- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (65 opinii)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (89 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (121 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (162 opinie)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (361 opinii)
Odmienione SKM-ki ruszają w trasę
Nowe-stare pociągi nabrały futurystycznego, opływowego kształtu. Mają być wygodniejsze i przede wszystkim bezpieczniejsze. Niemożliwe będzie otwarcie drzwi w trakcie jazdy, w wagonach zamontowano monitoring. Napęd oporowy zmieniono na impulsowy, dzięki czemu wzrośnie prędkość pociągu.
Radykalnej zmianie uległo wnętrze pojazdów. Zniknęły tak zwane przepierzenia, dzięki czemu wagon stanowi jedną przestrzeń. Fotele nie będą już zamontowane na nogach, tylko burtach - ten zabieg ma służyć łatwiejszemu utrzymaniu czystości. Wagony wyposażone są również w toaletę próżniową, przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.
Komfort podróżnych z pewnością podniosą również zamontowane wyświetlacze i lektor, które poinformują do jakiej stacji zbliża się pociąg.
Lepiej w pracy będą mieli również maszyniści. Ich kabiny są teraz przestronniejsze i zaopatrzone w klimatyzację.
Koszt renowacji składów wyniósł ok. 18 milionów złotych, z czego 5 milionów dołożyła Unia Europejska. Do roku 2012 ma być zmodernizowanych 35 składów istniejących, oraz pojawią się 25 zupełnie nowe pociągi.
- Mam nadzieję, że przed Euro 2012 będziemy dysponować już zupełnie nową Szybką Koleją Miejską - powiedział jej prezes Andrzej Osipów
Opinie (110) 6 zablokowanych
-
2007-10-28 21:58
takie tam
brak slow na to gowno
- 0 0
-
2007-10-27 00:01
Ciekawi mnie... (2)
ile kosztuje zupełnie nowy wagon wyprodukowany w tym roku. Aby porównać czy taka modernizacja ma jakikolwiek sens
- 0 0
-
2007-10-28 20:56
re: ciekawi mnie
nowy jakieś 20 mln w zalezności od producenta wiec więcej niż modernizacja 4 razem wziętych. w przypadku ruchu aglomeracyjnego przy tego typu ograniczeniach finansowych większe uzasadnienie ekonomiczne ma modernizacja 4 niż zakup jednego składu.
rzecz jasna o szczegółach można dyskutować. wymagane analizy wariantów wskazywały jednak na wyższość tego rozwiązania- 0 0
-
2007-10-27 21:14
koszt
Zupełnie nowy zespół trakcyjny kosztuje 18 milionów zł
- 0 0
-
2007-10-28 19:34
super
nie jezdze skm-ką ale sie ciesze.
- 0 0
-
2007-10-28 19:34
wyglad
tej kolejki przypomina licznik rowerowy :)
- 0 0
-
2007-10-28 18:56
gupek
a ja jak nie mam na bilet to jade na dachu kolejki w ostatnim skladzie zeby czuc wiatr we wlosach i trzymam sie swojego smietnika a wysiadam kolo korda
- 0 0
-
2007-10-28 18:46
Raf
Super, przejechałem się trasą powrotną z gdańska.
Może w końcu jadąc z rowerem przestane wąchać papierosowych smrodów.
Ogólnie rewelka znacznie ciszej, ładnie i czysto.
Tylko mały kłopot w redłowie, drzwi się zacięły ;)- 0 0
-
2007-10-28 18:13
do nie matoła
Masz coś do powiedzenia kretynie?Powiedziałem coś co nie jest prawdą?Jak nie to zamknij się gościu i skończ się ośmieszać.Prawda jest taka że pociągi wyglądają tak a nie inaczej bo jeździ nimi bydło które nie umie docenić cudzej pracy.
- 0 0
-
2007-10-28 17:40
skm jest fajna
bardzo ładne kolory superossssssssssssss
- 0 0
-
2007-10-28 17:13
skm-ka
bardzo sie ciesze ze skm-ka zmienia sie na lepsze,wszytkim wyjdzie to na dobre
- 0 0
-
2007-10-28 17:11
A w środku składu będą zastępu uzbrojonych po zęby ochroniarzy, żeby po miesiącu skład nie przypominał tych jeżdżących od lat? Widziałem skład na TRAKO i super to wygląda ale żal to puścić w Polsce gdzie kążdy ma gdzieś porządek.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.