• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki w centrum Gdańska po zmianie sygnalizacji

Maciej Naskręt
26 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

"Zielona fala" dla tramwajów na Hucisku.


Drogowcy zmienili program sygnalizacji w centrum Gdańska w ramach budowy systemu Tristar. W tej części miasta tworzą się gigantyczne korki.



Czy cieszysz się ze zmienionego programu sygnalizacji na Hucisku?

Kierowcy, którzy zazwyczaj jeżdżą w godzinach szczytu przez centrum Gdańska, rano będą musieli wychodzić wcześniej z domu, a po południu - wychodząc z pracy - lepiej będzie wsiąść do samochodu po godzinach szczytu. Gigantyczne korki w śródmieściu trapią kierowców od rana w poniedziałek.

Drogowcy w miniony weekend zmienili program sygnalizacji na skrzyżowaniu Huciska i ul. Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska. Teraz tramwaje jadą przez wspomniane skrzyżowanie bez zatrzymywania. Do tej pory pojazdy komunikacji miejskiej musiały wjeżdżać na skrzyżowanie, by tam odczekać na kolejne światło zezwalające przejazd kolejnej nitki jezdni. Ponadto na skrzyżowaniu tramwaje dostają swoje światło "zielone" szybciej niż samochody. Ma to zapobiec blokowaniu przez auta przejazdów na lewoskrętach.

W związku z tymi zmianami skrócił się czas zielonego światła dla wszystkich samochodów - niezależnie od tego, w jakim kierunku jadą. To właśnie jest największy problem dla kierowców. Przejazd w godzinach szczytu wydłuży się o 15 minut. Już teraz zakorkowane są w kierunku centrum: ul. Podwale Grodzkie, wiadukt Błędnik, al. Zwycięstwa, ul. Podwale Przedmiejskie, Targ Drzewny.

Czytaj też: Po zmianach przy pl. Solidarności kierowcy jadą na pamięć

Ponadto kierowcy jadący od strony Targu Drzewnego w lewo do al. Armii Krajowej muszą dostosować się do świateł na nowych sygnalizatorach zamontowanych tuż przed zjazdem ze skrzyżowania. Podobnie jest przy skręcie w lewo z ul. Wały Jagiellońskie w kierunku ul. Nowe Ogrody.

Zmiany w sygnalizacji są spowodowane wprowadzeniem na trójmiejskie ulice Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem. Jednym z jego wielu zadań jest uprzywilejowanie tramwajowej komunikacji miejskiej względem ruchu samochodów. Przedsięwzięcie pochłonie z kasy Gdańska, Sopotu i Gdyni 133 mln zł.

Miejsca

Opinie (482) 5 zablokowanych

  • To samo na ul.Pomorskiej (3)

    tak światła ustawione, że auta i piesi maja czerwone, tylko tramwaj jedzie.

    • 22 8

    • (1)

      I dobrze pomyślane!

      • 8 11

      • A autobus

        to nie komunikacja miejska???

        • 8 1

    • tam tramwaj przecina jezdnie pod prąd! jak ma być inaczej???

      od strony oliwy po przjechaniu pod wiaduktem torowym tramwaj przecina jezdnie gdzie ruch odbywa się przeciwnym kierunku a potem podporządkowaną gospody JAK MA BYĆ NIBY INACZEJ WG CIEBIE?

      • 1 0

  • A czy zamiast zmiany sygnalizacji nie prościej postawić na głównych skrzyżowaniach tak po 10 klientów z Policji i kasować za blokowanie skrzyżowań? Raz- dochód jak sam sk.. , na suszarkach tyle nie wytargają. Dwa? -Może bydło się nauczy ze jak nie ma miejsca to się nie na skrzyżowanie nie wjeżdża. Trzy?-Zero nakładów na przeprogramowanie świateł a wręcz dochód na żywcca.

    • 31 5

  • Sygnalizacja

    Może TRISTAR już zadziałał ?

    • 8 1

  • suuuuper

    po prostu genialnie.to jest prawie tak samo fajne jak tabliczki na rogatkach miasta -gdunsk stolica kaszeb.

    • 47 2

  • A podobno Tristar miał pomóc mieszkańcom w codziennym życiu i poruszaniu się po mieście.... (5)

    • 83 2

    • i zaczyna pomagać

      • 2 14

    • i Ty w to uwierzyłeś?

      ja tam dawno przestałem urzędnikom wierzyć, jak mówią że coś za 130 baniek nam pomoże to: 1) ktoś się nieźle z tych baniek nachapie 2) czyt. "lepiej już było"

      • 10 2

    • (2)

      i w konczu zaczyna pełnic swoją rolę - w jedym trawaju jest tylu podróżnych ilu w 80-100 samochodach. Żeby była jasność pisze to także jako właściciel samochodu, ale komunikacja musi mieć absolutny priorytet. Inaczej będzie jak w STanach - autostrady po 7 pasów w centrum miasta, które zostaje pustynią, a w godzinach szczytu i tak wszyscy stoją w korkach

      • 6 14

      • Zapomniałeś o autobusach. (1)

        To też komunikacja miejska. Tramwaje nie wszędzie dojeżdżaja.

        • 13 2

        • czasem warto się przesiadać

          • 1 6

  • (2)

    Z Karczemek do Gdanska godzine dzis rano jechalam,a tu tramwaj zaden nie dojezdza hahaha

    • 61 2

    • z Karczemek na Chełm, tam wsiadasz do tramwaju

      • 3 10

    • I o to chodzi? By przejechać się naookoło? Przecież tyle samo czasu straconego. To bez sensu jest.

      • 8 1

  • I BARDZO DOBRZE (1)

    W końcu priorytet dla komunikacji miejskiej.

    • 16 79

    • nie do końca

      tzn. tramwajów, bo autobusy utkną w korkach razem z kierowcami

      • 6 1

  • czy to przypadkiem nie chodziło o to.... (3)

    ....by TRISTAR skrócił czas przejazdu, a nie wydłużył? ktoś chyba czegoś nie skumał.

    • 91 6

    • nie doczytałeś drobnym druczkiem (1)

      że chodziło tylko o tramwaje

      • 16 1

      • he he

        wlasnie... glosujcie na PO.
        przeciez wszyscy wiedza ze w Gdansku rzadzi lobby antysamochodowe (z wylaczeniem samochodow wlasnych).;)

        • 10 2

    • nie?

      nie nie, nie rozumiesz, to Ty czegoś nie skumałeś, kto Ci powiedział że się czas przejazdu skróci? jak Ci ktoś tak powiedział to się napewno pomylił, albo jeszcze pewniej Ty się przesłyszałeś...

      • 0 1

  • nieżle (7)

    zamiast polepszyć to jeszcze powiększyli korki i zapłacili za to 133 mln... nieźle

    • 70 7

    • to jest miś na skalę naszych możliwości

      • 21 1

    • gorzej, nie "zapłacili" tylko my zapłaciliśmy :-(, tzn. oni zapłacili naszymi pieniędzmi. A jeszcze gorzej że oni nadal uważaja że lepiej od nas wiedzą jak nam ułatwić życie i nie ma na nich siły. Może przy wyborach ja zaczna wygrywac osoby pokroju JKM spowoduje że trochę otrzeźwieją ale ja troche juz w to nie wierzę...

      • 17 1

    • (4)

      w jednym tramwaju jedzie tyle osób ile w 80-100 samochodach, w Gdansku jest ponad 600 samochodów na 1000 mieszkańców, w Kopenhadze niewiele ponad 300 a w Berlinie lekko ponad 400 - sorry, ale nie da się tak dalej rozbudowywać miasta - komunikacja miejska musi mieć priorytet. Masz wybór: szybciej komunikacją lub jak chcesz swoim samochodem

      • 5 11

      • Komunikacja miejska to nie tylko tramwaje.

        Jest wiele miejsc, w które nie dojeżdżaja, za to jeżdżą autobusy, które będą stać w korkach. Tn system nie jest żadnym ulepszeniem.

        • 9 2

      • skad masz te bzdurne dane

        wg ciebie każdy dorosły w Gdańsku jest posiadaczem auta - ABSURD !!!

        • 3 2

      • (1)

        Mój wybór to słabo bo słabo ale jednak klimatyzowany samochód, a w nim radio albo cisza, w miarę komfortowe siedzisko i stosowna wolna przestrzeń wokół mnie. Oczywiście teraz przejazd trwać będzie jeszcze dłużej ale niestety, tam gdzie ja muszę codziennie dojechać nie dojeżdża komunikacja miejska. W tym kontekście przywoływanie organizacji i siatki transportu publicznego z Berlina i Kopenchagi do Gdańska jest delikatnie mówiąc niezłym nadużyciem :-). Wolałbym też oczywiście zaoszczędzić sobie kasy wydanej na paliwo a miastu oszczędzić zanieczyszczeń ale nie pozostawiają mi wyboru...to wciaz jest dla mnie cena godna utrzymania pracy.

        • 8 0

        • ja na ruskiej ropie jeżdżę i chcę jeźdźić dalej koszt litra to 3.8 zł jeżdżę wszedzie i ile się da

          • 5 1

  • mieszkam we Wrzeszczu pracuję na Westerplatte dojazd tramwajem i autobusem masakra 1h i 20 minut (7)

    a samochodem w korkach z Westerplatte do Wrzeszcza 30 minut a gdy nie ma korków to 18 minut

    • 86 7

    • tak, tak

      broń tego miejsca, nawet tydzień. A potem czwórkami...do Wrzeszcza.

      • 2 9

    • ŻE CO? (4)

      tramwaj z wrzeszcza do dworca 10 minut jedzie . Potem autobus na westerplatte czas przejazdu z dworca 20 minut. razem max 40 minut

      • 2 19

      • (2)

        No pewnie, bo autobus czeka specjalnie na przyjazd tego klienta na dworzec :D poza tym, na tramwaj nie trzeba czekać - odbiera Cię spod domu, oczywiście autobus zatrzymuje się na Westerplatte pod samym miejscem pracy, nawet bliżej 10m niż samochód na firmowym parkingu! Cuda panie! Cuda i magia transportu zbiorowego!

        A teraz się obudź i spójrz prawdzie w oczy, kolega (koleżanka?) opisał realną sytuacją, którą przerabiają setki/tysiące mieszkańców trójmiasta

        Ja jeżdżąc do pracy samochodem, każdego dnia zaoszczędzam od 55min do 1:05, to przy 22 dniach roboczych daje prawie całą dobę DODATKOWO, spędzoną na dojazd TYLKO do miejsca pracy i z powrotem !!! O czym Ty w ogóle piszesz, do czego próbujesz przekonywać? Wolę dzień wolny w miesiącu za te 100zł na dojazdy więcej

        • 15 4

        • Nie wiem czemu przypomnial mi sie cytat z "Co mi zrobisz jak mnie zlapiesz"

          - " Ja rozumisz pan, mam bardzo dobry dojazd do pracy, wstaje za piętnaście trzecia, latem to już widno..". itd.

          Idealnie odwzorowuje to jak działa nasza komunikacja miejska. autobus, tramwaj, SKM, potem znowu autobus i juz jestem tam gdzie chcialem. I wydalem przeciez tak niewiele bo tylko troche ponad 200 zl miesiecznie na cudowny bilet metropolitalny. No ale przez te dwie godziny mogę przeciez poczytac książkę, przemyślec wazne sprawy, dostrzec perełki architektoniczne trojmiasta na ktore czlowiek nigdy nie zwraca uwagi, czy tez zwyczajnie, z wyzszoscią, z okien autobusu popatrzec na kierowcow, w swoich wygodnych, klimatyzowanych samochodach, stojących w tym samym korku co ja. Taaaa... niech zyje komunikacja miejska.

          • 5 0

        • zgadzam się z przedmówcą

          dla mnie dojazd z północy Gdyni do centrum Gdańska samochodem 45 minut

          transport zbiorowy : 10 min spacer do przystanku autobusowego + 30 minut jazdy autobusem + 3 minuty ( wariant wypośrodkowany) na przesiadkę na kolejkę + 40 minut przejazd SKM + 10 minut spacer z dworca

          wariant pośredni: samochodem do przystanku SKM 12 min + 3 minuty na przesiadkę +40 min SKM + 10 min spacer z dworca

          • 2 0

      • Autobusy na Westerplatte nie jeżdżą spod dworca. Niestety.

        • 3 0

    • Ja z Moreny na lotnisko jadę do pracy 15 min. Autobusem ponad godzine bo muszę się przesiadac i do tego autobusy jeżdżą jak chcą. Miesięcznie zaoszczędzam wiec 30 godzin których żadne pieniądze mi nie zwrócą.

      • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane