- 1 Ile da się zarobić z wykrywaczem na plaży? (80 opinii)
- 2 Co łączy groby z epoki żelaza i niemiecki lotniskowiec? (32 opinie)
- 3 Czy to pierwszy w dziejach plan Trójmiasta? (64 opinie)
- 4 Agresywny mężczyzna skoczył do Motławy (457 opinii)
- 5 Park według pomysłu ojca i córki (57 opinii)
- 6 Utrudnienia dla pasażerów SKM (150 opinii)
Ograniczenia w parkowaniu w Orłowie
Od 28 maja na odcinku ul. Spacerowej w Orłowie od ul. Zapotocznej do parkingu przy ul. Orłowskiej będzie obowiązywał ruch jednokierunkowy. Dodatkowo ulice Zapotoczna i częściowo Spacerowa zostaną objęte strefą zamieszkania. Ma to ograniczyć ruch samochodowy i parkowanie.
Reakcja na kierowców
Co roku, mimo apeli, by zostawiać samochód w okolicy, wiele osób stara się dojechać jak najbliżej plaży i molo. Władze miasta zareagowały w dwójnasób.
Najpierw delegowały stały weekendowy patrol straży miejskiej, który pilnował, by kierowcy nie zjeżdżali ul. Orłowską poniżej parkingu, jeśli nie są mieszkańcami okolicznych domów.
Z kolei w zeszłym roku ustawiono betonowe słupy blokujące przejazd dalej niż Tawerna Orłowska.
Ograniczenia w bocznych uliczkach
Ograniczenie parkowania w bocznych ulicach Orłowa to kolejna próba ukrócenia zapędów kierowców.
- Wprowadzenie strefy zamieszkania przyzna pierwszeństwo pieszym na tym wąskim odcinku pozbawionym chodnika. Strefa zamieszkania obejmie również ul. Zapotoczną, która ma podobny charakter. Umożliwi parkowanie wyłącznie na miejscach wyznaczonych - przekonuje Adam Stelmaszewski ze stowarzyszenia Nasze Orłowo.
Zmiany zaczną obowiązywać od 28 maja.
Opinie (93) 8 zablokowanych
-
2020-05-18 07:15
Opinia wyróżniona
Więcej osiedli i mniej parkingów (12)
Swietnie to sobie Miasto wymyśliło. Pod pretekstem setek aut, które w weekendy (tylko gdy jest pogoda) jadą na molo, uchyliło się od rozwiązania kwestii parkingów w Orłowie, gdzie powstaje coraz więcej kamienic i aut po prostu jest coraz więcej. Sama farba, znaki i blokady na koła nie wystarczą
- 81 22
-
2020-05-18 09:16
Przecież jest parking obok klifu (2)
tylko oczywiście najlepiej na samą plażę wjechać
- 5 1
-
2020-05-18 09:54
latem i w łikendy pełny po pachy.. (1)
- 2 1
-
2020-05-18 11:11
no właśnie dlatego jest pełny
- 2 0
-
2020-05-18 08:19
wszystkie nowe inwestycje maja parkingi podziemne
nie, to nie mieszkancy tych domkow za 2-3 miliony parkuja na chodnikach
- 13 0
-
2020-05-18 08:20
"by zostawiać samochód w okolicy" (4)
Taa i te rady z d..y - "w okolicy" czyli gdzie? Przecież poza nielicznymi wyjątkami wszędzie jest ten sam problem. Mieszkańcy sami się skrzykują i grodzą przez to bo tak ciężko pomyśleć, że latem jest większy ruch w pobliżu morza. Przecież przerobienie na parkingi paru nieużytków to nie jest jakiś duży koszt. Można też to zlecić jakimś prywatnym firmom w zamian za opłatę - jeśli parking jest strzeżony a opłata niewygórowana to ludzie chętnie zostawią auto na parę godzin.
- 6 8
-
2020-05-19 14:30
Popieram Koszt budowy parkingu jest niski w stosunku do budowy biurowca.
- 0 0
-
2020-05-18 09:27
nie przywoź do lasu smrodu i hałasu
to ważne hasło warte przemyślenia. To samo można powiedzieć o plaży, tylko się nie rymuje
- 4 1
-
2020-05-18 08:29
nieużytków? (1)
w jakiej rzeczywistości ty żyjesz?
Te nieużytki w Orłowie to miliony kosztują.
Nikt tam parkingu nie będzie robił na tak drogiej ziemi.- 11 1
-
2020-05-19 14:31
Od tego jest miasto zeby te sprawy regulowac.
- 0 0
-
2020-05-18 07:57
To te kamienice nie mają garażu i podwórka? (2)
- 14 0
-
2020-05-19 14:28
Nie maja.
- 0 0
-
2020-05-18 09:11
Mają, parkingi służą przyjezdnym
- 7 1
-
2020-05-18 07:10
Opinia wyróżniona
Co za różnica jakie przepisy tam bedą obowiązywac (3)
jak wiekszosc i tak nie bedzie sie do nich stosowała, a pilnować ich przestrzegania nie ma komu. Wystarczy zobaczyc jak inne strefy zamieszkania wyglądają. Jak na nich parkują nasze asy jak po nich jeżdżą.
- 51 4
-
2020-05-18 07:46
Nie martw się (2)
Będą zakładać blokady i dawać mandaty bez pouczeń. Miasto ma pustą kasę musi zarobić na kierowcach, bo do tej pory wykładało na ich potrzeby miliardy i zero wpływów z podatków, bo te w paliwie wpływają do budżetu państwa, a nie miasta. Do tego mniejsza liczba samochodowów to mniej zniszczone drogi i mniej remontów oraz mniejsza liczba korków co oznacza mniejszą presję na budowę nowych dróg.
A przy okazji zmusi ludzi do komunikacji miejskiej którą też musi dotować setkami milionów.- 4 2
-
2020-05-19 14:34
Zauwazcie ze najbardziej zniszczone sa prawe past,gdzie nie jezdza samochody.Buspasy!
- 0 0
-
2020-05-18 09:29
dzięki temu wszyscy zyskają
najważniejsze, by kierowcy poszerzyli wyobraźnię. Wielu z nich już jest za wprowadzaniem sensownych regulacji ograniczających wjazd samochodów do centrum i w pobliże plaż i lasów miejskich.
- 3 0
Wszystkie opinie
-
2020-05-18 07:03
(7)
Niedługo w Gdyni nie bedzie w ogóle gdzie parkować...same słupki i przeszkody a nowych parkingów nie budują....ehhh...
- 67 29
-
2020-05-18 07:40
Przecież Ty jesteś (1)
z Gdańska/Norwegii. Więc w czym problem?
- 12 3
-
2020-05-18 10:53
Jest obywatelem świata!
- 1 2
-
2020-05-18 08:18
no i dobrze
- 4 2
-
2020-05-18 08:59
Parkuje się na prywatnym terenie
- 4 2
-
2020-05-18 10:07
To może ruszysz d*pe
Zamiast wszędzie jezdzic
- 6 0
-
2020-05-18 15:24
I dobrze. Wprdlć z tymi samochodami.
Nie ma obowiązku jechać nimi nad morze na spacer, ani mieszkać od niego w odległości większej niż pieszej. Jeśli chce się przejść po Tatrach, to nie wina mieszkańców Podhala, że mam 750 km.
- 4 1
-
2020-05-19 14:37
Zapraszam wszystkich gdynian Na spacery do Gdańska.Mozna przyjechac samochodem,sa parkingi,zatoczki w rejonie pasa nadmorskiego.
- 0 0
-
2020-05-18 07:10
Opinia wyróżniona
Co za różnica jakie przepisy tam bedą obowiązywac (3)
jak wiekszosc i tak nie bedzie sie do nich stosowała, a pilnować ich przestrzegania nie ma komu. Wystarczy zobaczyc jak inne strefy zamieszkania wyglądają. Jak na nich parkują nasze asy jak po nich jeżdżą.
- 51 4
-
2020-05-18 07:46
Nie martw się (2)
Będą zakładać blokady i dawać mandaty bez pouczeń. Miasto ma pustą kasę musi zarobić na kierowcach, bo do tej pory wykładało na ich potrzeby miliardy i zero wpływów z podatków, bo te w paliwie wpływają do budżetu państwa, a nie miasta. Do tego mniejsza liczba samochodowów to mniej zniszczone drogi i mniej remontów oraz mniejsza liczba korków co oznacza mniejszą presję na budowę nowych dróg.
A przy okazji zmusi ludzi do komunikacji miejskiej którą też musi dotować setkami milionów.- 4 2
-
2020-05-18 09:29
dzięki temu wszyscy zyskają
najważniejsze, by kierowcy poszerzyli wyobraźnię. Wielu z nich już jest za wprowadzaniem sensownych regulacji ograniczających wjazd samochodów do centrum i w pobliże plaż i lasów miejskich.
- 3 0
-
2020-05-19 14:34
Zauwazcie ze najbardziej zniszczone sa prawe past,gdzie nie jezdza samochody.Buspasy!
- 0 0
-
2020-05-18 07:15
Pobudował developer kurniki na drogach do plaży i już się rządzi, zamyka itp (1)
- 47 9
-
2020-05-18 11:57
A który to deweloper pobudował się na Orłowskiej i cokolwiek zamyka?
- 1 0
-
2020-05-18 07:15
Opinia wyróżniona
Więcej osiedli i mniej parkingów (12)
Swietnie to sobie Miasto wymyśliło. Pod pretekstem setek aut, które w weekendy (tylko gdy jest pogoda) jadą na molo, uchyliło się od rozwiązania kwestii parkingów w Orłowie, gdzie powstaje coraz więcej kamienic i aut po prostu jest coraz więcej. Sama farba, znaki i blokady na koła nie wystarczą
- 81 22
-
2020-05-18 07:57
To te kamienice nie mają garażu i podwórka? (2)
- 14 0
-
2020-05-18 09:11
Mają, parkingi służą przyjezdnym
- 7 1
-
2020-05-19 14:28
Nie maja.
- 0 0
-
2020-05-18 08:19
wszystkie nowe inwestycje maja parkingi podziemne
nie, to nie mieszkancy tych domkow za 2-3 miliony parkuja na chodnikach
- 13 0
-
2020-05-18 08:20
"by zostawiać samochód w okolicy" (4)
Taa i te rady z d..y - "w okolicy" czyli gdzie? Przecież poza nielicznymi wyjątkami wszędzie jest ten sam problem. Mieszkańcy sami się skrzykują i grodzą przez to bo tak ciężko pomyśleć, że latem jest większy ruch w pobliżu morza. Przecież przerobienie na parkingi paru nieużytków to nie jest jakiś duży koszt. Można też to zlecić jakimś prywatnym firmom w zamian za opłatę - jeśli parking jest strzeżony a opłata niewygórowana to ludzie chętnie zostawią auto na parę godzin.
- 6 8
-
2020-05-18 08:29
nieużytków? (1)
w jakiej rzeczywistości ty żyjesz?
Te nieużytki w Orłowie to miliony kosztują.
Nikt tam parkingu nie będzie robił na tak drogiej ziemi.- 11 1
-
2020-05-19 14:31
Od tego jest miasto zeby te sprawy regulowac.
- 0 0
-
2020-05-18 09:27
nie przywoź do lasu smrodu i hałasu
to ważne hasło warte przemyślenia. To samo można powiedzieć o plaży, tylko się nie rymuje
- 4 1
-
2020-05-19 14:30
Popieram Koszt budowy parkingu jest niski w stosunku do budowy biurowca.
- 0 0
-
2020-05-18 09:16
Przecież jest parking obok klifu (2)
tylko oczywiście najlepiej na samą plażę wjechać
- 5 1
-
2020-05-18 09:54
latem i w łikendy pełny po pachy.. (1)
- 2 1
-
2020-05-18 11:11
no właśnie dlatego jest pełny
- 2 0
-
2020-05-18 07:27
(3)
Ruch jednokierunkowy w miejscu, gdzie ruch jest zawsze bliski zeru?
- 26 7
-
2020-05-18 09:29
(1)
To miasto i władza jest chore! Ehhhhh
- 1 3
-
2020-05-18 13:49
odczep się od miasta i jego ludzi
- 1 0
-
2020-05-18 09:30
będzie jeszcze bliższy zeru. I dobrze.
- 4 1
-
2020-05-18 07:56
(2)
A jakież budynki użyteczności publicznej tam są ? Mieszkańcy mają posesje tam garaże, podjazdy to nie powinni mieć problemów z parkowaniem ale nie "pies" sołtysa ciągle żywy. Natomiast gdy sami znajdą się w innym miejscu w podobnej sytuacji to pomstują i są zdziwieni jak tak można robić podobne ograniczenia, i potrafią zaparkować na trawniku lub chodniku. Są takie miejsca jak to w Orłowie gdzie wiele osób chce przyjechać i zaparkować a nie wszyscy są okazami zdrowia tak jak tu się zaraz ujawnią młodzi i sprawni "bogowie" życia pełni pretensji i roszczeń wobec innych.
- 39 10
-
2020-05-18 11:20
To jest klasyka w Gdyni z tym psem ogrodnika (1)
Redłowo, Orłowo, Babie Doły, najfajniejsza jest też grupa z Grabówka Leszczynek i Chyloni co chce ustawiać życie ludziom w Centrum zwłaszcza to gdzie i jak i za ile bedą parkować a raczej nie będą parkować i tak dalej i jedziesz potem samochodem na taką Chylonkę, Demptowo patrzysz jak tam wygląda jak tam parkują i wszystko jasne zawsze lepiej komuś życie poukładać gdzieś indziej niż zacząć od własnego podwórka.
- 2 1
-
2020-05-19 14:38
Swieta racja.
- 0 0
-
2020-05-18 08:02
(6)
Pytanie, po co się pchać do Gdyni a juz w ogóle do Orłowo Lans, drogo i nic więcej
Prawdziwy wypoczynek jest na Półwyspie Helskim i w okolicach zaczynając już od Rewy
Doświadczysz podobnych przyjemności a masz i gdzie zaparkować, zjeść, pójść na spacer- 30 18
-
2020-05-18 08:20
Super , turlaj się 150 km w obie strony ,3 h w samochodzie i tak trafisz na zaradnych kaszubskich "górali" którzy zedrą z ciebie jak z oryginalnego "cepra".Dawanie takich rad Gdynianom to jak góralowi z Zakopanego by żeby pochodzić po górach pojechał sobie w Bieszczady.No super nawet bardzo super.
- 20 1
-
2020-05-18 08:32
Ale dlaczego mam stać w korkach, żeby tam dojechać?
Dlaczego mam tracić czas, żeby dojechać gdzieś, gdzie też jest drogo, niesmacznie i mam parkować w lesie albo na polnej drodze?
- 11 0
-
2020-05-18 08:40
Na polwysep nie da sie w sezonie dojechac samochodem wiec nie istnieje.
- 14 0
-
2020-05-18 09:32
po co się pchać do Orłowa lub na Hel samochodem?
Do Orłowa blisko od stacji SKM, na Hel jadąc samochodem traci się czas w korkach, nawet w weekendy poza ścisłym sezonem. Bez sensu.
- 7 1
-
2020-05-18 10:30
nasze morze
ja tam na Półwysep jeżdżę do polowy czerwca tylko a później to w zależności jak na drodze się dzieje
Jastrzebia Gora, Debki, Puck w zależności ile mamy czasu- 1 2
-
2020-05-30 09:01
Rewa, miejsce piękne ale z parkowaniem tragedia.
- 0 0
-
2020-05-18 08:05
Wielka elita kupiła sobie w kredycie "apartamenty" po 15 000 za m2 i nie życzy sobie samochodów (2)
- 62 13
-
2020-05-18 08:33
Bo mała elita to lubi na trawie, pod drzewem albo na wjeździe parkować
- 12 3
-
2020-05-18 09:14
i mają racje
za dużo tego złomu tam się pcha
- 9 3
-
2020-05-18 08:07
Parking (4)
Szczur już kombinuje jak oddać parking developerowi.... Mówił o zabójczych kopertach a parkingi szybko odblokowal, żeby ludzie pieniążki wrzucali....
- 35 4
-
2020-05-18 08:09
on patrzy co by tu jeszcze sprzedać (3)
- 11 1
-
2020-05-18 09:48
(2)
nie tylko sprzedac. z leszczynek zrobil centrum zeby ziomek deweloper nie musial tyle miejsc dla aut budowac. za siwego gnoja to caly sztab ludzi mysli jak okrasc gdynie
- 8 0
-
2020-05-18 10:14
ile jeszcze on będzie niszczył miasto?!? (1)
- 4 1
-
2020-05-18 12:25
aż trolle go obalą
wtedy będziemy mieli samorząd trolli i będzie fajnie. Wszystko będzie do góry nogami
- 3 2
-
2020-05-18 08:07
władze Gdyni to jednak dętka i ciagłe działanie przeciw mieszkańcom (1)
jeżeli chcą czegoś pseudo społecznicy to nie ma problemu, jeżeli większość mieszkańców chce remontu drogi lub parkingu to wtedy nie da się.
- 44 8
-
2020-05-18 08:35
Czyli problem jest w społecznikach i pseudospołecznikach
Ci drudzy są skuteczni w porównaniu do tych pierwszych.
Rozwiązaniem problemu jest faktycznie twój pseudokomentarz do pseudoproblemu,- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.