• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odcinkowy pomiar prędkości na drodze z Trójmiasta do Helu

Maciej Naskręt
5 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Fragment drogi na Hel, na którym wprowadzony jest odcinkowy pomiar średniej prędkości.


Na trasie z Trójmiasta na Półwysep Helski uruchomiono pierwszy na Pomorzu odcinkowy pomiar prędkości. 1,9-kilometrowym fragmentem drogi lepiej nie jechać szybciej niż 60 km/h.



Co najbardziej zniechęca kierowców do przekraczania dopuszczalnej prędkości?

Od 1 grudnia na odcinku drogi wojewódzkiej nr 216, pomiędzy Redą a Rekowem Górnym, działa odcinkowy pomiar średniej prędkości. Jest to pierwsza w Polsce instalacja, która została wybudowana na drogach wojewódzkich.

- To powinno się przyczynić do tego, że z mapy wypadków na drogach województwa pomorskiego zniknie kolejny "czarny punkt" - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy województwem pomorskim a Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego, nowo wybudowany odcinkowy pomiar średniej prędkości na drodze wojewódzkiej został włączony do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

Inwestycja została zrealizowana przez firmę Sprint i pochłonęła 1,2 mln zł.

Lokalizacja odcinkowego pomiaru prędkości na drodze w kierunku Helu. Lokalizacja odcinkowego pomiaru prędkości na drodze w kierunku Helu.
Odcinek drogi wojewódzkiej nr 216 Reda - Rekowo Górne był jednym z najbardziej niebezpiecznych w sieci dróg wojewódzkich na Pomorzu. Zgodnie z wykonanym w bieżącym roku audytem bezpieczeństwa, na tym odcinku drogi w latach 2012 - 2014 doszło do wypadków, w których zginęło pięć osób, a 14 zostało rannych.

Główną przyczyną tych zdarzeń było niedostosowanie prędkości do warunków na drodze.

Odcinkowy pomiar prędkości to system, który oblicza czas, jaki upłynął od chwili minięcia pierwszej bramki do momentu przejechania przez drugą bramkę. Na tej podstawie wylicza średnią prędkość przejazdu na monitorowanym odcinku. Jeśli będzie ona większa, niż pozwalają limity, kierowca otrzyma mandat.

Miejsca

Opinie (304) ponad 10 zablokowanych

  • Niestety, ale zdrowego rozsądku nie zastąpią żadne radary

    • 7 1

  • (1)

    Wprowadzić na leśnym odcinku Słowackiego. Szybko!!!

    • 13 3

    • popieram!

      • 2 0

  • 1200000PLN

    Byc moze uratuje to zycie kilku ludzi ale nie zapominajmy ze przed splacaniem pieniedzy wydanych na tego typu inwestycje ucieka z Polski rocznie setki tysiecy. Czyli Polska straci na tym wiecej ludzi niz uratuje.

    • 3 3

  • Ciekawe z jakiej podstawy prawnej to kozusta i czy karać za zbyt wolna jazde tez bedzie wkoncu ślimak na drodze to tez zagrożenie wiec panowie kierowcy uwazajcie bo nasza policja kieruje takie rzeczy na zarabianie a korki mogą temu sprzyjać.

    • 1 3

  • Proponuję obniżyć prędkość do 5km/h - z pewnością uratuje to czyjeś życie.

    Serio - czy to faktycznie walka z chorobą, a nie objawami?

    • 2 6

  • no i d*pa (3)

    no to janusze teraz w golfach i passatach bedą siedzieć na zderzaku i walić długimi po oczach

    • 6 4

    • (1)

      dziwisz się skoro swoje prawko znalazłeś w chipsach

      • 1 5

      • dd

        no pewnie w laysach znalazłem, czekam na Ciebie Seba aż wypróbujesz swojego golfa 1.9 tdi na tym odcinku

        • 5 0

    • dżessiki i brajanny

      • 6 0

  • Ten odcinek drogi jest odiotycznie skonstruowany, gdyż trzeba się wlec od Redy prawie aż do Pucka w korku za wolnymi (1)

    ciężarowymi jadącymi czasem nawet 30 km/h. Dlaczego nie ma 2 pasów pod górę za Redą, aby je wyprzedzić? Tego chyba nie wiedzą nawet ci, którzy to projektowali. Jechałem niedawno z Gdyni do Szczecina i tam powstało wiele nowych odcinków, także bez możliwości wyprzedzenia wolnych samochodów i jedzie się w permanentnym korku kilkanaście km, gdyż jest zakaz wyprzedzania i nie ma takiej możliwości, gdyż także nigdzie nie zrobiono 2 pasów. Co mi daje nawet najlepsza nawierzchnia, zrobiona za najdroższe pieniądze, kiedy mogę po niej jechać tylko 30-40 km/h ? A jest to trasa europejska a nie jakaś podrzędna dróżka. Za kilka lat będą to napewno znowu przebudowywali i interes będzie się kręcił dalej od nowa.

    • 6 2

    • Ja tam nie jeżdżę i nie mam problemu

      • 0 1

  • Panie redaktorze... (3)

    Kilka pytań do autora pomysłu typu "odcinkowy pomiar prędkości":
    1.Komu system wręczy mandat? Kierowcy - ale jak go ustalą?
    Niewskazanie przez właściciela pojazdu kierującego nie skutkuje żadnym dalszym postępowaniem - służę podstawami prawnymi
    2.W polskim prawie nie definicji "odcinka drogi"
    3.Niezgodnie z przepisami (tutaj europejskimi) system robi zdjęcie każdemu wjeżdżającemu autu mimo, że ono jeszcze nie popełniło żadnego wykroczenia. To jest bezprawne!
    4.Co operator robi ze zdjęciami aut które w dalszym ciągu nie są poddawane obróbce w celu ustalenia kierującego? Proszę o podanie procedury likwidacji tych zdjęć.
    5.Czy będzie możliwy do ustalenia czas popełnienia czynu zabronionego?
    6.Czy będzie znane miejsce wykroczenia?
    ===
    to tylko kilka pytań z wielu.
    Szkoda że Pan redaktor nie zadał ich Pani Pisarewicz z Urzędu.
    Ale oczekuje, że Pan się poprawi.

    • 9 9

    • System zrobi ci tak dokładne zdjęcie, że się nie wykręcisz. (1)

      • 5 3

      • Minusujesz, choć nie masz pojęcia, chyba że będziesz ten odcinek jechał w masce przeciwgaziwej

        • 3 0

    • Miejscowi będą wiedzieli i jechali, jak potulne baranki, Łupać więc będä przyjezdnych..

      To będzie nasze WELCOME dla nich, szczególnie wczasowiczów z których region żyje. Zamiast drogę rozbudować na potrzeby, to zrobić ją lepiej tak, aby łupnąć i obrzydzić

      • 3 4

  • odcinkowy pomiar? (1)

    Z dniem 25.04.2016 wygasły GITD uprawnienia odnośnie fotoradarów, monitoringu światła czerwonego i odcinkowego pomiaru prędkości W dniu 25 kwietnia 2016 r. wszedł w życie Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 14 lipca 2015 r., w którym stwierdzono, że art. 129g ust. 4 ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym , jest niezgodny z Konstytucją RP
    Z dniem 25 kwietnia 2016 r. cały akt prawny stracił moc i przepisy tam zawarte nie obowiązują już nikogo w naszym systemie prawnym.
    Więc od 25 kwietnia 2016 taki odcinkowy pomiar prędkości jest nie legalny tak samo jak wystawiane z takiego pomiaru mandaty. Więc panie redaktorze proszę zapoznać się tematem.

    • 5 2

    • Policja, straż miejska, wojsko, słuzby, inspekcja ruchu,...

      też są niekonstytucyjne , nielegalne i zagrażają demokracji,
      tak orzekł Pan Przewodniczacy

      • 0 0

  • Teraz należy zdemontować barierkę i przywrócić dodatkowy pas (1)

    Jak zwykle zaczęto od niewłaściwej strony, czyli mówiąc po naszemu od de i trzy kropki strony. Powinien być w y ł ą c z n i e odcinkowy pomiar. Ktoś, kto wpadł na pomysł ustawienia na c a ł e j długości (2 km!) bez jakichkolwiek przerw płotka powinien znaleźć się na liście największych geniuszy ostatniej dekady. Pomijając fakt, że barierki wcale tam nie powinno być, bo drugi pas w kierunku Pucka w przypadku wolniejszych pojazdów powodował, że nie było korka.

    • 7 1

    • Zwłaszcza że całkiem niedawno te niegospodarne szmaty wydały pieniądze na poszerzenie tej drogi o pas dla szybszych aut pod górę kto personalnie najpierw wywala miliony na rozbudowę a 10 lat później znowu wydaje kasę na zrobienie gorzej niż bylo?

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane