• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odcinkowy pomiar prędkości batem na szybką jazdę w tunelu pod Martwą Wisłą

rb
18 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Po czterech latach od otwarcia tunelu drogowcy chcą w nim zainstalować odcinkowy pomiar prędkości. Po czterech latach od otwarcia tunelu drogowcy chcą w nim zainstalować odcinkowy pomiar prędkości.

Gdańscy drogowcy chcą poprawić bezpieczeństwo w tunelu pod Martwą Wisłą. Wkrótce złożą wniosek do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o montaż w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości. Według policyjnych statystyk to właśnie tam policjanci odbierają kierowcom najwięcej praw jazdy.



Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu to:

Średnio aż 22 kierowców miesięcznie traci prawo jazdy za przekroczenie prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą. Policyjne statystyki jasno wskazują, że podwodna przeprawa i al. Macieja Płażyńskiego to dwie lokalizacje w Gdańsku, gdzie policjanci zatrzymują najwięcej praw jazdy - w ciągu ostatnich 12 miesięcy zatrzymano tam odpowiednio 274163 dokumentów.

Dla porównania w tym samym czasie na ulicy Słowackiego uprawnienia straciło 104 kierowców, na ulicy Elbląskiej - 81, a na Armii Krajowej - 65.

- Jeżeli chodzi o tunel pod Martwą Wisłą - tunel im. Gocłowskiego - rejon ten jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze w ramach pełnionych służb i nadzorowania zachowań kierujących w tym miejscu, m.in. kontrolują prędkość z jaką poruszają się kierowcy - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Nadmierna prędkość oraz jej niedostosowywanie do warunków na drodze jest najczęstszą przyczyną kolizji i wypadków drogowych. I tu znajdujemy prostą zależność: im prędkość jest wyższa, tym często skutki wypadku są bardziej tragiczne. Większości z tych zdarzeń można by uniknąć, gdyby prędkość z jaką poruszały się pojazdy była odpowiednia do aktualnych warunków, a przede wszystkim zgodna z przepisami. Zbyt szybka jazda samochodem to nie tylko wykroczenie karane mandatem, to również brak wyobraźni.


Wniosek GZDiZ o montaż odcinkowego pomiaru prędkości



Jest szansa, że przynajmniej w tunelu i na al. Płażyńskiego wkrótce będzie bezpieczniej. Aby ograniczyć incydenty związane ze znacznym przekraczaniem prędkości oraz liczbę kolizji i wypadków, gdańscy drogowcy podjęli decyzję o podjęciu formalnych kroków do montażu w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości. Za urządzenia rejestrujące pomiar prędkości, ich montaż i obsługę formalnie odpowiada GITD i to tam Gdański Zarząd Dróg i Zieleni będzie wnioskować o instalację niezbędnej infrastruktury.

- Jednym z warunków jest przygotowanie analizy stanu bezpieczeństwa na wskazanym odcinku obejmującą trzy ostatnie lata - mówi Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Do kwietnia 2019 r. mieliśmy w tym względzie związane ręce, bo tunel otwarto wiosną 2016 r. Od roku spełniamy więc ten warunek. Teraz, aby złożyć wniosek do GITD poza samą analizą potrzebować będziemy jeszcze konkretnego wskazania, w którym miejscu powinny pojawić się urządzenia i uzyskać opinię Komendanta Wojewódzkiego Policji.

Wideo z grudnia 2019 r.


Spełnienie wszystkich formalności zajmie z pewnością kilka miesięcy. W przypadku pozytywnego zaopiniowania wniosku urzędników z Gdańska pozostanie kwestia kupna i montażu urządzeń. Jak zapewnia nas Tomasz Wawrzonek, sam tunel jest przystosowany do tego, aby taka infrastruktura mogła w nim powstać.

- Jedyną kwestią pozostaje stworzenie systemu przesyłającego gromadzone dane do GITD. W czasach, kiedy tunel był projektowany żadnych szczegółów technicznych takiego rozwiązania bowiem nie było - dodaje Wawrzonek.
Warto dodać, że tunel pod Martwą Wisłą jest jedynym tego typu obiektem w kraju. Pomysł zamontowania w nim odcinkowego pomiaru prędkości pojawił się już na etapie jego projektowania i powstawania. Wówczas zabrakło jednak na to podstawy prawnej w obowiązujących przepisach.

- Nie ma innych obiektów tak narażonych na zdarzenia masowe jak właśnie tunele. Nie przez przypadek na etapie projektowania przygotowywane są analizy i procedury wyjątkowe i niespotykane przy innych obiektach komunikacyjnych. Żałuję, że tego systemu nie ma w naszym tunelu i jestem zdania, że byłby tam jak najbardziej zasadny - dodaje Wawrzonek.

Wideo archiwalne

rb

Opinie (418) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    I pomyśleć , że te wszystkie problemy stwarzają kmiotki z okolic Miasta w swoich zardzewiałych , często złomowych trupach imitujących auta! Trupy po 10 i więcej lat, silnik po tuningu, IQ na poziomie chomika = recepta na kolizje i wypadki! Podnieść mandaty na grube tysiące i uczyć hołotę!!!

    • 6 11

    • Akurat to posiadacze nowych samochodów z mnóstwem nowinek mających im umożliwić jazdę bez zwracania uwagi na to co się wokół dzieje wykazują się najmniejszym doświadczeniem za kierownicą.

      • 1 0

    • Kierowca Syrenki

      Największa chołota to ci królowie szos w swoich furach, myślą że mając dobre auto nie obowiązują ich przepisy. Co dziennie widzę takich d**ili na ulicy. Marka i rocznik samochodu nie świadczy o inteligencji kierowcy.

      • 1 0

  • Tam powinna być linia ciągła (2)

    I to na całej długości tunelu.
    Bo jak tam jest wypadek to całe miasto stoi

    • 4 0

    • To prawda , i zakaz wyprzedzania , Jak kierowcy przejadą ten kilometr bez wyprzedzania i zmiany pasów to tylko na zdrowie kierowcom wyjdzie.

      • 2 0

    • Dokładnie się z tobą zgadzam !

      Apelujmy o wprowadzenie zakazu wyprzedzania na całej długości tunelu bo to nie jest miejsce do wyprzedzania a jak ktoś jest niecierpliwy to niech jedzie w koło przez centrum !
      Wyprzedzanie w tym miejscu jest bardzo niebezpieczne i ryzykowne !
      A niestosujących się karać i jeszcze raz karać !

      • 0 1

  • Wystarczy powiesić 4 normalne radary

    I na jedno wyjdzie a będzie 10x taniej. Można to zapewne zrobić od ręki ale lepiej poczekać kilka miesięcy i nie wiadomo co z tego wyjdzie.

    • 3 1

  • Jestem za ale... (3)

    podnieście ograniczenie do 90km\h. To że wszyscy jadą tam szybciej wynika też z ukształtowania tunelu. Ciężko 70-tką wciągnąć pod górkę.

    • 5 11

    • To zmień bieg albo wymień Passata na BMW. (1)

      • 1 2

      • jakim trzeba być dzbanem żeby cokolwiek wymienić na bmw

        • 1 0

    • Jakieś głupki ustalają ograniczenia prędkości . Samochody mają skonstruowane tak układy napędowe, że dla danej prędkości obrotowej silnik osiąga maksymalną moc i moment obrotowy i wypadkową prędkość na danym biegu. Ani 50 ani 70 nie są tymi prędkościami. W moim są to 60 i 90. I tak jeżdżę. Gdybym miał automat to mniejszy problem.

      • 1 3

  • Zawsze jak sie chce ludziom kit wcisnać

    to się kit uzasadnia bezpieczeństwem albo ochroną środowiska. Potem już media robią "dobrą robotę". Kiedyś komuniści chcieli stworzyć nowy rodzaj człowieka "człowieka radzieckiego" i teraz sam nie wiem czy to się nie dzieje od nowa. Tyle tylko że ktoś inny robi profity na bezksztaltnej masie eko-vege aktywistów.

    • 6 3

  • (1)

    Znowu mało kasy panie Wawrzonek?

    • 1 6

    • Gmina straciła na koronawirusie 300 mln.

      • 0 0

  • (1)

    Pomiar? Niech będzie, ale ograniczenie powinno być min. 90km/h

    • 2 1

    • A dlaczego akurat 90 a nie 120

      • 0 0

  • Znam takich co sie lubią ścigać

    Niedojrzałe typki. Nawet troche d.bile

    • 1 0

  • Statystyki wypadków

    Jeżeli jest tak niebezpiecznie to interesowałyby mnie statystyki - liczba wypadków do liczby przejeżdżających aut w stosunku do innych trójmiejskich dróg .

    • 2 0

  • (1)

    W artykule są tylko statystyki gdzie i ile praw jazdy odebrano. Co to ma wspólnego z bezpieczeństwem? Dajcie statystyki z kolizjami i wypadkami. Może wtedy dojdzie się do wniosku, że można podnieść w tunelu prędkość do 90? Chyba że chodzi jak zwykle o nabijanie kasy to ok.
    Może warto zacząć pilnować przestrzegania minimalnych odstępów w tunelu, bo to jest największym problemem.

    • 5 1

    • Odbieranie uprawnień związane jest z eliminowaniem z dróg kierowców którzy drastycznie łamią przepisy . Pytasz co to ma wspólnego z bezpieczeństwem, naprawdę nie rozumiesz jak się ma niebezpieczna jazda wbrew przepisom do bezpieczeństwa na drogach?! A może ja nie zrozumiałem twojego pojmowania świata?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane