• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 maja trolejbusy na Skwerze Kościuszki

Michał Sielski
21 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Trolejbusy bez szelek mogą pokonać nawet 15 km na zasilaniu z akumulatorów. Trolejbusy bez szelek mogą pokonać nawet 15 km na zasilaniu z akumulatorów.

1 maja wykonany zostanie pierwszy rozkładowy kurs trolejbusu bez szelek w śródmieściu Gdyni. Nowe Solarisy po 1,55 mln zł każdy wjadą na Skwer Kościuszki i Molo Południowe zobacz na mapie Gdyni. Testowa trasa linii 21 obowiązywać będzie do października.



Trolejbusy na Skwer Kościuszki to dobry pomysł?

- Trolejbusy ruszają w długi weekend majowy, który w tym roku zaczyna się w piątek 1 maja - informuje Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Do testów posłużą dwa nowe trolejbusy Solaris, które kosztowały po 1,55 mln zł. To cena tradycyjnego nowego trolejbusa, bo jeszcze niedawno nowatorska technologia baterii pozwalających jeździć bez zasilania z "szelek" bardzo szybko się upowszechnia i przez to tanieje. Zakupione pojazdy mogą przejechać na prądzie z baterii 15 kilometrów. Nie będzie to jednak potrzebne, bo cała trasa linii 21 w jedną i drugą stronę przez Skwer Kościuszki i Molo Południowe do Akwarium Gdyńskiego wyniesie ok. 1 kilometra.

Czytaj również: Trolejbusem do Ergo Areny?

- Z ekonomicznego punktu widzenia to optymalne rozwiązanie. Trolejbusy będą zajeżdżać na Skwer Kościuszki i Molo Południowe, jadąc z Sopotu do dworca PKP w Gdyni - zapowiada profesor Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.

Dojazd komunikacją publiczną będzie więc możliwy nie tylko pod Akwarium, ale również do popularnego Daru Pomorza czy ORP Błyskawicy. Jeżeli podróże trolejbusów bez szelek się sprawdzą, Gdynia będzie się starać o unijną dotację na zakup większej liczby ekologicznych pojazdów. Pomoże to uruchomić od dawna planowane i konsultowane linie na Fikakowo i Demptowo, a także do Ergo Areny na granicy Sopotu i Gdańska. Na razie w taborze Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej jest ponad 40 pojazdów z bateriami starszego typu, które pozwalają na przejechanie ok. 5 km bez zasilania z sieci trakcyjnej.

Zobacz także: Nowa era trolejbusów w Gdyni.

Testy nowych trolejbusów wypadły nadzwyczaj pomyślnie. ZKM pochwalił się na swoim profilu na Facebooku, że dzięki nowoczesnej technologii po 54 latach, gdański tramwaj i gdyński trolejbus znów się spotkały. Testy pokazały, że baterie li-ion pozwalają pokonać ponad 20 km z prędkością do 70 km/h, a kolejne ładowanie "do pełna" zajmuje nie więcej niż jedną godzinę.
Gdyński trolejbus w Oliwie. Gdyński trolejbus w Oliwie.

Opinie (201) 6 zablokowanych

  • Dobrze. Warto przetestować pomysł. W sezonie pewnie się sprawdzi.

    • 3 2

  • bezsensowne (2)

    jak autobus 100 w Gdansku

    • 40 29

    • Autobusy na prąd są bezsensowne i w Gdańsku ich nie potrzebujemy :D.

      • 1 5

    • setka akurat jest sensowna

      nigdy nie widziałem jej pustej

      • 10 1

  • ale propaganda

    od 1 kwietnia zmniejszają częstotliwość jazdy dużo lin w Gdyni oszczędności a tu rzucony ochłap w postaci trajtka żeby lud sie zajął ta bzdura

    • 11 4

  • a może tez SKM

    zadamy żeby na skwerek dojeżdżały tez kolejki SKM

    • 8 2

  • 21 przedłużyć do Jelitkowa zwiększyć częstotliwość i będzie w porządku

    Skwer to nietrafny kierunek.

    Ale to taki temat już wałkowany kilkanaście razy.

    Wspólny bilet czasowy na SKM+PR+PKM+ZTM+ZKM to jest priorytet dla komunikacji miejskiej w Trójmieście.

    Przykładowo kupuję bilet godzinny i jadę z Chełmu do Obłuża ZTM+SKM/PR+ZKM.

    • 6 4

  • a jak beda zdejmowac szelki ??? (2)

    i gdzie? bo chyba będą ???

    • 1 2

    • W d*pIE

      jak i gdzie beda zdejmowac szelki-ale banalne :/

      • 0 1

    • szelki

      Rozpędzą się i same spadną😃

      • 1 0

  • UM w Gdyni to MAFIA !!!!

    Grupa zorganizowana!! Gdzie policja i prokurator?? W Gdansku to samo-jedna wielka polityczna klika! Media sie tym nie interesuja?

    • 4 2

  • p.s

    sam widzisz że zero zainteresowania waszym szpanerem.
    Szpanujcie po mieście, tylko nikomu krzywdy nie zróbcie.

    • 2 0

  • piorytet niejakiego "docenta" (1)

    trajtki tu trajtki tam wszędzie słupy i pajęcza sięć,to po co był zakup ekologicznych gazowców i spełniających normy Euro 6 diesli .Gazowce też by mogły tam jeździć (ekologicznie).A cięcia w rozkładach od kwietnia będą b.bolesne dla mieszkańców Gdyni no i przy okazji dla przewoźników autobusowych bo lobby trajtkowe co widać ma się dobrze

    • 17 2

    • cięcia w koumuikacji

      zawdzięcza rozdymanym kosztom PKM w Gdyni i stratom które ta badziewiasta firma generuje. Bolo pełną gębą, jak ten od Laskowika.

      • 0 2

  • Jeżeli rozwiązanie prof uznaje jako optymalne to dobranoc (1)

    Rozwiązanie jest tak samo optymalne jak brak automatów biletowych w Gdyni.

    • 7 5

    • Dobranoc Ewuniu

      Miś Uszatek właśnie się skończył. Pora spać. Poudawałaś dorosłą, teraz lulu.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane