• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od czerwca duże zmiany w parkowaniu

Maciej Korolczuk
27 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wkrótce kierowcy za pozostawienie auta w centrum Gdańska będą płacić 5,5 zł za pierwszą godzinę parkowania. Wkrótce kierowcy za pozostawienie auta w centrum Gdańska będą płacić 5,5 zł za pierwszą godzinę parkowania.

Radni przegłosowali uchwałę o utworzeniu w Gdańsku Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania oraz podniesieniu opłat w dotychczasowych Strefach Płatnego Parkowania. Na mocy uchwały powstały dwie nowe strefy: we Wrzeszczu Dolnym i na Przymorzu Małym. Kierowcy zostaną też zobowiązani do wprowadzania w trakcie płatności numerów tablic rejestracyjnych.



To już pewne. Jeszcze przed wakacjami w ścisłym centrum Gdańska kierowcy będą parkować swoje auta w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania (ŚSPP).

Gdańsk dołącza tym samym do innych miast w kraju: m.in. Krakowa, Poznania czy Warszawy, które robią użytek z nowych przepisów Ustawy o drogach publicznych, która na obszarach o intensywnej zabudowie w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców pozwala utworzyć strefę z wyższymi opłatami.

Ma to na celu zwiększyć rotację aut, przy jednoczesnym ograniczeniu ruchu w Śródmieściu i preferencji dla transportu zbiorowego.

Gorąca dyskusja o komunikacji w Gdańsku



Głosowanie nad uchwałą poprzedziła dyskusja radnych. Przedstawiciele klubu PiS zwracali uwagę, że władze miasta nie są konsekwentne w prowadzeniu polityki parkingowej i ubolewali nad stanem komunikacji miejskiej. Z kolei radni z KO i stowarzyszenia Wszystko dla Gdańska wskazywali, że uchwała jest kolejnym krokiem w porządkowaniu przestrzeni miejskiej w ścisłym centrum i szansą na przywrócenie jej pieszym i przede wszystkim na ochronę interesów mieszkańców.

- Gdy mówimy o wprowadzeniu Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania, to mam pewien dysonans poznawczy - mówił Przemysław Majewski, radny PiS. - Z jednej strony chcemy uwolnić Śródmieście od samochodów, o czym pisał w mediach społecznościowych wiceprezydent Piotr Borawski. Z drugiej władze miasta forsują budowę parkingów kubaturowych w Śródmieściu. Czy coś się zmieniło w tej kwestii? Bo te dwie sprawy się wykluczają. Aby zachęcić mieszkańców, by nie przyjeżdżali do historycznego centrum, muszą iść za tym inwestycje w komunikację miejską. W mojej ocenie jest jeszcze wiele rzeczy do poprawy w tej kwestii.
Na wątpliwości radnego odpowiedział Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

- A jaka jest polityka PiS, bo z tego, co pamiętam, to Kazimierz Koralewski popierał powstanie parkingów kubaturowych, za co zresztą otrzymał reprymendę od Kacpra Płażyńskiego - przypomniał Piotr Grzelak. - Nasza polityka jest jasna i spójna: otwieramy przejścia dla pieszych, uspokajamy ruch, wprowadzamy ułatwienia dla pieszych i rowerzystów. Dziś nie ma rozstrzygnięcia ws. parkingów kubaturowych. One mają być buforami, by chroniły mieszkańców. To jest alternatywa dla kierowców, szansa dla turystów na zaparkowanie wokół centrum. Nasz cel jest jeden: ochrona interesów mieszkańców Śródmieścia.
Piotr Grzelak mówił też o konieczności dzielenia się przestrzenią w mieście. Zwrócił uwagę, że w Gdańsku rośnie współczynnik aut na 1 tys. mieszkańców. W Gdańsku wynosi on 560 pojazdów, a w Berlinie, mieście o wiele większym i zamożniejszym od Gdańska - 333. Wiceprezydent Gdańska tłumaczył, że tylko strefy płatnego parkowania mogą chronić interesy mieszkańców i skłonić kierowców do częstszego korzystania z alternatywnych środków transportu.

Ostatecznie za przyjęciem uchwały głosowało 22 radnych, 11 głosów było przeciw.

Poniżej przedstawiamy nowe stawki i nowe zasady parkowania w centrum Gdańska. Kierowcy mają trochę czasu do przyzwyczajenia się, bo zmiany wejdą w życie za cztery miesiące.

Strefy Płatnego Parkowania w centrum Gdańska. Strefy Płatnego Parkowania w centrum Gdańska.

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania



Pobór opłat w ŚSPP będzie obowiązywać w Śródmieściu na Starym i Głównym Mieście oraz Długich Ogrodach.

Opłaty w ŚSPP będą pobierane codziennie w godz. 9-20.

Opłata jednorazowa za pierwszą godzinę w ŚSPP ma wynosić:

  • 5,50 zł,
  • drugą - 6,60 zł,
  • trzecią - 7,90 zł,
  • czwartą i kolejne - 5,50 zł.


Na kierowcach spocznie też obowiązek wprowadzania w parkomacie numerów tablic rejestracyjnych. Z jednej strony ma to umożliwić kierowcom przedłużenie czasu parkowania w dowolnym parkomacie, z drugiej - zapobiegać przekazywaniu opłaconych, ale niewykorzystanych do końca biletów parkingowych innym kierowcom. Rejestr kierowców w systemie da też zielone światło do wprowadzenia w Gdańsku pojazdów do kontroli opłat w strefie wyposażonych w kamery do detekcji tablic rejestracyjnych. Podobne rozwiązanie z sukcesem wprowadzono kilka tygodni temu w stolicy.

Warto też dodać, że opłatami za parkowanie mieli być objęci także posiadacze motocykli, ale dzień przed sesją Rady Miasta wpłynęła autopoprawka do uchwały i przywrócono parkowanie bez opłat.

Środki uzyskane z opłat za postój pojazdów samochodowych w ŚSPP oraz środki z opłat dodatkowych przeznaczone będą wyłącznie na sfinansowanie alternatywnych dla samochodów form transportu (czyli ruchu pieszego i rowerowego).

Strefa Płatnego Parkowania



Dotychczasowe SPP podzielono na sektory i dodano dwie nowe strefy: wkrótce - jeśli taką wolę wyrażą mieszkańcy - za parkowanie trzeba będzie płacić we Wrzeszczu Dolnym i na Przymorzu Małym.

Opłata jednorazowa za pierwszą godzinę w SPP ma wynosić:

  • 3,90 zł,
  • za drugą - 4,60 zł,
  • trzecią - 5,50 zł,
  • czwartą i następne - 3,90 zł.


Opłata abonamentowa uprawniająca do parkowania w SPP wyniesie 550 zł miesięcznie (rozszerzony abonament obowiązujący także w ŚSPP - 800 zł).

Mieszkańcy zamieszkujący w SPP będą jednak mogli skorzystać z tzw. opłaty zryczałtowanej mieszkańca w wysokości 10 zł miesięcznie (za pierwszy i drugi pojazd, trzeci i każdy następny - 50 zł miesięcznie). Rocznie opłaty wyniosą odpowiednio - 120 zł lub 600 zł.

Ofertę tzw. opłaty zryczałtowanej przygotowano też dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Miesięcznie to koszt 150 zł, a rocznie - 900 zł.

Opłaty za postój będą pobierane od poniedziałku do piątku w godz. 9-17. Dwie godziny krócej opłaty będą obowiązywać w sektorze Siedlce, Aniołki, Oliwa i Przymorze.

Bez opłat w SPP będzie można parkować 1 i 6 stycznia, w Poniedziałek Wielkanocny, 1 i 3 maja, w Boże Ciało, 15 sierpnia, 1 i 11 listopada, 25 i 26 grudnia oraz w inne dni wolne od pracy.

Aby umożliwić kierowcom wnoszenie opłat w nowych i dotychczasowych strefach, miasto ma zamiar dokupić przed wakacjami ok. 30 nowych parkomatów. We wszystkich urządzeniach zostanie też uruchomiona możliwość funkcji płatności BLIK.

Wszystkie nowe zasady wejdą w życie 29 czerwca 2020 r.

Opinie (491) ponad 20 zablokowanych

  • A co z tymi których nie stać na opłatę...??? (2)

    Długie Ogrody to jedno z nielicznych miejsc gdzie można zaparkować bezpłatnie auto jeśli kogoś nie stać,nie ma pieniedzy... gratulacje ... czyli Gdańsk tylko dla "bogaczy z wiejskiej" , bogatych polityków biznesmenów, turystów z zagranicy i władz miasta...??? szkoda że nie dla nas polaków...

    • 8 2

    • Nie stac cie na parking czyli nie stac cie na auto. To jedna ze skladowych posiadania samochodu

      • 2 0

    • Nie chcemy biednych w centrum

      • 0 0

  • Komu przeszkadza, to że kierowcy chcą zaparkować swój samochód? (63)

    Nasze społeczeństwo bogaci się, więc ludzi stać na auta, nawet kilka w rodzinie. Matki mogą zawieźć dzieci do szkoły i pracować bo dzięki rządowi mają na paliwo. I potem mogą też do pracy pójść bo jest dobrze i pracodawcy chcą je zatrudniać, a nie jak za poprzedniego rządu.

    Komu nie w smak samodzielność Polskich matek i dobrobyt Polskich rodzin?

    Komu zależy by Polaków było mniej?

    Polacy w końcu mają więcej samochodów niż Niemcy!

    Wilki, nie ludzie, rzucają kłody pod nogi budujących dobrobyt naszej Ojczyzny!

    • 178 366

    • Samochód to mylnie pojęty dobrobyt (3)

      Matka nie powinna musieć robić za kierowcę, bo dzieci nie mają jak dojechać. Od tego powinien być transport publiczny.

      Samochody w mieście to ślepa uliczka.

      • 32 12

      • Obrzydliwość (2)

        Dzisiaj w autobusie 227, obleśny typ, nakaszlał mi na głowę. Obrzydliwe.

        • 16 5

        • (1)

          Bo bilety są za tanie. Po podwyżce autobusami będzie jeździła tylko arystokracja.

          • 5 0

          • akurat ma być obniżka ceny, jeśli chodzi o bilet miesięczny na całe Trójmiasto :)

            • 0 0

    • nikomu nie przeszkadza, po prostu musisz za uzywanie przestrzeni placic (10)

      • 51 14

      • A ty rowerzysto też płacisz za używanie przestrzeni? (5)

        • 19 14

        • rowerzyści zajmują drobny ułamek przestrzeni potrzebnej do poruszania się samochodem (2)

          rowerzyści generują korzyści dla innych przez to , że np. nie mają roszczeń do zajmowania przestrzeni parkingowej (na jednym miejscu do parkowania samochodów można w dwóch warstwach zaparkować 20 rowerów).

          • 10 9

          • Czyli rowerzysta powinien płacić 1/20 stawki dla samochodu. (1)

            • 8 5

            • Kontynuując Twoją "logikę"

              To jeszcze napisz ile za używanie przestrzeni mają płacić inni użytkownicy pojazdów posiadających kółka - tak? Bo chyba to Cię gryzie?
              Ile płacić mają :
              Rolkarze, wrotkarze, pchający wszelkie wózki, użytkownicy hulajnóg itp. Jakie stawki proponujesz?

              • 2 0

        • Jaki rowerzysto ? Kogoś, kto ma pogląd w (1)

          tej sprawie przeciwstawny twojemu określasz z góry "rowerzysto" ?

          I ja jako kierowca popieram te opłaty, ale nie zgadzam się na pobieranie ich od rowerzystów, bowiem nie wydzielają oni spalin, a po drugie przez użytkowanie rowerów działają pozytywnie na rzecz swojego zdrowia.

          • 16 15

          • a co ma wspólnego pobieranie opłat za parkowanie z wydzielaniem spalin w lecie trudno znależć miejsce w stojakach na rowery więc powinno się wprowadzić opłaty żeby wymusić rotację

            • 3 5

      • Przecież płace! (3)

        W formie podatków.
        Jestem mieszkańcem Gdańska, za co więc te kolejne opodatkowanie?
        Równie dobrze można wprowadzić podatek od oddychania, korzystasz z powietrza płać . Durna filozofia neoliberałów.

        • 35 47

        • płacisz 1zł ciągniesz 10zł. (2)

          czyli 9zł dopłacają ci inni.

          • 25 14

          • to wprowadzić opłaty za pozostawianie rowerów na ulicach i innych placach

            • 2 4

          • Głodnemu chleb na myśli. Większość jest normalna i seksualnie poprawna. Nic nie ciągną. Nie każdy jest mniejszościowym odmieńcem.

            • 2 4

    • Josele/jarosławie nasze Bosze ?

      • 0 0

    • Hmm (1)

      No skoro się społeczeństwo bogaci (a nie powiem na kim głównie) to chyba stać je na zapłacenie na parking? Czy serio masa passatów to taki dobrobyt? A za tego rządu to raczej matki na d*pach siedzą bo po co pracować skoro dodatki się sypią z nieba. Pozdrowionka dla Ciebie.

      • 33 12

      • Matki w domach

        Bo zarobki nie zachęcają, a za nianie zapłacić 1000 zł to pozostaje 800 zl, troche mało jednak...

        • 1 0

    • "dzięki rządowi mają na paliwo" (15)

      tyle głupoty w jednym zdaniu

      • 43 6

      • A 500 plus to co? (14)

        Powinniśmy pamiętać kto je daje. Jak zabiorą i podwyższą cenę paliwa to znów będziemy skazani na komunikację miejską.

        Zapytaj, kto buduje autobusy? Odpowiem! Zachodnie koncerny.

        Samochód to wolność.

        • 15 36

        • Ceny paliw idą w górę od 1.03.2020 (3)

          Wystarczy wyszukać w internecie temat "nowa opłata paliwowa".

          • 13 5

          • Za tuska

            Paliwo kosztowało tyle co dziś, a nawet więcej...

            • 2 2

          • Nie idą i**oto (1)

            Akcyza zmaleje , będą te same ceny d**ilu

            • 10 16

            • Typowy wielbiciel dojnej zmiany. Zero kultury. Wyzwiskami poprawiłeś swoje samopoczucie?

              • 12 7

        • Państwo, czyli my (1)

          Sami sobie te pińcety dajemy. Może poza pijawkami, które nic nie dają, tylko korzystają.

          • 19 4

          • Zabrać

            I podwyższyć ceny jezzcze bardziej...
            I bedzie jeszcze lepiej w tym kraju...

            • 0 0

        • 500 plus dają ci, co płacą podatki

          Jeśli myślisz, ze rząd coś daje, to jesteś w błędzie.

          • 4 0

        • A akcyza to co, dzięki rządowi benzyna kosztuje 5 zł a gdyby nie podatki byłoby około 2,40 zł za litr.
          Dzięki temu podatkowi rząd może dać 500+ i inne socjalki dla zadowolonej patoli

          • 3 0

        • powinni zabrać (5)

          500+ to zbędny socjal. Zamiast podwyższyć kwotę wolną od podatku kolejne partie prześcigają się w przekupywanie wyborców za ich własne pieniądze. Ale to by było promowanie pracujących, a nie bezrobotnej patologii. Dlatego 500+, 13, 14 i 19 emerytury powinny być zlikwidowane.

          • 35 15

          • Ni ma i nie byndzie (2)

            Mafie vatowskie już przebierają nóżkami

            • 9 9

            • Tak, tak, tak, mafie vatowskie, zakładane przez ludzi z pisu.

              • 3 4

            • Wojskowym po szkołach w Moskwie zabrać emerytury

              • 6 4

          • Emerytury ruskim SBekom też zabrać w calosci (1)

            Niech Rosja im płaci za służbę

            • 12 3

            • Proponuję za zdrajców w takim razie uznać

              Piłsudskiego i wielu innych, za to, że swoje wykształcenie (w tym wojskowe) zdobyli u zaborców.

              • 4 6

    • mi (7)

      też jestem kierowcą i nie ma gdzie zaparkować bo jest za tanio

      • 58 30

      • no to teraz będzie wolnych miejsc pełno naiwniaku to tylko tłumaczenie na skok na kasę

        • 1 3

      • (4)

        Jasne, jakos nigdy mi sie nei zdarzylo nie znalezc miejsca w strefie, najwyzej trzeba bylo przejsc 200 metrow wiecej. Wiec twoj argument to inwalida.

        • 26 31

        • Budżet miasta na minusie (1)

          Trzeba naiwnych wyborców ukarać

          • 21 12

          • a co. Tereny do przekazania za friko deweloperowi się w Gdańsku skończyły?

            • 4 3

        • teraz można (1)

          w sezonie nie ma szans

          • 27 4

          • Obowiązkowe wprowadzenie nr tablic; niech wszczepią na chipy by wiedzieli kto, kiedy, gdzie i z kim. Już tak nas inwigilują, że wypadałoby wprowadzić godzinę policyjną. Nr tablic, by nie odstępować biletów? Przecież jak zapłaciłem za miejsce, to jest ono opłacone i co kogo obchodzi kto lub co na nim stoi. Mogę sobie postawić wrotki, a później ponton. Złodziejstwo grubymi nićmi szyte. Jak w restauracji zjem po dziecku obiad, to też muszę za niego podwójnie zapłacić? Tę ustawę trzeba zaskarżyć.

            • 22 4

      • Zrobmy oplaty 200 zl za minute parkowania, to bedzie wszedzie duzo miejsca i bedziesz mogl parkowac.

        • 25 7

    • komu? samochody to: (1)

      smród
      hałas
      paraliż miasta/komunikacji publicznej
      wypadki na masową skalę
      utrata ogromnej przestrzeni miejskiej
      ogromne wydatki z budżetu miejskiego, a podatków żadnych kierowcy nie płacą
      zniszczona infrastruktura np. chodniki.
      .....

      • 16 11

      • przykład myślenia linearnego, czyli standardowe IQ w okolicach ~80

        • 2 3

    • Posiadanie samochodu nie jest (7)

      Wyznacznikiem bogactwa. Byle "złom" kupisz wszędzie i tanio.

      • 23 1

      • Gdzie wy wszyscy te złomy widzicie? Co drugi komentarz o 30 letnim passacie tdi. (6)

        To że twoja rodzina takim jeździ nie oznacza, ze inni też. Ja jakoś przeważnie widzę nowe modele. Wszystko powyżej 2010-2015r. Nie wiem czy to tak tanio się je kupuje.

        • 11 10

        • (3)

          średnia wieku auta w Polsce to 20lat.
          więc zdecydowana większość to są stare złomy

          • 12 6

          • w Polsce tak, w Gdańsku średnia jest niższa

            • 1 0

          • (1)

            Pewnie do średniej wlicza się wiek gdyńskich autobusów.

            • 10 5

            • mają nowe MANy przecież

              • 2 0

        • siostrzeniec kupił samochód za pieniądze z 18-nastki

          • 1 1

        • Na polskich wsiach, których PKS już nie

          obsługuje lub bardzo słabo, ludzie, w tym starzy ratują się zdobyciem do skutku prawa jazdy i zakupem samochodów.

          A tu, ze względu na dochody i wiek, przeważnie kupują jak najtańsze pojazdy - często bardzo stare.

          Tam, gdzie z moją rodziną mamy domek letniskowy koło Kościerzyny, tylko jedną rodzinę z tej naszej wsi, ze względu na to, że od lat mają pracę w Norwegii, stać na nowe samochody.

          Reszta naszych, miejscowych znajomych ma stare szroty, min. 15-letnie.

          • 9 2

    • Moher czy troll ? (1)

      Jesteś pisowskim moherem czy opłaconym trollem ?
      Rząd nic nie daje tępaku bo nie ma swoich pieniędzy.

      • 4 6

      • Ale cześć elektoratu pisu tak myśli...

        • 1 2

    • Komu przeszkadza: (1)

      Komu nie w smak samodzielność Polskich matek i dobrobyt Polskich rodzin?

      Komu zależy by Polaków było mniej?

      Polacy w końcu mają więcej samochodów niż Niemcy!

      Wlki, nie ludzie, rzucają kłody pod nogi budujących dobrobyt naszej Ojczyzny! brzmi i grzmi jak komunistyczna propaganda!!!

      • 7 3

      • Pewnie temu...

        co musi za ten dobrobyt płacić. Szczególnie, gdy cześć tych co korzystają leżą do góry brzuchem.

        • 1 3

    • (1)

      Skoro się bogacimy i stać nas na samochód to i również na paliwo, ubezpieczenie,parkowaniE! Oczywiście bardzo dziękujemy temu rządowi za tak wielką łaskawość,bo za poprzedników to matki nie mogły odwozić dzieci do szkoły,nie mogły pracować a ten paskudny Niemiec miał więcej samochodów niż my. Teraz to my kupujemy niemieckie linie lotnicze i my dumny naród wykupi ziemię Niemca, Ruska i wszystkich tych którym zależy by nas było mniej. Na czele KODem i innymi nie Polakami włącznie. Górą patrioci! Pałki w dłoń!

      • 16 5

      • Zapomniałeś o bankach. Kupujemy banki i są pieniądze

        • 4 1

    • Ale nikt Ci nie broni parkować

      Masz do tego prawo. Nikt tu nie napisał. Won z samochodem, nie przyjeżdżaj do Śródmieścia. Ale jak parkujesz to płać. Może gdzieś pod dachem będzie taniej. Albo na prywatnym parkingu...

      • 4 0

    • Stop trollingowi

      • 3 1

    • kretyn

      • 2 0

    • o mamo uspokój się człowieku

      manifest to żeś popełnił. A nie zauważasz, że samochodów jest za dużo i niestety trzeba ograniczyć ich ilość w centrach miast? Proszę też nie mylić samodzielności z samowolą. Sam jestem kierowcą od 25 lat i zawodowym spedytorem. To co się dziej na drogach i parkingach wymaga zdecydowanych działań " wychowawczych" względem większości. kierowców

      • 17 2

    • W końcu inteligentny troling

      Aż miło poczytac

      • 13 0

  • P. Prezydent to nie jest rozwiązanie problemu. Nie wszystkie miejsca pracy posiadają parkingi dla swoich pracowników jak UM. Możliwość darmowego parkowania bardzo ułatwia życie w takich przypadkach.
    Mieszkam na Matarni, a pracuję w Gdańsku. Komunikacja miejska na tym odcinku to wielkie nieporozumienie i w zasadzie nie ma alternatywy dla samochodu.
    Zachęcam Panią do sprawdzenia.

    • 4 0

  • LATO

    lato okres żniw :/

    • 0 0

  • Komunikacja publiczna z Matarni

    Mieszkam na Matarni skąd dojazd do Gdańska i z powrotem komunikacją miejską to wielki koszmar.
    Korzystając z samochodu dojeżdżam do pracy w 7 minut, jadąc Armii Krajowej.
    Może władze miasta w pierwszym rzędzie skupią się na poprawie komunikacji z takimi dzielnicami jak właśnie Matarnia.

    • 4 0

  • czy urzednicy bedą tyle samo płacili na parkingu przy UM oraz nowo budowanym przy UW

    zgaduję ze nie bo te pasożyty tylko mieszkańców doją.

    • 2 0

  • a co na to właściciele sklepów kurhanu FORUM? (2)

    parking będzie tańszy i zawalony samochodami nie klientów?

    • 0 0

    • (1)

      I zarobia na tym. W czym masz problem?

      • 0 0

      • właściciele galerii na parkowaniu tak

        ale sklepy bez klientów?

        • 0 1

  • (1)

    Na kierowcach spocznie też obowiązek wprowadzania w parkomacie numerów tablic rejestracyjnych.

    totalna inwigilacja

    • 20 7

    • Gdy obowiązuje pegasus nr rej. problemem ?

      • 0 0

  • Normalne miasta za granicą budują parkingi podziemne (4)

    I wszyscy na tym zyskują - kierowcy mają gdzie parkować, piesi nie widzą zaparkowanych samochodów. U nas tylko opłaty potrafią podnosić.

    • 34 8

    • Chyba nie wiezrzysz w to co piszesz, Polak i płacenia za P ?

      • 0 0

    • Rozumiem, że podziemne parkingi budują

      niewolnicy, bo ty nie chcesz więcej płacić za parkowanie ?

      A inwestorowi odbierasz prawo do szybkiego zwrotu kosztów budowy parkingu podziemnego ?

      • 1 1

    • kto zyskuje?

      nikt nie zyskuje. to tylko ogromny koszt i większy ruch w okolicy. zyskują tylko leniwi turysci co muszą pod drzwi podjechać.

      • 4 0

    • bo tu konserwator się nie zgodził na parkingi podziemne

      • 4 0

  • Czy kiedykolwiek liczył się głos mieszkańców? (3)

    Nie!

    • 36 6

    • Kim wy jesteście dla swoich wybrańców ?

      • 0 0

    • (1)

      ale to mieszkańcy właśnie chcą spp

      • 9 0

      • Ale on nie jest mieszkańcem SPP ani ŚPPP. Jest mieszkańcem innej gminy.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane