• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Okrężną drogą wokół dworca we Wrzeszczu

Charakterystyczny wiadukt po dwumiesięcznym remoncie ma się prezentować jak nowy. Niestety prace wymuszą zamknięcie przejścia i przejazdu pod nim - zarówno dla pieszych, jak i dla kierowców.


Już od piątku we Wrzeszczu szykują się spore utrudnienia w ruchu dla pieszych i kierowców. Wszystko za sprawą remontu wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Dmowskiego i Wajdeloty zobacz na mapie Gdańska. Przez dwa miesiące nie będzie można tędy przejść i przejechać między Wrzeszczem Górnym a Dolnym. Ruch kolejowy będzie prowadzony bez zakłóceń.



Aktualizacja Nie w poniedziałek, jak pierwotnie informowali kolejarze, ale już w piątek otwarto dla pieszych tunel łączący ul. Dmowskiego z Parkiem Kuźniczki. Piesi więc nie muszą przechodzić przez cały peron SKM i budynek dworca, aby pokonać tory kolejowe, lecz mogą wybrać krótszą drogę bez schodów.

***


Czy zamknięcie wiaduktu Dmowskiego-Wajdeloty utrudni ci poruszanie się po Gdańsku?

Zobacz wyniki (408)
Początek kapitalnego remontu wiaduktu to efekt prowadzonej od kilku lat modernizacji i przebudowy linii kolejowej Gdynia-Warszawa, który teraz objął przebudowę infrastruktury kolejowej w obrębie stacji Gdańsk Wrzeszcz. Dodatkowo na tę inwestycję nałożyły się prace związane z budową Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Dlatego przez najbliższe tygodnie pieszych i kierowców czekają spore utrudnienia.

- W związku z remontem kapitalnym wiaduktu kolejowego przy dworcu, od 18 lipca, od godz. 9 do 18 września, przejście i przejazd pod torami będą nieczynne. Dla kierowców poprowadzono objazd ulicami: al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska, Wyspiańskiego zobacz na mapie Gdańska, Danusi zobacz na mapie Gdańska, Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska oraz Kościuszki zobacz na mapie Gdańska, Kilińskiego zobacz na mapie Gdańska, Gołębią zobacz na mapie Gdańska, Pestalozziego zobacz na mapie GdańskaGrażyny. zobacz na mapie Gdańska Piesi będą mogli korzystać z tunelu na wysokości przystanku kolejowego zobacz na mapie Gdańska - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czytaj też: W piątek rusza remont al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu

Wspomniany przez Katarzynę Kaczmarek tunel pod torami jest niestety wciąż dostępny tylko częściowo: można się dostać nim wyłącznie na peron SKM od strony Parku Kuźniczki zobacz na mapie Gdańska. By przedostać się dalej w stronę ul. Dmowskiego zobacz na mapie Gdańska, trzeba przejść cały peron SKM, następnie zejść do tunelu i wyjść przez budynek dworca kolejowego.

Taka droga nie jest jednak przystosowana dla potrzeb każdego piechura. Wymaga bowiem aż trzykrotnego pokonania schodów, przy czym windy są tylko w obrębie wejścia i zejścia na peron Szybkiej Kolei Miejskiej. Winda na poziom dworca kolejowego jest wciąż w budowie. Ponadto dojście do tunelu od strony Parku Kuźniczki jest niewygodne ze względu na trwającą przebudowę ul. Wajdeloty i poruszanie się po placu budowy bez chodników.

Najbliższe alternatywne przejście wiedzie dopiero pod wiaduktem kolejowym na wysokości ul. Miszewskiego-Wyspiańskiego zobacz na mapie Gdańska lub nad torami kolejowymi w ciągu Trasy Słowackiego zobacz na mapie Gdańska. Na szczęście, taki stan rzeczy nie potrwa długo, bowiem kolejarze chcą jak najszybciej przywrócić ruch pieszy w obrębie dworca, jak i w ciągu ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska (to przejście zamknięte jest już od kwietnia br.).

- Przejście piesze pod torami na wysokości ul. Waryńskiego będzie zamknięte do 1 września, natomiast przejście pod torami między ul. Dmowskiego i Parkiem Kuźniczki nieczynne będzie do 21 lipca br. - informuje Maciej Dutkiewicz z Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskich Linii Kolejowych.

Obecnie kolejarze skupiają się na budowie muru oporowego, którzy rozpoczyna się w pobliżu budynku dworca i biegnie aż do wspomnianego już wiaduktu w rejonie ul. Dmowskiego. Ma on stabilizować tor usytuowany przy nowym peronie wyspowym.

Dodatkowo trwają prace nad murem oporowym wzdłuż ul. Białej i Wyspiańskiego-Zator Przytockiego. Po zakończeniu prac na swoje miejsce powróci dekoracyjne kute ogrodzenie torów kolejowych, wieńczące mur oporowy.

- Każdego dnia na budowie w branży mostowej pracuje średnio ok. 50 osób, dwie koparki, trzy samochodowy-wywrotki oraz dwa dźwigi samojezdne. Aby zrealizować dotychczasowe prace ziemne na stacji, wywieziono łącznie ok. 500 wywrotek ziemi oraz zużyto ok. 940 metrów sześciennych betonu, czyli ok. 105 pełnych betoniarek - wylicza Dutkiewicz.

Kolejarze planują zakończyć do października budowę nowego peronu wyspowego. Następnie wkroczą z robotami budowlanymi na peron dalekobieżny, który będzie wyłączony z użytkowania do maja 2015 r.

W efekcie, oba nowe perony, zdolne przyjąć pociągi dalekobieżne, regionalne oraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, zyskają windy oraz zostaną podwyższone i wyposażone w elementy małej architektury, dopasowane wizualnie do wyremontowanego wcześniej peronu SKM.

Widok z żurawia budowlanego Centrum Kuźniczki (z marca br.). Wiadukt Dmowskiego-Wajdeloty widoczny jest od ok. 10 s.

Opinie (47) 1 zablokowana

  • Albo nic albo wszystko na raz :) (4)

    • 46 12

    • Gdyby podzielili na etapy to zapewne padłyby pytania - a nie mogli tego zrobić na raz ? Poczytaj posty pod artykułem o remoncie 400 metrowego odcinka jezdni na ul. Grunwadzkiej:)

      • 12 3

    • (1)

      wybory wybory,,,,

      • 4 4

      • to w takim razie organizować wybory co miesiąc

        • 7 0

    • akurat dobrze

      moim zdaniem bardzo dobrze, że robią to wszystko teraz. Na co tu czekać? Poza tym mamy okres wakacyjny, kiedy to mamy mniejszy ruch w mieście.

      • 2 1

  • Źle (1)

    Źle źle ciągle żle

    • 19 8

    • Przestan powtarzac slogany kolezko :)

      • 5 6

  • ile to już lat trwa tam bałagan z przejsciami i tunelami ?

    • 16 19

  • Bałagan (2)

    Bałagan, wszędzie bałagan - tak mi się kojarzą wszystkie polskie budowy i przebudowy i tu nie ma odstępstwa: wokół całego terenu stacji Wrzeszcz jest wielki bałagan. Płoty poustawiane krzywo, chaotyczne oznakowanie, śmieci budowlane rozwiewa wiatr, ciężarówki z materiałami zastawiają ulice wzdłuż torów utrudniając ruch autobusów.... zaraz pewnie przeczytam że "jak jest budowa to musi być brudno"? A guzik prawda - nie musi, to kwestia wyłącznie organizacji pracy.

    • 39 23

    • a gdzie widziales budowy inne? (1)

      bo stwierdzasz, ze polskie sa takie zle.

      • 8 8

      • na Wyspach

        jak wielu Polaków

        • 5 3

  • ciekawe, czy w przejściu pod torami na wysokości Waryńskiego

    powstanie porządna rampa umożliwiająca pokonanie kilku schodów różnicy poziomu z wózkiem lub bagażem na kółkach?

    • 23 1

  • Gażyny powinna być DWUKIERUNKOWA!!!

    Dziś trzeba przejechać pół Wrzeszcza by dojechać do Grażyny.
    W tym niszczy się Nową Wajdeloty!

    • 18 10

  • Tunel, to tylko jeden z problemów. (1)

    Prawdziwym utrapieniem dla mieszkańców są drogi jednokierunkowe w tej okolicy.

    • 12 27

    • mogą być dwukierunkowe

      z całkowitym zakazem zatrzymywania i postoju. Mieszkańcy chętnie na to przystaną.

      • 7 0

  • tak najlrpiej

    Moze by tak pomyslec o zwiekszeniu lini 2 i 8 z pl.komorowskiego jak nie mozna dojsc do grunwaldzkiej na traneaj

    • 15 3

  • Myślenie włączcie!

    Jak można pozamykać wszystkie przejścia?Jeżeli już trzeba, to przynajmniej to na Waryńskiego powinni udostępnić.Tym bardziej,że jest ono zamknięte już od paru miesięcy i nic się w nim nie dzieje.Nie każdy ma dwadzieścia lat,żeby robić okrążenia całej dzielnicy!

    • 46 8

  • :/

    Bardzo szybko Trójmiasto.pl zorientowało sie o sytuacji.... Zalosne

    • 15 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane