- 1 Napad na bank czy głupi żart? (39 opinii)
- 2 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (85 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (578 opinii)
- 4 Były wiceprezydent Gdańska skazany (165 opinii)
- 5 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (189 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (93 opinie)
Opóźnia się budowa zaplecza dla pendolino w Gdyni
W wrześniu 2014 r. PKP Intercity ogłosiło przetarg na budowę zaplecza technicznego dla pociągów pendolino w Gdyni . Szkopuł w tym, że nikt nie był zainteresowany realizacją tej inwestycji. Teraz nie ma pewności, czy takie zaplecze w ogóle powstanie. Na jego projekt wydano 700 tys. zł.
Problem w tym, że pociąg pendolino wciąż nie ma zapewnionej infrastruktury umożliwiającej "nocowanie" składu w Trójmieście. PKP Intercity jeszcze nie uruchomiło na swoim terenie w Gdyni odpowiedniego zaplecza, gdzie można by serwisować składy po podróży - sprzątać, uzupełniać płyny eksploatacyjne, czy też zaopatrzyć wagon restauracyjny Wars.
Jak na razie Intercity serwisuje składy pendolino w Trójmieście na zapleczu innego przewoźnika.
- Do czasu przygotowania docelowej stacji dla składów Express InterCity Premium w Gdyni, pociągi są przygotowywane do drogi na zapleczu trójmiejskiej SKM-ki. Oznacza to, że pociągi są tam m.in. sprzątane, wodowane, zaopatrywane we wsad gastronomiczny - wyjaśnia Beata Czemerajda z biura prasowego spółki PKP Intercity.
Nadmieńmy, że głównym centrum serwisowym, w którym wszystkie pociągi przechodzą obowiązkowe przeglądy techniczne, są diagnozowane i gdzie naprawiane są ewentualne usterki - znajduje się w Warszawie.
Na projekt przebudowy stacji końcowej w Grabówku do tej pory wydano ponad 700 tys. Po tym, jak nikt nie był zainteresowany udziałem w pierwszym przetargu na budowę, nie ma pewności, czy zostanie ogłoszony kolejny przetarg. Może się więc okazać, że pendolino na terenach SKM zagości na dłużej.
- Rozważamy różne opcje. Sprawdzamy, która z nich będzie najefektywniejsza - mówi Czemerajda.
Na stacji postojowej przewidziano przygotowanie odgrodzonego zaplecza - trzech bocznic, przy których pojawią się urządzenia do serwisowania pendolino. W sumie do zbudowania jest półtora kilometra pojedynczego toru i kilkanaście rozjazdów. Dodatkowo ma się tam pojawić system sterowania ruchem kolejowym.
W tym celu należy rozebrać część istniejącej infrastruktury przy lokomotywowniach PKP Intercity. Podkreślmy, że inwestycja nie obejmuje wyburzenia unikatowej wieży służącej w czasach świetności parowozów do napełniania węglem, nawadniania i odpopielania ówczesnych lokomotyw. Obiekt znajduje się tuż przy ul. Janka Wiśniewskiego .
Opinie (146) 4 zablokowane
-
2015-01-23 11:42
TO PKP IC powinno najbardziej na tym zależeć
- 6 0
-
2015-01-23 11:41
pewnie jakiś donos zazdrośników
i stad kontrole kontrole i opóznienia
- 2 3
-
2015-01-23 11:35
(1)
W Gdyni zawsze wszystko zapóźnione i opóźnione :(
- 10 9
-
2015-01-23 11:38
Wolne Miasto Gdansk
Szybka Gdynia :P
- 5 5
-
2015-01-23 11:35
wsad gastronomiczny
:-D
- 9 0
-
2015-01-23 11:08
Wielkie halo o nic, jak zwykle kasa na zakup była, ale wcześniej o serwisowaniu go nie pomyślano i nie przygotowano :/
- 36 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.