• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oddala się budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

rb
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana. Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana.

Ograniczenie wydatków spowodowane pandemią koronawirusa może mieć wpływ na opóźnienie prac nad przywróceniem naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka. Projekt przejścia jest już gotowy, ale miasto czeka jeszcze na dokumentację przebudowy Wałów Jagiellońskich. Ta ma być gotowa na początku czerwca. Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja zostanie zrealizowana.



Przechodząc przez jezdnię, chętniej korzystam z:

Na początku lipca miną trzy lata od chwili, gdy gdańscy radni zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza o przywrócenie naziemnego przejścia dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Wiosną 2018 r. poznaliśmy pierwsze szczegóły - wydawać by się mogło - niezbyt skomplikowanej inwestycji.

Opracowana lutym 2018 r. koncepcja zakłada m.in. zwężenie wszystkich sześciu pasów (w obu kierunkach) do trzech metrów, poszerzenie przystanków tramwajowych oraz budowę chodników przy zejściach do tunelu podziemnego na całej długości przystanków tramwajowych. W ramach I etapu inwestycji jesienią ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy projektu przejścia, który miał być gotowy w połowie 2019 r. Prace nieco się przedłużyły i ten był gotowy pod koniec ubiegłego roku.

W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów. W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów.
II etapem inwestycji ma być poprawa stanu technicznego fragmentu nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (w kierunku Warszawy) oraz lewoskrętu w kierunku Gdyni.

- Dla etapu pierwszego w grudniu 2019 r. została opracowana dokumentacja. Koszt robót szacowany jest na 1,5 mln zł. Dla II etapu dokumentacja ma zostać opracowana do 2 czerwca 2020 r. Obecnie dokumentacja dla tego etapu znajduje się w fazie uzgodnień - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. I dodaje: - Po poznaniu kosztu realizacji dla całego zadania przedstawiciele gminy będą weryfikowali możliwości zabezpieczenia środków na realizację inwestycji.

A ta - podobnie jak szereg innych planów miasta na 2020 r. - może się opóźnić.

- Należy mieć na uwadze, że w związku ze zmianami priorytetów inwestycyjnych, wynikającymi z pandemii COVID-19, realizacja tego zadania może zostać przesunięta - dodaje Izabela Kozicka-Prus.
Z uwagi na pandemię i skutki finansowe dla miejskiej kasy urzędnicy nie byli w stanie określić, kiedy można spodziewać się przetargu na prace budowlane.

Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku. Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku.
rb

Opinie (334) 7 zablokowanych

  • Tunel zrobiony pod Galerię

    Dojście z tego tunelu na przystanki autobusowe jest utrudnione, stary tunel był krótszy i bardziej praktyczny.

    • 0 0

  • Piękny przykład braku wiarygodności sondażu .Wyraźnie widać ,że głosowali głównie kierowcy ci co chcieli by likwidacji (2)

    Wyraźnie to widać tez w postach !!Wszyscy piesi chcą przejść naziemnych ale buraki w blachosmrodach nie chcą żadnych przejść przez ulice.

    • 10 13

    • Bezpiczny pieszy w przejsciu podzienym.

      Wyraźnie to widać tez w postach
      Wszyscy piesi chcą przejść podziemnych. Zwłaszcza wyremontowanych, jak to przy bramie Wyżynnej.

      Większość wypadków z udziałem pieszych zdarza się na przejściach naziemnych,
      Pasażerom autobusów wygodniej kiedy nie muszą stać na światłach

      Leniwym rowerzystom nie chce się znosić rowerów. Wyraźnie widać, że ta grupka jest w mniejszości.

      • 1 0

    • problemem są nie tylko (niektórzy) użytkownicy samochodów

      ale decydenci miejscy mający wpływ na kształt infrastruktury miejskiej. Twierdzą, że dają priorytet pieszym i rowerzystom, a wydają duuże pieniądze na kolejne wielkie parkingi kubaturowe, które stoją puste i zwiększają korki na dojazdach do nich.

      • 1 0

  • I bardzo dobrze ! (2)

    • 14 7

    • co dobrze? dobrze że ludzie będą przez kolejne lata traktowani jak krety? (1)

      • 0 3

      • Że bede bezpicznie przechodzićna drugą stronę

        Na jezdni to tez ludzie. W samochodach i autobusach.

        • 1 0

  • Masakra. Znowu trzeba czekać. To przejscie naziemne juz dawno powinno powstać! (1)

    • 8 31

    • Bardzo dra decyzja. To przejscie naziemne NGDY nie powinno powstać!

      • 0 0

  • (3)

    nic dla ludzi wszystko dla samochodów - motto zasiedziałej ekipy znajomków
    na farbę nie ma nawet

    • 12 21

    • Kierowcy to też ludzie

      .. ale rower to przedmiot, nie człowiek.

      • 0 1

    • nie rozumię takiego myślenia (1)

      dlaczego tunel ma być gorszy - coś z tobą nie tak

      • 7 3

      • dla zasady, by pisać głupoty

        • 2 3

  • Czaa wreszcie to powiedzieć (14)

    Przejścia naziemne te przeżytek - mamy XXI wiek, ruch powinien odbywac się wielotorowo i wielopłaszczyznowo. Nie wolno korkować miasta tylko dlatego że jakiejś leniwej madce nie chce się pchać wózka przez tunel. Duże europejskie miasta jak mogą to budują tunele - my też to mamy, dlaczego nie korzystać z tego skoro i tak miał być jeden wielki tunel od Okopowej do LOTu? W mieście przestrzeń jest ograniczona i tylko wegańscy aktywiści po socjologii tego nie rozumieją. Dodatkowo takie rozwiązania to mniej wypadków i kolizji. Pozdrawiam myślących

    • 18 10

    • (10)

      do poruszania się po miescie jest komunikacja miejska.A moze by tak sprobowac do czego sluza nogi?Zamiast wszędzie autkiem podjezdzac?Wtedy poczuje się jak od aut smierdzi i glosno jest i nerwowo ,bo parkować tez nie ma gdzie nawet dla tych którzy tu mieszkaja

      • 3 7

      • (8)

        A nie przyszło do głowy że czasem trzeba pokonać nieco większy dystans, gdzie ani pieszo ani komunikacją nie da za bardzo rady tego zrobić, zwłaszcza szybko? Może by tak spróbować do czego służy mózg? Albo przynajmniej zaniechać pisania pod własną wymyśloną tezę nt innych osób. Bo nie każdy kto narzeka na korki to od razu wszędzie pcha się z autem

        • 8 3

        • jednak jakieś ślady zdolności do refleksji się pojawiły. Brawo Bromor! (7)

          Nie każdy, kto narzeka na korki to od razu wszędzie pcha się z autem! Po prostu genialne. Napiszę jeszcze: nie każdy, kto narzeka na korki uważa, że poszerzanie dróg i budowa "bezkolizyjnych" skrzyżowań pomaga w ich redukcji. Są nawet tacy, którzy uważają, że poprawa komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w pobliżu centrum miasta może się odbywać przez lekkie przesunięcie granicy kompromisu w kierunku rozwiązań, które są przez (niektórych) kierowców traktowane jako zamach na ich niezbywalne prawa do lekceważenia limitów prędkości poza godzinami szczytu.

          • 1 7

          • Niepotrzebne złośliwości (6)

            Twoje "przesunięcie granicy" to droga do nikąd. Słowo klucz: przepustowość. Oddzielenie ruchu pieszych od ruchu pojazdów to najrozsądniejszy kompromis. I jedni i drudzy zyskują bezpieczeństwo i niejednokrotnie czas (nie trzeba szukać zebry ani stać 2-3x na jednym skrzyżowaniu - piesi; płynniejsza jazda i mniej pieszych na jezdni - reszta) dodatkowym bonusem jest to że ci pierwsi nie wdychają aż tylu spalin. Spalin których będzie mniej jak uniknie się zbędnego ruszania co chwila spod świateł. Mam nadzieję, że dosyć jasno się wyraziłem i zrozumiesz te proste fakty. Jak nie, to trudno, twoja strata.

            • 8 2

            • to nie jest droga do nikąd (3)

              to droga w kierunku bardziej przyjaznego dla ludzi miasta. Trochę może mniej przyjaznego dla osób nie wyobrażających sobie możliwości poruszania się inaczej niż samochodem po centrum miasta.

              • 1 8

              • (2)

                Zabawne, uprzykrzyjmy życie jednym aby drugim było nieco lepiej. Życzę ci abyś kiedyś się znalazł w tej pierwszej grupie.

                • 4 1

              • Spokojnie (1)

                To troll ze słowotokiem, ale treści zero.

                • 0 1

              • Trolla to mamy tutaj

                Ktoś coś więcej i na temat merytorycznie się wypowie to rzadkość na tym forum pełnym trolli i hejterów. Idź klepać swoje bezwartościowe posty gdzie indziej.

                • 0 0

            • Królu złoty! na ten temat mam przeczytanych, obejrzanych i sprawdzonych setki przykładów (1)

              Tu chodzi nie tylko o bezpieczeństwo pieszych, ale przesunięcie granicy kompromisu na rzecz komfortu niezmotoryzowanych, nie tylko pieszych. Piesi miewają bagaż, rodzice prowadzą wózki z dziećmi etc. etc. Nie tylko bezpieczeństwo się liczy i komfort kierowców, chcących lekceważyć limity prędkości poza godzinami szczytu. Jeśli nie zauważasz, że przez kilkadziesiąt lat projektanci rozwiązań miejskich i sami kierowcy przesuwali granice kompromisu na rzecz myślących tak jak ty, to wyjaśnianie sensu zmiany kierunku przesuwania kompromisu traci sens. Mam nadzieję, że nie skompromitujesz się kolejnym wpisem. Na razie do widzenia na chodniku. Przez szybę samochodu trudno wymieniać argumenty.

              • 1 7

              • A jak ci powiem że żadnej granicy nie trzeba przesuwać?

                Ponieważ są rozwiązania gdzie każdy zyska. Co do tej garstki dźwigającej ciężki bagaż - skoro jak twierdzisz jesteś dobrze oczytany, obeznany w temacie to dobrze wiesz, że są windy, podjazdy i inne udogodnienia - których brakuje na "tradycyjnym" przejściu, z dziurami w jezdni, wysokimi krawężnikami i milionem studzienek. Skoro wspominasz o kierowcach, którym nie po drodze z zasadami ruchu drogowego - jestem ciekaw twoich pomysłów w tym zakresie. Bo ja się przyznam że jest to problem z którym ciężko jest skutecznie walczyć - więc jeśli nie da się przezwyciężyć zagrożenia może lepiej go unikać? Osobiście wolę aby moje dzieci poruszając się po drodze miały jak najmniej styczności z samochodami, zwłaszcza że często przejścia są tuż przy skrzyżowaniach - idealne miejsce do wymuszenia pierwszeństwa i tragedii na drodze. Rozwiązania o których wspominasz jakoś nie usprawniają i nie harmonizują ruchu w mieście - przeciwnie, cofają nas w rozwoju. Przy każdym większym węźle komunikacyjnym jest na szczęście jednak tendecja aby oddzielić pieszych od jezdni. Poza tym jeśli ktoś tu się kompromituje, to akurat nie ja- bo to nie ja wymyślam niestworzone teorie nt. innej osoby (powiem wprost abyś na pewno zrozumiał - nie jestem typowym kierowcą co każdy dystans pokonuje swoim wozem i ma gdzieś innych) dla kontrastu stawiając siebie samego jako nieomylną skarbnicę wiedzy. Byłoby to nawet śmieszne gdyby nie było żałosne. Zatem żywisz złudną nadzieję, bo niestety jakoś potrafię uargumentować swoją rację, co jak łatwo wnioskować jest ci w niesmak, stąd te mizernej jakości wycieczki personalne, pisanie pod absurdalną tezę i arogancja wobec innych. Daleko tak nie zajedziesz... wybacz, nie zajdziesz.

                • 5 0

      • Spróbowałem. Przystanek z kostki dla ciężkich pojazdów więc woda stoi w koleinach i zostałem ochlapany już na starcie, po wciśnięciu się do środka okazuje się że Pan Miecio postanowił przewieźć komunikacją swój wózek z dobytkiem i zbiorami puszek wiec atmosfera jest ciężka, kierowca nic z tym nie robi tak jak z niedziałajaca wentylacją bo w sumie co może. Dobra jadę, już trzeci przystanek stoimy bo kierownca walczy z nieszczelną pnematyką w pojeżdzie i drzwi się nie domykają, dzieci płaczą, starcy mdleją, z pracy dzwonią gdzie jestem, co się stało. Komunikacją jade.

        • 4 1

    • Leming o czym ty bredzisz ty byłes co najwyzej w koziej wulce jakie maista buduja tunele? (2)

      Wszystkie miasta maja zagranica przejcia na ziemne ciemniaku.

      • 2 9

      • Spróbuj zrobić takie zadanie: Jedz do Berlina takiego rozwojowego i spróbuj przemieścić się między pociągiem a najbliższym centrum handlowym lub stacją metra bez używania tuneli.

        • 4 1

      • Tak się składa że byłem

        Z Koziej "wulki" to prędzej sam pochodzisz, patrząc na ortografię i interpunkcję (a raczej ich brak). Więc daruj sobie stukanie w klawiaturę tutaj i idź być pisowskim analfabetą gdzie indziej :)

        • 4 2

  • Glupota powinna mieć granice !!!

    Wiele lat temu, mądrzy Gdańszczanie uznali, że należy zapewnić bezpieczeństwo pieszym i wybudowano im bezpieczne, wygodne i szerokie przejscie podziemne!!! W ten sposób odizolowano pieszych od pojazdów mechanicznych!!! Wszyscy byli zadowoleni i bezpieczni!!!! Dziś, gdy ruch pojazdów jest wielokrotnie większy, wypadków jest więcej, spalin w powietrzu jest więcej, jacyś radni wpadają na pomysł dodatkowego zakorkowania już zakorkowanego miasta i obok bezpiecznego tunelu namalują pasy na jezdni i piesi ruszą między auta!!! Korki się zwiększą, spalin w powietrzu przybędzie, ilość wypadków się zwiększy a tunel będzie świecił pustkami!!!! Cały czas liczę na mądrość pozostałych radnych!!! Pomysłodawców tego "szaleństwa" zaś chętnie poznam, aby nie popełnić błędu przy kolejnych wyborach!!!!

    • 7 4

  • I dobrze , 20 metrów w bok jest tunel ... Naeszcie FRAG dostał po nosie i nie bedzie jego i**otyzmu.

    • 3 3

  • Jak zrobią to przejście to będzie katastrofa! (3)

    Nie będzie można normalnie przejechać przez Gdańsk, cały czas będą korki!
    Czy urzędasów w ogóle to obchodzi!

    • 12 4

    • Urzędasy chyba żyją w innym świecie!

      • 0 0

    • korki powstają w wyniku nadmiaru samochodów (1)

      Jak chcesz przejechać przez Gdańsk bez korków, wybierz się na SKM lub inny pociąg. Można też rowerem. Inaczej się nie da, chyba że helikopterem.

      • 0 2

      • Aleś Ty g...i

        masakra

        • 2 0

  • (3)

    Gdyby były schody ruchomej to przejście podziemne jest bezpieczniejsze, jestem osobą niepełnosprawną a te schody mnie męczą

    • 9 5

    • To rób przerwy po drodze jak się męczysz. Inni tak robią.

      • 0 0

    • na przystanki tramwajowe jest zbyt wąskie wejście by instalować schody ruchome. (1)

      • 0 0

      • 100 metrów dalej jest przejście naziemne z dojściem na przystanki

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane