roboty budowlane są prowadzone po obu stronach drogi - dodaje Piotr Michalski.
Pierwszy odcinek Obwodnicy Metropolitalnej o wartości 715,2 mln zł realizuje firma Budimex.

W ramach budowy odcinka OMT Chwaszczyno - Żukowo powstanie dwanaście wiaduktów, trzy mosty i cztery estakady oraz kładka dla pieszych. Wybudowanych zostanie również sześć przejść dla zwierząt. 

Na węźle Chwaszczyno Obwodnica Metropolitalna połączy się z oddaną do użytku pod koniec roku Trasą Kaszubską.

Trasa Kaszubska już otwarta. 43 km nowej ekspresówki Trasa Kaszubska już otwarta. 43 km nowej ekspresówki

Jeden z trzech ZRiD-ów już jest



Druga część obwodnicy obejmuje odcinek o długości 16 km - od Żukowa do węzła Gdańsk-Południe. Wykonawcą prac wartych 826,5 mln zł prac będzie konsorcjum: Mirbud SA i Kobylarnia SA.

Inwestycja wciąż czeka na wydanie dwóch z trzech tzw. ZRiD-ów, czyli zezwoleń na realizację inwestycji drogowej. 7 grudnia 2022 r. wojewoda wydał zgodę na wykonanie pasów włączania na węźle Gdańsk Południe i dojazdów do obiektu w ciągu ulicy Sadowej w Borkowie.

Opinie (146) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (32)

    To zabawne, że powstaje tyle dróg, które wydawały się bardzo odległe w realizacji i nierealne, a Gdańsk od 10 lat nie może zbudować nawet kawałka Nowej Świętokrzyskiej.

    • 81 41

    • Gdańsk nie dostaje pieniędzy od kierowców i buduje za pieniądze wszystkich mieszkańców. (1)

      Wszelkiej maści opłaty wynikające z faktu posiadania auta trafiają do budżetu centralnego, więc dlaczego miasto ma uprzywilejować akurat kierowców?

      • 9 13

      • Nie kierowców, tylko mieszkańców.

        • 7 4

    • Polityka miasta vs. polityka krajowa

      Odpowiedz nasuwa się sama

      • 15 9

    • Te nowe drogi powodują tylko zmasowane tłoczenie aut

      Głównie z okolic obwodnicy i spoza Gdańska. Później całe dzielnice są zapchane przez dojeżdżających autami. Inwestujmy w dogodne wjazdy kolejowe do centrum i oliwy bo pkm obejmuje mały wycinek

      • 17 25

    • (1)

      ....To zabawne, że powstaje tyle dróg, które wydawały się bardzo odległe w realizacji i nierealne......i to za obecnej władzy

      • 15 9

      • Tyle? To znaczy ile..?

        Nie podniecaj się, bo obiektywnie patrząc, w skali kraju buduje się kilka razy mniej niż za PO. PiS po 7 latach wreszcie coś zaczął, a cieszycie się jakby wysłał rakietę w kosmos. Łaskę robią że budują za nasze pieniądze? Za to mają płacone!!!

        • 5 6

    • (5)

      Dobrze że jest PIS...gdyby była PO, nigdy te drigi by nie powstały...

      • 12 35

      • już dawno byśmy nią jeździli (4)

        • 12 10

        • gdyby dalej PO mogło kraść jak slawek nowak to byś jechał chyba jak ten w reklamie skody - wiśta wio :) (3)

          • 6 12

          • PO? Kradło? A ktoś siedzi?

            • 7 2

          • (1)

            te Nowakowe ukradzione przy tym co ukradl Obajtek to na waciki by starczylo.

            kilka miesiecy byly utrzymywane rekordowe marze Orlenu kosztem portfeli Polakow

            • 4 4

            • Skończy się wojna to Ukraińcy wrócą do sprawy Nowaka i będzie siedział.

              • 2 2

    • (5)

      no bo po co?

      zbudują i tak samo będziecie stać, tylko że na dwóch pasach łostowickiej/havla. od budowania dróg korki nie znikają, patrz usa.

      • 9 16

      • Tak oczywiście. (4)

        Czyli niedawne poszerzenie Kartuskiej wcale nie zmniejszyło korków, tylko mi się wydaje. Pewnie napiszesz ze to chwilowe, ale masz mnóstwo starych przykładów.
        Obwodnicą Południowa sprawiła że Elblaska ie korkuje się od rafinerii. Tunel pod Martwą Wisłą również się do tego przyczynił. Te dwie inwestycje sprawiły że ruch na podwalu Tak spadł że zaczęto je zweżać. Estakada nad grunwaldzka przy galerii sprawiła że odkorkowała się wiecznie stojąca Słowackiego.
        Masz dziesiątki przykładów jak inwestycje drogowe zmieniają korki, ale ktoś kiedyś napisał że w USA nie pomogło i pod każdym artykułem powtarzacie to jak papugi. Jak masz jedno miejsce docelowe to i milion pasów nie pomoże, ale jak masz rosproszone miasto to udrażnianie problematycznych węzłów działa cuda.

        • 16 4

        • "Słowackiego się odkorkowała" to trochę nadużycie (1)

          Korki są do wszystkich skrzyżowań.
          Samochodów po prostu za dużo, mieszkańcy nie korzystają z alternatyw. Chyba, że masz na myśli Słowackiego od Reymonta do Chrzanowskiego.

          • 2 3

          • A pamiętasz jak się stalo na Słowaka przed remontem.

            Wieczny korek od ronda De La Salle'a do galerii. Teraz jest o wiele lepiej. Oczywiście korki się tworzą, ale to jest ułamek tego co kiedyś.

            • 4 0

        • Korki zniknęły w jednym miejscu, za to pojawiły się w drugim. (1)

          Owszem, Elbląska się odkorkowała, za to stoi zjazd z obwodnicy na Trakt. Tunel i most przerzucił korki do Brzeźna. Miasto nie jest z gumy.

          • 3 1

          • Stoi zjazd z obwodnicy w kierunku Gdańska?

            W ostatnim miesiącu jechałem tam kilka razy koło 15 i ani razu nie stałem. W porównaniu do tego co się działo na Elblaskiej to bajka. Wiadomo że te samochody gdzieś pojechały ale cześć się rozjechała po drodze i dalej te korki już nie są tak uciążliwe. Teraz czekam na estakadę na skrzyżowaniu AK-Łostowicka. Też mocno usprawni ruch bo jadąc od obwodnicy tam się zbierają cztery kierunku, na wprost do centrum, na Chełm, Hala i Łostowicka. Właśnie rozwiązywanie takich węzłów najwięcej daje.

            • 0 0

    • Obwodnica wyprowadza ruch z miasta, a nowe drogi w mieście robią coś odwrotnego. To tak w dużym uproszczeniu. Oczywiście nie podejrzewam władz Gdańska o świadomą politykę transportową - są tak samo samochodocentryczni jak duża część mieszkańców. To raczej kwestia przypadku i braku pieniędzy, że Nowa Świętokrzyska w postaci wielkiej arterii do tej pory nie powstała.

      • 6 6

    • (2)

      Różnica jest taka, że Gdańsk wydaje pieniądze na głupoty i przekręty (Budżet Obywatelski, Owce, Mevo) i przez to nie ma funduszy na budowę dróg. Za to GDDKiA jest państwowa, a oni szastają pieniędzmi na lewo i prawo.

      • 14 11

      • Budżet Obywatelski jest obowiązkowy ustawowo. (1)

        A za drobne takie jak na owce (notabene pieniądze nie zostały zapłacone) to możesz co najwyżej wybudować 100 metrów chodnika, a je kilku kilometrową nową drogę.

        • 11 14

        • Na Łostowicach to i problem z budową 100m chodnika jest. Polecam przejść się Niepołomicką.

          • 14 3

    • (1)

      Najpierw zacznijcie płacić podatki w Gdańsku:)

      • 8 9

      • Zdziwiłbyś się ile jest rejestracji GD na osiedlach

        • 9 3

    • samorządy nie mają kasy! teraz zarządzanie jest centralne, jak za PRL

      • 4 7

    • a gdynia

      a co ma powiedzieć gdynia.. węzeł karwiny jakis wiadukt nad pucka, obwodnica witomina. nic zero

      • 2 0

    • To może kierowcy niech zaczną płacić jakieś podatki (4)

      jak mają tyle roszczeń

      • 4 3

      • Płacą cała masę. (3)

        W przeciwieństwie do rowerzystów którzy najgłośniej krzyczą o ścieżki.

        • 4 4

        • (2)

          Wziąwszy pod uwagę, że w tym kraju janusze mają auta po 6000 po Niemcu, a cykliści rowery po 60000 z kosmicznych stopów, to nic pewnego. :)

          • 1 5

          • Cykliści kupują rower i tyle. A sprawdź ile podatku jest w paliwie.

            • 3 1

          • Chyba ktoś Ci wcisnął g*wnolit w cenie platyny.

            • 1 0

    • W gdansku to nawet istniejace drogi

      Sa w oplakanym stanie. Niby lataja dziury, ale w taki sposob ze cale auto skacze i zawieszenie co chwile do remontu... Tragedia. Torowiska tak samo... Wiekszosc do naprawy. Przy operze jechalem tramwajem w takim tempie, ze moglbym rownie dobrze isc piechota...

      • 0 0

  • Bo budimex to dobra firma,nie to co te różne dziwne szemrane!

    • 23 8

  • Będzie tylko lepiej

    • 15 6

  • Podobno drona w czasie lotu trzeba mieć w zasięgu wzroku :) (1)

    • 4 18

    • Tylko podobno

      Wszystko zależy o posiadanej licencji.

      • 12 2

  • obwodnica ? ? ? czego ?

    to obwodnica Gdańska a nie trójmiasta , hahahahaaa , Gdańsk przerzuca cały ruch na Sopot i Gdynie i sąsiadów hahahaaa

    • 21 137

  • (20)

    Lepiej byłoby zacząć od Nowej Świętokrzyskiej, Nowej Spacerowej, co z tego ze będzie obwodnica do której mieszkańcy nie będą mogli w miarę komfortowo dojechać. Mieszkańcom powinno się ułatwiać życie a nie Warszawce pędzącej na plaje, przyodzianych juz w piankach

    • 52 149

    • Ale to nie miasto buduje tylko rząd w Warszawie (1)

      • 30 6

      • Ci z Warszawy nawet nie wiedza gdzie lezy Gdansk Słyszeli tylko o zagniezdzionej w miescie kołtunerii PO wskiej

        • 6 16

    • (1)

      Niee. Najpierw obwodnica, potem dogadzanie słojom oszukanym przez pracowników.

      • 11 3

      • *posrednikow nieruchomości

        • 5 0

    • (5)

      Lepiej byłoby wybudować parkingi w miejscach, w których obwodnice przecinają się z liniami kolejowymi. Zostawiasz samochodzik i z klasą wjeżdżasz do miasta pociągiem, bez korków i szukania miejsca. Pierwszy z brzegu, totalnie oczywisty przykład to Gdańsk Lipce i S7. Ale taka obwodnica metropolitalna będzie się też przecinać z PKM w Żukowie. Czy będzie tam parking i wygodna przesiadka na pociąg? Nie mam pojęcia, ale jakoś wątpię.

      • 21 8

      • taaaa... (3)

        Zestaw z naczepą zostawię, towar do siatek i wio PKMką na rozładunek.

        • 3 4

        • (2)

          chodziło bardziej o prywatnych samochodach. nie transportach.

          • 5 2

          • no właśnie, nawet takie rzeczy trzeba ciemnocie tłumaczyć (1)

            • 3 0

            • ktoś kto napisał o parkingach i przesiadce na PKMkę chyba nigdy nią nie jechał

              zwłaszcza jak się jedzie do pracy albo z niej wraca. Gorzej jak w pełnym tramwaju, nie ma jak wsiadać i wysiadać bo jest taki ścisk ludzi

              • 2 1

      • To ten pociąg musiałby jeszcze jeździć częściej niż raz na półtorej godziny.

        • 2 0

    • (3)

      Za ulice w mieście odpowiedzialna jest Gmina Miasta Gdańska. Pieniądze na obwodnice idą przez rząd.

      • 14 0

      • pieniądze (2)

        idą z Unii bo naszego rządu nie stać na inwestycje za takie pieniądze

        • 4 9

        • a wiesz skąd Unia ma pieniądze ? (1)

          • 3 0

          • Polska wpłaciła 5,8 mld, ale dostała 12,2mld

            Więc nie marudź

            • 0 3

    • to droga do tranzytu, a nie dla mieszkancow (1)

      raczej nikomu ona z mieszkańców 3miasta nie będzie do nicego potrzebna

      • 0 5

      • Tranzyt via OMT ulży mieszkańcom.

        • 5 0

    • Tym nieogarnietym tlumaczymy: obwodnicy nie buduje rzad ani za nią nie płaci. (2)

      Płacimy my wszyscy z naszych podatków, a rzad łaskawie po wielu latach nacisków lokalnych zgodził się na inwestycje. Nie miało jej być wcale bo Jarek nie lubi Gdańska i Pomorza

      • 6 6

      • Ogarniętemu wyjaśniamy: o planach (kolejności) budowy dróg krajowych decyduje GDKiA - instytucja rządowa (1)

        Donek za to kocha Pomorze, a nie dał kasy ani na budowę OMT, ani Trasy Kaszubskiej!

        • 3 0

        • on do tej pory nie dał kasy wielu tym, którzy budowali drogi na Euro 2012

          więc nie oczekuj zbyt wiele od tej chorągiewki

          • 3 0

    • a co za róznica czy na Spacerowej bedziesz stał na jednym czy na 2 pasach?

      Poki co auta sie mieszcza, nie wystają na obwodnice. Jedynymi którzy coklowiek zyskają to mieszkancy Osowej ktorzy zjadą na obwodową.

      • 0 0

  • czyli mowiac brutalnie rzadowe PISowe kontrakty idą (9)

    a w gdansku marazm i nic sie nie dzieje. ekipie dulkiewicz podziekujemy za rok

    • 50 38

    • Brutalnie to PiS okrada Gdańsk (7)

      1. Janosikowe
      2. Polski Ład
      3. Nowe zadania w szkolnictwie bez subwencji
      4. Sprzedaż Lotos

      Itd

      • 17 19

      • Sprzedaż lotosu (3)

        Czy udziałów w lotosie?

        • 5 8

        • 30% udziałów za 50% zysku (2)

          Biznes jak ch.... Ronaldo za 2 lata gry w Arabii dostanie więcej, niż PiS za połowę zysków z jednej z najnowocześniejszych rafinerii w Europie. Arabom zwróci się to po maks 2 latach, potem jadą na czysto - trzeba być zaślepionym ignorantem żeby nie widzieć tu przewału na niespotykaną skalę.

          • 10 3

          • W 2 lata? Juz im się zwróciło. (1)

            Mają dostać kasę z zysku 2022, czyli 50% z ponad 4 miliardów. Deal życia, kupić rafinerii, a sprzedajacy Ci za to zapłaci.

            • 6 3

            • Beczka, Lotos i ta jego nowoczesność która miała przestać działać za 10 lat....

              Sam Orlen na 2023 planuje inwestycje na około 30 mld...to jest kilka Lotosow a mówimy tu tylko o nowych udzialowcach którzy kupili sobie miejsce w firmie.:)

              • 2 1

      • Lotos należał do Gminy Miasta Gdańska? (2)

        Ciekawe

        • 9 2

        • Nie ale w przeciwieństwie do Orlenu płacił w Gdańsku CIT (1)

          • 5 6

          • Tak a teraz dostał skrzydeł i odfrunął - donald t.

            • 3 1

    • Zróbmy taki deal jak rząd z samorządami.

      Ja Ci zabiorę 1000PLN. Potem dam 100 na zakupy, a ty bij mi pokłony. Radzę odstawić TVP.

      • 9 13

  • (2)

    Zrobią nawet po 8 pasów w jedną stronę, zrównają "starówkę", żeby elity zza obwodnic mogły bez korków dojechać do świątyni Forum...Bez szerokiego ucywilizowania sprawy niekontrolowanej suburbanizacji, nowa obwodnica tylko pogorszy problem, osmielajac do jeszcze dalszej zabudowy zad*pi z okolicznych gmin.

    • 18 49

    • Widzę, że psychiatria rzeczywiście ostatnio niedomaga.

      • 6 1

    • Siostro

      Pacjent majaczy

      • 5 0

  • Jeszcze (1)

    Tylko tunel pod Sopotem i będzie Ameryka

    • 29 14

    • I tunel pod Ameryką

      • 0 2

  • Maskara (3)

    Ile domów będzie miało teraz obwodnicę pod oknem. Ciągły hałas i spaliny.

    • 20 56

    • cala ulice Fredry w Chwaszczynie wyburzyli. Na google maps mozna zobaczyc te domy ktore zaorano, to byla ladna uliczka.

      • 9 1

    • Świat się zmienia

      A Ty z nim

      • 6 1

    • Jak nie Obwodnice to stojące auta w korku

      Wybór jest prosty... Przeprowadź się na wschód tam nie ma nic...

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane