- 1 Market, tory, a obok zabytkowa willa (34 opinie)
- 2 Kradli w Rivierze. Kojarzysz ich? (148 opinii)
- 3 Pięć zbędnych elementów na ulicach (50 opinii)
- 4 Meleksami za darmo po centrum Gdyni (122 opinie)
- 5 Utonięcie 28-latka w jez. Otomińskim (288 opinii)
- 6 Kilkanaście tys. kwiatów do rozdania (55 opinii)
Rekordowy wzrost ruchu na Obwodnicy Trójmiasta
Odcinek Obwodnicy Trójmiasta między węzłem Gdańsk Południe a Straszynem
to jedna z kilku dróg krajowych, na której w ostatnich pięciu latach odnotowano największy wzrost ruchu. Średnio przejeżdża tamtędy o 84 proc. więcej pojazdów niż w 2015 r. - piszą drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w podsumowaniu Generalnego Pomiaru Ruchu.
Co ciekawe, pierwsze pozamiejskie badanie przeprowadzono już w 1926 r., a po II Wojnie Światowej pomiary ruchu drogowego w ograniczonym zakresie wznowiono w 1954 r.
Co wynika z najnowszych pomiarów?
Drogowcy dysponują już pierwszymi wynikami z tegorocznych badań. W porównaniu do 2015 r. średni dobowy ruch roczny (SDRR) na tzw. zamiejskiej sieci dróg krajowych wzrósł o 21 proc. i wynosi średnio 13,5 tys. pojazdów na dobę.
Łącznie pomiarem została objęta sieć dróg krajowych o długości 18,2 tys. km, na które złożyło się 2,2 tys. odcinków pomiarowych. W badaniu poza samochodami osobowymi rejestrowano także przejazd motocykli, dostawczaków, samochodów ciężarowych bez przyczep i z przyczepami (lub naczepami), autobusy i ciągniki rolnicze.
- Pomiar rozpoczął się w styczniu 2020 r., a wraz z pandemią wprowadziliśmy szereg działań zaradczych polegających m.in. na zmianie założonego harmonogramu prac i modyfikacji kalendarza Generalnego Pomiaru Ruchu. Ponadto, ze względu na charakter obliczanych parametrów ruchu wykorzystywanych do celów planistyczno-projektowych, niezbędne było zmodyfikowanie wzorów obliczeniowych tak, aby otrzymane parametry miały wartości poprawne ze względu na zastosowanie w wymienionych celach - informują autorzy raportu.
W obszernym opracowaniu - niestety w mało chlubnej kategorii - znalazła się także nasza Trasa S6. Obwodnica Trójmiasta jest bowiem jedną z sześciu tras, na której odnotowano największe wzrosty w stosunku do badania z 2015 r. Rekordowy wzrost odnotowano na odcinku między węzłem Gdańsk Południe a Straszynem, gdzie pomiary wskazały średnio 32 tys. pojazdów na dobę. To wzrost aż o 84 proc.
- Odnotowaliśmy duże różnice w obciążeniu sieci dróg krajowych w poszczególnych województwach. Największe obciążenie ruchem na drogach krajowych, wynoszące ponad 22 tys. poj./dobę, wystąpiło w województwie śląskim. Najmniejszym obciążeniem ruchu, poniżej 8 tys. poj./dobę, charakteryzowały się drogi krajowe w województwie warmińsko-mazurskim - informują drogowcy.
Na tym tle całkiem przyzwoicie wypada Pomorskie. Nasze województwo znalazło się na 6. miejscu ze średnią 15,2 tys. pojazdów na dobę.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-11-18 08:16
W Trójmieście przespano czas na modernizację obwodnicy zachodniej (37)
Już dawno powinna mieć przynajmniej po 3 pasy ruchu w każdym kierunku, a teraz jest już za późno, bo rozbudowa oznacza lokalne zwężenia do dwóch pasów, co jest absolutnie niemożliwe, bo to praktyczny paraliż Trójmiasta.
- 198 26
-
2021-11-18 08:23
Ja przebijam, po 6 pasów, do tego autostrada do centrum (26)
Wiadomo, że więcej asfaltu przekłada się na mniejsze korki
- 33 41
-
2021-11-18 08:29
Dokładnie, gdzie potem upchnąć te wszystkie auta w centrach miast? (12)
Miasto nie jest z gumy.
- 14 13
-
2021-11-18 08:39
Wyburzyć bloki mieszkalne i zrobić parkingi (6)
- 25 5
-
2021-11-18 08:48
Zamienić ogródki na parterach na miejsca parkingowe! (5)
- 17 6
-
2021-11-18 08:53
I na dachach też (4)
W ogóle to wyrzucić wszystko z centrum o zostawić same drogi i parkingi
- 24 4
-
2021-11-18 09:09
i na schodach. zamiast butów, rowerów i wózków, parkowanie aut (2)
- 16 5
-
2021-11-18 11:56
no buty przede wszystkim (1)
przyzwyczajenie gospodarskie że gumiaki zostawia się przed drzwiami
- 7 0
-
2021-11-18 17:11
Aby umożliwić podpitemu odpowiednie miejsce do oddawania moczu,
a nawet więcej.
- 0 0
-
2021-11-18 13:37
Do centrum ma się przenieść wysypisko z Szadółek.
- 2 1
-
2021-11-18 08:55
ale to on postuluje autostradę do centrum, nie ten pierwszy (4)
obwodnica jest po to by nie jeździć przez centrum
- 12 4
-
2021-11-18 09:54
I ludzie jeżdżą nią w te iż powrotem czy do centrum miast? (3)
Bo widzisz, trzeba w którymś momencie zjechać z tej obwodnicy. I tu jest właśnie problem, widzisz, jakby tak z 3 pasów na raz chcieli zjechać na dwa pasy. Co się wtedy dzieje?
- 5 6
-
2021-11-18 10:28
W cywilizowanym kraju? Suwak się dzieje.
W Polsce? Carmageddon.
- 10 3
-
2021-11-18 10:29
Wtedy trzeba poszerzyć zjazdy (1)
- 2 1
-
2021-11-18 10:44
Popieram na zjazdach po 4 pasy , a co szeroko i wygodnoe
niech żyje asfalt i beton
- 6 8
-
2021-11-18 08:30
Słaba szydera
Tu nie chodzi o hektary asfaltu dla zasady, tylko o normalne drogi ekspresowe, dopasowane do skali ruchu, które są wszędzie w cywilizowanym świecie
- 31 6
-
2021-11-18 08:32
Z powodu braku dróg alternatywnych w okolicy rzeczywiście by się tutaj przydało 6 pasów (7)
więc chciałeś strollować, ale ci nie wyszło
- 23 18
-
2021-11-18 08:41
altenatywy są, ale nie takie jak byś chciał. Np SKM (6)
działą znacznie szybciej miedzy miastami. Do tego 6 pasów nic nie da jak zjazdy mają ograniczona przepustowosc i nie beda poszerzane. Eh, znów chlopski rozum w natarciu, od rana
- 17 24
-
2021-11-18 08:54
Czekaj
Daj 6 pasów na obwodnicy to za chwilę będą krzyczeć "3 pasy na zjazdach" itd dopóki nie zrobisz im bezkolizyjnej autostrady spod domu do pracy.
- 19 10
-
2021-11-18 08:57
chłopski rozum to masz w swojej makówce (1)
obwodnica jest po to by nie jeździć przez centrum, ludzie jej używają głównie po to by ominąć miasto. Na całym świecie rozbudowuje się obwodnice, Paryż ma ich nawet kilka zbudowanych koncentrycznie. My Paryżem nie jesteśmy ale jeden pas więcej to minimum dla takiego miasta.
- 23 7
-
2021-11-18 10:16
Dodanie 1 pasa i pasa awaryjnego, którego teraz nie ma na obwodnicy
to kompromisowe i rozwiązanie. Ten awaryjny mógłby być wykorzystywany do zjazdu w szczycie okolicach węzłów jak to jest w niektórych krajach.
- 12 1
-
2021-11-18 09:51
Mam autem jechać po torach kolejowych? (1)
- 9 4
-
2021-11-18 10:51
zadzrośniętyzfotelemgolfa4
A kto Ci każe autem?
- 4 8
-
2021-11-18 10:13
6 pasów przy tych zjazdach nie ma sensu jak piszesz
ale 2+2 to wszystkie pasy (obwodnica + Sopot) jakie łaczą dwa centra aglomeracji czyli Gdańsk i Gdynię to nie jest normalna sytuacja nawet w krajach, które stawiają na zrównoważony transport. A do tego Gdynia to port.
- 8 1
-
2021-11-18 08:44
przebijam - 12 pasów z czego 6 dla białych suvów na kredyt (1)
- 12 13
-
2021-11-19 11:12
Idź sobie teraz pobiegać
- 2 0
-
2021-11-18 15:05
3M się bardzo szybko rozwija i ściąga tysiące nowych mieszkańcow (1)
jak tak dalej pójdzie to będą i po 4ry pasy potrzebne...
niestety/stety nie wróci już wiejski klimat 3M sprzed 20-30 lat...- 0 1
-
2021-11-18 17:08
a szkoda
fajnie byl9
- 1 0
-
2021-11-18 08:50
buahhaha (5)
3 pasy ruchu? moze od razu 6-7 jak w los angeles? musze cie uswiadomic ze obojetnie ile pasow nie zbudujesz to i tak w koncu sie zakorkuja.
- 13 17
-
2021-11-18 08:52
Korki będą na zjazdach (4)
Oni nie kumają że jak zrobią 5 pasów na ZOT to i tak będą stali na Starogardzkiej, Świętokrzyskiej, AK, Słowackiego i Spacerowej.
Nie wiem skąd to ograniczenie w logicznym myśleniu.- 17 11
-
2021-11-18 10:02
Generalnie to całe to miasto nadaje się do całkowitego zaorania i wybudowania od nowa tak już jest spie*rzone.
- 6 4
-
2021-11-18 10:03
Nowobogaccy. (1)
Dokładanie kolejnych pasów nie ma sensu. Na zachodzie gdzie jest więcej pasów na ekspreowkach itd. też są korki. Edukacja kierowców też sporo daje ale u nas to aby lewym wyprzedzić 5 samochodów i wciskać się na chama przed maskę i wtedy cały sznur zwalnia. Kilku takich i wszyscy stoja w korku.
- 13 7
-
2021-11-18 10:31
No bo trzeba cisnąć ile fabryka dała do końca
I wpychać się na pełnej z lewego w zjazd
- 8 1
-
2021-11-18 10:55
Słaba edukacja, nie uczą w szkole logiki
Do tego nie oszukujmy się znaczna część Polaków wykonuje proste manualne pracę, to dodatków nie rozwija intelektualnie. Ale takie proste zależności powinien widzieć nawet prosty dorosły czlowiek
- 5 5
-
2021-11-18 10:36
Modernizacja ZOP tylko po oddaniu do użytku obwodnicy Metropolitalnej, inaczej będzie paraliż całej aglomeracji. I szkoda, że rząd tak opóźnił powstanie OM.
- 7 3
-
2021-11-18 16:53
Ale mądrali się tutaj zlazło - domorosłych "urbanistów"... (2)
... co jak widzą postulat poszerzenia albo budowy jakiejś drogi to od razu lamentują, że nic nie rozumiesz, bo więcej dróg to więcej samochodów.
W takim razie ci mądrale powinni postulować działania przeciwne, czyli zaoranie wszystkich dróg, co zapewne spowoduje rozwiązanie wszystkich problemów. I co najważniejsze - powinni zacząć od siebie, czyli sami powinni pozbyć się swoich samochodów i zawsze i wszędzie poruszać się wyłącznie pieszo/rowerem/KM.- 6 2
-
2021-11-18 18:25
Pieknie powiedziane
- 1 1
-
2021-11-19 05:20
Mogłeś milczeć, a tak wypowiedziałeś się w internecie i już wiemy że jesteś głupim dzbanem
- 1 0
-
2021-11-18 11:50
Jeszcze wybudujmy Majaland i będziemy stać zamiast powoli jechać (6)
A miasto zamiast natychmiast poprawiać i unowocześniać komunikację miejska, to bez refleksji wydaje pozwolenia na budowę dla inwestycji typu majaland, gdzie trzeba dojechać samochodem. Blokada całkowita obwodnicy i w konsekwencji Trojmiasta gotowa!
- 98 34
-
2021-11-18 12:45
no tak, dziesiątki marketów różnego typu przy obwodnicy (1)
ale na szczęście mają bardzo mało klientów więc jeśli tylko nie pobudujemy majalandu to w ogóle będzie na tej obwodnicy pustawo i tylko mieszkańcy takich wiosek jak osowa będą tam jeździć
- 9 5
-
2021-11-18 21:05
mały ruch w Osowie ???!!
to trzeba przyjechać na węzeł Owczarnia przed 8:00 i zobaczyć jak samochody blokują obwodnice w kierunku Gdyni zjeżdżając na Osowę.
- 1 1
-
2021-11-18 15:02
majaland to będzie jak dobrze ułamek % ruchu
na obwodnicy.
Tysiące ludzi z całej Polski oraz z zagranicy które przyjeżdżają tutaj do pracy w nowych centrach biurowych robią różnicę a nie jakieś majalandy.- 10 1
-
2021-11-18 15:50
Zakaz budowy parkingu (1)
Na majaland! I po kłopocie! Tylko komunikacja - a najlepiej tylko dedykowana komunikacja!
- 1 8
-
2021-11-18 21:07
Wtedy będą parkować na poboczu obwodnicy.
- 1 0
-
2021-11-19 06:31
Rower zostanie.
- 0 0
-
2021-11-18 10:14
będzie więcej (6)
Centrum Gdańska jest coraz bardziej zakorkowane, więc coraz częściej lepiej jest przemieszczać się obwodnicą. Nie widzę niczego zaskakującego w tych danych, raczej należy się spodziewać, że wraz z dalszym wzrostem utrudnień poruszania się przez centrum, wzrośnie ruch na obwodnicy.
- 86 7
-
2021-11-18 12:47
więc to raczej dobre wiadomości (3)
czyli spowalnianie ruchu w centrach faktycznie skłania do jeżdżenia obwodnicą a nie przez miasto, im w mieście mniej samochodów tym lepiej, co z tym wzrostem ruchu na obwodnicy będzie dalej niech się martwi gddkia, to ich droga
- 4 11
-
2021-11-18 13:04
No raczej nie (1)
im w mieście mniej korków (a nie samochodów) tym lepiej, a te będą tylko większe bo urzędnicy celowo korkują miasto dodając nowe przejścia dla pieszych obok tuneli i zwężając drogi. Korki to też złe ustawienie świateł (inteligentna czerwona fala aka Tristar), zbyt duża liczba świateł, zła organizacja ruchu i przede wszystkim skrzyżowania kolizyjne.
- 10 4
-
2021-11-18 18:18
Pomyśl
A niby na Al. Zwycięstwa, głównej przelotówce trójmiasta mają wg ciebie zrobić ronda albo kopać tunele? Bez sensu.
- 1 3
-
2021-11-18 14:00
Ciekawe jak ma wyjechać poza Gdańsk, inaczej niż przez miasto,
mieszkaniec dolnego tarasu... Głównym problemem jest zbyt mała ilość zbiorczych dróg poprzecznie przecinających Gdańsk i łączących górny z dolnym tarasem. Słowackiego już od dawna niewydolna, o Kartuskiej czy Spacerowej nawet nie ma co wspominać.
Niestety, jeśli myśli się o zabudowie wielorodzinnej i biurowej na każdym skrawku terenu,mieszkaniec dolnego tarasu... Głównym problemem jest zbyt mała ilość zbiorczych dróg poprzecznie przecinających Gdańsk i łączących górny z dolnym tarasem. Słowackiego już od dawna niewydolna, o Kartuskiej czy Spacerowej nawet nie ma co wspominać.
Niestety, jeśli myśli się o zabudowie wielorodzinnej i biurowej na każdym skrawku terenu, sprowadzając nowych mieszkańców i pracowników, to trzeba myśleć też o infrastrukturze drogowej, a nie tylko polegać na tym, co zostało wybudowane w PRL.- 14 0
-
2021-11-18 17:28
84 procent to nic w porównaniu..
84 procent to nic w porównaniu ile wzrósł ruch na Chrobrego na odcinku Kościuszki-Hallera na wskutek i**otycznych decyzji rządzących (brak połączenia pomiędzy tunelem pod Wisłą a Hynka. Tu mamy wzrost rzędu kilkuset lub nawet w tysiącach procent.
- 4 0
-
2021-11-18 19:07
Należy zlikwidować obwodnicę
Taką mam koncepcję
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.