- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (774 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (311 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Odcinkowy pomiar prędkości batem na szybką jazdę w tunelu pod Martwą Wisłą
Gdańscy drogowcy chcą poprawić bezpieczeństwo w tunelu pod Martwą Wisłą. Wkrótce złożą wniosek do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o montaż w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości. Według policyjnych statystyk to właśnie tam policjanci odbierają kierowcom najwięcej praw jazdy.
Dla porównania w tym samym czasie na ulicy Słowackiego uprawnienia straciło 104 kierowców, na ulicy Elbląskiej - 81, a na Armii Krajowej - 65.
- Jeżeli chodzi o tunel pod Martwą Wisłą - tunel im. Gocłowskiego - rejon ten jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze w ramach pełnionych służb i nadzorowania zachowań kierujących w tym miejscu, m.in. kontrolują prędkość z jaką poruszają się kierowcy - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Nadmierna prędkość oraz jej niedostosowywanie do warunków na drodze jest najczęstszą przyczyną kolizji i wypadków drogowych. I tu znajdujemy prostą zależność: im prędkość jest wyższa, tym często skutki wypadku są bardziej tragiczne. Większości z tych zdarzeń można by uniknąć, gdyby prędkość z jaką poruszały się pojazdy była odpowiednia do aktualnych warunków, a przede wszystkim zgodna z przepisami. Zbyt szybka jazda samochodem to nie tylko wykroczenie karane mandatem, to również brak wyobraźni.
Wniosek GZDiZ o montaż odcinkowego pomiaru prędkości
Jest szansa, że przynajmniej w tunelu i na al. Płażyńskiego wkrótce będzie bezpieczniej. Aby ograniczyć incydenty związane ze znacznym przekraczaniem prędkości oraz liczbę kolizji i wypadków, gdańscy drogowcy podjęli decyzję o podjęciu formalnych kroków do montażu w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości. Za urządzenia rejestrujące pomiar prędkości, ich montaż i obsługę formalnie odpowiada GITD i to tam Gdański Zarząd Dróg i Zieleni będzie wnioskować o instalację niezbędnej infrastruktury.
- Jednym z warunków jest przygotowanie analizy stanu bezpieczeństwa na wskazanym odcinku obejmującą trzy ostatnie lata - mówi Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Do kwietnia 2019 r. mieliśmy w tym względzie związane ręce, bo tunel otwarto wiosną 2016 r. Od roku spełniamy więc ten warunek. Teraz, aby złożyć wniosek do GITD poza samą analizą potrzebować będziemy jeszcze konkretnego wskazania, w którym miejscu powinny pojawić się urządzenia i uzyskać opinię Komendanta Wojewódzkiego Policji.
Wideo z grudnia 2019 r.
Spełnienie wszystkich formalności zajmie z pewnością kilka miesięcy. W przypadku pozytywnego zaopiniowania wniosku urzędników z Gdańska pozostanie kwestia kupna i montażu urządzeń. Jak zapewnia nas Tomasz Wawrzonek, sam tunel jest przystosowany do tego, aby taka infrastruktura mogła w nim powstać.
- Jedyną kwestią pozostaje stworzenie systemu przesyłającego gromadzone dane do GITD. W czasach, kiedy tunel był projektowany żadnych szczegółów technicznych takiego rozwiązania bowiem nie było - dodaje Wawrzonek.
Warto dodać, że tunel pod Martwą Wisłą jest jedynym tego typu obiektem w kraju. Pomysł zamontowania w nim odcinkowego pomiaru prędkości pojawił się już na etapie jego projektowania i powstawania. Wówczas zabrakło jednak na to podstawy prawnej w obowiązujących przepisach.
- Nie ma innych obiektów tak narażonych na zdarzenia masowe jak właśnie tunele. Nie przez przypadek na etapie projektowania przygotowywane są analizy i procedury wyjątkowe i niespotykane przy innych obiektach komunikacyjnych. Żałuję, że tego systemu nie ma w naszym tunelu i jestem zdania, że byłby tam jak najbardziej zasadny - dodaje Wawrzonek.
Wideo archiwalne
Opinie (418) ponad 10 zablokowanych
-
2020-04-19 08:10
(2)
I pomyśleć , że te wszystkie problemy stwarzają kmiotki z okolic Miasta w swoich zardzewiałych , często złomowych trupach imitujących auta! Trupy po 10 i więcej lat, silnik po tuningu, IQ na poziomie chomika = recepta na kolizje i wypadki! Podnieść mandaty na grube tysiące i uczyć hołotę!!!
- 6 11
-
2020-04-19 12:13
Akurat to posiadacze nowych samochodów z mnóstwem nowinek mających im umożliwić jazdę bez zwracania uwagi na to co się wokół dzieje wykazują się najmniejszym doświadczeniem za kierownicą.
- 1 0
-
2020-04-19 12:32
Kierowca Syrenki
Największa chołota to ci królowie szos w swoich furach, myślą że mając dobre auto nie obowiązują ich przepisy. Co dziennie widzę takich d**ili na ulicy. Marka i rocznik samochodu nie świadczy o inteligencji kierowcy.
- 1 0
-
2020-04-19 08:20
Tam powinna być linia ciągła (2)
I to na całej długości tunelu.
Bo jak tam jest wypadek to całe miasto stoi- 4 0
-
2020-04-19 15:21
To prawda , i zakaz wyprzedzania , Jak kierowcy przejadą ten kilometr bez wyprzedzania i zmiany pasów to tylko na zdrowie kierowcom wyjdzie.
- 2 0
-
2020-04-19 16:24
Dokładnie się z tobą zgadzam !
Apelujmy o wprowadzenie zakazu wyprzedzania na całej długości tunelu bo to nie jest miejsce do wyprzedzania a jak ktoś jest niecierpliwy to niech jedzie w koło przez centrum !
Wyprzedzanie w tym miejscu jest bardzo niebezpieczne i ryzykowne !
A niestosujących się karać i jeszcze raz karać !- 0 1
-
2020-04-19 08:22
Wystarczy powiesić 4 normalne radary
I na jedno wyjdzie a będzie 10x taniej. Można to zapewne zrobić od ręki ale lepiej poczekać kilka miesięcy i nie wiadomo co z tego wyjdzie.
- 3 1
-
2020-04-19 08:28
Jestem za ale... (3)
podnieście ograniczenie do 90km\h. To że wszyscy jadą tam szybciej wynika też z ukształtowania tunelu. Ciężko 70-tką wciągnąć pod górkę.
- 5 11
-
2020-04-19 09:53
To zmień bieg albo wymień Passata na BMW. (1)
- 1 2
-
2020-04-19 12:26
jakim trzeba być dzbanem żeby cokolwiek wymienić na bmw
- 1 0
-
2020-04-19 12:09
Jakieś głupki ustalają ograniczenia prędkości . Samochody mają skonstruowane tak układy napędowe, że dla danej prędkości obrotowej silnik osiąga maksymalną moc i moment obrotowy i wypadkową prędkość na danym biegu. Ani 50 ani 70 nie są tymi prędkościami. W moim są to 60 i 90. I tak jeżdżę. Gdybym miał automat to mniejszy problem.
- 1 3
-
2020-04-19 08:42
Zawsze jak sie chce ludziom kit wcisnać
to się kit uzasadnia bezpieczeństwem albo ochroną środowiska. Potem już media robią "dobrą robotę". Kiedyś komuniści chcieli stworzyć nowy rodzaj człowieka "człowieka radzieckiego" i teraz sam nie wiem czy to się nie dzieje od nowa. Tyle tylko że ktoś inny robi profity na bezksztaltnej masie eko-vege aktywistów.
- 6 3
-
2020-04-19 08:52
(1)
Znowu mało kasy panie Wawrzonek?
- 1 6
-
2020-04-19 12:10
Gmina straciła na koronawirusie 300 mln.
- 0 0
-
2020-04-19 09:01
(1)
Pomiar? Niech będzie, ale ograniczenie powinno być min. 90km/h
- 2 1
-
2020-04-19 14:45
A dlaczego akurat 90 a nie 120
- 0 0
-
2020-04-19 09:06
Znam takich co sie lubią ścigać
Niedojrzałe typki. Nawet troche d.bile
- 1 0
-
2020-04-19 09:22
Statystyki wypadków
Jeżeli jest tak niebezpiecznie to interesowałyby mnie statystyki - liczba wypadków do liczby przejeżdżających aut w stosunku do innych trójmiejskich dróg .
- 2 0
-
2020-04-19 09:36
(1)
W artykule są tylko statystyki gdzie i ile praw jazdy odebrano. Co to ma wspólnego z bezpieczeństwem? Dajcie statystyki z kolizjami i wypadkami. Może wtedy dojdzie się do wniosku, że można podnieść w tunelu prędkość do 90? Chyba że chodzi jak zwykle o nabijanie kasy to ok.
Może warto zacząć pilnować przestrzegania minimalnych odstępów w tunelu, bo to jest największym problemem.- 5 1
-
2020-04-19 09:48
Odbieranie uprawnień związane jest z eliminowaniem z dróg kierowców którzy drastycznie łamią przepisy . Pytasz co to ma wspólnego z bezpieczeństwem, naprawdę nie rozumiesz jak się ma niebezpieczna jazda wbrew przepisom do bezpieczeństwa na drogach?! A może ja nie zrozumiałem twojego pojmowania świata?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.