• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki w centrum Gdańska po zmianie sygnalizacji

Maciej Naskręt
26 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

"Zielona fala" dla tramwajów na Hucisku.


Drogowcy zmienili program sygnalizacji w centrum Gdańska w ramach budowy systemu Tristar. W tej części miasta tworzą się gigantyczne korki.



Czy cieszysz się ze zmienionego programu sygnalizacji na Hucisku?

Kierowcy, którzy zazwyczaj jeżdżą w godzinach szczytu przez centrum Gdańska, rano będą musieli wychodzić wcześniej z domu, a po południu - wychodząc z pracy - lepiej będzie wsiąść do samochodu po godzinach szczytu. Gigantyczne korki w śródmieściu trapią kierowców od rana w poniedziałek.

Drogowcy w miniony weekend zmienili program sygnalizacji na skrzyżowaniu Huciska i ul. Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska. Teraz tramwaje jadą przez wspomniane skrzyżowanie bez zatrzymywania. Do tej pory pojazdy komunikacji miejskiej musiały wjeżdżać na skrzyżowanie, by tam odczekać na kolejne światło zezwalające przejazd kolejnej nitki jezdni. Ponadto na skrzyżowaniu tramwaje dostają swoje światło "zielone" szybciej niż samochody. Ma to zapobiec blokowaniu przez auta przejazdów na lewoskrętach.

W związku z tymi zmianami skrócił się czas zielonego światła dla wszystkich samochodów - niezależnie od tego, w jakim kierunku jadą. To właśnie jest największy problem dla kierowców. Przejazd w godzinach szczytu wydłuży się o 15 minut. Już teraz zakorkowane są w kierunku centrum: ul. Podwale Grodzkie, wiadukt Błędnik, al. Zwycięstwa, ul. Podwale Przedmiejskie, Targ Drzewny.

Czytaj też: Po zmianach przy pl. Solidarności kierowcy jadą na pamięć

Ponadto kierowcy jadący od strony Targu Drzewnego w lewo do al. Armii Krajowej muszą dostosować się do świateł na nowych sygnalizatorach zamontowanych tuż przed zjazdem ze skrzyżowania. Podobnie jest przy skręcie w lewo z ul. Wały Jagiellońskie w kierunku ul. Nowe Ogrody.

Zmiany w sygnalizacji są spowodowane wprowadzeniem na trójmiejskie ulice Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem. Jednym z jego wielu zadań jest uprzywilejowanie tramwajowej komunikacji miejskiej względem ruchu samochodów. Przedsięwzięcie pochłonie z kasy Gdańska, Sopotu i Gdyni 133 mln zł.

Miejsca

Opinie (482) 5 zablokowanych

  • ruszać płynnie na zielonym

    a nie dopiero szukać jedynki, bo na żółte przestało się dłubać w nosie. za smartfony przy ryju wysokie mandaty. albo dajcie w końcu ludziom broń do rąk, tydzień chaosu i się wszystko samo naprostuje.

    • 22 5

  • Tylko rower. (4)

    Fajnie to wymyślili. Trzeba tylko zbudować więcej ścieżek rowerowych w centrum. Bo niektóre kończą się właśnie na Hucisku. Wtedy będzie szybciej. A maryderzy w puszkach niech sobie stoją.

    • 7 25

    • I dlatego cykliści działają na mnie jak płachta na byka. Sio na ścieżki to korków będzie mniej. Ile razy na jednopasmowej Małomiejskiej ruch w żółwim tempie bo na czele peletonu cyklista a tam same zakręty i wąsko, że nie idzie go wyminąć?

      • 11 4

    • I dobrze im tak. Już nie mogę się doczekać kiedy nastąpi zmierzch epoki samochodów.

      • 4 11

    • jasne (1)

      super, rower, recepta na wszystko - zwłaszcza dla rodziców dowożących dzieci do żłobków, szkół, przedszkoli, dla osób starszych i chorych, dla wszystkich którzy do biura muszą przyjść w garniaku lub garsonce (szczególnie jesień i zima to genialna pora na jazdę rowerkiem), bądź dla tych którzy mają z domu do pracy tak z 15 - 20 km, (szczególnie przy trójmiejskim ukształtowaniu terenu)...

      • 4 1

      • Nie widzę problemu by odwozic dzieci komunikacją miejską. W czym problem? Ja jeździłem do przedszkola i szkoły autobusem i tramwajem. Z eleganckim ubiorem też nie widzę problemu. Sam przebieram się w garnitur w pracy. Nie widzę powodu by osoby starsze nie mogły korzystać z transportu publicznego. A co do chorych - rozumiem i zgadzam się z Panem, w końcu trudno wyeliminować w ogóle ruch samochodowy, który własnie jest zasadny min. by ułatwić przemieszczanie się chorym. Jednak "chorzy" to bardzo szerokie pojęcie - rozumiem, że ci obłożnie chorzy, przykuci do łóżek rzadko się poruszają po mieście - dlatego byłbym ostrożny na Pana miejscu z używaniem właśnie tego argumentu.

        • 0 1

  • buahaha- inteligentnego?

    no nie wiem. Jeśli to system inteligentny, to pogratulować...
    Obawiam się, ze wciąż "pomagają" mu ręcznym sterowaniem, bo wszyscy wiedzą lepiej. jak to u nas. pan Kazio, pan józio i pan Krzyś..

    • 11 1

  • (1)

    Już przed wprowdzeniem genialnego systemu korki zaczynały się od ZREMBu do świateł na Zaroślaku. Ciekawe, gdzie teraz będą się zaczynać... Co ciekawe, te korki powodowały właśnie te światła na Zaroślaku, choć systemem zero-jedynkowym szło dość płynnie.

    • 12 1

    • Tobie nawet zremb nie pomoże. Taki zaroślak...

      • 0 3

  • Tramwaje moze i maja pierwszenstwo i pojada szybciej, a autobusy to co tez komunikacja miejska a stoja w korku i traca cenny czas ktorego i tak nie maja....

    • 24 0

  • Co tu jeszcze wymysleć ? (1)

    żeby spieprzyć, co już działało.

    • 33 2

    • Wiadomo dla czego

      ktoś musiał zarobić na inwestycji, ktoś będzie zarabiał na tej masie kamer!

      • 2 0

  • Sim City

    A może PANOWIE od tristar zrobiliby symulacje typu sim city w komputerach, a potem pozmieniali ustawienia świateł?dałoby się uniknąć komplikacji za które my - kierowcy pokutujemy.a ONI biorą miliony

    • 16 0

  • Tristar miał zmniejszyć korki, a zwiększył? (1)

    Kpina! Ten kto to zaprojektował do kryminału!

    • 41 4

    • Zwiększył za 133 mln

      • 6 0

  • A to było do przewidzenia. Tristar w końcu nie jest po to, by kierowcom było lepiej jak się im przy inwestycji wmawiało, tylko po to, żeby ich łupić!

    • 20 1

  • chcieli dobrze

    jak zwykle drogowcy chcieli dobrze a zrobili jak zrobili

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane