• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od czwartku ruch wahadłowy na Warszawskiej

Maciej Korolczuk
5 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • We wtorek drogowcy przełożą ruch na Jabłoniowej z dotychczasowej jezdni, po której odbywał się ruch, na wschodnią - dotychczas zamkniętą (na zdjęciu widoczna po prawej stronie).
  • Od wtorku kierowcy korzystający z nowego odcinka ul. Jabłoniowej będą jeździć nieco inaczej. W czwartek większe zmiany czekają na Warszawskiej, gdzie zostanie wprowadzony ruch wahadłowy.
  • W czwartek na 100-metrowym odcinku Warszawskiej zostanie wprowadzony ruch wahadłowy.

Od wtorku kierowcy korzystający z dróg powstałych w ramach budowy Nowej Bulońskiej będą musieli liczyć się z utrudnieniami w ruchu na ul. Jabłoniowej. W czwartek zmiany obejmą także odcinek ul. Warszawskiej, na którym zostanie wprowadzony ruch wahadłowy.



Czy śledzisz postępy w budowie dróg w Trójmieście?

Prace związane z budową Nowej Bulońskiej wchodzą w kolejny etap.

W najbliższych dniach w rejonie ulic Jabłoniowej i Warszawskiej planowane jest układanie ostatniej warstwy nawierzchni jezdni, co wiązać się będzie ze zmianami w organizacji ruchu.

Te dotyczące ul. Jabłoniowej potrwają dłużej, ale będą mniej uciążliwe dla kierowców. Z kolei nowa organizacja ruchu na Warszawskiej potrwa ok. tygodnia, ale trzeba spodziewać się większych korków.

Ul. Jabłoniowa


Od wtorku, 5 listopada, w rejonie ul. Jabłoniowej planowane jest przełożenie ruchu na nowo wybudowaną, wschodnią nitkę ul. Jabłoniowej (patrząc od strony zjazdów z W-Z). Auta będą włączać się w ul. Kartuską za pomocą tymczasowego ronda zlokalizowanego na wysokości stacji paliw. Jezdnia zachodnia ul. Jabłoniowej, po której obecnie poruszają się pojazdy, zostanie zamknięta dla ruchu.

Dodatkowo ulica Limbowa będzie częściowo wyłączona z ruchu, ale zapewniony zostanie dojazd do obiektu handlowego. Planowana zmiana w organizacji umożliwi wykonanie ostatniej warstwy nawierzchni na zachodniej nitce ul. Jabłoniowej i ul. Limbowej oraz wykonanie przejazdów przez torowisko.

Taka organizacja potrwa do połowy grudnia.
Zmiany w organizacji ruchu na Jabłoniowej i Warszawskiej. Zmiany w organizacji ruchu na Jabłoniowej i Warszawskiej.

Ul. Warszawska


Od czwartku, 7 listopada, planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na ul. Warszawskiej. Zmiana polegać będzie na wprowadzeniu ruchu wahadłowego na ok. 100-metrowym odcinku ul. Warszawskiej, w rejonie włączenia się starego układu drogowego w nową drogę.

Ruch aut sterowany będzie sygnalizacją świetlną, a dodatkowo w okresie szczytu porannego i południowego sterowanie ruchem będzie wspomagane ręcznie, dając priorytet relacji bardziej obciążonej. Wprowadzona zmiana umożliwi wykonanie ostatniej warstwy nawierzchni na nowym odcinku ul. Warszawskiej.

Zmiana potrwa ok. tygodnia.

Kiedy otwarcie Nowej Bulońskiej?



Przypomnijmy, że według najnowszych informacji Nowa Bulońska zostanie otwarta na całej długości dopiero wiosną 2020 r. Wszystko z powodu konieczności przeniesienia słupa wysokiego napięcia, który stoi w pobliżu estakady powstającej na trasie, co o kilka miesięcy opóźni jej budowę. Natomiast otwarcie linii tramwajowej biegnącej wzdłuż nowej drogi nastąpi w maju przyszłego roku.

07:00 7 LISTOPADA 19

Ruch wahadłowy na ul. Warszawskiej (4 opinie)

Od czwartku obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu na ul. Warszawskiej. Zmiana polega na wprowadzeniu ruchu wahadłowego na ok. 100-metrowym odcinku ul. Warszawskiej, w rejonie włączenia się starego układu drogowego w nową drogę.

Ruch aut sterowany będzie sygnalizacją świetlną, a dodatkowo w okresie szczytu porannego i południowego sterowanie ruchem będzie wspomagane ręcznie, dając priorytet relacji bardziej obciążonej. Wprowadzona zmiana umożliwi wykonanie ostatniej warstwy nawierzchni na nowym odcinku ul. Warszawskiej.

Zmiana potrwa ok. tygodnia.

Poza tym od rana w gęsty ruch jest na drogach dojazdowych z obwodnicy do Gdańska. Zwalniamy na Świętokrzyskiej, Spacerowej i Słowackiego. Al. Armii Krajowej przytyka się na wysokości Łostowickiej.

W Gdyni gęstnieje ruch na Estakadzie Kwiatkowskiego.

Przejezdna jest obwodnica.

Zobacz więcej
Od czwartku obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu na ul. Warszawskiej. Zmiana polega na wprowadzeniu ruchu wahadłowego na ok. 100-metrowym odcinku ul. Warszawskiej, w rejonie włączenia się starego układu drogowego w nową drogę.

Ruch aut sterowany będzie sygnalizacją świetlną, a dodatkowo w okresie szczytu porannego i południowego sterowanie ruchem będzie wspomagane ręcznie, dając priorytet relacji bardziej obciążonej. Wprowadzona zmiana umożliwi wykonanie ostatniej warstwy nawierzchni na nowym odcinku ul. Warszawskiej.

Zmiana potrwa ok. tygodnia.

Poza tym od rana w gęsty ruch jest na drogach dojazdowych z obwodnicy do Gdańska. Zwalniamy na Świętokrzyskiej, Spacerowej i Słowackiego. Al. Armii Krajowej przytyka się na wysokości Łostowickiej.

W Gdyni gęstnieje ruch na Estakadzie Kwiatkowskiego.

Przejezdna jest obwodnica.

Zobacz więcej

Opinie (177) 6 zablokowanych

  • to jakieś szaleństwo (3)

    świętokrzyska z wahadłem już powoduje gigantyczne korki
    teraz jednocześnie sąsiednia ulica też będzie z wahadłem? jak wydostać się z tamtej części miasta?
    wczoraj przejechanie 2 km przez ujeścisko zajęło 30 minut-jak będzie wyglądał przyszły tydzień?

    • 10 4

    • (1)

      100 aut to 100 osob i kilometr korka. Te same osoby to jeden autobus

      • 1 1

      • A podasz nam numer tego autobusu mądralo? Chętnie skorzystamy

        • 3 1

    • ciekawe co za istoty Twój wpis minusują ...w jakim my społeczeństwie żyjemy

      • 3 2

  • duża i droga inwestycja (18)

    Dlaczego u nas w Gdyni nie ma takich,

    • 26 18

    • Gdynia jest zrujnowana finasowo, ma ponad 700 milionów złotych długu. (6)

      • 4 3

      • a Gdańsk ze spółkami zależnymi grubo ponad 2 miliardy. I co? (3)

        • 4 1

        • tylko, że tam powstał tunel, obwodnica, nowe drogi i linie tramwajowe, (2)

          tu olbrzymie długi i na co poszły te setki milionów??

          • 3 3

          • Kochanieńki, obwodnicę to budowano z budżetu centralnego i z nią to zadłużenie nie ma nic wspólnego

            • 2 0

          • i ten tunel ile zarobił?

            skoro taka inwestycja, to na pewno stopa zwrotu wysoka?

            Nic nie wiesz o ekonomii ani o budżetach miast, tylko rzucasz hasełka z podręcznika propagandy

            • 2 2

      • sam masz szare komórki zrujnowane propagandą (1)

        Brałeś kiedyś kredyt? Waliłeś codziennie po porach, że rety rety masz 300tys długu? Nie, bo go regularnie spłacałeś - na tym polega kredyt.

        Wpływy i koszty się spinają, pożyczki są spłacane, usługi publiczne jak działały tak działają. Nie wpadaj w histerię i nie siej bzdur.

        • 1 5

        • spijnają się poprzez branie kolejnych kredytów, sprzedaży PEWiKu i działek miejskich

          • 4 0

    • łzy trola z rana jak śmietana (6)

      oczywiście nie zauważasz robót drogowych w Gdyni, bo i po co i w kółko wklejasz ten sam bzdurny komentarz

      Siłą cię trzymają w tym strasznym miejscu?

      • 6 6

      • jakie roboty? remont 100 metrów Hutniczej czy pseudo rondo na Puckiej? (5)

        • 7 2

        • pojeździłbyś po mieście to byś wiedział (4)

          połowa przystanków autobusowych 23 tymczasowo poprzesuwana z powodu przebudów
          ścieżka rowerowa przez orłowo
          połowa wiczlina w wykopkach
          morską świeżo skończyli

          Ale nie, matoły i tak będą pleść bzdury o braku robót drogowych...

          • 3 5

          • co na Morskiej skończyli? remont 200 metrów drogi który trwał kilkanascie miesięcy? (3)

            remont przystanku to inwestycja? ile to kosztuje??

            • 5 3

            • (2)

              Fajne kryterium: jakość inwestycji mierzona poprzez wysokość wydatku ;)

              Spytaj się ekonomisty, czy w ogóle budowa drogi spełnia tak naprawdę kryterium inwestycji. Bo jak coś rodzi tylko koszty finansowe i społeczne, a przychodów nie widać, to koło inwestycji to nie stało.

              • 3 2

              • urząd miasta podczas prezentacji budżetu przedstawia go kwotowo więc w czym problem (1)

                tu cytat i pytanie co udało się zrealizować?

                35 mln zł przeznaczono na modernizację dróg powiatowych, na co składa się przede wszystkim przebudowa witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej, która szersza dla kierowców nie będzie, ale pojawi się na niej buspas i droga rowerowa. Do tego dojdzie 8 mln zł na remonty dróg gminnych i 0,5 mln zł na oświetlenie ulic. 33,6 mln zł pochłonie budowa węzła integracyjnego przy przystanku kolei metropolitalnej Gdynia Karwiny, a 19,2 mln zł stworzenie węzła integracyjnego Chylonia.

                • 1 3

              • Problem w tym, że dobra inwestycja to ta zrobiona w zakresie, czasie i cenie

                A nie ta, na którą wywalono najwięcej pieniędzy. Możesz Chwarznieńską poszerzać i do 100 pasów, po prostu zamiast 100 pojazdów jeden za drugim 100 postoi tyle samo czasu równolegle (ale kasy wyrzucisz, owszem). Dlaczego? Bo centrum nie przyjmie więcej pojazdów. Nawet jeśli jesteś z tych, co by najchętniej to centrum zrównali z ziemią i zrobili z niego jeden wielki parking (tylko ciekawe, gdzie byś pracował), to dzielni kowboje zza oceanu to już 30 lat temu policzyli. I wyszło im, że do niezakłóconego ruchu pojazdów w obszarze miejskim na infrastrukturę drogową trzeba by przeznaczyć... 130% powierzchni całego obszaru miejskiego. I wtedy przestali budować te swoje estakady i zaczęli po zachodnioeuropejsku kombinować z pierzejami. Polecam studium przypadku Bostonu.

                A podsumowując inne przywołane przez ciebie inwestycje:
                Węzły integracyjne: dobrze
                Oświetlenie: dobrze
                Robienie buspasa i DDR na Chwarznieńskiej: też dobrze

                • 2 1

    • Poszli w hodowlę pszczół co jest bardzo zacne (1)

      Ale macie street racing i samolociki a u nas tylko pomnik gościa z widłami który olewa system. Jest jeszcze rydwan ale nie można nim posmigać....

      • 15 2

      • Do niedawna stał jeszcze pomnik pedofila

        Ale jakoś zniknął był...

        • 2 1

    • Gryzoń za to nieźle się lansuje

      • 6 1

    • Przeprowadź się.

      • 9 0

  • Ciągłe opóźnienia i utrudnienia. (22)

    Co będzie jak otworzą nową Bulonska? Dokąd przeniosą się korki no bo przecież nie znikną.

    • 78 21

    • korki przeniosą się na starą Bulońską i zostaną znacznie wydłużone na Jaśkowej Dolinie (1)

      Wzrosną także korki i problemy ze znalezieniem miejsc do parkowania na większości ulic tzw. Dolnego Tarasu Gdańska, gdzie mieści się większość miejsc pracy. Inaczej mówiąc: korki wzrosną praktycznie wszędzie, o ile miasto nie zacznie energicznie stawiać na poprawę serwisu SKM, rozbudowę sieci kolejowej a także na poprawę komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów chcących dotrzeć do przystanków SKM i PKM bez konieczności stania w korkach w autobusach i tramwajach zasilających te stacje.

      • 11 1

      • Jak zrobią nową Politechniczą wg. pierwotnego przebiegu to Bulońska na morenie się nie zatka

        Chodzi o trasę koło Parku Naukowo-Technologicznego -> Carrefour (wiadukt Rakoczego) -> Sąd -> a ma wyjść koło kościoła na Myśliwskiej wchodząc do Nowej Bulońskiej.
        Inaczej to Piecki/Migowo staną w miejscu.

        • 2 1

    • (7)

      Ale to jest zarzut że nie powinno sie budować Nowej Bulońskiej?

      • 8 6

      • Niech budują, z tym, że jest takie ,,prawo", że im więcej dróg, tym więcej korków i trzeba się z tym pogodzić (6)

        • 12 12

        • (2)

          Widzę że Pan/Pani z urzędu co? tok myślenia charakterystyczny.

          • 8 5

          • (1)

            Widzę, że Pan/Pani próbuje zastąpić kwiczącego Kacperka, który chwilowo wyemigrował czyścic kuwetę na Nowogrodzkiej

            • 6 10

            • Ty masz coś z rycerza, nawet na niego nie głosowałem.

              • 3 0

        • Bzdura (2)

          To nielogiczne. Im więcej dróg tym mniej korków, bo dojazd do miejsca docelowego się skraca, a cały ruch rozkłada się na większą powierzchnię dróg, więc logiczne jest że korków będzie mniej i będą krótsze. Co prawda korki mogą pojawić się w innych miejscach niż obecnie, ale sumarycznie będzie ich mniej.

          • 18 16

          • Ano logiczne

            Bo więcej osób zachęconych "łatwym dojazdem" przesiedla się na przedmieścia i dorzuca nowe samochody do systemu. Zresztą nie musisz teoretyzować, najbardziej średnia prędkość komutacji w dużych miastach w Polsce spadła w Gdańsku, gdzie zbudowano najwięcej dróg w ostatniej perspektywie finansowej UE. A najmniej w Warszawie i po sąsiedzku, gdzie generalnie jest relatywnie dobra komunikacja miejska (naprawdę dobrej w PL nie ma nigdzie) i są robione inwestycje farbą.

            • 9 3

          • A może jednak nauka?

            Zanim zarzuci się komuś bzdurę, warto się zapoznać z aktualnym stanem wiedzy. Do własnego przestudiowania polecam te zagadnienia:
            Paradoks Downsa-Thompsona
            Paradoks Braessa
            Prawo Lewisa-Mogridge'a

            • 13 7

    • Havla po otwarciu natychmiast stanęła (1)

      • 15 2

      • A pamiętasz może co się działo na jednopasmowej Łódzkiej kiedy nie było jeszcze Havla, zwłaszcza zimą? Wtedy to dopiero był kataklizm, teraz jest sporo lepiej.

        • 11 0

    • mają nic nie robić tak jak w zacofanej Gdyni?? (1)

      • 11 3

      • Jak tam w Gdańsku tramwaje? Dziś jeżdżą?

        • 6 2

    • Dramat (1)

      Stan rzeczy trzeba zglosic do mediow. To co tam sie dzieje wola o pomste do nieba. Tam potrzebna jest interwencja to moze miasto zacznie myslec zanim wydarzy sie smiertelny wypadek albo samochodowy albo tramawajowy. To skandal, zeby ludzi przewozic w takich warunkach jak bydlo.

      • 9 6

      • ale miasto ma to w ....... niestety.

        • 1 1

    • Przestań gościu narzekać. Ważne że się buduje. (1)

      Jak oddadzą nową bulońską to wszyscy zapomną o tych kłopotach, które ta budowa robiła. Tak samo było z Havla, trwałą długo i korki a potem wszyscy zapomnieli jak się żyło bez niej.

      • 15 2

      • chodzi o terminowość, której nie ma, a czemu nie ma? bo zajmują się tym ludzie niekompetentni...tyle....i aż tyle.

        • 3 4

    • jak otworzą nową bulońską

      Jak otworzą nową bulońską, to będą wstęgi, kamery, uśmiechy i opowieści jak to dobrze zarządzany jest Gdańsk.
      Ot! To będzie! ;)

      • 4 3

    • Będą na Nowej Bulońskiej:)

      • 11 1

    • Na starą Bulońską na Morenie . Tam wszystko stanie.

      • 22 2

    • wiem ale nie powiem

      • 3 2

  • Slup (8)

    I znowu powielają przyczynę opóźnienia słup - a wiadukt już dawno skończony... . Czekają tylko na słup .... brak słów

    • 62 12

    • (4)

      A kto Ci powiedział, że wiadukt skończony? Tam daleko jest do końca budowy

      • 7 4

      • Monika, chyba nie jesteś w temacie:) (3)

        • 4 2

        • (2)

          Jestem, bo jestem w tym rejonie codziennie

          • 3 3

          • (1)

            być a mieszkać, interesować się to co innego

            • 1 1

            • Jestem, mieszkam, interesuję się ... i wiem co widzę

              • 1 0

    • (1)

      Ciekawe, że wcześniej projektant nie wiedział o słupie wysokiego napięcia.

      • 8 0

      • nie wiedział, bo zapomniał zbadać grunt, więc organizował ziemię z Chin

        • 1 0

    • Chłopie! Na słupa w tym kraju powstało wiele fortun!!!

      Od czegoś trzeba zacząć !

      • 7 0

  • Lewica z nadania lemingów

    rządząca Gdańskiem dysponuje ponad trzema miliardami złotych rocznie z naszych podatków.
    Za te pieniądze to miasto powinno wyglądać o niebo lepiej. Pod jednym warunkiem. Że nie rządziliby złodzieje.

    • 8 2

  • Czytam te wszystkie komentarze i zastanawiam się nad częścią czy ilością minusów. Opłacane urzędasy! weźcie się do uczciwej roboty a nie tworzycie zamieszanie i robicie ludziom wodę z mózgu!!!

    • 6 3

  • komentarze piszą chyba tylko frustraci? (4)

    Pod każdym artykułem na tym portalu zawsze setki narzekań. Budują źle, bo utrudnienia, nie budują - też źle bo nie ma dróg. Ludzie co z wami? Każdy człowiek ma w życiu wybór, więc jeśli coś nie pasuje to zmień swoje życie. Budować i nie słuchać maruderów.

    • 11 14

    • Przecież zrzędzenie i narzekanie to polski sport narodowy.

      • 2 1

    • Frustraci też byli 40 lat temu , im sie socjalizm nie podobał, ano bo papieru toaletowego nie było, przecież d*psko mozna było podcierać gazetami ( np. trybuną ludu), ano samochody były na talony, w rzezniku były puste haki, mięsa bramkowało, a w lecie sznurka do snopowiązałek i wody mineralnej, itp, jakoś na zachodzie nie mieli tych problemów, po 89r jakos sie te problemy same rozwiązały, w Gdańsku też gdyby planiści byli mądrzejsi, profesjonalni, byśmy mieli lepszś komunikację. Wystarczy porównać jak jest zoraganizowana komunikacja w Warszawie.
      W Gdansku to nawet pajace od komunikacji nie potrafią narysować porządnego schematu komunikacji naniesionego na plan miasta

      • 3 2

    • skoro na rowerze to po co się wypowiadasz??? tu nie chodzi o narzekanie, ale o terminowość! mówi ci to coś? miał być wrzesień, potem grudzień, teraz już wiosna 2020 a na wiosnę będzie lato itd..

      • 3 3

    • A czytać ze zrozumieniem potrafisz? Nikt nie narzeka, że budują tylko JAK budują i jak organizują tymczasowe objazdy itp

      • 4 4

  • Rondo cherondo (5)

    Na tym rondzie powinna stać policja i wypisywać mandaty za wymuszanie pierwszeństwa.

    • 4 7

    • Jak można wymusić na rondzie?

      Tak robią ci co nie wiedzą jakie są zasady ruchu na nim. Czyli 50% kierowców

      • 2 0

    • Kierować ruchem (3)

      Powinni tam kierować ruchem, a lepić mandaty!

      • 0 2

      • (2)

        W ciągu 5 sekund byłem dwa razy prawie rozjechany jadąc rowerem po środku pasa na tym rondzie. Jeden mnie wyprzedził po lewej, drugi wymusił pierwszeństwo po prawej. Tylko mandaty i obcinanie kciuków.

        • 3 5

        • (1)

          Bo to rondo nie dla rowerów :)) wy się wszędzie pchacie i uważacie że macie pierwszeństwo... rowerem to do lasu

          • 6 2

          • Za takie opinie pochwalające przemoc drogową powinna być czapa. Niestety jest jak jest, kierowcy są bezkarni w tym kraju i trzeba podwójnie uważać.

            • 1 5

  • Masakra

    Autostrada w środku miasta. Obok wąski paseczek dla rowerów i jeszcze węższy chodnik dla pieszych.

    • 6 6

  • Kto tym rządzi? Zróbcie całe południe wahadłowe! Pomocy! (2)

    Dużo kierowców omijało wahadłowy na Świętokrzyskiej między innymi tamtymi rejonami, a teraz tam wahadłowy robią i tu. Przecież to wszystko stanie! Czy ktoś nad tym panuje? Czy drogowcy sobie robią co chcą? Budować tak, ale z głową.

    • 67 10

    • Wahadła to pomysł gdańskich urzędasów na "uspokojenie ruchu". Trzeba przyznać, że w 100% skuteczny. Słuszną linię ma nasza władza, premię im dać!

      • 5 0

    • Tym rządzi Chaos i Entropia

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane