• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odcinkowy pomiar prędkości batem na szybką jazdę w tunelu pod Martwą Wisłą

rb
18 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Po czterech latach od otwarcia tunelu drogowcy chcą w nim zainstalować odcinkowy pomiar prędkości. Po czterech latach od otwarcia tunelu drogowcy chcą w nim zainstalować odcinkowy pomiar prędkości.

Gdańscy drogowcy chcą poprawić bezpieczeństwo w tunelu pod Martwą Wisłą. Wkrótce złożą wniosek do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o montaż w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości. Według policyjnych statystyk to właśnie tam policjanci odbierają kierowcom najwięcej praw jazdy.



Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu to:

Średnio aż 22 kierowców miesięcznie traci prawo jazdy za przekroczenie prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą. Policyjne statystyki jasno wskazują, że podwodna przeprawa i al. Macieja Płażyńskiego to dwie lokalizacje w Gdańsku, gdzie policjanci zatrzymują najwięcej praw jazdy - w ciągu ostatnich 12 miesięcy zatrzymano tam odpowiednio 274163 dokumentów.

Dla porównania w tym samym czasie na ulicy Słowackiego uprawnienia straciło 104 kierowców, na ulicy Elbląskiej - 81, a na Armii Krajowej - 65.

- Jeżeli chodzi o tunel pod Martwą Wisłą - tunel im. Gocłowskiego - rejon ten jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze w ramach pełnionych służb i nadzorowania zachowań kierujących w tym miejscu, m.in. kontrolują prędkość z jaką poruszają się kierowcy - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Nadmierna prędkość oraz jej niedostosowywanie do warunków na drodze jest najczęstszą przyczyną kolizji i wypadków drogowych. I tu znajdujemy prostą zależność: im prędkość jest wyższa, tym często skutki wypadku są bardziej tragiczne. Większości z tych zdarzeń można by uniknąć, gdyby prędkość z jaką poruszały się pojazdy była odpowiednia do aktualnych warunków, a przede wszystkim zgodna z przepisami. Zbyt szybka jazda samochodem to nie tylko wykroczenie karane mandatem, to również brak wyobraźni.


Wniosek GZDiZ o montaż odcinkowego pomiaru prędkości



Jest szansa, że przynajmniej w tunelu i na al. Płażyńskiego wkrótce będzie bezpieczniej. Aby ograniczyć incydenty związane ze znacznym przekraczaniem prędkości oraz liczbę kolizji i wypadków, gdańscy drogowcy podjęli decyzję o podjęciu formalnych kroków do montażu w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości. Za urządzenia rejestrujące pomiar prędkości, ich montaż i obsługę formalnie odpowiada GITD i to tam Gdański Zarząd Dróg i Zieleni będzie wnioskować o instalację niezbędnej infrastruktury.

- Jednym z warunków jest przygotowanie analizy stanu bezpieczeństwa na wskazanym odcinku obejmującą trzy ostatnie lata - mówi Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Do kwietnia 2019 r. mieliśmy w tym względzie związane ręce, bo tunel otwarto wiosną 2016 r. Od roku spełniamy więc ten warunek. Teraz, aby złożyć wniosek do GITD poza samą analizą potrzebować będziemy jeszcze konkretnego wskazania, w którym miejscu powinny pojawić się urządzenia i uzyskać opinię Komendanta Wojewódzkiego Policji.

Wideo z grudnia 2019 r.


Spełnienie wszystkich formalności zajmie z pewnością kilka miesięcy. W przypadku pozytywnego zaopiniowania wniosku urzędników z Gdańska pozostanie kwestia kupna i montażu urządzeń. Jak zapewnia nas Tomasz Wawrzonek, sam tunel jest przystosowany do tego, aby taka infrastruktura mogła w nim powstać.

- Jedyną kwestią pozostaje stworzenie systemu przesyłającego gromadzone dane do GITD. W czasach, kiedy tunel był projektowany żadnych szczegółów technicznych takiego rozwiązania bowiem nie było - dodaje Wawrzonek.
Warto dodać, że tunel pod Martwą Wisłą jest jedynym tego typu obiektem w kraju. Pomysł zamontowania w nim odcinkowego pomiaru prędkości pojawił się już na etapie jego projektowania i powstawania. Wówczas zabrakło jednak na to podstawy prawnej w obowiązujących przepisach.

- Nie ma innych obiektów tak narażonych na zdarzenia masowe jak właśnie tunele. Nie przez przypadek na etapie projektowania przygotowywane są analizy i procedury wyjątkowe i niespotykane przy innych obiektach komunikacyjnych. Żałuję, że tego systemu nie ma w naszym tunelu i jestem zdania, że byłby tam jak najbardziej zasadny - dodaje Wawrzonek.

Wideo archiwalne

rb

Opinie (418) ponad 10 zablokowanych

  • Gocłowski i Płażyński. Też mi patroni. (1)

    • 2 5

    • Bolek to jest twój bohater.

      • 1 0

  • I bardzo dobrze.

    Powinni jeszcze znacznie podnieść koszty mandatów

    • 3 1

  • Nic to nie zmieni

    Będzie miej patroli policji w tunelu bo po co przecież są kamery. A bezpieczeństwa to nie poprawi. Szybka jazda nie zawsze oznacza brawure. A jak zamierzają poprawić bezpieczeństwo jak Pan X jedzie 40km/h i tworzy się zator w tunelu no to przecież bezpieczna prędkość:))

    • 2 1

  • przemyslcie to jeszcze

    niestety zawsze znajda sie 'czarne owce', ktore nie mysla. Jest sobie taka Portugalska i wulkaniczna wyspa Madera, ktorej uklad komunikacyjny stanowi w zasadzie jeden ciagly tunel (najczesciej jednojezdniowy) wydrazony w skalach. Tutaj predkosc w tunelach wynosi 90 - 110 km/h i zadnych ograniczen nie ma. A moze podniesc predkosc do 90km/h (zdjac ob. zabudowany) i nie zabierac praw jazdy ale zo to słono karać za wykroczenia?!

    • 2 3

  • Wystarczy jechac 120 km/godz.

    Kamera nie zdąży zidentyfikować numeru.

    • 1 3

  • Wprowadzić dwa pasy o różnej prędkości. (8)

    Prawy 50 km/godz. dla tych co czują się niepewnie na prostej drodze z odstępem 50 m od samochodu, i lewy z dopuszczalną 90 km/godz. dla normalnych kierowców. Zauważyłem, że sytuacje niebezpieczne powstają gdy zniecierpliwieni powolną jazdą kierowcy zmieniają pasy i skokami z lewego na prawy, z prawego na lewy szukają miejsca do szybszej jazdy.

    • 9 8

    • (1)

      Daj się zbadać.....

      • 1 1

      • Wolę pozostać w domu, unikam miejsc niebezpiecznych a takimi są teraz gabinety lekarskie.

        • 0 0

    • Tak jest.

      Powinien być też trzeci pas. Dla tych co tęsknią z brakiem ograniczeń w starych czasach w niektórych miejscach na niemieckich autobanach

      • 1 1

    • (1)

      Trzeci pas niech zrobią , trzeci dla tych co 150 bo się spieszą a co należy im się !

      • 0 1

      • Jestem za, ale pozostaje tylko możliwość zrobienia estakady nad istniejącą jezdnią.

        • 0 0

    • Czyli wypadki powodują osoby, które nie są dość sprawne psychicznie, by prowadzić samochód.

      • 1 0

    • Kto ci wydał prawo jazdy jak nie wiesz co to jest ograniczenie prędkości ?

      A jak nie wiesz to na ponowny kurs prawa jazdy !

      • 1 1

    • I tutaj się mylisz ten pas lewy w twoim chceniu do 90 to właśnie miał by być pas dla tych ograniczonych umysłowo !

      Nawet jak by takie coś wprowadzić to i tak znając fantazję Polskich ułanów na 90 jechali by 150 km/h bo w Polsce kierowców nie obowiązują znaki drogowe zakazy nakazy itd.
      Jakoś dziwne ale ci sami kierowcy przekraczając tylko Polską granicę już umieją się stosować do znaków drogowych nie sądzicie że to dziwne !!!!

      • 0 0

  • nie zdążą drukować mandatów. (1)

    • 0 0

    • pierwszy miesiąc , później jak szybcy i wściekli zobaczą ile to kosztuje zbastują

      • 1 0

  • Dobry pomysl

    Wreszcie mości buractwo z N z przodu przestanie testować 25 letnie passaty

    • 1 0

  • Lecę sobie...

    I nagle czarna beta wyskakuje z prawego pasa i siada mi na zderzaku. Panowie Policjanci chyba mieli mokro jak dałem po hamulcach. Mrugneli kogutem zmienili pas i polecieli dalej. Takimi kołkom to bym prawo jazdy zabrał

    • 5 0

  • Dlaczego tyle trzeba było czekać ?

    Przecież od razu było wiadomo, że tak będzie to wyglądało z przestrzeganiem tych 70 km/h.
    Stracony czas, trzeba było od razu taki system zamontować.
    Mądry Polak po szkodzie...

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane