• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki w centrum Gdańska po zmianie sygnalizacji

Maciej Naskręt
26 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

"Zielona fala" dla tramwajów na Hucisku.


Drogowcy zmienili program sygnalizacji w centrum Gdańska w ramach budowy systemu Tristar. W tej części miasta tworzą się gigantyczne korki.



Czy cieszysz się ze zmienionego programu sygnalizacji na Hucisku?

Kierowcy, którzy zazwyczaj jeżdżą w godzinach szczytu przez centrum Gdańska, rano będą musieli wychodzić wcześniej z domu, a po południu - wychodząc z pracy - lepiej będzie wsiąść do samochodu po godzinach szczytu. Gigantyczne korki w śródmieściu trapią kierowców od rana w poniedziałek.

Drogowcy w miniony weekend zmienili program sygnalizacji na skrzyżowaniu Huciska i ul. Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska. Teraz tramwaje jadą przez wspomniane skrzyżowanie bez zatrzymywania. Do tej pory pojazdy komunikacji miejskiej musiały wjeżdżać na skrzyżowanie, by tam odczekać na kolejne światło zezwalające przejazd kolejnej nitki jezdni. Ponadto na skrzyżowaniu tramwaje dostają swoje światło "zielone" szybciej niż samochody. Ma to zapobiec blokowaniu przez auta przejazdów na lewoskrętach.

W związku z tymi zmianami skrócił się czas zielonego światła dla wszystkich samochodów - niezależnie od tego, w jakim kierunku jadą. To właśnie jest największy problem dla kierowców. Przejazd w godzinach szczytu wydłuży się o 15 minut. Już teraz zakorkowane są w kierunku centrum: ul. Podwale Grodzkie, wiadukt Błędnik, al. Zwycięstwa, ul. Podwale Przedmiejskie, Targ Drzewny.

Czytaj też: Po zmianach przy pl. Solidarności kierowcy jadą na pamięć

Ponadto kierowcy jadący od strony Targu Drzewnego w lewo do al. Armii Krajowej muszą dostosować się do świateł na nowych sygnalizatorach zamontowanych tuż przed zjazdem ze skrzyżowania. Podobnie jest przy skręcie w lewo z ul. Wały Jagiellońskie w kierunku ul. Nowe Ogrody.

Zmiany w sygnalizacji są spowodowane wprowadzeniem na trójmiejskie ulice Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem. Jednym z jego wielu zadań jest uprzywilejowanie tramwajowej komunikacji miejskiej względem ruchu samochodów. Przedsięwzięcie pochłonie z kasy Gdańska, Sopotu i Gdyni 133 mln zł.

Miejsca

Opinie (482) 5 zablokowanych

  • w Gdyni

    w Gdyni to samo...
    w niedzielę po południu zakorkowana sopocka, światła przy wjeździe na Wielkopolską na góra 3 samochody....to skandal

    • 0 0

  • Nieubłagana logika władz miasta

    Chcą doprowadzić do tego, że komunikacją miejską z 10 przesiadkami i kilkunastominutowymi oczekiwaniami na kolejny "środek komunikacji", będzie szybciej niż własnym samochodem, bez żadnych przesiadek i w znacznie większym komforcie. Logiki w tym żadnej. Do pracy środkami komunikacji jadę 50 minut a samochodem 15 a koszty są na podobnym poziomie. Wybór jest jasny. Kiedy władze zrozumieją, że nie tylko dostęp do KM jest ważny ale również cena, komfort a przede wszystkim CZAS

    • 1 0

  • Super sprawa....

    Żeby tak ten zajefajny tramwaj jechał przez Kartuską aż do Kokoszek, to może by i coś dało, a tak to tylko mi to życie utrudniło, bo rano z Jasienia muszę dojechać na Kokoszki do pracy, a jedzie tam tylko z Gda 1 bus co pół h, więc dzięki sygnalizacji jest 20 min spóźniony i muszę wstawać na wcześniejszy...

    • 0 0

  • re

    wydali państwowe pieniądze w błoto,nieudaczniki

    • 2 0

  • ciekawe jak szybko tristar sie zwróci, jak zacznie rejestrować wykroczenia ? (13)

    • 251 19

    • (5)

      Zwróci się jak będziecie łamać przepisy drogowe. Osobiście mam nadzieję, że zmusi to niektóre myślące inaczej osoby do PŁYNNEJ i spokojnej jazdy po mieście.

      • 22 30

      • (2)

        w życiu tym k..wom nie zapłacę ani grosza niech pierw pokażą zdjęcia

        • 21 4

        • to sie zdiwisz

          witam miałem przyjemność współpracować w ostatnich fazach montażu tego systemu na niektórych skrzyżowaniach i mogę powiedzieć tylko jedno niewazne czy jedziesz przepisowo czy nie każdy dosłownie każdy samochód przerzedzający przez skrzyżowanie ma zrobiona fotkę taka sobie zabawka do inwigilacji i łapania nie tylko nieprzepisowo jadących (przykład poszukiwany listem gończym wjeżdża na aleje kolo opery i kolo dworca już jest w rekach policji , ale to tylko wtedy gdy dobrze to wszystko będzie działać wraz z systemem rozpoznawania twarzy )

          • 0 0

        • radary okazały się nielegalne

          Ten badziew też się taki pewnie okaże. W tym kraju po stawia wszystko na głowie. Za to nielegalne automaty do gier opanowały całe miasto pod ochronnym parasolem władzy i policji. Brak jakiegokolwiek szacunku do prawa - to jedyna rzecz która udała się tej pseudowładzy.

          • 23 1

      • Aktualnie system nie pozwala na płynna, zgodna z przepisami jazdę (1)

        Na niektórych odcinkach, by nie zatrzymać sie na czerwonym trzeba jechac 70, na innych przekraczać 90, a na innych toczyć sie 30. I nie, nie muszę przejeżdżać każdego skrzyżowania na zielonym,ale to Ty zacząłem mowico płynności ruchu:-) poza tym, skoro system daje taka możliwość ludzie bedą z niej korzystać, taka jest natura ludzka. Prościej byłoby zrobić tak, ze jeśli samochód ma sie zatrzymać na nastepnym skrzyżowaniu, nie może mieć szans przejechać prze nie na zielonym, obojętnie, z jaka prędkością sie porusza.

        • 27 6

        • nie wszędzie

          jak ci się zielone pod operą zrobi i jedziesz do centrum gdańska to żeby nie załapać się na żadne czerwone musisz jechać przepisowo. Buraki jednak rozpędzają się i potem muszą się zatrzymać i jak ja dojeżdżam i już się zielone zapala to muszą hamować bo ten burak zaczyna się rozpędzać dopiero - następne skrzyżowanie i sytuacja się powtarza.

          • 7 5

    • już się zwraca! (2)

      tak naprawde system został stworzony aby korki w miescie byly wieksze niz do tej pory..
      wiecej stoisz w korku- wiecej auto spala - wiec wiecej kasy wedruje do kieszeni zlodziej z wiejskiej z podatku i akcyzy paliwowej

      • 43 5

      • o emisji co2 i toksycznych benzopirenów (1)

        Nie mówiąc, a jak przychodzi co do czego to palenie węglem jest be i zatruwa środowisko ergo po zakazie palenia węglem biedota będzie palić śmieciami w piecach.

        • 18 1

        • Co obchodzi środowisko tych co sprzedają benzynę ? Nigdy ich nie obchodziło, najważniejsze dla nich jest napchać sobie kieszenie kasą

          • 5 1

    • Kochamy PO i ich je.....e korki.

      Bez PO dzień zmarnowany.

      • 2 4

    • Szybko

      Oj szybko!

      • 3 1

    • Podobno w jeden dzien

      • 6 0

    • Nazajutrz.

      • 50 0

  • Gdy nie działa sygnalizacja na skrzyżowaniu Traktu i Toruńskiej nie ma na tych drogach korków (11)

    Dlaczego?

    • 229 7

    • (6)

      Ponieważ jest to zazwyczaj weekend, gdzie na drogach jest 70% mniej aut, bo rodzice nie odwożą dzieciątek do szkółek.
      Podoba mnie się ten pomysł z Tristar - zakorkujmy całe Trójmiasto, może wtedy więcej ludzi zacznie korzystać z komunikacji miejskiej.

      • 25 49

      • (1)

        Ostatnio była bardzo ciekawa wypowiedź w tym temacie, że odsetek mieszkańców polskich miast podróżujących komunikacją miejską jest największy w odniesieniu do miast europejskich. Wiec to nie tędy droga, problemem jest źle rozwiązana infrastruktura.

        • 18 1

        • problemem jest nadmierne uzależnienie od samochodów

          w Gdańsku jest więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż w wielu miastach niemieckich. to jest najbardziej przestrzeniożerny środek komunikacji - stąd korki,

          • 0 0

      • większość korzysta z autobusów!!!!

        jeśli będą musieli stać w korkach wrócą do aut. Bez sprawnej i szybkiej komunikacji autobusowej nie ma o czym gadać. Budyń to bezmyślny szkodnik!!!!

        • 14 2

      • Observeur (1)

        idiota!

        • 21 7

        • Nie do końca rozumiem co takiego "komuszego" jest w mojej wypowiedzi?

          Z waszych można wywnioskować że mam do czynienia z człowiekiem głeboko wyznającym wartości wiary chrześcijańskiej w pierwszym przypadku, oraz przedstawicielem klasy inteligenckiej (obstawiam prof. dr. hab lub wzwyż).

          Pewnie dlatego nie zrozumieliście ironii zawartej w mojej opinii.... po definicję tego słowa odsyłam do słownika.

          • 9 14

      • typowo komusze myslenie

        • 36 11

    • (1)

      "Drogowcy zmienili program sygnalizacji w centrum Gdańska w ramach budowy systemu Tristar. W tej części miasta tworzą się gigantyczne korki. (...) Zmiany w sygnalizacji są spowodowane wprowadzeniem na trójmiejskie ulice Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem."

      Albo autor tekstu mnie obraża, albo rozumowanie jest następujące: system inteligentnego sterowania ruchem tworzy gigantyczne korki. Innego wyjaśnienia tego paradoksu nie znam, ale może ktoś mnie oświeci.

      • 19 0

      • bubel

        autor chce powiedzieć że to kolejny bubel za 133 mln zł, wydano kasę na coś co się jak widać nie sprawdzi... jedyna szansa w fotoradarach bo tylko do tego to się nada

        • 9 0

    • Bo światła są po to żeby sprawić ruch bezpieczniejszym, czego wadą jest obniżona przepustowość. Najlepszy przykład to mające powstać światła na pasach Hallera

      • 0 3

    • bo nie działa sygnalizacja :-)

      • 13 2

  • W końcu priorytet ma komunikacja miejska. (59)

    • 425 368

    • (1)

      Niestety TRISTAR służy jedynie tramwajom.Autobusy tkwią w korku od Dworca Głównego i łapią średnio po 30 minut opóźnienia na starcie,a chyba nie o to chodziło w tym systemie.

      • 76 3

      • bez buspasa nie ma szans

        • 1 0

    • Gdansk. Rok 2078. Ulice są sparaliżowane i zakorkowane. System Tristar wciąż zbiera i analizuje dane. (23)

      • 180 19

      • Priorytet dla komunikacji miejskiej? (20)

        przez to że 1 tramwaj zyska 2 minuty, 10 autobusów w tym czasie straci 15 min. w korku. Nie wspomnę już o kierowcach, którzy też tracą i nie można ich też dyskryminować bo dużo osób po prostu nie ma alternatywy by dojechać do pracy. Wszystkim polecam obecnie rower, bo sezon w pełni.

        • 169 16

        • (9)

          dlatego trzeba iść za ciosem i dla autobusów zrobić bus pas na każdej ulicy z co najmniej 2 pasami ruchu (wały jagiellońskie, słowackiego, potokowa, rakoczego itp)

          wtedy przepustowość zaczniemy liczyć w osobach a nie pojazdach i się okaże, że te 3 tramwaje i 10 autobusów przewozi znacznie więcej osób niż samotni kierowcy w autach - i dlatego trzeba promować komunikację publiczną kosztem indywidualnej.

          • 70 81

          • Jak tu jeszcze bardziej utrudnić życie polaków (1)

            Liczyć to miasto potrafi ale pieniądze z mandatów którymi zaleje dzióre w budrzecie miasta. Naprzykład na utrzymanie ecs będzie.

            • 4 3

            • jednym utrudnić, innym ułatwić

              • 0 1

          • (2)

            Chyba w twoim niedorozwiniętym mózgu zrobią te buspasy, oderwany od rzeczywistości pajacu z nowych ogrodów.

            • 76 64

            • (1)

              Fajnie, że przedstawiłeś konkretne argumenty. Od razu poznać fachowca po treści komentarza.

              • 14 5

              • Tristar to maszynka do zarabiania pieniędzy z mandatów anie do pomocy w organizacji ruchu drogowego

                Tylko kasa się liczy i tylko to jest piorytetem tych którzy to badziewie zbudowali. Nikt tu o poprawie komunikacji nie myślał. TYLKO O KASIE

                • 18 1

          • powinni też zezwolić żeby rowery, skutery i motory mogły jeździć po buspasach. (1)

            nie zablokują tych buspasów przecież a może ludzie zaczną doceniać i takie środki transportu.

            • 16 6

            • i samochody w kolorze białym

              • 5 0

          • cytat

            gościu se jaja robi a Wy bierzecie to na serio

            • 6 5

          • Gdzie chcesz zrobić te buspasy? Czy ty w ogóle wiesz co już teraz dzieje się na Wałach Jagiellońskich

            w godzinach szczytu? Nie ma jak oderwane od rzeczywistości idee fix. Pol Pot też takie miał, a jak to się skończyło każdy wie ;-/

            • 25 9

        • Policz, apotem pomyśl i dopiero potem pisz. (1)

          Jeden tram + 10 busów to max 1200 osób - na 15 min. Potem przerwa rozkładowa i znowu to samo.
          W tym samym czasie przez te skrzyżowanie przejeżdża w co najmniej 1500 samochodów ze średnim "obłożeniem" ca 1.2 osoby na auto, co daje 1800 osób.
          W tej sytuacji, choć nie lubię "klasy średniej" w obcisłych gaciach, to rower jest rzeczywiście jedynym sensownym rozwiązaniem, ale ścieżki rowerowe też mają swoja "przepustowość".
          Może zmieni się to po wybudowani stacji Gdańsk-Śródmieście i biurwy z UW i Skarbówki nie będą wozić d*pencji pod samą fabrykę.

          • 3 3

          • Policz, apotem pomyśl i dopiero potem pisz.

            " na 15 min. Potem przerwa rozkładowa" taaaa pokaż mi w centrum gdzie masz przerwę rozkładową fantasto

            • 3 0

        • (2)

          Priorytet dla komunikacji miejskiej to jest bardzo dobre rozwiązanie. Jeszcze do tego potrzebne są osobne pasy dla autobusów.
          Niech pomyślą ci ,którym się to nie podoba,że także oni zdążą bez problemu na dworzec,lotnisko i do lekarza bez wychodzenia z domu z dużym zapasem czasu.
          Niedawno była dyskusja,że ludzie nie wpuszczają samochodów na suwak na Morenie.Tam aż prosiło się,aby na suwak dodatkowym pasem jeździły wyłącznie autobusy i pojazdy uprzywilejowane.

          • 26 26

          • buraki z Moreny? (1)

            • 10 12

            • nie

              tam już nie ma rolnictwa... wiesz trochę się zmieniło od twoich czasów wyjdź czasem z jaskini trolu :D

              • 3 0

        • autobusy znikna ze srodmiescia (1)

          po oddaniu do uzytku wezla komunikacyjnego siedlce

          • 1 9

          • Jak to znikną? To znaczy, że komunikacja miejska w Gdańsku zdechnie?

            Przecież nikt normalny nie będzie nigdzie jeździł z przesiadkami z autobusu na tramwaj i odwrotnie.
            Ostatnio musiałem kilka razy w ramach wyjątku skorzystać z komunikacji miejskiej i bardzo się cieszę, że była to wyjątkowa sytuacja.
            W jednym pojeździe na sześć działała klimatyzacja. W pięciu pozostałych można było się udusić.
            Sumując te trzy dni kiedy zmuszony byłem jeździć tym zbior-szmelcem. Dwa kursy tramwajów wypadły całkowicie i puste pojazdy jechały z tabliczką awaria. Czekanie 15-20 minut na kolejny kurs. Raz trafiłłem na większą awarię związaną z kolejnym w tym roku zerwaniem trakcji na Hallera i zmuszony byłem zamówić taksówkę. Do d.... z takimi niby-udogodnieniami dla mieszkańców.

            • 35 8

        • (2)

          Jeden tramwaj to 80 samochodów.

          • 13 22

          • problem w tym, że nie każdy ma to szczęście, że mieszka w pobliżu jakiejś linii tramwajowej...

            • 37 3

          • a od dzisiaj nowość, jeden tramwaj to 4 spóźnione autobusy... Wolę się spóźniać (chociaż i tak jest szybciej niż komuną) w wygodnym samochodzie.

            • 30 5

      • Tristar nie dokona cudu - przesuwa tylko część "korków" na ulice mniej dotąd obciążone (1)

        jak nie ma być paraliżu w centrum kiedy w jednym czasie rusza lawina aut spod Urzędów Miejskiego i Marszałkowskiego, może w ramach eksperymentu zarządzić odgórnie na powiedzmy dwa tygodnie nakaz dojazdu urzędników do pracy komunikacją miejską ?

        • 7 2

        • jak narazie to nic nie przesuwa tylko wszystko bolkuje

          każde włączenie trigówna kończyło się tak samo

          • 9 1

    • Tylko że nikt wcześniej o tym nic nie wspominał (13)

      Miała być zielona fala, szybko, składnie i przyjemnie. Dobrze pamiętam co czytałem, bo nawet znajomym z Wrocławia się chwaliłem, jak to będzie się fajnie po 3mieście śmigać.
      Pisali że TRISTAR odciąży miasto a okazuje się że do cna je zakorkuje !
      Co za bzdura, aż się wierzyć nie chce. Generalnie czuję się oszukany, co innego czytałem na tym portalu a co innego finalnie wyszło. Powinniście zakasać rękawy pismaki jedne i wyjaśnić sprawę, a nie piszecie co Wam każą. CO ZA SYF !!!

      • 154 18

      • to jest kpina...

        Czas do pracy 15-20 min autobusem przed.
        Po?? 50min!!!! Nie dość że czlowiek pracuje caly dzien to teraz 1/4 spędzi na drodze do pracy;/;/;/

        • 0 1

      • miasto powinno komunikacją miejską stać nie samochodem. I tak ma być. (5)

        • 23 45

        • (1)

          a reszta ma w korkach stać tak?Kierowcy to nie podatnicy nie obywatele?

          • 39 13

          • kierowcy płacą olbrzymie podatki, które rzekomo miały iść na drogi

            a drogi wzięli na kredyt, ciekawe gdzie ta kasa się podziewa? Niemcy, które mają olbrzymi ruch w tym dużo tras tranzytowych w całości przeznaczają wpływy z akcyzy na drogi i mają bezpłatne autostrady a u nas jak zwykle urzędasy przejedzą całą kasę.

            • 19 5

        • Dokładnie, wreszcie wszystkie sieroty niepotrafiące jeździć by sobie poradziły w życiu, równaj w dół :)

          • 9 4

        • kiepska ta logika, autobusy też w korku stoją

          • 29 5

        • nie bredź!

          Kretynie, a autobusy które z powodu debilizmu włodarzy miasta za bagatela 133mln. Będą też stać w korkach? To nie komunikacja miejska? Zastanów się co wypisujesz, bo się ośmieszasz.

          • 32 8

      • Spoko (2)

        Trwa to dopiero jeden dzień. odpuść waść. Daj skakibrować.

        • 18 49

        • Co skalibrować ? Jak piszą wyraźnie że tramwaje jadą i tak ma być (1)

          • 54 7

          • miasto się korkuje bo barany nie mogą ruszyć ze świateł a potem jada 120 km/h "korkują" wąskie gardła....

            • 15 21

      • miała być zielona fala (wyspa też ale to inna bajka) (2)

        a teraz przejazdy wydłużą się i jak czytaliśmy w innym artykule urzędasy czekają na legalizację kamer od tristaru do rejestracji wykroczeń kierowców. Masz jeszcze wątpliwości komu służą urzędnicy w tym kraju? Można skorelować to z wynikami wyborów po których widać, że te 31% które dostało PO to liczba kretynów w tym kraju. Cieszyć może jedynie to że małe partie zaczęły zbierać też sporo głosów a taki korwin uzyskał wręcz 7 % głosów, więc myślenie zmienia się.

        • 46 27

        • ale co komu przeszkadza, ze beda lapac ludzi lamiacych prawo (1)

          jesli wszyscy uwazaja, ze przepisy sa bledne, to nalezy je zmienic. Jesli sie ich nie zmienia - nalezy przestrzegac.

          Przepisy sa powszechnie znane. Nie ma obawy, dla kazdego uczciwego czlowieka, aby te kamery cokolwiek zmienily.

          • 28 16

          • no sorry jeśli na wylocie z Chylońskiej na Leszczynkach wieczorem zielone trwa 9 sekund a auto żeby wbić się w Morską musi pokonać szeeeroką wyspę między jezdniami to te 9 sekund to o kant d.. rozbić auto musi dwa razy czekać żeby wyjechać z jednej ulicy przy małym ruchu to jak takiej sygnalizacji się trzymać?Albo wyjazd z Warszawskiej w Morską czekają 3 trolejbusy kilka samochodów i co dlaczego wszyscy nie mogą wyjechać przecież to ma się dostosowywać do ruchu więc jak dużo aut chce opuścić drogę podporządkowaną a na głównej jest mały ruch to dlaczego ów mądry system nie przytrzyma zielonego 10 sekund dłużej dla tej ulicy która akurat jest bardziej obciążona?To takie trudne?Sorry ale ja mam dość spóźnień komunikacji miejskiej przez te durne światła.Urzędasy robią takie g.. bo chcą ludzi prowokować do łamania przepisów.Kierowca stojący od Hallera do huciska pewnie w końcu się wpieni i gdzieś wjedzie na późnym żółtym i o to chodzi o prowokowanie i gnojenie ludzi

            • 34 4

    • Jeżdze zwykle samochodem ale PRIORYTETEM powinna być komunikacja miejska... (12)

      ...po mieście jeżdzi się komunikacją MIEJSKĄ a nie samochodzikiem na rynek jak na wsi.

      • 43 48

      • lato się zaczęło więc na rowerze teraz można (4)

        ale po sezonie to niewiem co zrobię bo jak pomyślę że dojazd autobusem mi zajmował 30 min a teraz się wydłuży do 45 - 50 to masakra jakaś. Każdy kto musi rano wstawać wie jak cenna jest każda minuta a co dopiero taki czas.

        • 25 7

        • pewnie, przy + 30 C popedałować a potem śmierdzieć klientom jak robole ze stoczni...

          • 4 1

        • sadze, ze jesli beda takie korki, to wiele osob wybierze inna droge / inny sposob jazdy (2)

          niz samochod. Co zmniejszy korki. Tak jak w przypadku wielkich remontow. Pierwsze dni jest koszmar, a potem czesc ludzi rezygnuje z jazdy tamtedy samochodem.

          Ale czy po to budowano Tristar, aby zakorkowac miasto... To troche bez sensu.

          • 16 15

          • Ale Tristar buduje się dla innych celów!

            Chodzi o wydanie kasy na budowę i utrzymanie - dożywotnie etaty.
            Nie wspomnę już o podstawowej funkcji Tristara - tryb seryjny kamery fotoradaru.

            • 5 0

          • masz minusa za 2 pierwsze akapity

            Dość absurdów w działaniu tej władzy i tolerowania tego.

            • 9 5

      • (1)

        Komunikacją miejską się jeździ jak nie stać na samochód, albo nie umie się jeździć, w każdym innym wypadku to słaba alternatywa, wybacz, taka prawda. Można ew. na rower wsiąść, taniej, zdrowiej, szybciej niż komuną

        • 25 8

        • Zdrowiej???

          W tych spalinach???
          Już widać, że ci zaszkodziła ta ekologiczna forma transportu.

          • 2 3

      • no no

        ... a na każdym wylocie z miasta wszyscy maja poparkowane auta żeby mogli się przesiadać i jechać dalej.

        Nie sztuką jest poblokować jednych kosztem drogich, sztuką jest ustawić tak, aby nikt nie był poszkodowany.

        • 8 0

      • zawsze myślałem, że wieśniaków nie stać na auto

        i na rowerku do sklepu z siateczką po piwko jadą, albo do miasta pekaesem.

        • 6 5

      • (2)

        Autobus to tez komunikacja miejska a stoi w korku jak wszyscy. Nie wszędzie dojeżdża tramwaj.

        • 63 4

        • (1)

          To zostaw samochod i jednego mniej bedzie :)

          • 10 19

          • naucz się czytać ze zrozumieniem,

            Bo zdaje się twój poziom intelektualny zbliżony jest do tego budyniowego i jego ryżego przyd...sa.

            • 15 15

    • PO sukces. (1)

      PO wygrywa na pomorzu.

      • 6 5

      • Ciekawa zależność......

        Zmienili ustawienia świateł dopiero PO wyborach...
        Coś w tym jest, tak samo jak z tym samolotem z Gdańska, co musiał nagle wylądować w Łodzi i nagle zwyciężyła jedynie słuszna opcja. Ciekawe co by było, gdyby PKW nie podała wyników z 91% lokali, samolot też by poleciał gdzie indziej?

        • 4 1

    • no gratulacje !!!

      a kto jest za to odpowiedzialny??? i za jakie pieniądze: imię i nazwisko i nie chowajcie sie za tristar

      • 2 1

    • Autobusy stoją w korkach. Ciężarówki w korkach. Gdzie zysk?

      w kieszeni kolegów misia. Miś jest po to by był. Im droższy tym lepiej. PO co ta cała centrala, setki kamer i pajaców co się w monitory wpatrują. PO co?
      Patrzeć na korki i brać 3 tysia na łapę....

      • 14 1

    • dlatego autobust komunikacji miejskiej mają prawo blokować skrzyżowania wjeżdzająć wiedząc, że nie będą w stanie opuścić?

      • 11 1

    • tylko ktora?

      bo autobusy to o czasie nie wyjezdzaja, a w moim przypadku moge dojechac tylko autobusem. znowu pod gore.

      • 14 0

  • K O S Z M A R !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Po oddaniu obwodnicy poł trochę ruszył Trakt Św. Wojciecha. W tej chwili od kilku dni Trakt stoi niemal cały dzień. Korki wróciły aż do Małomiejskiejj. Podobnie w drugą stronę - nawet o 18-tej korek do Huciska zaczyna się przy Pl.Zebrań Ludowych. Jeżeli temu ma służyć ów osławiony system poprawy ruchu - to jest to kolejny pic na wodę. A co do tramwajów - kilka lat temu przebudowywano zarówno Hucisko, jak i rondo przy Rajskiej - nie można było wtedy pomyśleć o tym, tylko dziś blokować ruch? Absurd!

    • 2 0

  • Wielka ściema

    Skarbonka dla miasta ten Tristar, dlaczego nie naprawią dróg przez całe trójmiasto na ulicy al. Zwyciestawa w Gdynia , Niepodległości w Sopocie , Grunwaldzkiej w Gdańsku wstyd żeby trójmiasto miało takie straszne drogi główne. Już nie mowie jak w nocy wszystkie światła są włączone nawet te gdzie tylko pieszy przechodzi jakaś żenada i krętactwo to wszytsko jest... Podejrzewam że cała inwestycja zwróci się po roku z mandatów. To włąsnie cała polska. Normalnego polaka wiecznie okradać! Pozdrawiam

    • 1 0

  • Za 5 lat pewnie zrezygnują z tego Tristara i wróci normalność

    Co z tego, że tramwaje nie stoją, skoro autobusy stoją w większych korkach razem z samochodami? Przecież z tramwajami aż takiego dużego problemu w końcu nie było. Więc po co te zmiany sumarycznie na gorsze?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane