• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od lutego kolejne zmiany w komunikacji na Chwarznie

Patryk Szczerba
27 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Linia K pojedzie z Chwarzna na Obłuże, ale z tego powodu w niedziele zakończy funkcjonowanie linia 160. Linia K pojedzie z Chwarzna na Obłuże, ale z tego powodu w niedziele zakończy funkcjonowanie linia 160.

Od lutego linia K zmieni swoją trasę i pojedzie z Chwarzna do Chyloni oraz Obłuża. Z tego powodu dzielnica straci niedzielne połączenia linii 160, które - jak przekonują radni dzielnicy - były rzadko wybierane przez mieszkańców Chwarzna.



Czy lepszy dostęp do komunikacji na Chwarznie zmniejszy korki na drogach dojazdowych?

Niedawno informowaliśmy o zmianach trasy linii 147. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę sfinansowanym z budżetu miasta, rady dzielnicy i jednego z deweloperów, od 10 grudnia autobusy jadą co drugi kurs, niezależnie od kierunku ulicami Staniszewskiego i Zaruskiego wewnątrz osiedla Sokółka, zamiast - jak wcześniej - ul. Chwarznieńską (na odcinku pomiędzy ul. Staniszewskiego i ul. Zaruskiego).

Czytaj więcej: Linia 147 wjedzie w głąb osiedli na Chwarznie

Linia K z Chwarzna na Obłuże



W nadchodzącym roku szykowane są kolejne korekty. Od lutego 2018 roku autobus K zmieni swoją trasę. Z Chwarzna i Wiczlina pozwoli dostać się bez przesiadki do Chyloni i na Obłuże.

Było to jednym z postulatów mieszkańców w przeprowadzonej na początku roku ankiecie, po analizie której radni zaczęli modyfikować komunikację w dzielnicy.

- Niezwykle cieszy, że ostatnia zmiana jest już wykorzystywana przez pasażerów, co widać po osobach stojących na nowych przystankach Zaruskiego, Bryla i Staniszewskiego. Linia K obecnie zahacza o jeden przystanek na pętli Apollina, a po zmianie przemierzy prawie całą dzielnicę, jadąc "starym przebiegiem" 147, a następnie obwodnicą do Chyloni i Estakadą na Obłuże - mówi Jakub Ubych, przewodniczący rady dzielnicy Chwarzno Wiczlino.

Linia 160 w niedzielę nie pojedzie



Zmiana trasy linii K pociągnie za sobą konsekwencję w postaci likwidacji linii 160 w niedzielę. Obecnie przez cały dzień jeździ osiem kursów.

Co ciekawe, jeszcze w sierpniu radni dzielnicy przekonywali, że zależy im na tym, by linia 160 w weekendy jeździła co 20 minut.

Obecnie zapatrują się na tę sprawę inaczej.

- Z obserwacji wynika, że kursy te były bardzo rzadko wybierane przez mieszkańców. Oczywiście dążymy do zwiększenia zarówno częstotliwości, jak i zwiększenia liczby linii, jednak przyjęliśmy model ewolucji transportu publicznego w naszej dzielnicy. Stąd aprobata do wymiany połączeń, które w naszej ocenie są korzystne. Tracimy kilka niedzielnych kursów, a zyskujemy linię pośpieszną w dni powszednie - tłumaczy zasadność zmiany Ubych.
Według zapowiedzi, w następnych miesiącach lepszy dostęp do komunikacji miejskiej mają zyskać Dębowa Góra i Niemotowo.

Sprawdź cały rozkład ZKM Gdynia


Nie musisz być na przystanku, by na bieżąco znać realny, uaktualniony wobec oficjalnego rozkładu czas odjazdu każdego tramwaju czy autobusu w Gdańsku.

Przyznajmy: elektroniczne tablice na przystankach tramwajowych i autobusowych w Gdańsku działają różnie, czasem lepiej, czasem gorzej. Przeważnie jednak wszystko z nimi jest ok i wtedy pokazują nie tylko autentyczny czas przyjazdu kolejnych pojazdów - z uwzględnieniem korków - ale także informacje o utrudnieniach w ruchu.

Tak bardzo się do nich przyzwyczailiśmy, że na przystankach z takimi tablicami mało kto zerka już na papierowy rozkład jazdy, wywieszony w wiacie przystankowej.

Od teraz dane wyświetlane na elektronicznych tablicach przystankowych dostępne są także na stronie mobilnej m.trojmiasto.pl/ztm oraz w darmowej aplikacji Trojmiasto.pl (dostępnej na telefony z Androidemsystemem iOS).

Można je znaleźć poprzez wyszukiwarkę przystanków lub w zakładce z rozkładami jazdy, na podstronie każdego gdańskiego przystanku. Najczęściej używane przystanki warto dodać do ulubionych, by szybciej je wyszukiwać.

Co ważne, dysponujemy danymi nawet dla tych przystanków, na których nie ma tablic elektronicznych.

Jak to możliwe? Informacje przekazuje na bieżąco system Tristar, wysyłając je zarówno do tablic przystankowych, jak i do serwerów ZTM Gdańsk, z których pobiera ją Trojmiasto.pl.

Dzięki temu, że wiemy, o której naprawdę przyjedzie nasz autobus lub tramwaj, możemy uniknąć zbędnego czekania na przystanku lub właśnie przyspieszyć kroku, by nie przegapić naszego połączenia.

Dowiedz się więcej: aplikacje mobilne Trojmiasto.pl

Miłego korzystania!

Miejsca

Opinie (149) 2 zablokowane

  • No i znooowu jakies problemy komunikacyjne dla ludzi...

    • 32 22

  • (1)

    Ogólnie zmiana trasy przez Chylonię do Obłuża na plus +

    • 45 16

    • jak dla kogo

      • 20 0

  • !!! Dali się omamić i wyrolować !!! (3)

    Zmiana trasy linii K przez Wiczlino na pewno poprawi mieszańcom dostęp do komunikacji miejskiej i ułatwi im dojazd do innych dzielnic. Tylko dlaczego kosztem tego ZKM Gdynia chce zlikwidować kursy linii 160 w niedziele i święta? Przecież zmiana trasy linii K przez Wiczlino to zaledwie 1 km więcej w stosunku do obecnego wariantu trasy przez Obwodnicę. Czemu dodanie kilku kilometrów do jednej linii wiąże się zaraz z likwidacja wszystkich kursów innej linii w niedziele i świata? Przecież na tym „przedsięwzięciu” najlepiej finansowo wychodzi ZKM. Pod pozorem polepszenia dostępności komunikacji zyskuje pieniądze, które być może wykorzysta gdzieś indziej, ale niekoniecznie. A może będą uruchomione kursy linii K w niedzielę, to taki deal rada dzielnicy może zrobić.

    Najgorsze jest w tym wszystkim, ze od kilku lat „rozwój” komunikacji w Gdyni polega wyłącznie na metodzie „dziś zabierzemy tym, a damy innym, a jutro zabierzemy innym, a damy tym”. Ciągle ta sama od kilku lat liczba kilometrów w puli i nic się nie zwiększa, a nawet zmniejsza ze względu na ograniczony budżet a rosnące koszty przewoźników. Nowe trolejbusy czy autobusy owszem poprawią warunki funkcjonowania komunikacji, ale co z tego jak kiepsko z jej dostępnością i priorytetem w ruchu (przykład Kieleckiej pokazuje, że to najlepszy początek) , żeby pokazać, że warto wybrać komunikację zamiast samochodu.

    • 60 8

    • Wyniki frekwencji jasno pokazują, że linia 160 w niedziele mija się z celem. (1)

      I pamiętaj, że w tygodniu jest jedna niedziela (w ten dzień zlikwidowane zostaną kursy linii 160), a pozostałych dni jest 6 (w tych pozostałych dniach będzie funkcjonować linia K). Może to się dla Ciebie wydawać niewyobrażalne, ale jednak kilometrów będzie więcej po zmianie.

      • 16 3

      • Oczywiście zgadzam się z tym co piszesz...

        ... kilometrów się troszkę uzbiera, ale poza słuszną racjonalizacją kilometrów warto zwiększać ich liczbę przy pozostawianiu obecnej oferty

        • 13 4

    • Kasa i związane z nią wozokilometry, które musza sie zgadzać, bo miasto więcej nie dołoży, a ZKM pewnie sie nie upomni

      • 16 2

  • Głupi pomysł z linią K

    Korki są dzień w dzień na estakadzie, Witominie i Chwarznie, na Pogórze, póki nie ma dodatkowych bus pasóww na Chwarznie, czy na Witominie nic się nie zmieni.

    • 54 13

  • roszczeniowi z przedmieść (1)

    chcą aby dla kilku osób autobusy jeżdziły co pare minut. Mała frekwencja - mała liczba kursów.

    • 41 18

    • dokładnie

      • 15 5

  • Kiedy 141 do Chwarzna i Sokółki? (5)

    ..

    • 45 15

    • I do Wiczlina? (4)

      • 21 18

      • Jak K juz będzie, to 103 do likwidacji, a w zamian przedłużyć wreszcie 141 do Chwarzno Sokolki, tak połowę kursow (3)

        • 17 20

        • Albo wszystkie albo żadne. 103 likwidacja, 141 do Chwarzna Sokółki. (1)

          • 20 16

          • Ale 141 jeździ co 10 minut. To lekka przesada by przy 147 co 12-15 minut pchać jeszcze wszystkie kursy 141 do Wiczlina.

            Ale co drugi kurs, co 20 minut ma wielki sens.

            • 27 8

        • Ewentualnie po uruchomieniu K przez Chwarzno Wiczlino, zagęścić 140 do Niemotowa kosztem likwidacji 103

          • 25 9

  • Zadowolenie (1)

    Ciekawe, czy kiedykolwiek będzie rzecz z której ludzie będą po prostu zadowoleni. Na 147 marudzili - a teraz mnóstwo osób korzysta z przystanków w osiedlach. Dostają linię K - i widać tylko marudzenie. Ehhhh. A jak zacznie kursować obłożenie będzie pełne ;P

    • 29 29

    • tylko ci którzy w życiu niczego nie zrobili narzekają i marudzą

      trutnie i nieroby i roszczeniowa tluszcza

      • 15 7

  • (1)

    No to teraz tez zlikwidujcie inne kursy bo coraz więcej ludzi będzie jeździło samochodami-złomami przez te wasze wspaniałe częste i dopasowane kursowanie autobusów. Co za debile. Autobusy puste nie jeździły, bardzo dużo osób z witomina korzystało. Najlepiej to zkm Gdynia, zlikwidujcie samych siebie!

    • 48 10

    • Witomino ma mnóstwo autobusów! A te 8 kursów w niedzielę, aż taką różnicę Tobie robi?!

      • 17 6

  • (1)

    Czy bandyterka z blachami GKA , GKS . GWE , GPU nadal tam uczy się jeździć ?

    • 40 11

    • do budy ruska gnido

      poszła won

      • 11 8

  • ZKM powinna... (11)

    Puścić pare połaczeń z Chwarzno Sokołka do Oksywie Dolne z pominięciem Centrum Gdyni i Chyloni. Wtedy dużo osob by zrezygnowało z samochodu. Wystarczyło by puścić pare kursów od 6 rano i pare po 15. Autobusy były by pełne, bo dużo osób zamieniło by samochody na autobus.

    • 40 18

    • (10)

      Linia K czesciowo spełnia to zadanie

      • 9 16

      • (8)

        Częściowo, bo i tak są bardzo duże korki na Chyloni. Zobacz zjazd z Estakady na Morską i później na samej Morskiej. A jadąc Estakadą na obwodnice i na Chwarzno zaoszczędzasz dużo czasu i paliwa.

        • 16 9

        • (6)

          Były zapowiedzi mówiące o nowej linii z chwarzna do srodmiescia przez estakadę i janka wiśniewskiego - więc z przesiadką będzie spełnione

          • 13 10

          • (3)

            Chodziło o pominięcie centrum, gdyż obecnie z rana kurs Chwarzno Sokolka- Oksywie Dolne z przesiadka na witominie na 150 to około 50 minut. A popołudniu to nawet 1 h 20 minut. A samochodem ta trasę pokonuje w 15 do 20 minut. Więc kalkulacja jest prosta 15 minut autem (nie jeżdżę sam więc jest taniej niż bilet na busa) a 50 minut busem. Była by linia bezpośrednio Chwarzno Sokólka do Oksywie dolne i przesiadam się na busa (omijając Chylonie i Centrum)

            • 20 5

            • 15-20 minut popołudniu to o jakiej godzinie? (2)

              Bo jak jadę pomiędzy 15.30 a 17, to żeby zjechać z Obwodnicy stoję 10 minut na światłach na Chwarznie...

              • 10 9

              • google map sprawdzić

                a nie zmyślasz

                • 17 1

              • https://www.google.pl/maps/dir/Generała+Mariusza+Zaruskiego,+Gdynia/Cypriana+Godebskiego,+Gdynia/@54.5218912,18.4530528,13z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x46fda1621f10f0a7:0x58a36929b0a387e4!2m2!1d18.4361261!2d54.492751!1m5!1m1!1s0x46fda6ff5e31d925:0x41f2abd992499382!2m2!1d18.5400184!2d54.5507616?hl=pl

                na google maps pokazuje 15 min

                • 12 6

          • Będzie spełnione, jak najbardziej estakada, a nie przez Chylonię. Tam mnóstwo traktów jest. (1)

            Ale nie do centrum !!! Do Oksywia, Obłuża, Pogórza !!! Zdecydowanie tak.

            • 14 7

            • trajtków

              • 18 1

        • Dlatego obie wersje linii powinny funkcjonować niezależnie,

          choćby naprzemiennie z i bez Chyloni, z i bez Estakady.

          • 14 10

      • Właśnie tego oczekuje. Interesuje mnie Oksywie, a nie Obłuźe.

        K do Oksywia, albo Pogórza przez Oksywie. W końcu to pośpiech wiec mniej przystanków i na Pogórze przez Dabka szybko dojedzie.

        • 11 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane