Charakterystyczny wiadukt po dwumiesięcznym remoncie ma się prezentować jak nowy. Niestety prace wymuszą zamknięcie przejścia i przejazdu pod nim - zarówno dla pieszych, jak i dla kierowców.
Już od piątku we Wrzeszczu szykują się spore utrudnienia w ruchu dla pieszych i kierowców. Wszystko za sprawą remontu wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Dmowskiego i Wajdeloty . Przez dwa miesiące nie będzie można tędy przejść i przejechać między Wrzeszczem Górnym a Dolnym. Ruch kolejowy będzie prowadzony bez zakłóceń.
Aktualizacja Nie w poniedziałek, jak pierwotnie informowali kolejarze, ale już w piątek otwarto dla pieszych tunel łączący ul. Dmowskiego z Parkiem Kuźniczki. Piesi więc nie muszą przechodzić przez cały peron SKM i budynek dworca, aby pokonać tory kolejowe, lecz mogą wybrać krótszą drogę bez schodów.
Dlatego przez najbliższe tygodnie pieszych i kierowców czekają spore utrudnienia.
- W związku z remontem kapitalnym wiaduktu kolejowego przy dworcu, od 18 lipca, od godz. 9 do 18 września, przejście i przejazd pod torami będą nieczynne. Dla kierowców poprowadzono objazd ulicami: al. Grunwaldzką










Czytaj też: W piątek rusza remont al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu
Wspomniany przez Katarzynę Kaczmarek tunel pod torami jest niestety wciąż dostępny tylko częściowo: można się dostać nim wyłącznie na peron SKM od strony Parku Kuźniczki


Taka droga nie jest jednak przystosowana dla potrzeb każdego piechura. Wymaga bowiem aż trzykrotnego pokonania schodów, przy czym windy są tylko w obrębie wejścia i zejścia na peron Szybkiej Kolei Miejskiej. Winda na poziom dworca kolejowego jest wciąż w budowie. Ponadto dojście do tunelu od strony Parku Kuźniczki jest niewygodne ze względu na trwającą przebudowę ul. Wajdeloty i poruszanie się po placu budowy bez chodników.
Najbliższe alternatywne przejście wiedzie dopiero pod wiaduktem kolejowym na wysokości ul. Miszewskiego-Wyspiańskiego



- Przejście piesze pod torami na wysokości ul. Waryńskiego będzie zamknięte do 1 września, natomiast przejście pod torami między ul. Dmowskiego i Parkiem Kuźniczki nieczynne będzie do 21 lipca br. - informuje Maciej Dutkiewicz z Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskich Linii Kolejowych.
Obecnie kolejarze skupiają się na budowie muru oporowego, którzy rozpoczyna się w pobliżu budynku dworca i biegnie aż do wspomnianego już wiaduktu w rejonie ul. Dmowskiego. Ma on stabilizować tor usytuowany przy nowym peronie wyspowym.
Dodatkowo trwają prace nad murem oporowym wzdłuż ul. Białej i Wyspiańskiego-Zator Przytockiego. Po zakończeniu prac na swoje miejsce powróci dekoracyjne kute ogrodzenie torów kolejowych, wieńczące mur oporowy.
- Każdego dnia na budowie w branży mostowej pracuje średnio ok. 50 osób, dwie koparki, trzy samochodowy-wywrotki oraz dwa dźwigi samojezdne. Aby zrealizować dotychczasowe prace ziemne na stacji, wywieziono łącznie ok. 500 wywrotek ziemi oraz zużyto ok. 940 metrów sześciennych betonu, czyli ok. 105 pełnych betoniarek - wylicza Dutkiewicz.
Kolejarze planują zakończyć do października budowę nowego peronu wyspowego. Następnie wkroczą z robotami budowlanymi na peron dalekobieżny, który będzie wyłączony z użytkowania do maja 2015 r.
W efekcie, oba nowe perony, zdolne przyjąć pociągi dalekobieżne, regionalne oraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, zyskają windy oraz zostaną podwyższone i wyposażone w elementy małej architektury, dopasowane wizualnie do wyremontowanego wcześniej peronu SKM.
Widok z żurawia budowlanego Centrum Kuźniczki (z marca br.). Wiadukt Dmowskiego-Wajdeloty widoczny jest od ok. 10 s.